Jo, ten vtip s kolejnicí podle místních pravidel je dobrej

Akorát kdyby lidé, kteří něco nějak zapojují věděli proč to má být nějak zapojené (třeba proto, že nemají žádné elektro vzdělání a neznají ani Kirchhoffovy zákony), tak by věděli jak to v reálu funguje a třeba by to místo vtipů o kolejnicích a obhajování špatného zapojení malými proudy (přece z toho nebudu tahat 8 kW) šli a zapojili to správně.
Pokud jsou paralelně zapojené baterie tak, jak to má majitel vlákna, tak dochází k přetěžování baterie, na kterou jsou připojené odvody, zatímco ta nejvzdálenější baterie baterie se "fláká". Není to nic, co by viděl hned, ale v průběhu několika let se ukáže, že ty baterie, které jsou nejblíž k odvodům mají mnohem větší degradaci než baterie nejvzdálenější. V té době už bohužel bude na správné zapojení pozdě, protože ty první baterie už budou opotřebované a žádná svěcená voda na baterie neexistuje..
Už při průtoku několika ampér se ten proud rozdělí tak, že největší proud poteče tou první baterií a čím vzdálenější baterie od přívodu, tím menší proud z ní bude odebíraný. Se zvětšujícím se proudem se ty rozdíly také zvětšují. Ona zmiňovaná "kolejnice" na propojení baterií by alespoň tenhle rozdíl snížila na minimum. Teď si asi plno lidí řekne, že ten odpor propojek je minimální, ale rozdíl v odporu se zvyšuje na každé další baterii a i když rozdíl v napětí bude třeba v desetin nebo setin voltu, tak rozdíl v proudu už bude (při plánovaném proudu) v řádu ampér Pokud by ty baterie majitel zapojil správně, tak by nevadily ani ty "tkaničky" (protože odebíraný proud je opravdu relativně malý), ale když to zapojil takhle špatně, tak ten malý průřez ty rozdíly mezi jednotlivýma bateriema naopak zvýrazní.
Ps: stejný problém je například u radiátorů, kde když se paralelně zapojí víc radiátorů a všechny budou otevřené na plno, tak první radiátory budou horké, zatímco ty poslední budou už jenom teplé nebo vlažné. Proto potom topenář ty první radiátory přiškrtí klíčkem, aby se vyrovnaly průtoky a šla teplá voda i do těch vzdálenějších radiátorů (to bohužel u baterií takhle jednoduše udělat nejde). Ale i u radiátorů existuje zapojení, kde jde přívod k prvnímu radiátoru, mezi radiátorama vedou dvě propojovací trubky a z posledního radiátoru vede zase zpátečka a tam se potom nemusí řešit počáteční přiškrcení ventilů, protože do všech radiátorů (při plném otevření) teče stejné množství vody.