Wallbox komunikujuci s FVE
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: úte čer 14, 2022 5:52 am
Wallbox komunikujuci s FVE
Ahojte,
Ako mate prosim rieseny wallbox aby ste nabijali auto len z pretokov FVE? Mam menic Solax a pozeral som ze maju aktualne novy Wallbox, ale akosi nie je dostupny v EU zatial.
Existuju ine typy co by komunikovali s menicom o pretokoch a nabijali auto podla pretokov, alebo ako to mate riesene?
Pripadne cez inu automatizaciu? HomeAssistant, OpenHab apod?
Dakujem
Ako mate prosim rieseny wallbox aby ste nabijali auto len z pretokov FVE? Mam menic Solax a pozeral som ze maju aktualne novy Wallbox, ale akosi nie je dostupny v EU zatial.
Existuju ine typy co by komunikovali s menicom o pretokoch a nabijali auto podla pretokov, alebo ako to mate riesene?
Pripadne cez inu automatizaciu? HomeAssistant, OpenHab apod?
Dakujem
-
- Příspěvky: 2579
- Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
- Bydliště: Třinec
Re: Wallbox komunikujuci s FVE
Wallboxy Solax G2 už v EU dostupné jsou. Dnes nám přišli, ovšem všechny jsou už od února rezervované.
Jinak potom OpenEVSE, tam si můžete dělat co vás napadne.
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... 20#p100765
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... 9&#p156840
Jinak potom OpenEVSE, tam si můžete dělat co vás napadne.
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... 20#p100765
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... 9&#p156840
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: pon zář 13, 2021 11:34 am
Re: Wallbox komunikujuci s FVE
Prosím vás, nemáte někdo nápad, jak vyřešit tento problém: Mám off-grid ca. 2,8 kWp s LIFEPO ca. 10 kWh. Na jaře a v létě jsem schopen dobíjet e-auto ca. 50 km/den, což už dává smysl, protože to je dojezdová vzdálenost do práce a zpět. Mám jednoduchý třífázový wallbox pro síť (připojený přes 3F zásuvku) a mobilní jednofázový pro FVE (nabíjím zatím 1,6kW). Nabíjení z FVE ale komplikuje počasí. Slabé nabíjení je pomalé, při silném se za oblačného počasí rychle šťaví baterky. Potřebuji tedy nabíjet co nejrychleji, ale s ohledem na omezenou kapacitu baterií.
Chci si pořídit lepší wallbox s možností plánování dodávky a střídání 3F a 1F tak, aby teoreticky bylo možné prohodit jen zástrčku. Pokud by byl wallbox schopen sledovat výkon panelů (průtok DC), bylo by možné optimalizovat výkon nabíječky podle dodávky a nezatěžovat baterie. Do budoucna by pak bylo možné přidat třeba jen panely, protože za slunečna půjdou do auta třeba 3kW, ale když na půl hodiny zajde Slunce, sníží se výkon na 1,2kW, což udrží baterky v klidu. Síť v tomto režimu vlastně suplují baterky. Tento systém je celkem jednoduchý, pokud máte FVE napojenou do sítě. Třeba wallbox Zappi umí držet minimálně 6A, ale podle přepouštění do sítě zvyšuje flexibilně výkon. Existuje ale, prosím, nějaké řešení pro off-grid, kdy nemám k dispozici AC výstup, ale jen DC 24V/0-120A? Díky předem za nějaký nápad.
Chci si pořídit lepší wallbox s možností plánování dodávky a střídání 3F a 1F tak, aby teoreticky bylo možné prohodit jen zástrčku. Pokud by byl wallbox schopen sledovat výkon panelů (průtok DC), bylo by možné optimalizovat výkon nabíječky podle dodávky a nezatěžovat baterie. Do budoucna by pak bylo možné přidat třeba jen panely, protože za slunečna půjdou do auta třeba 3kW, ale když na půl hodiny zajde Slunce, sníží se výkon na 1,2kW, což udrží baterky v klidu. Síť v tomto režimu vlastně suplují baterky. Tento systém je celkem jednoduchý, pokud máte FVE napojenou do sítě. Třeba wallbox Zappi umí držet minimálně 6A, ale podle přepouštění do sítě zvyšuje flexibilně výkon. Existuje ale, prosím, nějaké řešení pro off-grid, kdy nemám k dispozici AC výstup, ale jen DC 24V/0-120A? Díky předem za nějaký nápad.
Pokus: Ostrov 1040Wp, Victron Phoenix 24/3000, LiFe 24V/120Ah
-
- Příspěvky: 907
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: Wallbox komunikujuci s FVE
Hledáš příliš komplikované a podivné řešení. Doporučuji se na to dívat jako na "vytěžování". Tak, jak ho zde provozuje spousta lidí.
U ostrovního systému se k řízení vytěžování používá napětí baterie nebo údaj o nabití (SOC). Výkon vytěžování se řídí tak, aby se baterie nabily a pak udržovaly těsně pod hranicí maximálního nabití.
Moje "dočasné" jednoduché řešení:
- sepnu vytěžování po dosažení 55V (16s LiFePO). Sepne se velký stykač, za kterým je připojená 2kW nabíječka elektroauta a dále pak několik SSR relé s topnýma patronama v AKU nádrži. Tento stykač zároveň funguje jako havarijní odepnutí pro případ průrazu SSR, přetopení aku nádrže apod.
- S časovým zpožděním zapnu regulátor ovládající SSR relé. Tedy pokud je zapojené auto, v tu dobu už se nabíjí a do ohřevu vody jde jen přebytečný výkon (nebo žádný, protože nemám moc výkonu na rozdávání)
- Když přijde mrak, stykač je ovládán s hysterezí, tedy dovolí to trochu vybít baterku. Za tímto komparátorem s hysterezí je "časový filtr", který nedovolí kratší interval než 15 minut. Tímto šetřím počet sepnutí stykače k elektrárně i v autě. 2kW x 15 minut je 0,5kWh z baterky 12kWh, takže skoro nic.
Celá výše popsaná funkce je low-cost řešení bez wallboxu a je naprogramováno v PLC. Vyžaduje to jen zapojit nabíječku auta do správné zásuvky a večer ji přehodit do vedlejší (z DS), aby se přes noc dobilo co chybí a ráno bylo nabité.
Ty to můžeš udělat úplně stejně s tím, že podle napětí baterie budeš řídit výkon nabíjení. Pokud nějakou dobu nebude dostupný dostatečný výkon, tak chvíli "čekáš" a vybíjíš baterku s minimálním nastaveným výkonem a po nějaké době nabíjení vypneš úplně. To už si musíš vyladit sám.
U ostrovního systému se k řízení vytěžování používá napětí baterie nebo údaj o nabití (SOC). Výkon vytěžování se řídí tak, aby se baterie nabily a pak udržovaly těsně pod hranicí maximálního nabití.
Moje "dočasné" jednoduché řešení:
- sepnu vytěžování po dosažení 55V (16s LiFePO). Sepne se velký stykač, za kterým je připojená 2kW nabíječka elektroauta a dále pak několik SSR relé s topnýma patronama v AKU nádrži. Tento stykač zároveň funguje jako havarijní odepnutí pro případ průrazu SSR, přetopení aku nádrže apod.
- S časovým zpožděním zapnu regulátor ovládající SSR relé. Tedy pokud je zapojené auto, v tu dobu už se nabíjí a do ohřevu vody jde jen přebytečný výkon (nebo žádný, protože nemám moc výkonu na rozdávání)
- Když přijde mrak, stykač je ovládán s hysterezí, tedy dovolí to trochu vybít baterku. Za tímto komparátorem s hysterezí je "časový filtr", který nedovolí kratší interval než 15 minut. Tímto šetřím počet sepnutí stykače k elektrárně i v autě. 2kW x 15 minut je 0,5kWh z baterky 12kWh, takže skoro nic.
Celá výše popsaná funkce je low-cost řešení bez wallboxu a je naprogramováno v PLC. Vyžaduje to jen zapojit nabíječku auta do správné zásuvky a večer ji přehodit do vedlejší (z DS), aby se přes noc dobilo co chybí a ráno bylo nabité.
Ty to můžeš udělat úplně stejně s tím, že podle napětí baterie budeš řídit výkon nabíjení. Pokud nějakou dobu nebude dostupný dostatečný výkon, tak chvíli "čekáš" a vybíjíš baterku s minimálním nastaveným výkonem a po nějaké době nabíjení vypneš úplně. To už si musíš vyladit sám.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: pon zář 13, 2021 11:34 am
Re: Wallbox komunikujuci s FVE
Moc děkuji za odpověď. V tuto chvíli to vlastně mám tak nějak podobně. Relé se zpožděním, rozsah zapnuto/vypnuto ca 90% z 27,5V. Znáš to. Funguje to, ale mohlo by to být lepší. S autem najedu 30k ročně, takže tohle je jenom hra na docuc. Musím vždy vyřadit časovač nízkého tarifu v autě, aby to mohlo opakovaně spínat. Nemám časový spínač ve wallboxu. na baterkách je také znatelný pokles napětí při větším odběru. Takže když kromě auta sepne jiný spotřebič, dojde k vypnutí relé. Pak je zase potřeba počkat, než to napětí vystoupá nad spínací hranici, i když by to baterky ještě v pohodě daly. Běžně odjíždím z domu v 10-11, v baterii zůstává přes noc rezerva, takže by se dalo automaticky nabíjet 6-10h, což by pro běžný provoz asi stačilo. Většina panelů by se dala stočit na východ. Do večera se baterky i za provozu naplní. Problém je ranní špička (kolem 7 hod., kdy běží motory čerpadel), takže flexi výkon by se hodil. Zkusím na to kouknout, ale přemýšlím taky, jestli by se nějak nedal nasimulovat pomocí Arduina signál z proudového měření z MPPT (mám vlastní jednoduchý soft pro UNO s displejem, které zobrazuje napětí, proud a denní výkon) převést na proudový signál AC výstupu použitelný ve wallboxu. Není někde napsáno, jak to vlastně funguje?
Pokus: Ostrov 1040Wp, Victron Phoenix 24/3000, LiFe 24V/120Ah
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 16 Odpovědi
- 2981 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kyocera
-
- 7 Odpovědi
- 1159 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od glottis
-
- 47 Odpovědi
- 3097 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Mex
-
- 8 Odpovědi
- 1246 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Mex
-
- 29 Odpovědi
- 3417 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od luge