Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 3337
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 153
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
A proto se musíme mít hůř jako Asie, stanovit si uhlíkovou daň, protože by se bublina v hlavě evropana zamořila smogem. Na úkor čeho? Co se obětuje, protože finance jsou jen jedny a nejsou u spotřebitele nekonečné, ve statistice je to definováno obecně částkou a co si kdo za tu částku kolik čeho koupí. Tak kolik peněz bude v nákupním koši daň z uhlíku a na úkor čeho nebo co musí spotřebitel prostě z koše vyhodit, aby mohl přežít. To je ta správná otázka. Jinak ano, Asie je v podstatě velmi konzervativní.Franta2776 píše: ned srp 24, 2025 11:55 am
Ta žebrácká hůl vypadá tak, že většině světa včetně asiatů i američanů se o naší životní ůrovni zdá. Třeba solidární zdravotnictví nebo vzdělaní neznajíAle jinde mají levnější energie
![]()
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
- Reputace: 17
- Lokalita: Berounsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Ono se s tebou IMHO nikdo nepře, že je to špatné, ale že to nefunguje. Takže na jablka z Itálie EU doplatí 50%, aby se mohli prodávat u nás a my je mohli kompostovat.
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
-
- Příspěvky: 3337
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 153
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Jako první modifikátor jsem vzal motor s převodovkou z 555, uřízl převodovku, ponechal motor, přidal nádrž z ruské stříkací lakýrnické pistole, poupravil krk řízení z 555 jako držák motoru pod sedadlo a to celé přidělal na kolo. Asi do roka se začal pomocný spalovací motor prodávat ve Vizovicích. Najel jsem stím asi 6 tisíc km. A to byla doba, kdy když jsem chtěl takový motor vyrábět, ekonom a prognostik mi sdělil, že za 12 tisíc je takový motor neprodejný. Dnes jsou elektrokola za 100 tisíc a víc a lidi je kupujou ne proto, aby se přemístili levně z bodu A do bodu B, ale aby ukázali svým známým a okolí a hlavně při jízdě ostatním kolařům co na takové kolo nemají, že jsou páni, pozor páni jedou co nato kolo za statisíce mají. Vyjímka jsou kolaři kteří jsou sportovci a reprezentují např svůj tým nebo stát atp. Ale myslet si, že nějaký levný quadrimobil splní očekávání jak to kolo za statisíce, tak to pochybuji a stále jen pochybuji. Lidi si to koupí 1) pokud to bude levné a za 2) pokud to bude drahé ale dotované, 3) drahé a hodně drahé, pokud to bude mezi ostatními quadrimobilisty jako machrování a poměření pindíků.cuki píše: ned srp 24, 2025 12:29 pm
Z druhou částí s tebou souhlasím, ale zároveň je mi jasné že i o ty malá auta by byl zájem. Já jsem se svým penisem nadmíru spokojen a nepotřebuji kompenzaci v podobě SUV![]()
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
-
- Příspěvky: 759
- Registrován: úte úno 25, 2014 9:33 pm
- Reputace: 93
- Lokalita: Dobrovicko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9200
- Kapacita baterie [kWh]: 16
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Já tedy nevím, ale myslím si, že jsou lidi při nákupu nového auta daleko pragmatičtější. Jako skorodůchodci jsme si nedávno koupili Kamiqa. Proč ne Fabii? Protože manželčina kolegyně v zimě, na suché silnici, asi v 60km/h vjela do zatáčky, kam vytékala ze stráně voda. Kus silnice byl po ránu zledovatělý, vyneslo ji to do protisměru, čelní stážka s druhým autem. Byl to smrťák - jela v miniautíčku Daewo Matiz. Kdyby prý měla Fabii, možná by měla šanci, kdyby jela v Oktávce, určitě by přežila. Druhý řidič pomlácený, ale v pohodě. Když to potká někoho blízkého, tak si na to při výběru auta nemůžete nevzpomenout. Malé auto prostě ne.
-
- Příspěvky: 1960
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Reputace: 351
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
1. Ta automotive už delší dobu zničená (= nekonkurenceschopná) je a nechali jsme si ji zničit vlastními (= evropskými) politiky ve jménu páchání vyššího dobra. Neházejme to na Číňany a jiné Asiaty, tak dobrá ta jejich produkce není, ok, vyjma Japonska.eman píše: ned srp 24, 2025 12:29 pmProto tu máme drtivou většinu potravin vyrobenou v Polsku? Proto tvojí práci dostane otrok z Indie, Pakistánu, Filipín?
Ochrana trhu byla nesmysl v době, kdy země v rámci rozšiřování moci nedotovali naprosto všechno co se vyváží, aby zlikvidovali výrobce v dané zemi a vytvořili závislost spotřebitelů na jejich zboží. Ok, necháme si automotive zničit čínou a co pak..? Vynalezneme vznášedla?
2. Jestli mojí práci dostane otrok z Indie, Pákistánu nebo Filipín, tak mu popřeji mnoho úspěchů v další práci a po pár měsících už jenom objedu zákazníky a přetáhnu si je s minimem námahy do nově založené firmy. Já s tím problém nemám.
3. Mám-li akceptovat, že člověk je autonomní entita s vlastní vůlí, tak nemohu přijmout nic jako pojem závislost na zboží. To platí možná pro klienty drogových dealerů. Já na žádném konkrétním zboží závislý nejsem.
4. Dumping za účelem likvidace konkurence může fungovat chvíli. Jakmile se ten, kdo do dumpingu zainvestoval, rozhodne vybírat zisky, musí výrazně zdražit. No a v tu chvíli se zatím vždycky v dějinách objevila nová konkurence nebo substitut.
Jediný argument, který akceptuji, je škodlivost dotací z veřejných rozpočtů a to i cizích zemí. Ale i tam je to mixed blessing, pokud mi cizí daňový poplatník dotuje nějaké zboží a tím mi vlastně dává peníze, bylo by hloupé nebrat...
- TomHC
- Příspěvky: 2882
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 527
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
Gupa, ty si asi strašne ukrivdený alebo zakomplexovaný.
Ja som si kúpil ročný enduro ebike ktorý mal pri vydaní cenovku 9300€. Karbón, fox factory kashima. Prečo? Lebo som na to mal a chcel som si urobiť radosť. Čo má sused mi je jedno...
Predal som egolf a kúpil id4. Jazdím ročne 10k km plus mínus. Prečo? Lebo na to mám a som dosť starý a kúpil som si konečne to, čo sa mi páčilo a nie čo bolo výhodné. Čo má sused mi je jedno...
Je EV pre teba drahé, nevýhodné, zbytočné? Tak si ho k**a nekúp. Nepáči sa ti EÚ? Šup do Petrohradu. Alebo niekde inde. Alebo sa s tým zmier.
Ja som si kúpil ročný enduro ebike ktorý mal pri vydaní cenovku 9300€. Karbón, fox factory kashima. Prečo? Lebo som na to mal a chcel som si urobiť radosť. Čo má sused mi je jedno...
Predal som egolf a kúpil id4. Jazdím ročne 10k km plus mínus. Prečo? Lebo na to mám a som dosť starý a kúpil som si konečne to, čo sa mi páčilo a nie čo bolo výhodné. Čo má sused mi je jedno...
Je EV pre teba drahé, nevýhodné, zbytočné? Tak si ho k**a nekúp. Nepáči sa ti EÚ? Šup do Petrohradu. Alebo niekde inde. Alebo sa s tým zmier.
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
-
- Příspěvky: 3337
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 153
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Ty jsi mimo, jen jsem vysvětloval jak vidím pohnutky koupit si něco když šetřím, když chci nato dotaci, nebo si chci pořídit pěknou věc která je technicky nad ostatní průměr. V případě quadrimobilu je to jednoduché, stačí když bude tak okolo 60 tisíc Kč a půjde nadračku.
Nemohu za tvé myšlenkové pochody a je to tvůj problém a tvoji zakomplexovanost, hlavně když něco napíšu já, všímáš si toho? Je mi toho samozřejmě líto. Asi neumíš číst a současně chápat čtený text. Prostě toto asi neovlivním a nikomu do zadku lézti nehodlám když se mu něco nelíbí když něco co čte nepochopí.
Jinak klidně pokračuj na SZ ať to tu neplevelíme. To jsi měl ihned napsat na SZ aby jsi to tu kvůli mě neplevelil a nedráždíme moderátora a admina.
Nemohu za tvé myšlenkové pochody a je to tvůj problém a tvoji zakomplexovanost, hlavně když něco napíšu já, všímáš si toho? Je mi toho samozřejmě líto. Asi neumíš číst a současně chápat čtený text. Prostě toto asi neovlivním a nikomu do zadku lézti nehodlám když se mu něco nelíbí když něco co čte nepochopí.
Jinak klidně pokračuj na SZ ať to tu neplevelíme. To jsi měl ihned napsat na SZ aby jsi to tu kvůli mě neplevelil a nedráždíme moderátora a admina.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
-
- Příspěvky: 2431
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 262
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Já tedy chápu uhlíkovou daň jako něco, co má právě kompenzovat tu výrobu a distribuci šmejdu přes půl planety. Existence Temu a podobných služeb je naprostá zhůvěřilost.gupa píše: ned srp 24, 2025 12:35 pmA proto se musíme mít hůř jako Asie, stanovit si uhlíkovou daň, protože by se bublina v hlavě evropana zamořila smogem. Na úkor čeho? Co se obětuje, protože finance jsou jen jedny a nejsou u spotřebitele nekonečné, ve statistice je to definováno obecně částkou a co si kdo za tu částku kolik čeho koupí. Tak kolik peněz bude v nákupním koši daň z uhlíku a na úkor čeho nebo co musí spotřebitel prostě z koše vyhodit, aby mohl přežít. To je ta správná otázka. Jinak ano, Asie je v podstatě velmi konzervativní.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3337
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 153
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
To se dělá aby cílová země pocítila jako první vývozní defic dané vývozní zemi kam na oplátku zkouší a vyváží zase své zboží. Pokud se mu takto jednoduše podaří získat trh s danou položkou, tak zkouší jinou položku a stále dál a dál. Je jedno jestli je to surovina typu energie přeprodanou přes Německo do Čech, nebo automobil prodávaný přes koně typu autosalon. Toho se bojí překupník, když zákazník najde alternativu např Pakistánce který nabídne své zboží přímo spotřebiteli než Čech, který založí na prodej firmu která se bude snažit tomu Pakistáncovi sebrat klientelu. Což je zpravidla docela zajímavý tržní boj a válka, už jen z pohledu toho zákazníka viz. výstřižek na který odpovídám.unicast píše: ned srp 24, 2025 1:26 pm, pokud mi cizí daňový poplatník dotuje nějaké zboží a tím mi vlastně dává peníze, bylo by hloupé nebrat...
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
- JozefSK
- Příspěvky: 269
- Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
- Reputace: 27
Re: Elektricka / hybridni auta
Ano suhlasim, ochrana pri buracke mala. Rovnako, ako na bicykli, ci pesi, ked nie aj horsie. A pritom ludia casto jazdia na bicykli, bezne chodievaju po cestach a ze tych buraciek uz bolo ....Franta2776 píše: ned srp 24, 2025 7:21 amJá bych do takového smolka nikoho z rodiny ani známých neposadil z důvodu bezpečnosti.Ochrana při bouračce malá, to raději starý diesel:))
Som za minimalizaciu rizik (preto som este neletel paraglajdom, ci neskakal napr. s padakom), ale uplne sa bat vsetkeho ? Aky by to bol zivot ?
PS: Tymto ta nechcem nijako presviedcat, aby si sa posadil do niecoho podobneho ...

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů