unicast píše:No nevím, úplně bych ty samovznětlivé použité LiON baterie, co v elektromobilu utrpěly mnoho otřesů, možná i ťukanců atd., ve sklepě mít nechtěl.
Samovznětlivé nejsou! Všechny jsou stavěné, že vydrží zkrat. Hoření vždy pochází od situace kdy se jeden vyzkratuje(ten by to sám o sobě přežil bez ohně), ale ty co jsou k němu paralelně, do něj zatopí. A když do takového zkratu zatopí už jen 4 další nebo ještě více, je jedno, jestli to jsou olověné, nebo lithiové. Prostě to teplo musí ven, záleží na rychlosti.
Packy z aut (kromě Tesly) často mají pouze sériově ražené články a u těch ta situace skoro nehrozí, ovšem, když se jich zapojí spousta paralelně, jako to tu někteří dělají i bez jištění, kdo ví co se stane, až se jeden z nich vnitřně zkratuje.
Zkratují se časem vnitřně sami, to asi udělají dříve nebo později všechny. Pokud je někdo nehodí do kotle dříve.
Pokud nemá každý článek pojistku...
... architektura ala Pylon je prostě lepší.