Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 3086
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Já větṣ̌Inou v hulících a asi I načipovaných dieselech potkávám mladé machýrky ve značkovém oblečení ne 40-cátniky jedoucí z práce.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 462
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Obecně vzato na onen příspěvek popsaný na předchozí straně této diskuse může mít nárok i mladý machýrek pokud bude splňovat ty popsané podmínky a pokud si o to požádá. I když si o něj požádá a třeba jej i dostane tak to samozřejmě ještě vůbec neznamená, že ho využije na pořízení lepší káry. Pokud má priority někde úplně jinde a rve prachy do značkového oblečení, mejdanů apod. pak mu na lepší káru stejně nebude zbývat.
-
- Příspěvky: 835
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Žvanírna 2
S tím lze určitě souhlasit.Franta2776 píše: ↑úte čer 04, 2024 3:36 pm I tak je to neopravňuje k tomu, aby nám trávili vzduch a někomu poškozovali zdraví a na cestách nemají co dělat.
Nicméně i když nejsem žádný kouřový labužník, tak si raději fetnu hutný kouř ze starého nízkotlakého dieselu, který tvoří saze relativně velkého rozměru. Než prakticky neviditelné zplodiny z moderních vysokotlakých dieselů. Ty mají tak nepříjemně malé částice, které hladce pronikají stěnami sliznic.
Na rozdíl od těch velkých sazí, se kterými se tělo umí vypořádat.
Je to jako i v mnoha jiných oblastech - to opravdu nebezpečné je to, co není vidět. Něco jako pes, která neštěká, ale rovnou kouše.
Ale jako obvykle - píšu za sebe a nikomu to nenutím.
-
- Příspěvky: 462
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Diskuse i následná reakce od Franta2776 dle mého názoru vzešla z toho odkazovaného dnešního článku o tom, že policejní kontrolou na emise neprošla téměř polovina aut, přestože měla platný certifikát. Tam už nešlo o to zda viditelně kouří více nebo méně, ale o to, že nesplňovaly požadovaný limit. Dle mého názoru nemá smysl se dohadovat co je škodlivější. Ad absurdum vzato jsou svým způsobem škodlivé zplodiny ať už z nafťáků nebo i z benziňáků obecně a žádný řidič by asi dlouho neřídil pokud by mu šly výfukové plyny i do kabiny, a to ani u těch co limity splňují.
-
- Příspěvky: 575
- Registrován: pát kvě 21, 2021 12:53 pm
- Bydliště: Semily
Re: Žvanírna 2
Tak jsem si vzpomněl: "plyn z výfuku je zaveden přímo na komoru řidiče."
3800 Wp (10s Elerix 380 Wp) | Deye SUN-8K-SG04LP3-EU | olovo mix 492Ah/48V
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
-
- Příspěvky: 462
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Že by to bylo z návodu pro řidiče sebevrahy jak si udělat z auta plynovou komoru.
Naposledy upravil(a) Valdano dne úte čer 04, 2024 8:37 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 575
- Registrován: pát kvě 21, 2021 12:53 pm
- Bydliště: Semily
Re: Žvanírna 2
Google hint: Škoda Henlein
3800 Wp (10s Elerix 380 Wp) | Deye SUN-8K-SG04LP3-EU | olovo mix 492Ah/48V
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
-
- Příspěvky: 462
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
No jó úspěšná parodie ze seriálu Česká soda.
-
- Příspěvky: 3086
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Před 25 lety jsem dělal chvíli rozvoz po Praze. Nevím jak je to dnes, ale popojíždění v pražských kolonách taková plynová komora byla:)))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 575
- Registrován: pát kvě 21, 2021 12:53 pm
- Bydliště: Semily
Re: Žvanírna 2
Jinak k těm policejním kontrolám - Měl jsem 2007 Focus II 1.6 TDCi, pokud jsem si před emisema neudělal výlet po kraji ve svižnějším tempu, neprošel bych. A zrovna tak bych neprošel u náhodné kontroly, i když si hlídám, aby na autě bylo vše v pořádku. Teď mám tuctovej německej dehet 2.0 TDi s AdBlue a DPF, který zatím funguje a sem tam se regeneruje (na volnoběh zvýšené otáčky a dost teplo zpod auta). Má 10 let, 180 tis. a zatím emise jako u nového kusu. Jen si říkám, že už má věk a kilometry, tak aby to nezačalo zlobit a žrát peníze.
Koukám po nějaké budoucí EV náhradě, ale zatím není na trhu přesně, co bych chtěl. Momentálně mám A4 allroad quattro a naprosto vyhovuje.
Koukám po nějaké budoucí EV náhradě, ale zatím není na trhu přesně, co bych chtěl. Momentálně mám A4 allroad quattro a naprosto vyhovuje.
3800 Wp (10s Elerix 380 Wp) | Deye SUN-8K-SG04LP3-EU | olovo mix 492Ah/48V
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
-
- Příspěvky: 3086
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Já mám 2 německý podobný dehty sprinter r.v2012 145000km.a bmw5 210000km najeto.Na obou během posledního roku měněny vstřiky za cca 70000kčsindyk píše: ↑úte čer 04, 2024 9:35 pm Jinak k těm policejním kontrolám - Měl jsem 2007 Focus II 1.6 TDCi, pokud jsem si před emisema neudělal výlet po kraji ve svižnějším tempu, neprošel bych. A zrovna tak bych neprošel u náhodné kontroly, i když si hlídám, aby na autě bylo vše v pořádku. Teď mám tuctovej německej dehet 2.0 TDi s AdBlue a DPF, který zatím funguje a sem tam se regeneruje (na volnoběh zvýšené otáčky a dost teplo zpod auta). Má 10 let, 180 tis. a zatím emise jako u nového kusu. Jen si říkám, že už má věk a kilometry, tak aby to nezačalo zlobit a žrát peníze.
Koukám po nějaké budoucí EV náhradě, ale zatím není na trhu přesně, co bych chtěl. Momentálně mám A4 allroad quattro a naprosto vyhovuje.
To nikdy nevíṣ̌,kdy vstřiky při těchto km umřou
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1479
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
To jsou ty úspory s těmi diesely V motoru nesmí být nic, co se může snadno rozbít; čím jednodušší, tím lepší. Je mnohem lepší auto, které o sice něco víc žere, ale jezdí, než auto, na kterém se pořád musí řešit nějaké závady...
-
- Příspěvky: 3086
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Pro mě nic překvapivého:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1581
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Na Idnesu vyšel celkem slušně zpracovaný článek o elektromobilitě, ale výživná je ta diskuze. Já se snažím mít nějaký pragmatický pohled, ale pro některé je EV to auto stojící před elektrárnou pálící pneumatiky a nenechají si to vzít.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3086
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Podívej se na Autoforum to ještě výživnějši.Slováci je zařadili mezi konspirační weby.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1581
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Já mám C8 a taky neprojde na emise. Neprojde z praktického důvodu....Výrobce tenkrát počítal s max. 50 částicemi a je to v technickém průkazu. Ale EU u všech aut s DPF tenhle limit stáhla na 0, bez hledu na to, co je v techničáku. Takže ikdyž auto udržuju, tak stejně nějaké částice naměří a neměl bych jezdit. Ale pořád je to ještě auto s rozumnou kontrukcí, co odveze 5 lidí a nemusím tankovat močovinu, což je ultimátní kurvítko.
Jenže to, že mám 3 děti mi taky dost zhoršuje výběr EV, protože mít velkou rodinu můžou mít v Evropě jenom sociální případy, které auto nepotřebují.
Jenže to, že mám 3 děti mi taky dost zhoršuje výběr EV, protože mít velkou rodinu můžou mít v Evropě jenom sociální případy, které auto nepotřebují.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3086
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Sice neujedu 1000km bez zastavení do Chorvatska. Za to mám zatím najeto 1100km bez zastávky na benzince. Spotřeba 18,3kWh/100km cca 50%dálnice a to je auto rozměru Tatry 613, ale s klimatizací
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2569
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Žvanírna 2
chtel jsem sem dal minuly mesic s e-golfem ... ale nejde VW portal ale je to asi 1700km a prumer asi 13kwh s minimem dalnice (do 300km)
-
- Příspěvky: 2771
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Žvanírna 2
Taky neujedu 1000 km bez zastavení. Zatím mám najeto 2200 km bez zastávky na benzince (převážná část energie z domácí FVE). Spotřeba 1,4 kWh/100 km cca 50 % stezky pro cyklisty a zbytek po silnici a lesních cestách a to je elektrokolo o rozměru 185 cm ale bez klimatizaceFranta2776 píše: ↑stř čer 05, 2024 7:08 am Sice neujedu 1000km bez zastavení do Chorvatska. Za to mám zatím najeto 1100km bez zastávky na benzince. Spotřeba 18,3kWh/100km cca 50%dálnice a to je auto rozměru Tatry 613, ale s klimatizací
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 3086
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Žvanírna 2
Já mám e-bike třetí sezonu a cca 5200km a je to úžasný vynález.Minulý víkend jsem byl a manželkou v údolí Dunaje Wachau.Manželka z trochou reptání ujela za den 85km Na normálním kole pro ní nepředstavitelné.kybos píše: ↑stř čer 05, 2024 8:01 amTaky neujedu 1000 km bez zastavení. Zatím mám najeto 2200 km bez zastávky na benzince (převážná část energie z domácí FVE). Spotřeba 1,4 kWh/100 km cca 50 % stezky pro cyklisty a zbytek po silnici a lesních cestách a to je elektrokolo o rozměru 185 cm ale bez klimatizaceFranta2776 píše: ↑stř čer 05, 2024 7:08 am Sice neujedu 1000km bez zastavení do Chorvatska. Za to mám zatím najeto 1100km bez zastávky na benzince. Spotřeba 18,3kWh/100km cca 50%dálnice a to je auto rozměru Tatry 613, ale s klimatizací
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W