Záchrana chcíplýho volova
Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...
-
- Příspěvky: 7670
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Záchrana chcíplýho volova
Tohle patří recyklovat v tavicí peci a vyrobit znovu. Podle mě je to zbytečná práce.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 1977
- Registrován: pát bře 15, 2019 7:44 am
Re: Záchrana chcíplýho volova
Kolik jsi toho kodle udelal na olovu? Jen tak mimochodem ja mam penez i na novy lifepo dost jen proste sem chtel sestrojit zde na foru detailni zivotopis nez se nekdo do toho pusti tak aby si to bud rozmyslel a nrbo prisel na to ze to je prave cesta kterou chce zkusit. Ale to ne to zase delam vsechno nahovno zbytecne. Ano i kdyby tak co dost lidi olovo ma a tohle muze pomoct. Vis kodle nejvic me umi nasrat kecy typu to nedelej nebo proc to delas takhle a nebo ja bych to udelal. Kurva doted to nikdo tady neudelal tak sem si rekl ze je cas trosku do toho jit. Vis taky sem inzenyr a taky rad delam cistou praci ale cas od casu je treba jit k zakladum a porozumnet proc nestoupa napeti a nebo proc si lidi stezujou ze desulfator nejede.... atdkodl69 píše:Tohle patří recyklovat v tavicí peci a vyrobit znovu. Podle mě je to zbytečná práce.
Nebud takovej pesimista porad. Ted sem 1 clanek mel komplet za 60 minut a ani sem se uz nenadrel rozsklebeni slo vyborne.
Dalsi clovek v rade kterej me na tomhle foru pekne vytocil. A ani beru si to osobne jako kazdou narazku na me...
Naposledy upravil(a) Vitek dne pon pro 07, 2020 10:21 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
Re: Záchrana chcíplýho volova
ta nějaká tkanina je právě to pancéřování té kladné trubkové elektrody,to je právě ten rozdíl u trakčních článků,že nemají kladnou elektrodu mřížkovou jako autobaterie,to že je na dně kal a části záporné desky je asi z provozu v nějakém VZV ,dosud nevíme jak jsou baterie staré a co mají za sebou,ale po takovém to očištění mohou klidně sloužit dále ,to že mají dole pár mřížek vypadaných není nic fatálního,možná by stálo za to dát nový elektrolit mám v sestavě pár článků které jsem měl také otevřené a fungují uplně normálněVitek píše:Ahoj slíbil sem Vám množství olova ze 2 článků tak tedy ted jsem zrepasoval resp očistil 4 cm kalu vymlatil uvolnil z mřížky. článek vypadá stejně jako předešlý 3 spodní centimetry vypadané ze záporných elektrod.
Napětí článku před repasí 1,86V hustota 1,05. Nikde žádný sulfát ani na záporné a na kladnou nevidim je zašitá v nějaký tkanině
tak tedy dolito destilkou a nabíjíme, současně desulfujem, nabíjíme 27A uvidím ráno až tam nahrnu 270Ah kde bude napětí.
Takže zatím to vypadá dobře. Obávám se že každý olovo a je uprdele jestli je 2 nebo 20 leté, může tvořit tolik kalu že to vodivě propojuje dno. no a to je easy chová se to jak sem napsal nejde nabít a hřeje dole...
tady jsou fotky ze 2 článků plus foto po repasi nejhoršího článku. Nejhorsi zde
-
- Příspěvky: 1977
- Registrován: pát bře 15, 2019 7:44 am
Re: Záchrana chcíplýho volova
Sam nevim co maj za sebou... to jen z doslechu jsou stare 16 let byly v nejakem manipulacnim voziku vic nevim.goodbie píše:ta nějaká tkanina je právě to pancéřování té kladné trubkové elektrody,to je právě ten rozdíl u trakčních článků,že nemají kladnou elektrodu mřížkovou jako autobaterie,to že je na dně kal a části záporné desky je asi z provozu v nějakém VZV ,dosud nevíme jak jsou baterie staré a co mají za sebou,ale po takovém to očištění mohou klidně sloužit dále ,to že mají dole pár mřížek vypadaných není nic fatálního,možná by stálo za to dát nový elektrolit mám v sestavě pár článků které jsem měl také otevřené a fungují uplně normálněVitek píše:Ahoj slíbil sem Vám množství olova ze 2 článků tak tedy ted jsem zrepasoval resp očistil 4 cm kalu vymlatil uvolnil z mřížky. článek vypadá stejně jako předešlý 3 spodní centimetry vypadané ze záporných elektrod.
Napětí článku před repasí 1,86V hustota 1,05. Nikde žádný sulfát ani na záporné a na kladnou nevidim je zašitá v nějaký tkanině
tak tedy dolito destilkou a nabíjíme, současně desulfujem, nabíjíme 27A uvidím ráno až tam nahrnu 270Ah kde bude napětí.
Takže zatím to vypadá dobře. Obávám se že každý olovo a je uprdele jestli je 2 nebo 20 leté, může tvořit tolik kalu že to vodivě propojuje dno. no a to je easy chová se to jak sem napsal nejde nabít a hřeje dole...
tady jsou fotky ze 2 článků plus foto po repasi nejhoršího článku. Nejhorsi zde
A to ze dole trocha chybi nema vliv na kapacitu ale na C5...
Ano jasne ze to jsou tzv pancerovky na nich se dokonce nedela tolik sulfatu jako v auto eesp ups....
-
- Příspěvky: 7670
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Záchrana chcíplýho volova
Kdysi se zachraňovaly všelijaký autobaterie, dokud byly v černejch bednách zalitejch asfaltem, propojky nahoře, tak se to celkem dalo. Daly se koupit i samostatný vnitřky do článků. Ale to už jsem jenom viděl, bez osobní zkušenosti. Párkrát jsme s kámošema zkoušeli podobně zachránit autobaterku. Už v bílým plastu, ale ještě s propojkama venku. Výsledek po spoustě hnusné práce byl ten, že se během pár týdnů rozpadly ty články dál, navíc to asi odnesly separátory a mělo to otřesný samovybíjení už od složení. O tom, že každej článek měl jinou kapacitu, tím pádem se do některejch dolívala voda pomalu víc než do konvice na kafe na dílně, ani nepíšu, to z toho vyplývá samo sebou. Jak fungují tyhle olova netuším, ale úplně se mi vybavily tyhle zážitky z mládí, a příjemný teda nebyly...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
Re: Záchrana chcíplýho volova
no 16let je v celku dobré ,životnost udávaná je 15let a ve VZV snima nikdo určitě hezky nezacházel to je jasný
-
- Příspěvky: 1977
- Registrován: pát bře 15, 2019 7:44 am
Re: Záchrana chcíplýho volova
Je potreba srovnavat PzS a ne nejaky podelany autobaterky autobateka je nahovno uz kdyz vyleze z linky. Vic nez 5000X nastartovat to nedokaze to je jina technologie
Budu rad kdyz se zde bude pokracovat jen v OpzS a pzS pripadne PzB ostatni je mimo misu a nehodi se to si muzete zalozit tema proc se autobaterie nehodi do ostrovniho provozu
Budu rad kdyz se zde bude pokracovat jen v OpzS a pzS pripadne PzB ostatni je mimo misu a nehodi se to si muzete zalozit tema proc se autobaterie nehodi do ostrovniho provozu
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
Re: Záchrana chcíplýho volova
ještě na vojně jsme ty články normálně z novejch desek skládaly a měnilo se v baterkách plno článků,dneska není vůle baterky opravovat,zdechle se zahodí a koupí se novákodl69 píše:Kdysi se zachraňovaly všelijaký autobaterie, dokud byly v černejch bednách zalitejch asfaltem, propojky nahoře, tak se to celkem dalo. Daly se koupit i samostatný vnitřky do článků. Ale to už jsem jenom viděl, bez osobní zkušenosti. Párkrát jsme s kámošema zkoušeli podobně zachránit autobaterku. Už v bílým plastu, ale ještě s propojkama venku. Výsledek po spoustě hnusné práce byl ten, že se během pár týdnů rozpadly ty články dál, navíc to asi odnesly separátory a mělo to otřesný samovybíjení už od složení. O tom, že každej článek měl jinou kapacitu, tím pádem se do některejch dolívala voda pomalu víc než do konvice na kafe na dílně, ani nepíšu, to z toho vyplývá samo sebou. Jak fungují tyhle olova netuším, ale úplně se mi vybavily tyhle zážitky z mládí, a příjemný teda nebyly...
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
-
- Příspěvky: 1977
- Registrován: pát bře 15, 2019 7:44 am
Re: Záchrana chcíplýho volova
Super to ty 16 lete krom vypadaneho cca 5 cm dole vypadaj stejne. Uvidime jak pujde nabiti. Jak se rika zkusim jim dat sancia pokud se srovnaji se zbyvajicima clankama na 2.1V v ustalenem stavu mozna nebudu ani rozebirat vsech 24 ale jen 12. Uvidim. Spis porad jeste vaham co dal...
-
- Příspěvky: 312
- Registrován: sob pro 16, 2017 7:29 pm
- Bydliště: Znojmo
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
Re: Záchrana chcíplýho volova
pokud ta hustota nepoleze na 1,28,dal bych novej elektrolit a bude ještě makat
-
- Příspěvky: 1977
- Registrován: pát bře 15, 2019 7:44 am
Re: Záchrana chcíplýho volova
Teoreticky by mela vylezt pokud nebyl elektrolyt jiz nejak namichan a zreden. Ty clanky malat budou cistim je tak ze ty izolacni spunty na kladnejch jsou uplne cistoucke takze nebude zadny svod.... resp samovybijeni by mohlo byt eliminovano. Elektrolyt budu menit az kdyz nepoleze nahoru po nabiti 500Ah coz bude zitra az dojdu vecer z prace. Nekvetsi peklo je ze dalsi clanky s timhle jsou v serij a podstupuji desulfatacni proces ale budou take rozebrany. Bohuzel je to jejich udel.goodbie píše:pokud ta hustota nepoleze na 1,28,dal bych novej elektrolit a bude ještě makat
Musim ale ricr ze pri prebijeni se vyviji opravdu dost vodiku. Je nutne vetrat... a to dost ale to kazdy vi...
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
Re: Záchrana chcíplýho volova
vůbec nemusí být naředěný ,ale přeměněný na síran olovnatý,pak zustane jen voda
-
- Příspěvky: 1977
- Registrován: pát bře 15, 2019 7:44 am
Re: Záchrana chcíplýho volova
To je jasné... má to dvě roviny věci. bud síran olovnatý je na deskách a desulfatací se uvolní do kyseliny a tím vzroste hustota elektrolytu, nebo síran olovnatý odpadal spolu s tím olovem do článku, kde již nemůže být rozložen desulfatačním zdrojem. to je chemicky.goodbie píše:vůbec nemusí být naředěný ,ale přeměněný na síran olovnatý,pak zustane jen voda
No takže dá se koupit poté co 14 dní nestoupne při desulfataci hustota v elektrolytu kyselina sírová, pak se dá jednoduše článek naklonit a protože tam žádný kal není nemůže to způsobit žádnou neplechu takže se namíchá kyselina s destilkou v požadované hustotě ( 1,28 pro 30 st, já bych si dal do svejch 1,29 g/mm3) a to je vše. jak už článek musí dosahovat perfektních vlastností, vzhledem k tomu že na deskách není nikde žádný sulfát a všera když jsem dělal ten nejhorší článek tak jsem ani nezměřil hustotu elektrolytu před nabitím, nevím co očekávat a nevím kolik síranu zůstalo na vybitých deskách. to prozradí prvně desulfatace případně..
takže chemicky je doufám všem jasné o co tam jde
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Záchrana chcíplýho volova
Hele nebojis se ze se ti naky to olovo dostane do tela?
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 1977
- Registrován: pát bře 15, 2019 7:44 am
Re: Záchrana chcíplýho volova
hele ani ne, nepiju elektrolyt a pracuju štětec rukavice brýle, dlouhé oblečení....dumi píše:Hele nebojis se ze se ti naky to olovo dostane do tela?
-
- Příspěvky: 493
- Registrován: stř bře 01, 2017 8:06 am
- Bydliště: Rosovice
Re: Záchrana chcíplýho volova
dumi, olovo nie je take nebezpecne. Pokial nedostavas vacsie davky a kontinualne (potom je to horsie, vid Rimska risa). Olovo sa rychle vyplavuje aj z organizmu aj zo zivotneho prostredia a nekumuluje sa. V tomto ohlade je omnoho horsia platina a platinove kovy (ta sa dokaze kumulovat).
No, nemam informacie, ci bolo horsie olovo v benzine v starych casoch alebo platina katalyzatorov v nasich sucasnych autach. Samozrejme svinstvo je oboje.
No, nemam informacie, ci bolo horsie olovo v benzine v starych casoch alebo platina katalyzatorov v nasich sucasnych autach. Samozrejme svinstvo je oboje.
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
Re: Záchrana chcíplýho volova
docela nechápu jak se někdo při manipulaci s olověnou baterkou jde rovnou ukřižovat v jídle jsou kolikrát horší šračky plasty hnojiva a nikdo se nad tím ani nepozastaví,ale jak se řekne olověný akumulátor je to armageddon
-
- Příspěvky: 3409
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Záchrana chcíplýho volova
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 5 Odpovědi
- 762 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od volente
-
- 16 Odpovědi
- 810 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Soban