Přepínání wallboxu ostrov/síť

Diskuze ohledně rozvodů, kabeláže, způsobů využití stávajících rozvodů, vhodných průřezů dle potřebného výkonu, plánování rozvodů, atd.
bokser01
Příspěvky: 1537
Registrován: pon úno 07, 2022 2:43 pm
Lokalita: Okolí Pardubic
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 10120
Kapacita baterie [kWh]: 13,4
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Přepínání wallboxu ostrov/síť

Příspěvek od bokser01 »

TomHC píše: čtv zář 26, 2024 1:57 pm
Vyzerá to parádne, ešte ale zopár vecí chýba...
Co má ta deska na starost?
MUST 3KW 80A MPPT 24V/ 3,75kWp stringy 5s3P 200wp + 5s1P 150wp. 2 měnič MUST 3KW 80A MPPT 24V 6370Wp stringy 2S4P 400wp bifacial + 2S1P 410wp + 2S3P 395wp Baterie 13,4KWh lifepo4 (2X 8S 280Ah EVE), Celek tedy 10120Wp :yes:
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 1805
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: 14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Přepínání wallboxu ostrov/síť

Příspěvek od TomHC »

bokser01 píše: čtv zář 26, 2024 7:11 pm
TomHC píše: čtv zář 26, 2024 1:57 pm
Vyzerá to parádne, ešte ale zopár vecí chýba...
Co má ta deska na starost?
Merať napätie a prúd, ovládať stykač a posielať cez CP vodič signál akým prúdom nabíjať.
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 11/2024 = 8.6 MWh AC
kodl69
Příspěvky: 7659
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Přepínání wallboxu ostrov/síť

Příspěvek od kodl69 »

Mě by spíš zajímalo, co se stane, když mám na všech pinech type2 stejnou fázi - jestli se auto pokusí nabíjet např 3x16A, nebo jenom 1x16A (teda to, co má 3f nabíječku, ne třeba leaf a pod. ) tj. jestli pokud pojede vývod pro nabíječku přes měnič, jestli musím mít další stykač, co zajistí průchod jenom L1 nebo ne.
Další věc je ovládání tohoto přímo z cerbo GX (asi node red) jestli má někdo nějaký tipy, jak na to. Tohle zrovna není moje parketa.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Mex
Příspěvky: 849
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Přepínání wallboxu ostrov/síť

Příspěvek od Mex »

Myslím, že na to neexistuje univerzální odpověď.
Není něco jako "běžné auto" (variace na "běžný prací prostředek", co bývá v reklamách).

Je možné, že nabíječka bude odebírat proud na všech drátech, jako by to bylo 3f. Ale tady je pravděpodobnost podle mě malá. U většiny moderních aut bych čekal, že se při 3f napájení přepnou do trojúhelníku, tady pojedou z mezifázového napětí 400V.
Druhá možnost je, že nabíječka pojede jednofázově. Podle mě asi nejpravděpodobnější.
A třetí možnost je, že nabíječka vyhlásí chybu a odmítne nabíjet.Taky docela pravděpodobné.
kodl69
Příspěvky: 7659
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Přepínání wallboxu ostrov/síť

Příspěvek od kodl69 »

Řešení je vidlácky prosté, na přívodu do zásuvky stačí stykač s cívkou na 400V zapojený mezi L2 a L3, ale spíš jde o to, jestli je to potřeba... Asi budu muset udělat nějaký pokusy, ale ještě nevím na čem...
Další věc je, že bych rád na walboxu mel zásuvku, ne plandací kabel - mám to volně přístupný na ulici. A trochu mě děsí, že kabel z aliexpresu je 5x4+1x0.5, tj nějak mi chybí jeden ovládací signál, má někdo odzkoušenou funkčnost těchto kabelů, nebo všichni mají originály, co jsou k autu?
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Mex
Příspěvky: 849
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Přepínání wallboxu ostrov/síť

Příspěvek od Mex »

5x4mm2 a jeden signální je akorát.
Ten druhý signální stačí zapojit až v té zástrčce na konci kabelu. Kóduje typ kabelu.
kodl69
Příspěvky: 7659
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Přepínání wallboxu ostrov/síť

Příspěvek od kodl69 »

dobrý, ale proč teda ta deska má připojený oba signály? Je mi to nějaký divný. PP detekuje, že je zapojený auto tím, že je to na straně auta spojený na PE, navíc ve walboxu přes odpor nastavující max. proud. Když bude v propojovacím kabelu propojený PP a PE přes odpor (číňanem implementovaný do kabelu) tak bude walbox detekovat připojení auta, i když to není pravda. Nebo je to nějak jinak? Obrázek tohle by celkem odpovídalo popisu kabelu co píšeš ty, ale podle mě by ten kabel měl mít propojenej i PP na oba konce. Ale nic víc o tom nevím, než jsem se dočetl.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Mex
Příspěvky: 849
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Přepínání wallboxu ostrov/síť

Příspěvek od Mex »

Ten pin jenom říká, že je kabel připojený. A taky jaký je to kabel (pro jaký max. proud).
V autě zařídí, že když je kabel zastrčený, tak auto na tomto pinu to zjistí a odmítne od nabíječky odjet, dokud kabel nevytáhneš.
Pokud bys měl odnímatelný kabel i na straně u Wallboxu, tak by opět ten pin měl být zapojený v zástrčce, kterou do toho Wallboxu strkáš.
Tak i Wallbox bude vědět, že má připojený kabel a jaký typ kabelu to je.
Na nic jiného to není, takže není důvod to protahovat celou délkou nabíjecího kabelu.
I drahé značkové kabely, co stojí víc než 3 čísla na privátě, tam mají jenom těchto 5+1 vodičů.
glottis
Příspěvky: 2601
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Přepínání wallboxu ostrov/síť

Příspěvek od glottis »

Mít wallbox se zásuvkou mi přijde jako pruda. Ale když to jinak nejde tak to nejde.

Jinak do nemyslím že se auta přepnou na 3f na trojúhelník. Pojede to dal ve hvězdě a proto se některé auta brání stejné fázi na všech vodících, aby neuhořel nulák. Už to tu někdo psal v jiném vlákně že to zkoušel.
Mex
Příspěvky: 849
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Přepínání wallboxu ostrov/síť

Příspěvek od Mex »

Znovu: není auto jako auto. Že je to u jednoho typu aut nějak neznamená, že u jiného typu to nebude jinak.
Rozhodně z usměrněných 400V by byla účinnost nabíječky vyšší než z 230V. Tak kdyby to bylo moje auto, přál bych si spíš variantu trojúhelník.
A jestli to vyhodnotí jako chybu může být tím, že takový stav nabíječka prostě bere jako chybový stav. Třeba jako zkrat mezi přívodními dráty.
Pokud se bude dělat nějaké přiohnuté připojení (3x stejná fáze), bude třeba to zkusit na konkrétním typu auta, na kterém to bude provozované, řekl bych.

Kdybych musel mít Wallbox přístupný pro cizí lidi, tak bych naopak spíš ten kabel nechal natvrdo. Pokud by byl do zásuvky, musela by být zamykatelná takovým tím kolíčkem, jako se zamyká v autě. A taková zásuvka nebude levná.
Tak raději na zeď nějakou zamykatelnou plechovou bednu, v ní Wallbox a smotaný kabel. Ve dvířkách té bedny dole otvor ve tvaru opačného U (tunel), kterým by se při nabíjení protáhl kabel a box by se zase zamknul.
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 1805
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: 14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Přepínání wallboxu ostrov/síť

Příspěvek od TomHC »

Niečo k téme:

https://github.com/dzurikmiroslav/esp32 ... SP32-S2-DA - rozdiel v zapojení nabíjačky s káblom a so zásuvkou
https://www.picoauto.com/library/automo ... ons-type-2
https://www.hdt-electronic.com/en/faq/h ... t-signals/
https://en.wikipedia.org/wiki/Combined_Charging_System

e-golf má CCS2 konektor, to je Mennekes/Type2 + DC charging. Prikladám čo tlačí rýchlonabíjačka - len ma trochu udivuje ako vie zistiť percento nabitia batérie, keď nemá žiadnu dátovú komunikáciu, minimálne teda vyhradený pin. Ale Wiki vraví, že pri DC charge sa používa "High-level communication (HLC) is done by modulating a high-frequency signal over the CP contact (also known as Power Line Communication or PLC) to transfer more complex information, which may be used e.g. for DC charging or for other services"

Som v EV nováčik, ale určite sa dá niečo dohľadať pre konkrétne auto, prípadne urobiť reverse-engineering :wood:
Přílohy
20240910_114707.jpg
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 11/2024 = 8.6 MWh AC
Franta2776
Příspěvky: 3280
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Přepínání wallboxu ostrov/síť

Příspěvek od Franta2776 »

glottis píše: čtv zář 26, 2024 11:35 pm
Mít wallbox se zásuvkou mi přijde jako pruda. Ale když to jinak nejde tak to nejde.

Jinak do nemyslím že se auta přepnou na 3f na trojúhelník. Pojede to dal ve hvězdě a proto se některé auta brání stejné fázi na všech vodících, aby neuhořel nulák. Už to tu někdo psal v jiném vlákně že to zkoušel.
Já jsem od kvĕtna nabíjel 81kWh baterii ze zásuvky 16A 230V a neviděl jsem problém.Ráno jsem zapnul a večer vypnul.Mĕsíčnĕ projezdím cca 300kWh.
Problém nastává teď, kdy je potřeba co nejrychleji nabít po dobu svitu.Na to mi ta jedna fáze 7,2kWh nevyhovuje protože se nadá nabíjení řidit..
Koupil jsem Victron wallbox,tak uvidím.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
misif
Příspěvky: 60
Registrován: čtv říj 06, 2022 10:22 am

Re: Přepínání wallboxu ostrov/síť

Příspěvek od misif »

kodl69 píše: čtv zář 26, 2024 10:03 pm
Mě by spíš zajímalo, co se stane, když mám na všech pinech type2 stejnou fázi - jestli se auto pokusí nabíjet např 3x16A, nebo jenom 1x16A (teda to, co má 3f nabíječku, ne třeba leaf a pod. ) tj. jestli pokud pojede vývod pro nabíječku přes měnič, jestli musím mít další stykač, co zajistí průchod jenom L1 nebo ne.
Další věc je ovládání tohoto přímo z cerbo GX (asi node red) jestli má někdo nějaký tipy, jak na to. Tohle zrovna není moje parketa.
Buď na to nějaká pojistka přijde a vyhodí error, nebo ti schoří nulák v autě, protože po té 2.5 pojede 48A, ale testuj si to na svém autě.
glottis
Příspěvky: 2601
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Přepínání wallboxu ostrov/síť

Příspěvek od glottis »

Mex píše: pát zář 27, 2024 12:59 am
Znovu: není auto jako auto. Že je to u jednoho typu aut nějak neznamená, že u jiného typu to nebude jinak.
Rozhodně z usměrněných 400V by byla účinnost nabíječky vyšší než z 230V. Tak kdyby to bylo moje auto, přál bych si spíš variantu trojúhelník.
A jestli to vyhodnotí jako chybu může být tím, že takový stav nabíječka prostě bere jako chybový stav. Třeba jako zkrat mezi přívodními dráty.
Pokud se bude dělat nějaké přiohnuté připojení (3x stejná fáze), bude třeba to zkusit na konkrétním typu auta, na kterém to bude provozované, řekl bych.

Kdybych musel mít Wallbox přístupný pro cizí lidi, tak bych naopak spíš ten kabel nechal natvrdo. Pokud by byl do zásuvky, musela by být zamykatelná takovým tím kolíčkem, jako se zamyká v autě. A taková zásuvka nebude levná.
Tak raději na zeď nějakou zamykatelnou plechovou bednu, v ní Wallbox a smotaný kabel. Ve dvířkách té bedny dole otvor ve tvaru opačného U (tunel), kterým by se při nabíjení protáhl kabel a box by se zase zamknul.
Tak az takove auto objevis tak napis a nemudruj ze neni auto jako auto.

Ty mas porad nejake vlhke sny i nizkych strratach a cim vyssi napeti tim lip. V nabijecce auta je (a musi byt) aktivni PFC a uz to zvedne napeti nad napeti akumulatoru a da se tim i napeti ridit a cela nabijecka muze byt vlastn edocela jednoducha. Neni nejmensi duvod aby to prepinali na trojuhelnik. S aktivnim PFC na 3f a 400V zapojeni se dostanes na 750V. A pak to zase nastridat dolu. Nesmysl. U 800V baterii mozna
glottis
Příspěvky: 2601
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Přepínání wallboxu ostrov/síť

Příspěvek od glottis »

Franta2776 píše: pát zář 27, 2024 7:57 am
glottis píše: čtv zář 26, 2024 11:35 pm
Mít wallbox se zásuvkou mi přijde jako pruda. Ale když to jinak nejde tak to nejde.

Jinak do nemyslím že se auta přepnou na 3f na trojúhelník. Pojede to dal ve hvězdě a proto se některé auta brání stejné fázi na všech vodících, aby neuhořel nulák. Už to tu někdo psal v jiném vlákně že to zkoušel.
Já jsem od kvĕtna nabíjel 81kWh baterii ze zásuvky 16A 230V a neviděl jsem problém.Ráno jsem zapnul a večer vypnul.Mĕsíčnĕ projezdím cca 300kWh.
Problém nastává teď, kdy je potřeba co nejrychleji nabít po dobu svitu.Na to mi ta jedna fáze 7,2kWh nevyhovuje protože se nadá nabíjení řidit..
Koupil jsem Victron wallbox,tak uvidím.
Nevim na oc jsi presne reagoval ale ja tou prudou myslel to, ze ze mit wallbox s type konektorem je vopruz v tom, ze musim ten kabel nekde vzit, rozmotat, zapojit, pak zase odpojit, zamotat schovat. Misto toho ho popadnout a za 5s zastrcit a jit. Ale jako kdzy to jinak nejde tak nejde. Kamarad bydli v bytovce, nechal si udelat klasickou 16A zasuvku se zamkem na barak, ma cestovni wallbox/nabijecku a zastrci celou nabijecku a jede. Nechal si to udelat s 16m kabelem.

kdyz uz doma nemuzu mit kabel na pevno prijde mi lepsi ta michackova zasuvka a koupit cestovni wallbox. kabel stejne musim motat, jestli je na nem nabijecka mi nevadi. Aspon mam vyresenou nabijecku na cesty co umi 3f i 1f a 16A. Usetrim penize. A petikolik se na baraku da vydrzet a muze se hodit i jindy.
Mex
Příspěvky: 849
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Přepínání wallboxu ostrov/síť

Příspěvek od Mex »

glottis píše: pát zář 27, 2024 8:03 am
nemudruj ze neni auto jako auto.
...
Ty mas porad nejake vlhke sny i nizkych strratach a cim vyssi napeti tim lip.
Nojo, máš pravdu. Přesvědčil jsi mě.
Takže všechna auta jsou stejná.
A že vyšší napětí je výhodnější z hlediska ztrát taky není pravda. Nejlepší by asi bylo to celá napájet z 5V.
:uh:
glottis
Příspěvky: 2601
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Přepínání wallboxu ostrov/síť

Příspěvek od glottis »

Mex píše: pát zář 27, 2024 9:07 am
glottis píše: pát zář 27, 2024 8:03 am
nemudruj ze neni auto jako auto.
...
Ty mas porad nejake vlhke sny i nizkych strratach a cim vyssi napeti tim lip.
Nojo, máš pravdu. Přesvědčil jsi mě.
Takže všechna auta jsou stejná.
A že vyšší napětí je výhodnější z hlediska ztrát taky není pravda. Nejlepší by asi bylo to celá napájet z 5V.
:uh:
K cemu potrebujes u 400V aut vetsi napeti nez leze z boostru PFC? Kvuli cene? Aby to bylo drazsi? Aby kondenzatory museli byt na nesmysl? Aby vsechnobylo vetsi? Polovodice drazsi? Uz ted ma nabijeni z AC u tesly ucinost 98%. Pojdme usetrit procento. Lidi to radi zaplati. A pro USA se to bude delat uplne jinak, kdyz tam 3f prakticky nemaj. Ale jak jsme psal, az najdes auto co jede do trojuhelniku na 400V, dej vedet.

A ja tebe nepresvedcuju, to vim davno ze je zbytecny. Ty budes jeste pet let dumat nad tim jak udelat HV baterii abys usetril par procent ucinosti, kdyz ostatnim to za mesic vyrobi energie tolik, co bys mel ztraty za nekolik let :)
gupa
Příspěvky: 2522
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Přepínání wallboxu ostrov/síť

Příspěvek od gupa »

misif píše: pát zář 27, 2024 8:03 am
Buď na to nějaká pojistka přijde a vyhodí error, nebo ti schoří nulák v autě, protože po té 2.5 pojede 48A, ale testuj si to na svém autě.
To chce vidět tu nabíječku co je v autě. Jestli to bude na vstupu pasivní, šlo by to krmit i DC.¨

Když jsem to četl okolo Tesly, tak amerikánci díky tomu že mají DS na dvou drátech 240VAC dvě fáze po 120V proti sobě, tak regulují ampéry podle nabíjecích přípojek, na nabíječce přímo v autě dipem a otočným přepínačem.

Edit: I aktivní filtr PFC se kombinuje z několika DC boostů, danyk ukazuje takový počítačový zdroj na youtube.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
Uživatelský avatar
Majkl
Příspěvky: 447
Registrován: úte led 07, 2020 1:39 pm
Lokalita: SZ od Mělníka
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 20000
Kapacita baterie [kWh]: 44
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Přepínání wallboxu ostrov/síť

Příspěvek od Majkl »

Já můžu doporučit wallbox od firmy Wallbox ;) :lol:
Mám model Pulsar Plus. Jde zapojit 1f i 3f a je na něj integrace do Home Assistanta, takže jde pohodlně externě řídit. Buď pomocí API, nebo i lokálně (OCPP), kdyby někdo chtěl. Kamarádův syn mi na to řízení napsal program v NodeRed. Výkon se řídí podle aktuálního výkonu do/z baterie s možností ofsetu. Typicky tam nastavuju cca -4 000W. To kvůli tomu, abych když žena přijede domu a FV baterka je na 100, respektive 80% dostal napětí níž (mám LiIon) a tím dostal veškerý aktuálně dostupný výkon z MPTT, protože ty jsou tou dobou stažený a nenabíjej.
Přepnutí na DS je závislý na napětí baterie FV. Pokud se během nabíjení dosáhne nastaveného minima, tak program nabíjení auta ukončí, přepne napájení wallboxu z FV na DS (mám tam "klasický" Aliexpres Tomzn přepínač), počká na nízký tarif a pak zase nabíjení zapne. Corsa-e zvládá z 1f nabíjet 7kW a denně potřebuju dobít cca 11, takže pro mé účely naprosto OK.
Bez názvu.jpg
FV pole - 20kWp mono panelů (24ks AUO+42ks GWL)
MPPT a invertory - 3x PIP5048MK paralelně + EPever IPower Plus 5kW, 2x 60A MrPower
Baterie - 44kWh LiIon (10P15S 60Ah+1P15S 200Ah)
Řízení, vytěžování a vzdálené ovládání - LK3, na RPi běžící SolarAssistant, Home Assistant
https://mqtt.ats.pl/viewpanel/public/graph/9257/,
unicast
Příspěvky: 1495
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Přepínání wallboxu ostrov/síť

Příspěvek od unicast »

glottis píše: pát zář 27, 2024 9:39 am
A pro USA se to bude delat uplne jinak, kdyz tam 3f prakticky nemaj.
Ale mají. Jen tam tu elektřinu tahají trochu jinak, rozvod v ulici na sloupech je většinou 12.47 kV mezi fázemi a 7.2 kV proti středu a Tobě pověsí na sloup separátní jednofázový transformátor 30:1 s vyvedeným středem na sekundáru (čili sekundár dá 240 V, půl sekundáru 120 V). Vedlejším efektem je méně krádeží elektřiny, možnost použití tenčích vodičů i nižší odporové ztráty na poslední míli.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek