Žvanírna 2

Nezařaditelné
Franta2776
Příspěvky: 2643
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Valdano píše: úte čer 04, 2024 3:54 pm Poskytování příspěvku na dojíždění je omezeno časově na 1 rok a navíc jsou ještě definovány omezující podmínky viz výše uvedený popis. Takže na to nedosáhne každý.
Já větṣ̌Inou v hulících a asi I načipovaných dieselech potkávám mladé machýrky ve značkovém oblečení ne 40-cátniky jedoucí z práce.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Valdano
Příspěvky: 71
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Valdano »

Obecně vzato na onen příspěvek popsaný na předchozí straně této diskuse může mít nárok i mladý machýrek pokud bude splňovat ty popsané podmínky a pokud si o to požádá. I když si o něj požádá a třeba jej i dostane tak to samozřejmě ještě vůbec neznamená, že ho využije na pořízení lepší káry. Pokud má priority někde úplně jinde a rve prachy do značkového oblečení, mejdanů apod. pak mu na lepší káru stejně nebude zbývat.
Mex
Příspěvky: 468
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Mex »

Franta2776 píše: úte čer 04, 2024 3:36 pm I tak je to neopravňuje k tomu, aby nám trávili vzduch a někomu poškozovali zdraví a na cestách nemají co dělat.
S tím lze určitě souhlasit.

Nicméně i když nejsem žádný kouřový labužník, tak si raději fetnu hutný kouř ze starého nízkotlakého dieselu, který tvoří saze relativně velkého rozměru. Než prakticky neviditelné zplodiny z moderních vysokotlakých dieselů. Ty mají tak nepříjemně malé částice, které hladce pronikají stěnami sliznic.
Na rozdíl od těch velkých sazí, se kterými se tělo umí vypořádat.
Je to jako i v mnoha jiných oblastech - to opravdu nebezpečné je to, co není vidět. Něco jako pes, která neštěká, ale rovnou kouše.

Ale jako obvykle - píšu za sebe a nikomu to nenutím.
Valdano
Příspěvky: 71
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Valdano »

Diskuse i následná reakce od Franta2776 dle mého názoru vzešla z toho odkazovaného dnešního článku o tom, že policejní kontrolou na emise neprošla téměř polovina aut, přestože měla platný certifikát. Tam už nešlo o to zda viditelně kouří více nebo méně, ale o to, že nesplňovaly požadovaný limit. Dle mého názoru nemá smysl se dohadovat co je škodlivější. Ad absurdum vzato jsou svým způsobem škodlivé zplodiny ať už z nafťáků nebo i z benziňáků obecně a žádný řidič by asi dlouho neřídil pokud by mu šly výfukové plyny i do kabiny, a to ani u těch co limity splňují. ;)
Uživatelský avatar
sindyk
Příspěvky: 549
Registrován: pát kvě 21, 2021 12:53 pm
Bydliště: Semily

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od sindyk »

Tak jsem si vzpomněl: "plyn z výfuku je zaveden přímo na komoru řidiče." :D
3800 Wp (10s Elerix 380 Wp) | Deye SUN-8K-SG04LP3-EU | 14 kWh olova (4s2p JPC12-100 + 4s 12V92F)
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
Valdano
Příspěvky: 71
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Valdano »

Že by to bylo z návodu pro řidiče sebevrahy jak si udělat z auta plynovou komoru. :lol:
Naposledy upravil(a) Valdano dne úte čer 04, 2024 8:37 pm, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
sindyk
Příspěvky: 549
Registrován: pát kvě 21, 2021 12:53 pm
Bydliště: Semily

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od sindyk »

Google hint: Škoda Henlein
3800 Wp (10s Elerix 380 Wp) | Deye SUN-8K-SG04LP3-EU | 14 kWh olova (4s2p JPC12-100 + 4s 12V92F)
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
Valdano
Příspěvky: 71
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Valdano »

No jó úspěšná parodie ze seriálu Česká soda. :D

Franta2776
Příspěvky: 2643
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Valdano píše: úte čer 04, 2024 8:33 pm Že by to bylo z návodu pro řidiče sebevrahy jak si udělat z auta plynovou komoru. :lol:
Před 25 lety jsem dělal chvíli rozvoz po Praze. Nevím jak je to dnes, ale popojíždění v pražských kolonách taková plynová komora byla:)))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
sindyk
Příspěvky: 549
Registrován: pát kvě 21, 2021 12:53 pm
Bydliště: Semily

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od sindyk »

Jinak k těm policejním kontrolám - Měl jsem 2007 Focus II 1.6 TDCi, pokud jsem si před emisema neudělal výlet po kraji ve svižnějším tempu, neprošel bych. A zrovna tak bych neprošel u náhodné kontroly, i když si hlídám, aby na autě bylo vše v pořádku. Teď mám tuctovej německej dehet 2.0 TDi s AdBlue a DPF, který zatím funguje a sem tam se regeneruje (na volnoběh zvýšené otáčky a dost teplo zpod auta). Má 10 let, 180 tis. a zatím emise jako u nového kusu. Jen si říkám, že už má věk a kilometry, tak aby to nezačalo zlobit a žrát peníze.
Koukám po nějaké budoucí EV náhradě, ale zatím není na trhu přesně, co bych chtěl. Momentálně mám A4 allroad quattro a naprosto vyhovuje.
3800 Wp (10s Elerix 380 Wp) | Deye SUN-8K-SG04LP3-EU | 14 kWh olova (4s2p JPC12-100 + 4s 12V92F)
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
Franta2776
Příspěvky: 2643
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

sindyk píše: úte čer 04, 2024 9:35 pm Jinak k těm policejním kontrolám - Měl jsem 2007 Focus II 1.6 TDCi, pokud jsem si před emisema neudělal výlet po kraji ve svižnějším tempu, neprošel bych. A zrovna tak bych neprošel u náhodné kontroly, i když si hlídám, aby na autě bylo vše v pořádku. Teď mám tuctovej německej dehet 2.0 TDi s AdBlue a DPF, který zatím funguje a sem tam se regeneruje (na volnoběh zvýšené otáčky a dost teplo zpod auta). Má 10 let, 180 tis. a zatím emise jako u nového kusu. Jen si říkám, že už má věk a kilometry, tak aby to nezačalo zlobit a žrát peníze.
Koukám po nějaké budoucí EV náhradě, ale zatím není na trhu přesně, co bych chtěl. Momentálně mám A4 allroad quattro a naprosto vyhovuje.
Já mám 2 německý podobný dehty sprinter r.v2012 145000km.a bmw5 210000km najeto.Na obou během posledního roku měněny vstřiky za cca 70000kč
To nikdy nevíṣ̌,kdy vstřiky při těchto km umřou
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
unicast
Příspěvky: 1323
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od unicast »

To jsou ty úspory s těmi diesely :) V motoru nesmí být nic, co se může snadno rozbít; čím jednodušší, tím lepší. Je mnohem lepší auto, které o sice něco víc žere, ale jezdí, než auto, na kterém se pořád musí řešit nějaké závady...
Franta2776
Příspěvky: 2643
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Screenshot_20240605_004143_Chrome.jpg
Pro mě nic překvapivého:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1113
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Na Idnesu vyšel celkem slušně zpracovaný článek o elektromobilitě, ale výživná je ta diskuze. Já se snažím mít nějaký pragmatický pohled, ale pro některé je EV to auto stojící před elektrárnou pálící pneumatiky a nenechají si to vzít.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 2643
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: stř čer 05, 2024 5:58 am Na Idnesu vyšel celkem slušně zpracovaný článek o elektromobilitě, ale výživná je ta diskuze. Já se snažím mít nějaký pragmatický pohled, ale pro některé je EV to auto stojící před elektrárnou pálící pneumatiky a nenechají si to vzít.
Podívej se na Autoforum to ještě výživnějši.Slováci je zařadili mezi konspirační weby.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1113
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Já mám C8 a taky neprojde na emise. Neprojde z praktického důvodu....Výrobce tenkrát počítal s max. 50 částicemi a je to v technickém průkazu. Ale EU u všech aut s DPF tenhle limit stáhla na 0, bez hledu na to, co je v techničáku. Takže ikdyž auto udržuju, tak stejně nějaké částice naměří a neměl bych jezdit. Ale pořád je to ještě auto s rozumnou kontrukcí, co odveze 5 lidí a nemusím tankovat močovinu, což je ultimátní kurvítko.
Jenže to, že mám 3 děti mi taky dost zhoršuje výběr EV, protože mít velkou rodinu můžou mít v Evropě jenom sociální případy, které auto nepotřebují.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v 3F režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 2643
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Sice neujedu 1000km bez zastavení do Chorvatska. Za to mám zatím najeto 1100km bez zastávky na benzince. Spotřeba 18,3kWh/100km cca 50%dálnice a to je auto rozměru Tatry 613, ale s klimatizací :D :D :D

Screenshot_20240605_070211_My BMW.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
glottis
Příspěvky: 2217
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od glottis »

chtel jsem sem dal minuly mesic s e-golfem ... ale nejde VW portal :D ale je to asi 1700km a prumer asi 13kwh s minimem dalnice (do 300km)
Uživatelský avatar
kybos
Příspěvky: 2738
Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
Lokalita: Šternberk
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 15000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Bydliště: v údolí mezi kopci

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od kybos »

Franta2776 píše: stř čer 05, 2024 7:08 am Sice neujedu 1000km bez zastavení do Chorvatska. Za to mám zatím najeto 1100km bez zastávky na benzince. Spotřeba 18,3kWh/100km cca 50%dálnice a to je auto rozměru Tatry 613, ale s klimatizací :D :D :D
Taky neujedu 1000 km bez zastavení. Zatím mám najeto 2200 km bez zastávky na benzince (převážná část energie z domácí FVE). Spotřeba 1,4 kWh/100 km cca 50 % stezky pro cyklisty a zbytek po silnici a lesních cestách a to je elektrokolo o rozměru 185 cm ale bez klimatizace :lol:
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
Franta2776
Příspěvky: 2643
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

kybos píše: stř čer 05, 2024 8:01 am
Franta2776 píše: stř čer 05, 2024 7:08 am Sice neujedu 1000km bez zastavení do Chorvatska. Za to mám zatím najeto 1100km bez zastávky na benzince. Spotřeba 18,3kWh/100km cca 50%dálnice a to je auto rozměru Tatry 613, ale s klimatizací :D :D :D
Taky neujedu 1000 km bez zastavení. Zatím mám najeto 2200 km bez zastávky na benzince (převážná část energie z domácí FVE). Spotřeba 1,4 kWh/100 km cca 50 % stezky pro cyklisty a zbytek po silnici a lesních cestách a to je elektrokolo o rozměru 185 cm ale bez klimatizace :lol:
Já mám e-bike třetí sezonu a cca 5200km a je to úžasný vynález.Minulý víkend jsem byl a manželkou v údolí Dunaje Wachau.Manželka z trochou reptání ujela za den 85km :D Na normálním kole pro ní nepředstavitelné.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek