abrams píše:
Osobně nesouhlasím s tvrzením "menší zlo je nechat jej roky produkovat karcinogenní a rakovinotvorné smrady než-li jej nechat recyklovat" .
Elektronům zdar
Takže ak ho neužije viac nikto a usmrtia ho tým najšetrnejším spôsobom, potenciálny užívateľ si kúpi nový, možno menej karcinogénny.
Znovu sa do hút navláči vyťažená surovina, potom do kováčne a zlievárne, opracuje sa, zmontuje niekde v Číne alebo v Rumunsku ( kde možno naftový bufík vykuruje halu ), plechy niekde vylisujú, všetko sa nastrieka farbou ( stále len svinskou ) a potom to možno aj cez oceán a paneurópskou špedíciou dovezú k Honzovi Honzatému do Honzatíc zabalené v kartóne a vo fólii.
Keď sa spočítajú ročné motohodiny a smrad z tohto stroja a porovná so smradom z tohto alebo aj ekologickejšieho smetiarskeho auta, ktoré jednorazovo odvezie súvisiaci bordel cez dedinu na skládku, tak najlepším počinom by bolo zakázať pohyb tomu smetiarskemu autu. Výpočet tej hrôzy vyššie je myslený samozrejme len v nejakom zlomku jediného výrobku z celého cirkusu.....
Povedal by som, že skutočná cesta k ekológii je znižovať spotrebu každého druhu. Napr. vycucať z kedysi drahých panelov 230 Wp energiu do ich posledného dychu a pokiaľ je to únosné, ani v roku 2025 si nekúpiť lacné 460 Wp panely za 50 EUR.
Spotreba nás raz zahubí...