Problém s MPPT regulátormy.

Diskuze o regulátorech EP Solar
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 915
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Problém s MPPT regulátormy.

Příspěvek od trud »

V mojej solárnej elektrarnicke mam viacero regulátorov nakoľko ju rozširujem uz viac rokov. Najskôr som používal len PWM, prvé panely bolo bízko batérie a mali aj napätie blízke baterii. Nebol žiaden problém. Pre vyčerpanie miesta na panely som ďalšie panely uz pridával na 25 m vzdialenú strechu. Tieto panely uz majú večši výkon aj napätie, preto sú zapojené na nové MPPT regulátory epsolar. Konkrétne model Epsolar XTRA 4210, mam dva kusy a ku každému sú pripojené dva panely Longi 500W.
A teraz môj problém, regulátory akoby nevedeli nájsť optimálny bod..napätie z panelov okolo 85V, slnka ako na Sahare a výkon par wattov. Ked odpojim panely a znova ich pripojim výkon pekne nárastie na stovky wattov o minútu je však nazad na pár wattoch. Max napätie batérie je nastavene na 28.4V. Panely neprekračuju ani max napätie ani prúd, a ani napätie batérie nie je ešte na 28.4V. Výkon je aj tak pád watov. Nechápem kde je problém. Vie dakto poradit?
Přílohy
IMG_20240408_105731.jpg
IMG_20240408_105722.jpg
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Soban
Příspěvky: 3476
Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 3600
Kapacita baterie [kWh]: 16
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Zlaté Hory

Re: Problém s MPPT regulátormy.

Příspěvek od Soban »

Špatně nastavené?

A nebo se to ruší s těmi PWM?

Asi bych začal testovat odpojit vše a nechat jeden mppt - dobíjí OK připojit další MPPT dobíjí OK připojit ten PWM dobíjí OK připojit další.....

Taky by možná neškodilo dát nastavení jak těch mppt tak těch pwm.
3,6kWp ::pv:: 600Wp (4x 150Wp 4S) + 1kWp (2x 500Wp 2S) + 2kWp (4x 500Wp 2S2P) | 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh *batt* (2x 12V/200Ah AGM) + 25.6V/120Ah + 25.6V/125Ah + 25.6V/230Ah LiFePO4 | Jak nepostavit FVE Zlaté Hory :home:
JiříK
Příspěvky: 1021
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Problém s MPPT regulátormy.

Příspěvek od JiříK »

Nastav dobu boost na maximum. Mělo by to být 180 minut. Já mám na 180 minut aj ekvalizaci.
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
cipis
Příspěvky: 4374
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Problém s MPPT regulátormy.

Příspěvek od cipis »

Ty panely máš dva???? To jsi celkem dobrodruh ... Ten regl je jen do 100 V a ty dvě pětistovky dají v zimě víc ...

Na jedné z fotek jsou vidět odpínače s nepopsanými dráty, tak jak radil Soban, poodpojuj ostatní a zkus jen jeden.
Plus sem dej konfiguraci.

Jinak ne boost, ale float nastavit jako boost. Eq. určitě vypnout nebo nastavit na stejnou hodnotu jako boost.
Těžko říct, co je v té směsi baterek za vhodná hodnota.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 915
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Problém s MPPT regulátormy.

Příspěvek od trud »

Nie cez 100 voltov nejdu ani v zime dokonca ani cez 92V som tam nenameral.. Predsa len je to aj 27m kábla od panelov . A nakoniec nie je zima.
Mozno je to tou dĺžkou float a boost.. Tam mam 120 min.. Skúsim 180, alebo 240.. To však musím počkať na prazdnejsie batérie. Teraz mam všetko plne na 28,4V.
Nastavenia na fotkách.
Přílohy
IMG_20240408_145448.jpg
IMG_20240408_145445.jpg
IMG_20240408_145442.jpg
IMG_20240408_145439.jpg
IMG_20240408_145435.jpg
IMG_20240408_145431.jpg
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Kostěj
Příspěvky: 587
Registrován: úte úno 25, 2014 9:33 pm
Lokalita: Dobrovicko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9200
Kapacita baterie [kWh]: 16
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Problém s MPPT regulátormy.

Příspěvek od Kostěj »

Také jsem s tím bojoval. Mám sice Epever řady AN, zdálo se, že se chová divně, napětí ještě nebylo doplna, ale už nedobíjel. Pomohlo připojení k PC, byl vidět status. Zdá se, že mu stačila krátká špička napětí na baterce, aby přestal dobíjet na poměrně dlouhou dobu. Zvedl jsem mu napětí o půl voltu a je to podstatně lepší.
cipis
Příspěvky: 4374
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Problém s MPPT regulátormy.

Příspěvek od cipis »

Že ty něco nenaměříš, tak neznamená, že to tomu regulátoru nevadí.
Předpokládám napětí na prázdno okolo 45 V, krát dvě, plus 15% nárůst zimou a hned jsi přes 100 V !
To se musí měřit naprázdno, ne při hledání bodu. A hledání bodu začíná tak, že je to prvně na prázdno. Zatížené to samozřejmě nad 100 nepůjde.
Ale jsou to tvoje regly, tvoje peníze, tvoje případná škoda ...

Tak zapni nějaký přímotop nebo tak něco, co má víc jak ten jeden regl.

Máš moc nízko Over voltage Disconnect ...
Liší se ti tam ty hodnoty o desetinku, tak se to zacyklí.
Přílohy
6420.JPG
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 915
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Problém s MPPT regulátormy.

Příspěvek od trud »

Samozrejme ze to meriam naprázdno :-) opakujem cez 92V som tam nevidel a nakoniec.. Nie je zima.. Teraz je tam naprázdno 84V.
Skúsim dĺžku tých Float a boost a posunúť tie napätia od seba o 2-3 desatiny.
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
cipis
Příspěvky: 4374
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Problém s MPPT regulátormy.

Příspěvek od cipis »

Tvůj boj ...

Délku nemusíš měnit, když máš to napětí stejné (jak já), to je pak úplně jedno, v jakém stavu je.
Tobě to přelítne na 28,5, úplně to vypne a čeká na 28,4, kdy začne znovu, ale znovu ulítne o tu desetinu a furt dokola.

To vypnutí dej na hodnotu vypnutí BMSky, resp. o desetinku méně (aby vypínal regulátor a ne BMS).
Boost na hodnotu, na kterou chceš nabíjet standardně, a limit o ty dvě desetinky výš.
Boost vs. vypnutí chce aspoň půl Voltu rozdíl.

A hlavně si přeměř, co ti ukazuje BMS a co regulátor.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 915
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Problém s MPPT regulátormy.

Příspěvek od trud »

Je tam
Over volt disc.. To som dal na 28.8V
Charge limit je 28.4V
Over volt rec. Je 28.4V
Equal.charge je 28.4V
Boost charge je 28.4V
Float charte je 28.4 V
Boost. Rec je 28.3 V
Low volt rec je 28.2 V

Prestavil som zatiaľ over volt disc z 28.5 na 28.8, co ďalej?
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
cipis
Příspěvky: 4374
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Problém s MPPT regulátormy.

Příspěvek od cipis »

Psal jsem aspoň půl Voltu nad boost, já mám 0,6 V.
A charge limit o ty dvě desetinky nad boost.

Musíš mu tam nechat manévrovací prostor.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 915
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Problém s MPPT regulátormy.

Příspěvek od trud »

Takže over voltage disc na 28,9V
A Charge limit dávam na 28,6 V
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html
Martin P
Příspěvky: 580
Registrován: ned úno 25, 2018 5:04 pm
Lokalita: Havlíčkův Brod
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 19845
Kapacita baterie [kWh]: 66
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Problém s MPPT regulátormy.

Příspěvek od Martin P »

Na mých regulátorech PCM60X mám rozdíl mezi bulk a float 0,8V (54,8/54,0V).
To z toho důvodu, že mé regulátory mají od výroby udělané nastavení tak, že pokud se napětí baterie dostane půl voltů pod nastavenou hodnotu (to jest na 54,3V) začne regulátor odpočítávat nastavený čas. Pokud během těch deseti minut dosáhne 54,8V si tyto až do konce odpočtu drží (omezuje proud) a pak přejde na float (54,0V). Pokud na 54,8V baterie nedoběhnou je bulk ukončen po deseti minutách bez ohledu na napětí baterie.
Svého času jsem zkoušel nastavit napětí na 54,4/54V a chovalo se to přesně tak jak popisuješ. Regulátor na chvíli zabral aby posléze sjel s výkonem na nulu. Pak zase zabral a znovu s výkonem na nulu. Takhle to cyklovalo než jsem nastavil hodnotu 54,8/54V.
Od té doby to funguje jak má
S-UPS.
20kWp v panelech rozdělených mezi východ, jih a západ. Do osmi stringů.
Baterie
Staré LiFePo4 o kapacitách 12, 24 kWh
Nové LiFePo4 o kapacitách 14, 14 kWh (od listopadu 2022)
Rezerva Pb vrla 200Ah.
Systémové napětí 48V
Hlavní měnič Victron 5000VA.
Pomocné měniče 2x REVO VM 5000
Regulátory PCM60X
Systém je modulární s možností dalšího rozšíření (kdyby bylo kam) řešený tak, aby při výpadku kteréhokoliv jednoho modulu mohly ostatní fungovat dál bez omezení.
Uživatelský avatar
trud
Příspěvky: 915
Registrován: čtv úno 07, 2013 1:50 am

Re: Problém s MPPT regulátormy.

Příspěvek od trud »

Zapol som 2kWh ohrievač aby som stiahol batériu a vyzerá ze problém sa vyriešil posunutím napätia.
Ďakujem za pomoc kolegovia :-)
4830W+5*PWM+3MPPT,18650 pack 7S/60P -28,20V- 4.2kWh+18ks 40Ah/+3ks 16P18650 (Mitsubishi Outlander) 2,1kWh+ pack 26650 7S/6P - 0,75kWh+7ks 60Ah (BMWi3) 1,5kWh + testovacia LTO -11*12Ah.+150Ah od pimpongáča 3,8kWh ,Victron VE.Direct 375VA 24V,Victron VE.Direct 1200VA 24V,NoNAME pimpongáč 4kW.
el.skúter 48V/30Ah, Yaris Hybrid už tretí :-), dáke spotrebiče prestavané na Li 18650,
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1240420.html

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek