Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
- marko250
- Příspěvky: 3451
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Reputace: 516
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Elektricka / hybridni auta
To záleží jestli bude strojníkom dobrovolným co se v tom bude šťourat a vylepšovat,nebo majitel co volá určité číslo servisuvk_1 píše: pon dub 21, 2025 5:32 pm
Kdybyste dneska měli kamarádovi doporučit 3f elektrárnu na dům a na nabíjení EV, co byste zvolili? Spíše s LV bateriemi, kvůli ceně a rozšiřitelnosti.
Mě se často lidi okolo ptají ,jako FVE domů pořídit, a já pořád tak nějak k Victronu tíhnu, kvůli software, a kvůli ceně baterií. Všem říkám dopředu, že je to hlučné, generuje to teplo, a v některých oblastech je dost problém s HDO rušením....

Budu asi poprvé dodělávat jedno pole HV panelů (do 10kWp) nad jezírkem, kde zkusím využít dva vstupy do škatule do 500V,naštěstí vše bude venku a jen pár metrů přívodu do sklepa ke škatuli, které snadno mechanicky ochráním.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,ŠKATULE 11kW
-
- Příspěvky: 406
- Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
- Reputace: 50
Re: Elektricka / hybridni auta
Jasně, že to vím, mám eauto, a nabíjím ho domaFranta2776 píše: pon dub 21, 2025 5:53 pmAuto má! většinou minimální proud na fázi 6A to je 4,5kW to je v přechodném obdobi hodně.Jseš si toho vědom??

Ale já osobně nemám problém chvilku ten výkon překlenout z baterií, nebo ze sítě. Když je tady zimní temno, tak stejně nabíjím v noci na spotu ze sítě.
Šimrat auto výkonem 1.5 kW mi nedává moc smysl, protože nabíječka v autě má nějakou optimální účinnost, která je ve vetšině aut výrazně výše než 1.5 kW. Takže to minimum 4.5 kW není pro mě úplněj průser, je to kompromis, kterej snesu.
Mimochodem, Victron wallbox se dá upravit na přepínání 1f/3f, technicky je na to připravený. Další generace to má mít už z výroby, sláva.
-
- Příspěvky: 406
- Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
- Reputace: 50
Re: Elektricka / hybridni auta
Většina lidí se v tom šťourat nechce, maximálně jen řídit přes domácí automatizaci, a přidat časem svépomocně baterky.marko250 píše: pon dub 21, 2025 6:27 pmTo záleží jestli bude strojníkom dobrovolným co se v tom bude šťourat a vylepšovat,nebo majitel co volá určité číslo servisu![]()
Táta má Solax, je celkem spokojenej. Software ale horší, a má tam origo baterie, takže cena za rozšíření baterií je extrémní, nemá to podle mě smysl.
Ty tenký tkaničky k baterkám mu ale celkem závidím

- marko250
- Příspěvky: 3451
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Reputace: 516
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Elektricka / hybridni auta
JJ ta účinnost je příšerná u 2kW nabíjení do EV,to mohu potvrdit.Měří mi to nabíječka a nestačil jsem se divit 6A versus 32A v jednofázovém systému FVE
.

16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,ŠKATULE 11kW
-
- Příspěvky: 406
- Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
- Reputace: 50
Re: Elektricka / hybridni auta
Jak ti to vychází a jaký auto?
- marko250
- Příspěvky: 3451
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Reputace: 516
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Elektricka / hybridni auta
V hlavě to už nemám,ale když jsem to sledoval , tak to bylo fakt hodně , pohledám někde jsem to psal
Tesla Y LR 03

16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,ŠKATULE 11kW
- marko250
- Příspěvky: 3451
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Reputace: 516
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: Elektricka / hybridni auta
Něco jsem našel:"Pokud tam dáte omezení výkonu, že se má dobít 7.5kWh po 50km jízdě znova do těch 80%, tak s výkonem 11kW/ 7.4kW/ 2kW bude jiný výsledek. S 2kW výkonu tam bude 8.6kWh dobitých na měřáku nabíječky ,ale u 7.4kW výkonu už jen 7.9kWh."
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,ŠKATULE 11kW
-
- Příspěvky: 3480
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Reputace: 250
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 65
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
nikoliv. Bylo to v létě akorát v chladnější místnosti. odhaduju 20C chodili jsme tam v kraŤasích a tričku.Franta2776 píše: pon dub 21, 2025 3:53 pmMožná v zimě, vymrzlá garáž, toroid okolo nuly.Než se ohřeje je možné lámat světové rekordy.To ale nejsou běžné podmínky.PavelR píše: pon dub 21, 2025 3:32 pmhm tak když jsem u toho stál a na vlastní oči to viděl tak u nás asi stál i duch všech markeťáků.Franta2776 píše: ned dub 20, 2025 2:27 pmTo jsou ty kecy o zázračném přetížení a mĕničich.Ten mĕnič vydrží 4800W možná 3 minuty.Pak se to hřeje jak prase.6,5 KW to můžou vykládat marketingový prodejci.PavelR píše: ned dub 20, 2025 1:46 pmnepřisává nic. Když tlačí do sítě jaksi ani nemůže
v offgridu ho kolega trápil na 6,5kw a nějakou půlhodinu držel nevím jak dlouho by to dal. Osobně bych to řešil druhým v paralelu - jedna fve na všechno. Ale ty máš beztak víc různých měničů takže je asi jedno z čeho to poskládáš.
Jestli je to vážně tak špatný tak se toho zbav no.
Každopádně jsem zvědavej na to měření.
Odbĕr z baterky 5500W je ná výstupu mĕniče těch 4800W.
Nevím možná jinej fw možná višší moc ale vím co jsem viděl![]()
Já mám teď v garáži do 20st a za teplého letního dne bude ten výkon mĕniče ještĕ horší.
Já tomu pořád nerozumím. Umě mám v malé místnosti 3*4m ztrátový výkon několik kw když se naplno nabíjí a vše jede na doraz tam chladit musím. Protože jsem tam zažil i 45C a to už není pro nic dobré.
Jsem rád že to uchladím na nějakých 23C 30cm pod stropem čidlo. Moje multi 6x3kva jednou první cca hodinu na 2,4kw a poté dojdou na první stupeň deratingu 2,2kw a takto jedou další 3 hodiny bez sebemenšího problému. Přesně jak uvádí katalogový list. Což jsou 4 hodiny.
Neber to špatně - nechci prudit, jen takto přemýšlím čím to může být to přehřívání. Celkem mě to zajímá z odborné stránky.
Jakou máš verzi FW a jakou verzi ESS asistenta?
já bohužel nikdy EV nabíjet nebudu protože nemám parkovácí flek u baráku ale zato špičkuju do sítě. Teď to je 4hodiny v kuse na plný výkon a ještě víc hodin nabíjení na plný výkon. Měniče mám sice 20cm nad zemi ale zase nevhodně namontované blízko sebe po dvou zádama k s sobě což není ideální. Takže tam tomu taky nejdu naproti.
-
- Příspěvky: 3992
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 296
Re: Elektricka / hybridni auta
Teď chtělo akorát cerbo aktualizovat, mĕnič a wallbox měl poslední verzi.
Možné problémy vidím dva.
1)Moje Mppt které je pod měničem předehřiva vzduch tomu mĕniči.
2)To cerbo je na ten měnič opatrné a zeslabuje to nabíjení brzo.Protože tuší,že nabíjí EV a bude makat dlouho.Komunikuje s wallboxem.
Zítra a ve středu jezdím, vyjezdim odhadem 35kWh potom budu nabíjet a mezi tím dorazí převodník a uvidím co kecá.
Možné problémy vidím dva.
1)Moje Mppt které je pod měničem předehřiva vzduch tomu mĕniči.
2)To cerbo je na ten měnič opatrné a zeslabuje to nabíjení brzo.Protože tuší,že nabíjí EV a bude makat dlouho.Komunikuje s wallboxem.
Zítra a ve středu jezdím, vyjezdim odhadem 35kWh potom budu nabíjet a mezi tím dorazí převodník a uvidím co kecá.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2862
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Reputace: 302
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Elektricka / hybridni auta
Je to tak a nejde jen o ciste ucinost ale pak do toho vstupuje rezije auta, ktere se probudi. Musi i treba nahrivat baterii. Lepsi nabijet co to jde a zkratit dobu. V tech prechodnych obdobich to pak tlacim na plno s tim, ze proste modrasek da co muze. A treba necham bezet jen jeden menic ze tri na 3f.marko250 píše: pon dub 21, 2025 6:58 pmNěco jsem našel:"Pokud tam dáte omezení výkonu, že se má dobít 7.5kWh po 50km jízdě znova do těch 80%, tak s výkonem 11kW/ 7.4kW/ 2kW bude jiný výsledek. S 2kW výkonu tam bude 8.6kWh dobitých na měřáku nabíječky ,ale u 7.4kW výkonu už jen 7.9kWh."
-
- Příspěvky: 3992
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 296
Re: Elektricka / hybridni auta
Používáte někdo s walboxem, Ochranu proti přetížení??
To může omezovat zatíženi mĕniče.Já ji mám zapnutou.
To může omezovat zatíženi mĕniče.Já ji mám zapnutou.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 406
- Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
- Reputace: 50
Re: Elektricka / hybridni auta
Ne, mám ji vypnutou. Shazovalo mi to zcela proces nabíjení, a auto pak nechtělo dál pokračovat. Záleží na konkrétním autě, třeba u Tesly by to zlobit nemělo.
-
- Příspěvky: 3992
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 296
Re: Elektricka / hybridni auta
Já mám BMW i5 a tam to komunikuje a nic nepadá,asi nenechá mĕnič přehřát.Ted je otázka jak to funguje.Podle mĕ měnič cerbu řekne, že toho má dost a cerbo řekne wallboxu sniž nabíjecí proud.
Mĕnič mám offgrid.
Mĕnič mám offgrid.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 406
- Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
- Reputace: 50
Re: Elektricka / hybridni auta
U mě ta ochrana proti přetížení fungovala tak, že to prostě shodilo proces nabíjení, a později to zkusilo nastartovat znovu. Vyzkoušej u tebe, a uvidíš, jak se to chová.
-
- Příspěvky: 3992
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 296
Re: Elektricka / hybridni auta
Já ji mám právĕ dlouhodobĕ zaplou.Proto to nabíjení zeslabuje.Nenechá ten mĕnič smažit, až na nĕm blikají kontrolky Temperature a Overload.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů