Pripojenie ektormobilu priamo k meniču FVE cez DC
Porada před realizací, doporučení, rady, nápady týkající se plánovaných ostrovních nebo poloostrovních systémů, projektování, zkušenosti, schémata, vhodné komponenty
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: pát pro 15, 2023 10:24 am
- Lokalita: Senec
- Výkon panelů [Wp]: 5,52
Pripojenie ektormobilu priamo k meniču FVE cez DC
Existuje už mnoho EV ktoré umožnujú energiu z batérie auta využiť pre napajanie domu viď napr.
https://www.cleanenergyreviews.info/blo ... 2g-v2h-v2l
Ani jedno z tých riešení neposkytuje však pripojenie auta priamo na DC batériové rozhranie meniča samotnej FVE .
Je nejaký technicky problém vyrábať autá ktoré by boli kompatibilné a teda priamo prepojiteľné na DC/BMS rozhrania 3F meničov ?
https://www.cleanenergyreviews.info/blo ... 2g-v2h-v2l
Ani jedno z tých riešení neposkytuje však pripojenie auta priamo na DC batériové rozhranie meniča samotnej FVE .
Je nejaký technicky problém vyrábať autá ktoré by boli kompatibilné a teda priamo prepojiteľné na DC/BMS rozhrania 3F meničov ?
-
- Příspěvky: 2606
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Pripojenie ektormobilu priamo k meniču FVE cez DC
je tam nekolik problemu.
Kazde auto muze mit jine napeti baterie. Jsou dnes 400V a 800V a i u nich bych se bal, ze vyrobce si tu da x clanku do seria a tu zase y. K baterii doma by to pak nesedelo. Stejne by se to muelo nejak upravit.
Vyrobce auta by ti pak tezko dal zaruku.
Neco se ti doma na menici nebo na kabelu podela a auto ti bude horet. Kdo se pak k tomu prihlasi?
To, kdyby ti auto poskytlo 230VAC mi prijde nejmensi zlo.
Kazde auto muze mit jine napeti baterie. Jsou dnes 400V a 800V a i u nich bych se bal, ze vyrobce si tu da x clanku do seria a tu zase y. K baterii doma by to pak nesedelo. Stejne by se to muelo nejak upravit.
Vyrobce auta by ti pak tezko dal zaruku.
Neco se ti doma na menici nebo na kabelu podela a auto ti bude horet. Kdo se pak k tomu prihlasi?
To, kdyby ti auto poskytlo 230VAC mi prijde nejmensi zlo.
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: pát pro 15, 2023 10:24 am
- Lokalita: Senec
- Výkon panelů [Wp]: 5,52
Re: Pripojenie ektormobilu priamo k meniču FVE cez DC
Ale pokiaľ by sa napr. Čínsky výrobcovia GW a Aiways dohodli na spolupráci tak dvojica( voz U5 s meničom GW10k-ET ) by predstavoval cenovo bezkonkurenčnú dvojicu. A do roka by vznikla nová verzia normy V2F a potreba 3F meniča/invertora/obojsmernej dobíjačky za 8 tisE by bola minulosťou.
-
- Příspěvky: 3283
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Pripojenie ektormobilu priamo k meniču FVE cez DC
Solax má inteligentní nastavitelné nabíječky a 5 základních modů nabíjení. Oboustraně tok energie zatím neumí.
https://gbc-solino.cz/headpage/e-mobil- ... /solax-g2/
https://gbc-solino.cz/headpage/e-mobil- ... /solax-g2/
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: pát pro 15, 2023 10:24 am
- Lokalita: Senec
- Výkon panelů [Wp]: 5,52
Re: Pripojenie ektormobilu priamo k meniču FVE cez DC
Ja hovorím o to že ten kto má doma FVE by nemal už platiť za ďalšiu haraburdu za tisícky Euro.
Samotný menič FVE vie už totiž aj nabíjať a vybíjať batérie.
Samotný menič FVE vie už totiž aj nabíjať a vybíjať batérie.
-
- Příspěvky: 908
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: Pripojenie ektormobilu priamo k meniču FVE cez DC
Pozor, tohle je běžný "omyl". Wallbox je v zásadě proudový chránič se stykačem v hezké krabici. Samotná nabíječka (tj. AC>DC měnič) je v autě!Franta2776 píše: ↑pon led 08, 2024 5:30 pmSolax má inteligentní nastavitelné nabíječky a 5 základních modů nabíjení. Oboustraně tok energie zatím neumí.
https://gbc-solino.cz/headpage/e-mobil- ... /solax-g2/
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 76
- Registrován: pát zář 02, 2022 9:05 pm
Re: Pripojenie ektormobilu priamo k meniču FVE cez DC
Žádný technický problém to není, topologie dnešních nabíječek integrovaných v EV umožňují běh z DC. Z hlediska účinnosti by ale bylo nejlepší zapojit nabíječku v autě přímo na panely a řídícím algoritmem anebo komunikací s měničem zajistit předávání výkonu a spolupráci MPPT algoritmů.optobattery píše: ↑pon led 08, 2024 12:31 pmJe nejaký technicky problém vyrábať autá ktoré by boli kompatibilné a teda priamo prepojiteľné na DC/BMS rozhrania 3F meničov ?
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: pát pro 15, 2023 10:24 am
- Lokalita: Senec
- Výkon panelů [Wp]: 5,52
Re: Pripojenie ektormobilu priamo k meniču FVE cez DC
A myslíš si, že napr. do budúceho cca 6kWh Joggera, okrem 230V zástrčiek IN+0UT, doplnia aj V2F zástrčku alebo si to budem musieť do kufra dobastliť/doplniť sám ?
-
- Příspěvky: 76
- Registrován: pát zář 02, 2022 9:05 pm
Re: Pripojenie ektormobilu priamo k meniču FVE cez DC
Minimálně jedna nejmenovaná automobilka, pro kterou jsme dělali výzkum řízení budoucí nabíječky s tím počítá. Nejtěžší bude asi rovina SW uživatelského rozhraní a komunikace se systémem, co si bude moci uživatel nastavit a co bude muset být z důvodu bezpečnosti automatické, protože každý má jiný solární systém doma.
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: pát pro 15, 2023 10:24 am
- Lokalita: Senec
- Výkon panelů [Wp]: 5,52
Re: Pripojenie ektormobilu priamo k meniču FVE cez DC
Díky za povzbudivú info.
Keďže 60kWh batérie sú priliš drahé tak FVE žgrloškov by potesila napr. 6kWh verzia DACIE
https://cdn.group.renault.com/dac/de/ed ... ectric.pdf
Keďže 60kWh batérie sú priliš drahé tak FVE žgrloškov by potesila napr. 6kWh verzia DACIE
https://cdn.group.renault.com/dac/de/ed ... ectric.pdf
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: pát pro 15, 2023 10:24 am
- Lokalita: Senec
- Výkon panelů [Wp]: 5,52
Re: Pripojenie ektormobilu priamo k meniču FVE cez DC
Moja GW8k-ET má menič je na prvý pohľad univerzálny
"Battery Input Voltage Range: 180-600 V
Charging Strategy for Li-Ion Battery: Self-adaption to BMS"
ale detailom vôbec nerozumiem.
Hybridy s V2F by mohli v ideálnom prípade fungovať aj ako 3f moror generátor pre dom s FVE ?
"Battery Input Voltage Range: 180-600 V
Charging Strategy for Li-Ion Battery: Self-adaption to BMS"
ale detailom vôbec nerozumiem.
Hybridy s V2F by mohli v ideálnom prípade fungovať aj ako 3f moror generátor pre dom s FVE ?
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: pát pro 15, 2023 10:24 am
- Lokalita: Senec
- Výkon panelů [Wp]: 5,52
Re: Pripojenie ektormobilu priamo k meniču FVE cez DC
Ak je to tak potom V2G EVs majú vlastne len pridaný ďalši/opačný DC-AC 3f menič ktorý to dáva von a pretláča GRIDE cez tie isté 4 koliky konektora ale len v prípade ak:luky píše: ↑stř led 10, 2024 2:49 pmPozor, tohle je běžný "omyl". Wallbox je v zásadě proudový chránič se stykačem v hezké krabici. Samotná nabíječka (tj. AC>DC měnič) je v autě!Franta2776 píše: ↑pon led 08, 2024 5:30 pmSolax má inteligentní nastavitelné nabíječky a 5 základních modů nabíjení. Oboustraně tok energie zatím neumí.
https://gbc-solino.cz/headpage/e-mobil- ... /solax-g2/
- ten opačný smer zvolíme
- ak batéria v aute nie je poloprázdna
Takže ak je Gride napr. L1-230, L2-220 , L3-240 tak Auto práve vtedy dopĺňa najviac L2 ?
Vo Wallboxe sú zase len chrániče a stikače alebo v pripade V2H aj cievočky na snímanie smeru a vykonov a počitanie kWh
Pri V2G by to malo byť tiež vo vozidle tak by som mohol predávať elektriku kdekoľvek.
-
- Příspěvky: 2522
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Pripojenie ektormobilu priamo k meniču FVE cez DC
Tak jaký bude nový standard, nová řada měničů typu dc-dc-ac? 800VDC-400VDC-230VAC/3x230VAC/bat48VDC? O tomto to logicky je. Samozřejmě že v relativní výhodě budou auta s baterií do 450VCDmax. Ovládání stykačů v autě vč. Tesly umí dnes noname kabely na AC vstup. Ekonomicky výhodné je tedy prostě nyní nabíjení přes AC. Až dojdou home měniče typu více portový DC s variabilním vstupem a výstupem, bude to trochu jiné. U vysokonapěťových baterií je to vidět snáze, ale zatím mít v nějakých 600V LG mít v bateriích např. 150kWh, je trochu přes domácí rozpočet. Popravdě bych takovou baterii uschovával s normou jako sklad barev na zahradě uprostřed s bezpečnostní vzdáleností.
Rozhodování je tedy jednoduché, přes AC nabíjení jít jednoduše stím co je, přes DC nabíjení někdy v budoucnu stím, že to vyžaduje škatulu navíc. Nebo je něco mezi těmito variantami dnes ekonomicky možné? Protože elektroauto si pořídí ten, co myslí ekonomicky a hlavně má nato.
Co je pravdy natom že se dobíjení přes wallboxy komplikuje, prý to musí být povoleno distribuční sítí? Tak to ať si tu blbost, prý navíc s problémy, strčí do historického otvoru.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: pát pro 15, 2023 10:24 am
- Lokalita: Senec
- Výkon panelů [Wp]: 5,52
Re: Pripojenie ektormobilu priamo k meniču FVE cez DC
No práve a mnohé FVEs sú už dnes oficiálne na DS Gride a to vo veľkom množstve pripojené tak sa mi zdá byť jednoduchšie pridať na auto daľší/iný konektor pre V2F/DS+BMS
Riadenie a pretláčanie napaťia a nebodaj aj účtovanie medzi tromi zdrojmi DS-Gride, FVE a EV(PHEV motor generátora ) sa mi zdá byť zbytočne zložité aj s ohľadom na potrebnú certifikáciu .
Je vraj na obzore aj DC-DC V2V
https://www.ag-elec.com/the-trend-of-bi ... icles.html
-
- Příspěvky: 2522
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Pripojenie ektormobilu priamo k meniču FVE cez DC
Přelévání obouma směry je prostě o škatulu navíc. Někdo si koupí a postaví za mega FVE, koupí teslu auto za další mega, tak ho vůbec nezajímá v tu chvíli, aby přeléval něco ven z dvoumegové investice. Začátek šetření je vtom, nepořizovat nedokonalé a věci navíc které momentálně nejsou potřeba.
Prostě vidina přelévání je drahá. Nějaký chytrolín nakazil mnoho mozků myšlenkou, že to potřebuje. Ale to vlastně není pravda. Potřebuje to obchodní aliance aby mohla dojit víc a víc z poplatků za distribuci.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 851
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Pripojenie ektormobilu priamo k meniču FVE cez DC
Pokud bych si mohl tipnout, tak u směru dovnitř (tj. nabíjení) si myslím, že nedojde na přímé nabíjení baterky jako to dneska dělají rychlonabíječky.
Takový režim nabíjení by vyžadoval asi dost přesné řízení výstupního napětí a proudu.
A vysokou spolehlivost, aby měnič za desítky tisíc Kč neoddělal baterku za stovky tisíc Kč.
Vzhledem k tomu, jak šíleně drahé jsou rychlonabíječky, to asi nebude nebude úplně triviální.
Takže pokud dojde k nějakému optimalizovanému interface na FVE, tak bych čekal, že se stále bude používat nabíječka v autě.
Ale možná by se mohl rozšířit rozsah vstupního napájecího napětí a oficiálně povolit i DC napájení.
Takže pak by se jako vstup pro interní nabíječku dal použít drát buď z baterek, nebo možná i rovnou z panelů.
U výstupního směru bych sázel hlavně na rozšíření V2L (též zvaný V2H, tj. Vehicle to Load nebo Vehicle do Home).
U V2G, tj. přímého spojení s gridem jako to dělají hybridní měniče, by to vyžadovalo instalaci smartmetru nebo proudových traf na patě baráku.
Nebo nějakou sofistikovanou komunikaci s měničem FVE, který by autu tyto informace zprostředkovával.
A vyžadovalo by to licenci distributora a výrobni EAN, navíc by to muselo ctít specifika různých zemí (např. u nás fázové měření) atd.
Podle mě je to příliš moc komplikací na to, jaký efekt by to uživateli přineslo.
Takový režim nabíjení by vyžadoval asi dost přesné řízení výstupního napětí a proudu.
A vysokou spolehlivost, aby měnič za desítky tisíc Kč neoddělal baterku za stovky tisíc Kč.
Vzhledem k tomu, jak šíleně drahé jsou rychlonabíječky, to asi nebude nebude úplně triviální.
Takže pokud dojde k nějakému optimalizovanému interface na FVE, tak bych čekal, že se stále bude používat nabíječka v autě.
Ale možná by se mohl rozšířit rozsah vstupního napájecího napětí a oficiálně povolit i DC napájení.
Takže pak by se jako vstup pro interní nabíječku dal použít drát buď z baterek, nebo možná i rovnou z panelů.
U výstupního směru bych sázel hlavně na rozšíření V2L (též zvaný V2H, tj. Vehicle to Load nebo Vehicle do Home).
U V2G, tj. přímého spojení s gridem jako to dělají hybridní měniče, by to vyžadovalo instalaci smartmetru nebo proudových traf na patě baráku.
Nebo nějakou sofistikovanou komunikaci s měničem FVE, který by autu tyto informace zprostředkovával.
A vyžadovalo by to licenci distributora a výrobni EAN, navíc by to muselo ctít specifika různých zemí (např. u nás fázové měření) atd.
Podle mě je to příliš moc komplikací na to, jaký efekt by to uživateli přineslo.
-
- Příspěvky: 2579
- Registrován: pon bře 07, 2011 11:05 am
- Bydliště: Třinec
Re: Pripojenie ektormobilu priamo k meniču FVE cez DC
Hledej Battery Emulator například
https://github.com/dalathegreat/Battery ... rters-list
https://secondlifestorage.com/index.php ... ted.12652/
A pak se připoj na konektor auta.
https://github.com/dalathegreat/Battery ... mo-vehicle Ale bez té diody pokud to chceš mít obousměrné.
https://github.com/dalathegreat/Battery ... rters-list
https://secondlifestorage.com/index.php ... ted.12652/
A pak se připoj na konektor auta.
https://github.com/dalathegreat/Battery ... mo-vehicle Ale bez té diody pokud to chceš mít obousměrné.
Chci elektrárnu s licencí a s prodejem přebytků nebo komunitní výměnou energie: ANO
-
- Příspěvky: 13
- Registrován: pát pro 15, 2023 10:24 am
- Lokalita: Senec
- Výkon panelů [Wp]: 5,52
Re: Pripojenie ektormobilu priamo k meniču FVE cez DC
Až teraz som si všimol Tvoj príspevok.
Takže priamo do elektro aút to nemontujú kvôli nízkej cene a vyhovárajú sa na bezpečnosť a záruky ?
Ja dúfam že sa napr. BYD dohodne s Goodwe .
Takže priamo do elektro aút to nemontujú kvôli nízkej cene a vyhovárajú sa na bezpečnosť a záruky ?
Ja dúfam že sa napr. BYD dohodne s Goodwe .
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 0 Odpovědi
- 723 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od 1martin
-
- 0 Odpovědi
- 674 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rottenkiwi
-
-
Desulfátor namontovaný priamo v Aute ?
od Vladco » » v Desulfatace
Desulfátor namontovaný priamo v Aute ?
- 2 Odpovědi
- 1421 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od optobattery
-
-
- 0 Odpovědi
- 757 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od bhava
-
- 3 Odpovědi
- 948 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69