E-kolo

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
kodl69
Příspěvky: 7608
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od kodl69 »

Jestli dobře vidím, tak je to 12s, proč tak málo? 13s s magicpie chodí max do 45km/h při plně nabité baterce, při napětí článků 3.5V už to jede jenom 35km/h maximálně... Jinak nový pěkný kolo s odpruženým předkem se dá koupit za 6kKč, a ušetříš si spoustu problémů s opotřebovanejma cyklodílama... Kotoučovka vzadu pěkně nabastlená, ale solidní přední vidlice (s novějším, tlustším krkem řízení) s dobrou přední brzdou udělá víc práce, než zadní kolo ve smyku...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: E-kolo

Příspěvek od diablo007 »

Já se dopočítal 24s
Uživatelský avatar
beethowen
Příspěvky: 874
Registrován: pát čer 23, 2017 7:46 pm
Bydliště: Brno-venkov

Re: E-kolo

Příspěvek od beethowen »

Tak každý počítáme asi jinak blbě. Mě to vyšlo 14S10P, což je na 48V systém ideál. Standardně se dává na kola 13S.
FRSO
Příspěvky: 2390
Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
Lokalita: poblíž Hodonína
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7200
Kapacita baterie [kWh]: 9

Re: E-kolo

Příspěvek od FRSO »

Ja taky napočítal 14S10P
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
kodl69
Příspěvky: 7608
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od kodl69 »

jo, přehlídnul jsem se, je to 14s10p, tak to by měla být maximálka 50km/h při nabité baterce... Ale tohle už nikdo jako street legal elektrokolo neokecá...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: E-kolo

Příspěvek od diablo007 »

A já se uklepl.na klávesnici jinak to mělo být 14s
Uživatelský avatar
lemra79
Příspěvky: 492
Registrován: sob bře 09, 2019 5:30 pm
Lokalita: Usteckoorlicko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 12360
Kapacita baterie [kWh]: 10?
Bydliště: Usteckoorlicko

Re: E-kolo

Příspěvek od lemra79 »

jj, 14s10p. Není to magic pie, o kterém jsem uvažoval, ale nakonec přestavbový set z ebay, taky 1000w. Po rovince to šupitá slušně, měl by to být speciál na ježdění do práce, po silnici, kopec nahoru dolu. Na setkání se strážci zákona se netěšim, ale to nechte na mě.
No koupit nový kolo, i když levný a pak ho začít takhle k****t, to bych nedokázal a stejně vzal na půdě ňákou plečku, tak jsem to udělal zrovna. Chápejte to tak, že to bude sluha a né demonstrace moci a majetku.
V tomto stavu uvítám už jen rady, které lze ještě zrealizovat. Případně se poučte z mích chyb a pochlubte se, jak to dopadlo u vás ;) .
Jinko 225 W / 6,075 kWp, GWL/Sunny Mono 310Wp / 2,79 kWp, Energetica 385 Wp / 3,495 kWp
PIP 5048 MG, Fangpusun MPPT150/60TR, Epever 4415
li ion 350 Ah@58V, ICC@rpi3+, celkem instalováno 12,36 kWp, 460 m.n.m.
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: E-kolo

Příspěvek od NOPARasito »

kodl69 píše:jo, přehlídnul jsem se, je to 14s10p, tak to by měla být maximálka 50km/h při nabité baterce... Ale tohle už nikdo jako street legal elektrokolo neokecá...
13S hlasim, magic pie 1000W 26" 45km/h, s prislapem na magora 55km/h. ::mute::
28" bude cca o 10% rychlejsi.
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: E-kolo

Příspěvek od brin »

Proč nejdete rovnou do 96V? Ty motory to zvládnou, stačí jen vyměnit řídicí jednotku.
JiříK
Příspěvky: 1025
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: E-kolo

Příspěvek od JiříK »

brin píše:Proč nejdete rovnou do 96V? Ty motory to zvládnou, stačí jen vyměnit řídicí jednotku.
A co tak třeba rovnou 230 ? Prodlužka, usměrňovač a nebude zdržovat ani na dálnici! :lol:
Nevím. Já to mám na kole jako přípomoc, ne že se jen vozím. A s 250 W/36V to taky umí sypat 40 km/h. FRSO jistě rád dosvědčí... :mrgreen:
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: E-kolo

Příspěvek od NOPARasito »

brin píše:Proč nejdete rovnou do 96V? Ty motory to zvládnou, stačí jen vyměnit řídicí jednotku.
Tech 50 ukocirovat a hlavne v pravou chvili ubrzdit je vcelku o citu a treninku. Takze bych osobne doporucil ze zacatku ubrat na jednotce na dynamice i maximalce. Po testu neni problem nakopnout na max.
To jen ze zkusenosti po zapujceni meho vehiklu zvedavcum.
kodl69
Příspěvky: 7608
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od kodl69 »

Mám podobný zkušenosti, tohle nepatří do ruky nikomu, kdo to nemá v hlavě srovnaný, a já si tím "srovnáním" občas taky nejsem jist. V každým případě doporučuju aspoň nějakou odpruženou přední vidlici, dá se najít i na sběrným dvoře použitelná, ostatně moje první elektrokolo mělo základ na sběrným dvoře, ale o několik stupňů technicky lepší než tohle.
Samozřejmě brzdění kola s váhou přes 30kg s jezdcem 120kg a nedejbože ještě nákladem na nosiči je jiná liga, než 12kg kolo a jezdec 50kg i s klíčema...
A od chvíle, kdy mi při jízdě z kopce upadl drát z konektoru od akcelerátoru (ten, co nevede elektriku, tj 0V, takže na vstupu jednotky bylo 5V, takže plnej) a neměl jsem to honem jak vypnout (bez vypínače u baterky, jenom jsem vytahoval pojistku), a ani jsem neměl zapojený kontakty pro vypnutí pohonu při brzdění, nebyl moc pěknej zážitek, aspoň že ty brzdy celkem fungovaly...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
unicast
Příspěvky: 1468
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od unicast »

Chce to kvalitní brzdy, ideálně kotouče, páky brzd s odpojováním atd. Rozhodně je nesmysl cpát kilowatt do nějaký starý esky nebo liberty, která na to nemá ani kola, ani brzdy, ani dostatečně dimenzovaný rám.
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: E-kolo

Příspěvek od brin »

Řeším čistě technickou stránku věci. Že to musí používat někdo, kdo má v hlavě mozek, to je tak nějak dané.
rva
Příspěvky: 3929
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: E-kolo

Příspěvek od rva »

Původně jsem si vyhradil peníze na další FV panely, ale korona trochu změnil preference. Vzhledem k více času s rodinou jsem ještě stačil od číňanů z evropského skladu nakoupit komponenty na další 2 kola. Jedna baterka nefungovala - asi vadné BMS, tak jsem to posílal dle instrukcí prodejce na opravu do Německa, ale vrátilo se to včas a číňan proplatil poštovné. Takže současný stav je 3x přestavba Bafang (+ 1 x elektrokolo pro důchodce):
Bafang 1 - 48V/17.5Ah/750W
Bafang 1 - 48V/17.5Ah/750W
Bafang 2 - 48V/17.5Ah/750 W
Bafang 2 - 48V/17.5Ah/750 W
Bafang 3 - 36V/17.5Ah/250 W
Bafang 3 - 36V/17.5Ah/250 W
Před chvílí jsem domontoval poslední a holky už mi stojí za zády, že chtějí někam vyrazit. Děkuji za podnětné rady. A pokud se někdo chystá rovněž na přestavbu, doporučuji při demontáži středu a klik používat k tomu určené přípravky - jde to s nimi podstatně lépe, než bez nich. V případě potřeby mohu zapůjčit (snad to je nějak kompatibilní).
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Matess
Příspěvky: 1719
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: E-kolo

Příspěvek od Matess »

mě se ten bafang opravdu zamlouva. Kdyz to prislo na trh stalo to 8000, tak jsem si rikal ze to je moc a ze pockam az to trochu zlevni. Uz je to spoustu let a ono je to jenom drazsi...
nextclick
Příspěvky: 47
Registrován: stř srp 21, 2019 9:10 pm

Re: E-kolo

Příspěvek od nextclick »

Tak kupuj hned teď. Ještě je jsou za starou cenu https://eskutr.cz/sady-na-prestavbu-na- ... -kolo.html Koruna vůči dolaru oslabuje a např Orange Pi One co jsem v lednu kupoval za 375Kč i s dopravou z číny je teď za 495kč. U ekol je většina komponent nakupovaná za dolary.
Jinak tenhle motor jedině do celoodpruženýho rámu klasické uzavřené konstrukce. (koupil jsem za 3000 v bazaru a s magicpie je to boží) a nabíjím z 80% solárama.
unicast
Příspěvky: 1468
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: E-kolo

Příspěvek od unicast »

Ono se to uklidní a koruna se zase dostane vůči euru na normální hodnoty, bez obav.
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3403
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: E-kolo

Příspěvek od marko250 »

marko250 píše:A já dnes odnes na reklamaci baterku od Shimana 8010,dobije se jen do 75% a dál nejde.Je to nejnovější kus ze čtyřech co mám a diagnostika ukázala ,že má nejmíň cyklů a nejlepší kapacitu :
Příloha nejnovější baterka.jpg je dlouhodobě nedostupná.
Jinak po cca 10 000km vypadají baterky(li-ion) kapacitně dle výčtu z diagnostiky:

-č.1 po 54 cyklech 91%
-č.2 po 53 cyklech 91%
-č.3 po 36 cyklech 97%
-č.4 po 29 cyklech 97%
Rok uběhl a po 16 000km vypadají baterky takto s tím,že č.4 byla před rokem vyměněná za novou v rámci záruky.Zarážející je pokles na č1 a č2,které většinou leží a sem tam se vemou.I při mírném nárustu cyklů šly dolů víc než více používaná č.3 :
baterka1.jpg
baterka2.jpg
baterka3.jpg
baterka4.jpg
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: E-kolo

Příspěvek od rottenkiwi »

Je tu u mňa cudzí človek z Moldavska a potrebuje nabiť dve 500 Wh Bosch 36 V baterky
na ebike, ale nemá nabíjačku.
Nemáte niekto pospis týchto pinov konektora C5 do batérie z nabíjačky.
Je tam + a - a ešte 3 piny.
Přílohy
boasch.jpg
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek