Žvanírna, bylo Energie zdraží víc, než se čekalo

Nezařaditelné
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

jahodovák píše:Ono dát tip je vcelku nemožné,každému bude vyhovovat něco jiného,zcela jiné bude mít podnikatel ,který jezdí stále sem tam a jiné nároky má někdo,kdo má početnou rodinu atd.Podle mě si zcela jistě každý najde tu svojí cestu,která se mu zdá nejlepší,když šlápne vedle,není nic složitého to napravit,sice někdy se to beze ztráty neobejde ale není to nic neřešitelného...
Jasně. To jen pro příklad. Ale co ta bazarová i3? Půl mega není pro bohatého středoevropana žádná darda. A může si již zítra začít plnit sen o autě, tankovanem sluncem, které se každým dnem splácí. Jenže ono je to šest let staré. Kdo ví, jestli to za rok či dva nevyklekne a nebude to stát zase půl mega. A najednou stojím před rozhodnutím, jestli do té olítané ekologické katastrofy nalít zase nemalé peníze, nebo to nechat zlikvidovat. A o tom to tak nějak je. Srovnávat dvě nová auta si mohou dovolit v Autosalonu v telce. Uživatel musí ale přemýšlet trochu jinak.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

PetaJoule píše:
fugas píše:Citroen C5 V6i. I na kratších trasách to jezdí za 11l LPG. Ale po pravdě nevím, jestli to ještě s motorem prodávají. Teď jsem koukal na Bazoš. Koupíš i3 za 440k. Šest let starý do 120tkm. Proč tedy řešit nekvalitní Teslu za 3x tolik? Půjdeš do toho?
Doporučit Citroše a mluvit o nekvalitní Tesle - to taky vyžaduje jistou míru schízy.
Kolik jsi jich měl? Já dost. Mám rád hydropneumatické. A víš kdy jsem zjistil co jsou potíže? Po koupi Multivana. Schýzo :lol: Rozhodně zpracování proti Tesle je násobně kvalitnější snad i u Dakoty. Ono to že je něco drahé jako prase, z toho ještě nedělá kvalitní. Obvykle je to tak, aby bohatí pitomci mohli dělat dojem na jiné bohaté pitomce. A ten kdo jim tu kostku ve skluzu prodal se popadá za břicho. Pročpak jsou ty EV v bazaru tak dostupné? Že by se špatně hledali kaskadéři pro koupi ojeteho EV?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

fugas píše:
jahodovák píše:Ono dát tip je vcelku nemožné,každému bude vyhovovat něco jiného,zcela jiné bude mít podnikatel ,který jezdí stále sem tam a jiné nároky má někdo,kdo má početnou rodinu atd.Podle mě si zcela jistě každý najde tu svojí cestu,která se mu zdá nejlepší,když šlápne vedle,není nic složitého to napravit,sice někdy se to beze ztráty neobejde ale není to nic neřešitelného...
Jasně. To jen pro příklad. Ale co ta bazarová i3? Půl mega není pro bohatého středoevropana žádná darda. A může si již zítra začít plnit sen o autě, tankovanem sluncem, které se každým dnem splácí. Jenže ono je to šest let staré. Kdo ví, jestli to za rok či dva nevyklekne a nebude to stát zase půl mega. A najednou stojím před rozhodnutím, jestli do té olítané ekologické katastrofy nalít zase nemalé peníze, nebo to nechat zlikvidovat. A o tom to tak nějak je. Srovnávat dvě nová auta si mohou dovolit v Autosalonu v telce. Uživatel musí ale přemýšlet trochu jinak.
Člen fora Stanekl bydlí 500m ode mě a koupil si takovou ID3.Od té doby co ho má ničím jimým nejezdí,prodlužka přes chodník z RD a jezdí. :lol:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
PetaJoule
Příspěvky: 488
Registrován: čtv črc 17, 2014 8:58 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3420
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Laniakea Supercluster

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od PetaJoule »

fugas píše:Ono to že je něco drahé jako prase, z toho ještě nedělá kvalitní. Obvykle je to tak, aby bohatí pitomci mohli dělat dojem na jiné bohaté pitomce. A ten kdo jim tu kostku ve skluzu prodal se popadá za břicho. Pročpak jsou ty EV v bazaru tak dostupné? Že by se špatně hledali kaskadéři pro koupi ojeteho EV?
Jasně. A ženský jsou buď hodný nebo hezký. Pokud máš doma tedy strašidlo, vždy se můžeš utěšovat tím, že sousedova krasavice je určitě mrcha.

Jsem pedant. Jako hodně. A s Teslou zásadní problém nemám.
Nevím, jestli bych se dal do diskuze cena/výkon v porovnání s Citrošem, ale v absolutním měřítku ... také jsme měli kdysi v rodině "Createur de Automobile" a pravděpodobně se tak už nestane.
Naposledy upravil(a) PetaJoule dne stř led 18, 2023 10:45 am, celkem upraveno 1 x.
"Es ist besser, wenn man mehr hat." - Rammstein
CZ: https://divis.petajoule.eu/
DE: https://einstein.petajoule.eu/
EN: https://feynman.petajoule.eu/
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

To nepopírám Franto. A ten člověk co jsem ho uváděl si koupil dvě nové C-ZERO a po šesti letech nevěděl kam s eko odpadem. Třeba jen smůla. Soused má třeba štěstí a já mu to přeji. Já koupil starou 106 a pakarnu mám do dnes. Výhodou ale je že je to ještě relativně jednoduché autíčko. Ví někdo přesně co bude za těch šest let, až vyndáš 1,2 mio? Ty budeš mít najeto 90k a přes to, budou baterky v pohodě? To nikdo neřekne.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

PetaJoule píše:
fugas píše:Ono to že je něco drahé jako prase, z toho ještě nedělá kvalitní. Obvykle je to tak, aby bohatí pitomci mohli dělat dojem na jiné bohaté pitomce. A ten kdo jim tu kostku ve skluzu prodal se popadá za břicho. Pročpak jsou ty EV v bazaru tak dostupné? Že by se špatně hledali kaskadéři pro koupi ojeteho EV?
Jasně. A ženský jsou buď hodný nebo hezký. Pokud máš doma tedy strašidlo, vždy se můžeš utěšovat tím, že sousedova krasavice je určitě mrcha.

Jsem pedant. Jako hodně. A s Teslou zásadní problém nemám.
Nevím, jestli bych se dal do diskuze cena/výkon v porovnání s Citrošem, ale v absolutní měřítku ... také jsme měli kdysi v rodině "Createur de Automobile" a pravděpodobně se tak už nestane.
Já se ničím neutěšuji. Mluvím že zkusenosti. Když jsem viděl tři roky starou Teslu S, jejíž interiér vypadal jako ve dvacet let starém Citroenu v kůži a po otevření dveří padly tři centimetry v pantech, moje nadšení bylo rázem pryč. Tím ale neříkám, že nemáš být spokojený. Sto lidí, sto chutí.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
sindyk
Příspěvky: 527
Registrován: pát kvě 21, 2021 12:53 pm
Bydliště: Semily

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od sindyk »

Tak když už autíčka, tak já koukám spíš po PHEV. Samo, je to asi největší koncentrace věcí, co se můžou pokazit, v jednom balení. Celkem se mi zamlouvá v poslední době Megane Grandtour E-tech. Cena zánovního auta je přijatelná, na denní nájezd do města a zpátky do 20 km na ele to stačí a na delší výlet se přidá spalovák. Ten je tam mimochodem 1,6 atmosféra s nepřímým vstřikováním - na dnešní poměry jednoduchá věc, o který jsem si myslel, že už se nevyrábí.

Btw. taky jsem říkával, že nechci francouzský auto, že nechci Ford, abych nemusel zpátky vlakem, a už jezdím 6 let Focus II kombi 1,6 TDCi, tedy Ford s napůl francouzským dieslem. A musím to zaklepat, za 130 tis. km jen měním olej, filtry, pneumatiky, jednou brzdy. Už má celkem najeto 270 tis. km.
3800 Wp (10s Elerix 380 Wp) | Deye SUN-3.6K-SG03LP1-EU | 14 kWh olova (4s2p JPC12-100 + 4s 12V92F)
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

Sindyk: Tyhle předsudky vznikly mezi majiteli tzv. prémiových značek, aby se mohli masírovat dojmem, že když zaplatili 3x víc, mají 3x víc. Ale smůla na konkrétní kus je samozřejmě možná vždycky. Tohle nekupuj, tomu praskají hlavy. Pak se ukáže, že jen tomu, kdo tomu dává výprask za studena. Cotroeny trpí na tu hydrauliku. Ale jen tomu, kdo zanedbává nejzákladnější údržbu. Atd. Jenže když máš pod zadkem hromadu baterek, nikdo to neřekne za jak dlouho se začnou poroučet. Chceš nabíjet rychle, počítej s tím, že to bude o to dřív.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
PetaJoule
Příspěvky: 488
Registrován: čtv črc 17, 2014 8:58 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3420
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Laniakea Supercluster

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od PetaJoule »

fugas píše:Mluvím že zkusenosti. Když jsem viděl tři roky starou Teslu S, jejíž interiér vypadal jako ve dvacet let starém Citroenu v kůži a po otevření dveří padly tři centimetry v pantech, moje nadšení bylo rázem pryč. Tím ale neříkám, že nemáš být spokojený. Sto lidí, sto chutí.
Za to já v 52ti mluvím z luftu, na zkušenosti teprve čekám. Vlastním auta od roku 1988 ale to se nepočítá.

Ale jednu zkušenost přece jen mám. Osobní anekdoty jsou ... jen osobní anekdoty. Skoro bych přísahal, že jsem formulaci "po otevření dveří padly tři centimetry v pantech" nedávno četl i na LinkedIn. Snad i formulaci, že Tesla je jen pro bohaté idioty (nebo tak nějak). Takže jako Terminátor mám nyní následující volby:

1) existuje jedna Tesla, které padají dveře 3cm v pantech a jeden člověk který to všude hlásí

2) existuje jedna Tesla, které padají dveře 3cm v pantech, její majitel se zoufale pokouší jí prodat X lidem které si toho všimnou a mluví o tom na internetu.

3) existuje mnoho Tesel kterým padají dveře 3cm v pantech, jenom já a moje okolí ještě na žádnou nenarazil.

Tak nevím. Možná je odpověď 5) nebo 6)
https://www.youtube.com/watch?v=WjM26GWWoGk
"Es ist besser, wenn man mehr hat." - Rammstein
CZ: https://divis.petajoule.eu/
DE: https://einstein.petajoule.eu/
EN: https://feynman.petajoule.eu/
erotel
Příspěvky: 6
Registrován: pon dub 18, 2022 8:27 am

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od erotel »

Letos budu řešit auto pro přítelkyni,říkam si máme FVE koupíme EV na ježdění do práce (10km tam,10km zpět) ideální.
Pak jsem se mrknul do ceníku.Auto,které chce příteklyně se v základu s benzínem prodává za cca 320k,EV začíná na 780k,takže kolik km musí EV najet než se cena vyrovná?Když by EV stálo cca 400k,tak bych do něj šel.
cipis
Příspěvky: 4413
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od cipis »

Nějakou stránku zpátky jsem počítal rozdíl fábku a id5, nějakých 60 haléřů na kilometru. Když budeš mít spotřebu za 5l/100, tak to bude 20 haléřů. Na 10 km tam a 10 km zpátky to bude ale s benzínem mnohem horší, studené starty, věčně vybitá baterie, ... Máš krásný případ, kdy by se ti EV hodilo výrazně víc než spalovák. Ale tou cenou se to pohřbí ...

Na 10/10 km ti stačí elektrický skůtr :D A když bude hnusně, tak taxík to jistí. Vyjde levněji než celé auto a všechno kolem.
U nás stojí taxi po městě 59 Kč, jinak 25/20 Kč/km. Když to bude mít pravidelné, tak třeba ukecáte i slevu.
Na takovou trasu je blbost kupovat nové auto, to dostane takové kapky, že to půjde brzo do kelu. Na tohle se kupují střepy za 50, které se při poruše vyhodí a koupí další.
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

PetaJoule píše:
fugas píše:Mluvím že zkusenosti. Když jsem viděl tři roky starou Teslu S, jejíž interiér vypadal jako ve dvacet let starém Citroenu v kůži a po otevření dveří padly tři centimetry v pantech, moje nadšení bylo rázem pryč. Tím ale neříkám, že nemáš být spokojený. Sto lidí, sto chutí.
Za to já v 52ti mluvím z luftu, na zkušenosti teprve čekám. Vlastním auta od roku 1988 ale to se nepočítá.

Ale jednu zkušenost přece jen mám. Osobní anekdoty jsou ... jen osobní anekdoty. Skoro bych přísahal, že jsem formulaci "po otevření dveří padly tři centimetry v pantech" nedávno četl i na LinkedIn. Snad i formulaci, že Tesla je jen pro bohaté idioty (nebo tak nějak). Takže jako Terminátor mám nyní následující volby:

1) existuje jedna Tesla, které padají dveře 3cm v pantech a jeden člověk který to všude hlásí

2) existuje jedna Tesla, které padají dveře 3cm v pantech, její majitel se zoufale pokouší jí prodat X lidem které si toho všimnou a mluví o tom na internetu.

3) existuje mnoho Tesel kterým padají dveře 3cm v pantech, jenom já a moje okolí ještě na žádnou nenarazil.

Tak nevím. Možná je odpověď 5) nebo 6)
https://www.youtube.com/watch?v=WjM26GWWoGk
Bylo to v Brně. Je to asi pět let. Auto bylo bílé v béžové kůži. Co je LinkedIn netuším. Ten člověk to nechtěl prodat, měl to tam v servisu. Dokonce je možné, že ten servisák je zde na fóru. Já ti přece nic neberu. Jen upozorňuji na objektivní skutečnosti. Myslíš že žiju, abych na internetu špinil Teslu? :D Kdo chce, ať si pro já za já jezdí třeba na oslovi. Ale myslím, že na to být ortodoxní a nezlomný majitel Tesly, je tak patnáct let, nebo 400tkm ujetých čas. Kde se berou ty hromady bloku z Tesel? To jsou jako všechno baterky z bouraček? Asi ne. Takže být zdravě skeptický k něčemu, co má do prověření lety a provozem daleko, je myslím na místě.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

Tady je aktuální srovnání rýpala kvalita Tesla a Enyaq
Ta Y opravdu není Octavie

https://youtube.com/watch?v=FZKsINFgHco&feature=shares
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

cipis píše:Nějakou stránku zpátky jsem počítal rozdíl fábku a id5, nějakých 60 haléřů na kilometru. Když budeš mít spotřebu za 5l/100, tak to bude 20 haléřů. Na 10 km tam a 10 km zpátky to bude ale s benzínem mnohem horší, studené starty, věčně vybitá baterie, ... Máš krásný případ, kdy by se ti EV hodilo výrazně víc než spalovák. Ale tou cenou se to pohřbí ...

Na 10/10 km ti stačí elektrický skůtr :D A když bude hnusně, tak taxík to jistí. Vyjde levněji než celé auto a všechno kolem.
U nás stojí taxi po městě 59 Kč, jinak 25/20 Kč/km. Když to bude mít pravidelné, tak třeba ukecáte i slevu.
Na takovou trasu je blbost kupovat nové auto, to dostane takové kapky, že to půjde brzo do kelu. Na tohle se kupují střepy za 50, které se při poruše vyhodí a koupí další.
Benzínový bufík. K těm dvaceti km prihoď každý den 3dcl benzínu a nastupuješ do ohřátého auta. Baterku bych v době uchylností jako startstop asi pominul. Než v tom benzínu propálíš zbylých 450k, celkem se povozíš. Ať jsme ale objektivní. Na benzín zbyde řekněme střízlivě 300k, když uvážíme ostatní údržbu, kterou EV nevyžaduje. Takhle je to ekonomicky, nikoliv ideologicky.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

fugas píše:
cipis píše:Nějakou stránku zpátky jsem počítal rozdíl fábku a id5, nějakých 60 haléřů na kilometru. Když budeš mít spotřebu za 5l/100, tak to bude 20 haléřů. Na 10 km tam a 10 km zpátky to bude ale s benzínem mnohem horší, studené starty, věčně vybitá baterie, ... Máš krásný případ, kdy by se ti EV hodilo výrazně víc než spalovák. Ale tou cenou se to pohřbí ...

Na 10/10 km ti stačí elektrický skůtr :D A když bude hnusně, tak taxík to jistí. Vyjde levněji než celé auto a všechno kolem.
U nás stojí taxi po městě 59 Kč, jinak 25/20 Kč/km. Když to bude mít pravidelné, tak třeba ukecáte i slevu.
Na takovou trasu je blbost kupovat nové auto, to dostane takové kapky, že to půjde brzo do kelu. Na tohle se kupují střepy za 50, které se při poruše vyhodí a koupí další.
Benzínový bufík. K těm dvaceti km prihoď každý den 3dcl benzínu a nastupuješ do ohřátého auta. Baterku bych v době uchylností jako startstop asi pominul. Než v tom benzínu propálíš zbylých 450k, celkem se povozíš. Ať jsme ale objektivní. Na benzín zbyde řekněme střízlivě 300k, když uvážíme ostatní údržbu, kterou EV nevyžaduje. Takhle je to ekonomicky, nikoliv ideologicky.
Dále dálniční známka,silniční daň+parkování v modrých zomách gratis.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
PetaJoule
Příspěvky: 488
Registrován: čtv črc 17, 2014 8:58 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3420
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Laniakea Supercluster

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od PetaJoule »

fugas píše: Ale myslím, že na to být ortodoxní a nezlomný majitel Tesly, je tak patnáct let, nebo 400tkm ujetých čas. Kde se berou ty hromady bloku z Tesel? To jsou jako všechno baterky z bouraček? Asi ne. Takže být zdravě skeptický k něčemu, co má do prověření lety a provozem daleko, je myslím na místě.
Fajn. Jedna Tesla, 5 let zpět v Brně, padaly dveře v pantech.

Nahoře píšeš:
Pročpak jsou ty EV v bazaru tak dostupné?
https://www.autoscout24.cz/ Z 1.8 mio aut
60000 elektroaut. => 3%
s hybridy 180000 => 10%

Definuj dostupné.

Jeden klient si pořídil Seat Mii electric. Ten chtěl pak prodat a pořídit Hyundai Kona electric.
Seat si nechal, Konu stejně pořídil. Však má od nás elektrárnu, ta to utáhne.

Chtěl jsem se podívat pro uživatele @erotel jak to vypadá s Mii, protože na 10km tam, 10km zpět (byla by celkem sranda 10km tam a 5km zpět - ale ne nemožné) bohatě stačí Mii.

Mno... už se neprodává nový, kdysi to stálo https://ev-database.org/car/1191/SEAT-Mii-Electric 24650€
Teď tedy 16000 - 25900 viz nahoře autoscout.

Kde se berou ty hromady bloku z Tesel? To jsou jako všechno baterky z bouraček? Asi ne.
Tu hru "odpovím si sám" hraješ často? Máš ale pravdu: asi ne.

Pokud žiješ v omylu, že Tesla Powerwalls jsou z použitých baterií Tesel...
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Powerwall
"Es ist besser, wenn man mehr hat." - Rammstein
CZ: https://divis.petajoule.eu/
DE: https://einstein.petajoule.eu/
EN: https://feynman.petajoule.eu/
cipis
Příspěvky: 4413
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Lokalita: blízko Brna
Bydliště: blízko Brna

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od cipis »

Dezinformace v novinkách:
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... y-40420291

Ty spotovky, tuhle jsme to probírali, že to není pravda ...
9,77 kWp: 6240 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 2 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
CARSPA aktuálně odpojené
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

PetaJoule píše:
fugas píše: Ale myslím, že na to být ortodoxní a nezlomný majitel Tesly, je tak patnáct let, nebo 400tkm ujetých čas. Kde se berou ty hromady bloku z Tesel? To jsou jako všechno baterky z bouraček? Asi ne. Takže být zdravě skeptický k něčemu, co má do prověření lety a provozem daleko, je myslím na místě.
Fajn. Jedna Tesla, 5 let zpět v Brně, padaly dveře v pantech.

Nahoře píšeš:
Pročpak jsou ty EV v bazaru tak dostupné?
https://www.autoscout24.cz/ Z 1.8 mio aut
60000 elektroaut. => 3%
s hybridy 180000 => 10%

Definuj dostupné.

Jeden klient si pořídil Seat Mii electric. Ten chtěl pak prodat a pořídit Hyundai Kona electric.
Seat si nechal, Konu stejně pořídil. Však má od nás elektrárnu, ta to utáhne.

Chtěl jsem se podívat pro uživatele @erotel jak to vypadá s Mii, protože na 10km tam, 10km zpět (byla by celkem sranda 10km tam a 5km zpět - ale ne nemožné) bohatě stačí Mii.

Mno... už se neprodává nový, kdysi to stálo https://ev-database.org/car/1191/SEAT-Mii-Electric 24650€
Teď tedy 16000 - 25900 viz nahoře autoscout.

Kde se berou ty hromady bloku z Tesel? To jsou jako všechno baterky z bouraček? Asi ne.
Tu hru "odpovím si sám" hraješ často? Máš ale pravdu: asi ne.

Pokud žiješ v omylu, že Tesla Powerwalls jsou z použitých baterií Tesel...
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Powerwall
Nehraju žádnou hru :D Dokonce ani nedělám recenzi. Co já vím, třeba se na těch dveřích majitel často a rád houpal. Třeba měl 180kg a rád si sedal často na obě přední sedačky. Proto byly po třech letech popraskané a proseděné. Jen jsem uvedl zkušenost. Asi ji má i někdo jiný, když se o tom kdesi píše, jak jsi uvedl výše.
Pokud je auto, které před šesti lety stálo jako i3, dnes s pouhými 120tkm za deset dělnických platů, považuji ho za dostupné.
Nežiji v omylu o Powerwalls. Žiju v tom, že jak tady, tak jinde na netu se dlouhodobě dají za pár peněz pořídit bloky vyndané z těch aut. Asi budeš chtít definovat pár peněz. No tak je to asi 25k za blok. Buď je tedy dlouhodobě nikdo nechce, že jsou stále k mání, nebo majitelé těch aut nadprůměrně totálně bourají, nebo jsou to dojeté baterky po výměně.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Uživatelský avatar
fugas
Příspěvky: 2222
Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od fugas »

Franta2776 píše:
fugas píše:
cipis píše:Nějakou stránku zpátky jsem počítal rozdíl fábku a id5, nějakých 60 haléřů na kilometru. Když budeš mít spotřebu za 5l/100, tak to bude 20 haléřů. Na 10 km tam a 10 km zpátky to bude ale s benzínem mnohem horší, studené starty, věčně vybitá baterie, ... Máš krásný případ, kdy by se ti EV hodilo výrazně víc než spalovák. Ale tou cenou se to pohřbí ...

Na 10/10 km ti stačí elektrický skůtr :D A když bude hnusně, tak taxík to jistí. Vyjde levněji než celé auto a všechno kolem.
U nás stojí taxi po městě 59 Kč, jinak 25/20 Kč/km. Když to bude mít pravidelné, tak třeba ukecáte i slevu.
Na takovou trasu je blbost kupovat nové auto, to dostane takové kapky, že to půjde brzo do kelu. Na tohle se kupují střepy za 50, které se při poruše vyhodí a koupí další.
Benzínový bufík. K těm dvaceti km prihoď každý den 3dcl benzínu a nastupuješ do ohřátého auta. Baterku bych v době uchylností jako startstop asi pominul. Než v tom benzínu propálíš zbylých 450k, celkem se povozíš. Ať jsme ale objektivní. Na benzín zbyde řekněme střízlivě 300k, když uvážíme ostatní údržbu, kterou EV nevyžaduje. Takhle je to ekonomicky, nikoliv ideologicky.
Dále dálniční známka,silniční daň+parkování v modrých zomách gratis.
Já vím. Jsem majitelem elektromobilu už poměrně dlouho. Proto také vím že nabíjení zdarma u stojanu je pasé, naopak velice drahé. A stejně tak pominou ty ostatní výhody.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
Franta2776
Příspěvky: 2440
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Energie zdraží víc, než se čekalo

Příspěvek od Franta2776 »

Fugasi zásadní úspora je palivo.Kolik máš poměr nabíjení za rok z FV a kolik DS??
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, baterie štítkových 73kWh(Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel štítkových 1230Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Mppt Easun 6048
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek