Žvanírna 2

Nezařaditelné
Ronn
Příspěvky: 353
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Ronn »

eman píše: sob lis 23, 2024 2:36 pm
] Nevím kde, ale před časem jsem četl, že až 80% dolů na kovy vzácných zemin ovládají čínské firmy. Ztoho jsem vycházel, že Čína má k dispozici většinu surovin a proto se EU nemá šanci dostat na její úroveň.
Ano, někdo něco řiká, tak to bude pravda. https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ve ... 130600_nel

Vždy platilo, že jakmile je něco moc drahého / velkou příležitosti (je jedno jestli na nakladech nebo na marži), najde se řešení jak se drahých vstupů zbavit a nebo na tom participovat.

Jeff Bezos "Tvoje marže, je moje příležitost."
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
eman
Příspěvky: 1639
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Nezpochybňuji, ale řešení se většinou nenajde zítra a nějakou dobu to trvá. Na druhou stranu, katalyzátor je tu desítky let a pořád je v něm spousta drahých kovů. Uvidíme. :)
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
PavelR
Příspěvky: 3315
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od PavelR »

Ronn píše: sob lis 23, 2024 2:15 pm

2) Cena lithia padá volným pádem vlivem expoloze produkčních zdrojů, Tesla staví fabriku na Li extrakci jílu pomocí kuchyňské soli. Vedlejšími produkty této činnosti jsou Sodík, draslík, hliník, křemík, síran hořečnatý, vápník, a další... Ekonomická hodnota těchto vedlejších produktů Teslou patentovaného postupu přispívá k dalšímu snížení ceny uhličitanu lithného.
231013_InfoLink_Lithium carbonate market trend 2024_en_2.jpg

3) V EV se přechází na LFP a do konce dekády v EV bude LFP převažující technologie, a železa a fosfátu je dost.

4) V motorech budou za pár měsíců vzácné zeminy také minulostí... a od tesly už to obšlehl i koncern. https://electrek.co/2023/03/01/tesla-is ... -elements/
Screenshot-2023-03-01-at-2.36.50-PM.webp

Prožráno nic není a důvodem slabosti OEMs je příliš silná politická klika, odbory a nejednotní akcionáři.
Toto musím víc sledovat. Proto je mi Tesla strašně sympatická jde až do základů a velmi rychlý vývoj a z nuly za pár let kde jsou. To se mi právě na Muskovi líbí působí na mě jako borec kterej si něco umane a taky to udělá a ono to vesměs funguje.
O tom vesmírným programu nemluvě. To je úplná pecka.
Asi nakoupím nějaký akcie .-)


Jsme prohodil googlem "baterie wolksvagen" a vyskočil na mě rok starej článek že snad chtějí stavět první baterkárnu. I kdyby začali nemůlže to být ještě v provozu. Nevím jak PSA tam jsem našel z roku 2020 že budou vyrábět na Slovensku ale jestli to je pravda.

To je až neuvěřitelný. Tesla začínala od nuly a teď si dělá svoje baterky a inovuje výrobu gigapresy atp. A zavedený automobilky hovno. Tam bych čekal právě to že si řeknou ve správní radě
"borci co s tou elektromobilitou uděláme? auta umíme už dělat, linky, mašiny a kvalifikovaný lidi máme. Pojďmě se naučit baterky a sežeňme dobrý softwéráře. Prachy na to máme."

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek