Elektrocentrála 1F či 3F

Benzinové, naftové, LPG a jiné elektrocentrály, alternátory poháněné parou, stirglingův motor, atd.
*CAR*
Příspěvky: 260
Registrován: pát srp 09, 2013 10:38 pm
Reputace: 1
Bydliště: Březinky-Nectava a pak Olomouc

Elektrocentrála 1F či 3F

Nový příspěvek od *CAR* »

Ahoj kolegové ,

Chystám se doma dodělat soběstačnost objektu za pomoci elektrocentrály .

Mám tři kusy stejných hybridních měničů 1F bez možnosti jejich propojení na 3F .

Otázka zní : Bude se lépe hlídat 1F elektrocentrála nebo 3F - předpokládám ,že odběr nebude stejný pro každý měnič ( baterie u něj bude na různé úrovni vybití ) předpokládám nabíjení baterie přes hybridní měnič ,jako dobíjení ze sítě ( bude to ostrov bez propojení na síť) .

V zásadě by mi mělo stačit v zimním období spustit elektrocentrálu na 3 hodiny /Den max. 6 hodin kdyby tedy byl opravdu nějaký super velký odběr , který zatím jsem neměl .

Děkuji za rady či poznatky
FVE ostrov systém 24V a 48V
FVE JihoZápad 2 500Wp Polykrystal
FVE JihoVýchod 2 500Wp Polykrystal
FVE Jich rovná střecha 10° 6 000Wp Polykrystal
FVE JihoZápad 1 300Wp Amorfní panely
WTA 24V/400W
MVE 24V/ 250W
Gravitační Ebaterie 24V/250W
Baterie LiFEPO 4 24V / 14 KW + Hybridní měnič EASun 24V/ 3 KW , Baterie LiFEPO 4 48V/ 15,5 KW + Hybridní měnič DAXTROMN POWER BOL-5 48V/ 5 KW , Baterie NiCd 48V/10kw + Modrásek 1,8Kw
Atman
Příspěvky: 423
Registrován: ned čer 20, 2021 10:09 am
Reputace: 45
Lokalita: Śenkvice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16100
Kapacita baterie [kWh]: 28
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Šenkvice - Slovensko

Re: Elektrocentrála 1F či 3F

Nový příspěvek od Atman »

Síce neviem, čo myslíš pod "hlídat centrálu", myslíš tým zapínanie a vypínanie podľa SOC a zaťaženia meničov? V systéme kde každá fáza ma nezávislý menič a akupack to môže byť komplikovanejšie, ale vo všeobecnosti tam môže byť ešte viac problémov, jednak 3f elektrocentrály nemajú radi veľmi nesymetrické zaťaženie, už tu niekto písal že mu zhorelo vinutie 3f centrály zaťaženej dovoleným zaťažením 1f 230V (Honde invertor by sa to asi nestalo)a potom sa tu mnoho preberalo odpájanie meničov ( Victron Multiplusy) od centrály z dôvodu nestability parametrov AC vstupu. Takže mne z toho vychádza asi ísť do výkonnej 1f, ktoré bude pracovať v max. 50% nominálnej záťaže.
Iné riešenie je z 1f centrály napájať 3 nabíjačky a nie je problém s prifázovaním ani s kolísaním alebo dlhodobou nesymetriou.
spolu 16,1kWp - JVV 2,2kWp sklon 45°, JJZ 4,9kWp sklon 55°, JJZ 4,4kWp sklon 24°, bifaciálna pergola 4,6 kWp 9°
Victron Easysolar 5000/48V + Epever Ipower plus 5000/48V iba na vyťažovanie TUV, ÚK, bazén + ďalší 5kW Ipower záloha a príprava na nabíjanie elektromobilu.
Victron Bluesolar MPPT 150/35, 2x Smartsolar 250/85. Lifepo4 48V/560Ah cca 28kWh -16x 320Ah LiitoKala ( reálna kapacita 283 - 294Ah) + 16x 280Ah Eve spolu na Victron Smartshunte.

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů