nová legislativa ohledně FVE
Porada před realizací, doporučení, rady, nápady týkající se plánovaných ostrovních nebo poloostrovních systémů, projektování, zkušenosti, schémata, vhodné komponenty
-
- Příspěvky: 1902
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Reputace: 186
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
nová legislativa ohledně FVE
Ahojte kluci...
měl jsem před pár dny rozhovor s kamarádem, který dělá ve firmě co FVE montují na kšeft. Nejsou to ale rychlokvašky a dávají si záležet co dělají aby vše bylo v pořádku a minulý týden byl na nějakém školení kde je seznamovali s novinkama v oboru - hlavně co se týká legislativy.
Spousta drobností, ale padl tam jede docela hloupej fakt... Pokud si udělám(e) FVE svépomocí potřebujeme aby veškeré produkty měly své atesty a specifikace, protože bez těchto drobností vám nikdo nemůže legálně provést revizi a bez revize potom v případě nějakého problému pojišťovna plnit prostě nebude.
Co se týká kombi měničů a různých hybridů, tak u nich problém není... pokud si nekoupíte krám přímo z číny, tak dokumenty k tomu prostě jsou... problém je s doma postavenou baterií.
Když si baterku postavím doma asi není žádný způsob jak ji zlegalizovat, protože výrobek jako takový neprošel atestací a potřebné dokumenty prostě mít nebude.
Jak to vídím já jsou technicky 2 možnosti jak do toho jít...
A: bez baterie, projít vším potřebným a baterii si dopojit na vlastní pěst optimálně umístěnou mimo objekt tak aby kdyby prostě hořela ať hoří bouda, ale ne dům... (nebo pokud střídač bez baterie chodit neumí, tak třeba jen s nějakou malou základní baterkou co koupit lze)
B: nějaký hotový bateriový box bez článků... ten by jako výrobek mohl mít potřebnou atestaci, ne? řešil jste to někdo?
měl jsem před pár dny rozhovor s kamarádem, který dělá ve firmě co FVE montují na kšeft. Nejsou to ale rychlokvašky a dávají si záležet co dělají aby vše bylo v pořádku a minulý týden byl na nějakém školení kde je seznamovali s novinkama v oboru - hlavně co se týká legislativy.
Spousta drobností, ale padl tam jede docela hloupej fakt... Pokud si udělám(e) FVE svépomocí potřebujeme aby veškeré produkty měly své atesty a specifikace, protože bez těchto drobností vám nikdo nemůže legálně provést revizi a bez revize potom v případě nějakého problému pojišťovna plnit prostě nebude.
Co se týká kombi měničů a různých hybridů, tak u nich problém není... pokud si nekoupíte krám přímo z číny, tak dokumenty k tomu prostě jsou... problém je s doma postavenou baterií.
Když si baterku postavím doma asi není žádný způsob jak ji zlegalizovat, protože výrobek jako takový neprošel atestací a potřebné dokumenty prostě mít nebude.
Jak to vídím já jsou technicky 2 možnosti jak do toho jít...
A: bez baterie, projít vším potřebným a baterii si dopojit na vlastní pěst optimálně umístěnou mimo objekt tak aby kdyby prostě hořela ať hoří bouda, ale ne dům... (nebo pokud střídač bez baterie chodit neumí, tak třeba jen s nějakou malou základní baterkou co koupit lze)
B: nějaký hotový bateriový box bez článků... ten by jako výrobek mohl mít potřebnou atestaci, ne? řešil jste to někdo?
-
- Příspěvky: 4270
- Registrován: pon úno 07, 2022 10:11 pm
- Reputace: 276
- Lokalita: Zlaté Hory / Olomouc
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 3600
- Kapacita baterie [kWh]: 16
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Zlaté Hory
Re: nová legislativa ohledně FVE
Já nevím,ale článek má nějaké papíry, tak stejně BMS a i ten kabel má nějaký papír?
3,6kWp
| 2x MUST PV18-3024 VHM, 3kW/24V | 16kWh 


- TomHC
- Příspěvky: 2577
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 425
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: nová legislativa ohledně FVE
Ak si postavíš auto zo súčiastok, vrátane pozvárania karosérie, tiež to nebudeš vedieť prihlásiť...
No čo, treba veci vo fve postaviť čo najlepšie a dúfať.
No čo, treba veci vo fve postaviť čo najlepšie a dúfať.
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 05/2025 = 11.4 MWh AC
-
- Příspěvky: 1380
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
- Reputace: 334
Re: nová legislativa ohledně FVE
Je to podobný problém, jako označení štítku na rozvaděč.
Nutnost štítku na AC i DC rozvaděč jsem nedávno otevřel v jiném vlákně.
I na baterii by měl být štítek a obsahovat tyto udaje :
Typ baterie
Např. lithium-iontová, nikl-metal hydridová, olověná atd.
Napětí (V)
Nominální napětí baterie ve voltech (např. 48 V, 12 V).
Kapacita (mAh nebo Ah)
Udává množství energie, které baterie může uložit.
Výrobce / dovozce
Jméno, obchodní název nebo registrovaná značka a adresa odpovědné osoby.
Datum výroby nebo kód šarže
Pro účely sledovatelnosti.
Symbol pro tříděný odpad (přeškrtnutá popelnice)
Povinný symbol dle směrnice 2006/66/ES o bateriích a akumulátorech.
Chemické označení nebezpečných látek
Např. Pb (olovo), Cd (kadmium), Hg (rtuť) – pokud obsahují více než stanovené limity.
Bezpečnostní piktogramy
Např. výstraha před ohněm, zákaz otevření, recyklace apod.
Pokud dáte štítek na rozvaděč i na baterii, tak to projde revizí.
Mít revizi znamená mít papír i pro pojištovnu, kdyby nastala mimořádná událost.
Pojištovna v případě pojistné události zkoumá papíry , zda vše prošlo revizí a hledá možnost jak snížit plnění
pojistné události.Když je revize, pojištovna nekecá a rychle plní.
Nutnost štítku na AC i DC rozvaděč jsem nedávno otevřel v jiném vlákně.
I na baterii by měl být štítek a obsahovat tyto udaje :
Typ baterie
Např. lithium-iontová, nikl-metal hydridová, olověná atd.
Napětí (V)
Nominální napětí baterie ve voltech (např. 48 V, 12 V).
Kapacita (mAh nebo Ah)
Udává množství energie, které baterie může uložit.
Výrobce / dovozce
Jméno, obchodní název nebo registrovaná značka a adresa odpovědné osoby.
Datum výroby nebo kód šarže
Pro účely sledovatelnosti.
Symbol pro tříděný odpad (přeškrtnutá popelnice)
Povinný symbol dle směrnice 2006/66/ES o bateriích a akumulátorech.
Chemické označení nebezpečných látek
Např. Pb (olovo), Cd (kadmium), Hg (rtuť) – pokud obsahují více než stanovené limity.
Bezpečnostní piktogramy
Např. výstraha před ohněm, zákaz otevření, recyklace apod.
Pokud dáte štítek na rozvaděč i na baterii, tak to projde revizí.
Mít revizi znamená mít papír i pro pojištovnu, kdyby nastala mimořádná událost.
Pojištovna v případě pojistné události zkoumá papíry , zda vše prošlo revizí a hledá možnost jak snížit plnění
pojistné události.Když je revize, pojištovna nekecá a rychle plní.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Barkrowler [Bot], Claudebot [Bot] a 1 host