Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 1513
- Registrován: pon úno 07, 2022 2:43 pm
- Lokalita: Okolí Pardubic
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 7770
- Kapacita baterie [kWh]: 13,4
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak si říkám, kdyby byla povinná výbava v autě obohacena o hasičák, tak mohli to hoření zkrotit řidiči okolo a že jich tam bylo... Jenže když bouchne takhle baterka, tak je to asi už jedno protože prostor okolo ní je i tak destruktivně poškozen, takže ten následný oheň dílo jen dokoná.
MUST 3KW 80A MPPT 24V/ 3,75kWp stringy 5s3P 200wp + 5s1P 150wp. 2 měnič MUST 3KW 80A MPPT 24V 4kWp stringy 2S4P 400wp bifacial + 2S1P 410wp Baterie 13,4KWh lifepo4 (2X 8S 280Ah EVE), Celek tedy 7770Wp
-
- Příspěvky: 2487
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Elektricka / hybridni auta
To jako ze bych vzal kilovej hasicak, pribehnul k cizimu benzinaku kde uz nikdo nesedi, slehaj z neho metr plameny a hasil to pres zavrenou habnu? me to zni jako darwinova cenabokser01 píše: ↑stř lis 22, 2023 1:31 pm Tak si říkám, kdyby byla povinná výbava v autě obohacena o hasičák, tak mohli to hoření zkrotit řidiči okolo a že jich tam bylo... Jenže když bouchne takhle baterka, tak je to asi už jedno protože prostor okolo ní je i tak destruktivně poškozen, takže ten následný oheň dílo jen dokoná.
-
- Příspěvky: 116
- Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Tesla Model S po 500 000 km:
08:51 koľko krát si už menil batérie na svojej Tesle?
PS: Plati to aj pri inych e-autach ...
08:51 koľko krát si už menil batérie na svojej Tesle?
PS: Plati to aj pri inych e-autach ...
-
- Příspěvky: 2395
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Smart city, vše dnešního okolo litru a s dvěma turby, má vlastnosti a životnosti š120, tz. okolo 120tkm a smrt motoru. Tesla mne nadchla, ale, ještě ji umět hacknout a očesat HW dříve, než a proti tomu, když Muskovi nebo komukoli jinému, hrkne v makovici a bude je chtít poslat třeba jako střelu a použít jako zbraň, tak aby to nebylo možné a krom BMS a plynu a rukách na volantu nepotřebovat nic víc. Neboť mám stále pocit, že Teslu může kdokoli přeprogramovat tak, aby se stala škoda nebo prostě se zastavila uprostřed jízdy. Přeci jen je to online věc která umí řídit sama nebo na dálku, má plno nastavitelných parametrů. Má plno kamer. Jako stroj je to s napojením jaké má, moc zranitelné a zneužitelné a kdo zodpovídá za vozidlo, které se samo bez osádky vydá vlastní cestou a třeba ve 160 hrkne do nějakého baráku a samo? Majitel. Takže jako majitel chci auto, které je 100 procent offline a chci tak aby bylo pod mou kontrolou.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 7570
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Takový auto pořídíš jedině v bazaru, teslu určitě takhle "zkrotit" nikdo nedokázal, aspoň pokud vím. Ještě nedávno v anglii "klasický" tunerský firmy dokázaly z auta vypárat veškerou elektroniku, dát tam závodní vstřikování, pár drátů ke světlům a blinkrům a přihlásit to na značky jako auto na rally... Ale tohle skončilo s modely aut cca 2014-2015, kde i ta páčka k blinkrům obsahuje procesor, stejně jako světlo a komunikuje přes canbus s nějakým "CML".
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 2487
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Elektricka / hybridni auta
ze by hackli teslu ... to spis hacknou nejake jin eauto z jine automobilky Ono uz snad i u meho stareho peugeotu je plyn potenciometr a ne zadne tahlo. Jonak minuly rok jsme koupili ojeteho egolfa na popojizdky. Behem 14 dni se z nej stalo hlavni auto a minuly tyden jsme s nim jeli 270km na lyze cela rodina Bez rakve, vse dovnitr i s lyzema.
tu je video o jine tesle s hodne najezdem
a tu zpoved kamarada Ale on je strasnej rypak.
tu je video o jine tesle s hodne najezdem
a tu zpoved kamarada Ale on je strasnej rypak.
-
- Příspěvky: 85
- Registrován: stř úno 19, 2020 6:28 pm
- Lokalita: Bystřice pod Hostýnem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 16000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
Re: Elektricka / hybridni auta
e-Golf je naprosto super auto, sám ho mám více jak 3,5 roku jako jediné auto v rodině, na lítaní do práce a kolem komína naprosto v pohodě a nebojí se ani delších výletů do Rakouska. S tažným to má ještě vyšší užitnou hodnotu.
12 panelů východ, 24 panelů západ, 18 panelů jih Amerisolar, Victron Smartsolar 1x150/70 + 2x150/100 -Tr VE.Can, 3x Victron Multiplus I 48/5000, BMV 700, Color Control GX, Baterie Li-Ion 8x Tesla battery pack + SimpBMS, ET340, ostrovní režim s možností přepnutí na síť, spuštěno 27.4.2020, Wall box smart EVSE, Tesla Y
-
- Příspěvky: 1530
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Koukám, že tady taky jede demagogická propaganda. Že litrový motor nic nevydrží tvrdí hlavně majitelé EV, který si ty pohádky povídají u nabíječky. Litrový motory nalítají půl miliony při běžné údržbě, bez mrknutí oka. Akorát není dostatek magorů, co by jezdili tisíce km jenom tak, jako to dělají majitelé EV. Najezdit s Teslou 120tis. ročně nedokáže ani taxikář.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Elektricka / hybridni auta
Pomalu a jiste se již soukromníci v Tesle hrabou.kodl69 píše: ↑úte úno 27, 2024 12:57 am Takový auto pořídíš jedině v bazaru, teslu určitě takhle "zkrotit" nikdo nedokázal, aspoň pokud vím. Ještě nedávno v anglii "klasický" tunerský firmy dokázaly z auta vypárat veškerou elektroniku, dát tam závodní vstřikování, pár drátů ke světlům a blinkrům a přihlásit to na značky jako auto na rally... Ale tohle skončilo s modely aut cca 2014-2015, kde i ta páčka k blinkrům obsahuje procesor, stejně jako světlo a komunikuje přes canbus s nějakým "CML".
To že je Tesla pořád online, je prostě výhoda i nevýhoda.
Jinak litrový motory, pokud se jim dává péče co má, přes 300.000km daj jak nic.
-
- Příspěvky: 2018
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Kdo jste zaznamenal ukázku zastavování aut policií v čechách,vyvíjí to prý nějaká česká firma,podle mě je to na bázi heknutí auta a vypnutí motoru,nebo tak nějak,samozřejmě starší auta bez připojení nebo wifi tak nikdo nezastaví,takže za chvíli to bude moct používat skoro každý...to bude pěkný masakr,ono to půjde využít myslím i na jiné věci než jen pouhé zastavení,zvlášt autonomní řízení,zatím skoro vše co je připojeno lze zneužít...
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- Příspěvky: 1447
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
To byl nějaký studentský projekt na VUT a škola to medializovala, evidentně s cílem získat nějaký grant. Nic víc bych za tím nehledal.
-
- Příspěvky: 575
- Registrován: pát kvě 21, 2021 12:53 pm
- Bydliště: Semily
Re: Elektricka / hybridni auta
Pobavily mě titulky: "Čeští vědci vyvíjí." Nic proti skutečným vědcům, ale tohle si jen koupili hotovou krabičku https://www.cohdawireless.com/solutions/mk6/, doplnili jedno relé honosně pojmenované "Fuel pump controller" a napsali appku pro Android, což bylo asi nejvíc práce z toho všeho. Vůbec nejde o hacknutí auta, celý ten ansámbl tam musí někdo namontovat.
3800 Wp (10s Elerix 380 Wp) | Deye SUN-8K-SG04LP3-EU | olovo mix 492Ah/48V
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
-
- Příspěvky: 1530
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Čekám, kdy se bude platit roční poplatek za to, aby se v autě nepřehrávali nebo nezobrazovali reklamy.
3,3kWp + 3,4kWp JJZ, 2x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2487
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
-
- Příspěvky: 1652
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: 14
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
Nezabudni na cookies!
MUST PV1800 VHM 48V 5.5kW, 5.52kWp (12x TPL mono 460W, 2S2P východ, 2S4P juh), 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh) BMS JBD-AP21S001-L21S-200A-B, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 10/2024 = 8.1 MWh AC
-
- Příspěvky: 2395
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Nemám Elektroauto. Jen píši, že se mi líbí. Nelíbí se mi poslední přetlakované motory. Litrový, přeplňovaný, benzin. Zpravidla dvě turba, z toho jedno plastové.eman píše: ↑úte úno 27, 2024 7:28 pm Koukám, že tady taky jede demagogická propaganda. Že litrový motor nic nevydrží tvrdí hlavně majitelé EV, který si ty pohádky povídají u nabíječky. Litrový motory nalítají půl miliony při běžné údržbě, bez mrknutí oka. Akorát není dostatek magorů, co by jezdili tisíce km jenom tak, jako to dělají majitelé EV. Najezdit s Teslou 120tis. ročně nedokáže ani taxikář.
Došel jsem na sbazar.cz, dal litrový benzinový (zpravidla dvouturbový) tz. nad 75kW motor, osobní automobil, který má více jak 300 tisíckm. Výsledek Nula. https://www.sauto.cz/inzerce/osobni?km- ... ivo=benzin
Víc jak 250tk, nula+3reklamní nabídky nesouvisející s filtrem
https://www.sauto.cz/inzerce/osobni?km- ... ivo=benzin
Víc jak 200-250tkm je 16 aut. Ani jedno bych si po zkušenostech z oprav, které jsem viděl v autoservisu u známého, nekoupil.
https://www.sauto.cz/inzerce/osobni?km- ... ivo=benzin
Takové auto s přeplňovaným malým motorem s nájezdem 500tkm se nenabízí, protože prostě nejsou v nabídce.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 2487
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Elektricka / hybridni auta
Jo jo kromě egolfa máme ještě Peugeota 307sw, 1.6 HDI, 80kw z roku 2004. Najeto 300k. V servisu technik at se toho držím, že to jsou jste pořádný motory. Že nové to se sype. Kabelové svazky se kazí. Bohužel před měsícem vodní pumpa zdechla (10k), pred 14 dny palivová puma začala chcat naftu kolem hřídele (10k odtah, 10k oprava). Příští rok prý Technická už jen s úplatkem na bazaru se to prodává za 10-30?
Motor to možná tedy dá. Běžný nejezd lidi je 15-20k? Za 20 let tedy 300-400k? Jenže po 20 letech bude elektronika v jakém stavu? I v Temelíně řeší jak udržet elektroniku víc jak 25let.
Motor to možná tedy dá. Běžný nejezd lidi je 15-20k? Za 20 let tedy 300-400k? Jenže po 20 letech bude elektronika v jakém stavu? I v Temelíně řeší jak udržet elektroniku víc jak 25let.
-
- Příspěvky: 1652
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: 14
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
Ja mám E91 320d 135 kW s 394k km a plánujem ho držať pri živote koľko sa bude dať. Keby to malo pár kW elektromotor a malú batériu na posúvanie v kolóne do mesta, bolo by to mega...
MUST PV1800 VHM 48V 5.5kW, 5.52kWp (12x TPL mono 460W, 2S2P východ, 2S4P juh), 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh) BMS JBD-AP21S001-L21S-200A-B, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 10/2024 = 8.1 MWh AC
-
- Příspěvky: 371
- Registrován: stř led 11, 2023 2:54 pm
- Lokalita: nedaleko od Trencina
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 2080 + 2400
- Kapacita baterie [kWh]: 9,6
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
a dobre ti radi...Jo jo kromě egolfa máme ještě Peugeota 307sw, 1.6 HDI, 80kw z roku 2004. Najeto 300k. V servisu technik at se toho držím, že to jsou jste pořádný motory.
tie motory su odvodene od 2.0hdi a naozaj zvladaju vela, len treba davat pozor na vymenu oleja a pri nej vycistit aj sitko na mazanie turba aby nedoslo k jeho zadretiu.
2.0hdi už mam druhe.
prvé bolo Berlingo, to islo prec pri 420tis km, pretože som potreboval vacsie auto a teraz mam C8, kde je za 19 rokov nabrusenych 330tis km.
nedam na tie auta dopustit.
vodnu pumpu menim vzdy s rozvodmi (160 tis km) a ze ti skape cerpadlo a podobne "spotrebne" veci je pri tom veku a km uplne bezne...
stacionárny dom :
2080Wp JV, Siton210, 2x 100L Drazice
2400Wp JV, Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
1 x 100Wp + 12V, 100Ah
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 75Ah olovo
2080Wp JV, Siton210, 2x 100L Drazice
2400Wp JV, Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
1 x 100Wp + 12V, 100Ah
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 75Ah olovo
-
- Příspěvky: 848
- Registrován: stř říj 02, 2013 8:57 am
Re: Elektricka / hybridni auta
Nesmíte zapomínat že je pro auta jiná doba. Dnes nemá nikdo z výrobců zájem aby jeho auto najíždělo 200t. Co by potom vyráběly kdyby auta měly velké nájezdy. Mám také 22roků starého 4 Golfa 74 kW PD 230t najeto na trhu už takřka bezcenný. Ale mě dělá stále službu. Spotřeba nafta 5l a olej jen výměna bez dolití. Tak že servis do 1000 za rok.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 5040 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 0 Odpovědi
- 566 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1181 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
od Brčo » » v Ostatní
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1394 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 863 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69