Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 2430
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 262
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Bože, co máte pořád s těmi cly. Čína nasadila v EU ceny kolem mega dávno před cly, aby si nahrabali a evropani zaplatili čínský elektrozázrak. Cla jim později jenom snížili marže. Úplně to samé dělají roky americké automobilky, které na domácím trhu prodávali auta za mnohem nižší ceny, než v EU a jako DPH v tom hrálo jen malou roli. Prostě si zvykněte, že v EU nikdy nic levného nebude a že budeme dotovat všechny trhy okolo, protože "my na to máme"....
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
- Reputace: 17
- Lokalita: Berounsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak hlavně Čína si pečlivě kontroluje konkurenci v dané lokaci a když je potřeba tak to dokáže naopak zadotovat. Oni dobře vědí co dělají a jak rozšiřovat vliv. Vyšší cena Čínských BEV je dána hlavně absencí konkurence a částečně i všemi těmi homologacemi a dopravou.
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
-
- Příspěvky: 2430
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 262
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
A ty žiješ kde? Franta tu neustále postuje nejprodávanější EV auta a čína se tam moc nevyskytuje. Jejich vyšší ceny znamenají pouze to, že pořád chtějí zaplatit nižší ceny v Číně, akorát jejich šunty nikdo nechce. A za těmi šunty si stojím, když jsem viděl co dokáže poslat na trh MG. Jestli jako evropan mám na výběr Škodu za mega a Čínu za 900tis., tak se nemusím vůbec rozmýšlet.Vyšší cena Čínských BEV je dána hlavně absencí konkurence
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 4392
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 340
Re: Elektricka / hybridni auta
No na mě nebo německého manažera střední firmy, by se divně dívali odběratelé i dodavatelé, kdybych přijel nějakou noname čínou
a to bude v takovém Německu nebo Rakousku platit ještě hodně dlouho.S tou čínou tam vypadáš jak podivín
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
- JozefSK
- Příspěvky: 267
- Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
- Reputace: 27
Re: Elektricka / hybridni auta
Nuz mne by noname cinske EV vobec, ale ze fakt vobec nevadilo, ak by to bolo "aspon tak (ne)spolahlive", ako moderne eu auta.
Napr. tento cinsky Smolko by sa mi naramne hodil ako druhe auto v rodine na cestovanie okolo komina ...
Napr. tento cinsky Smolko by sa mi naramne hodil ako druhe auto v rodine na cestovanie okolo komina ...
Co viac je potrebne ?... malé, obratné a ich prevádzka je extrémne lacná ...
-
- Příspěvky: 4392
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 340
Re: Elektricka / hybridni auta
Já bych do takového smolka nikoho z rodiny ani známých neposadil z důvodu bezpečnosti.Ochrana při bouračce malá, to raději starý diesel:))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
- Reputace: 17
- Lokalita: Berounsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Nevyskytuje, právě proto co jsem popisoval.eman píše: sob srp 23, 2025 5:34 pmA ty žiješ kde? Franta tu neustále postuje nejprodávanější EV auta a čína se tam moc nevyskytuje. Jejich vyšší ceny znamenají pouze to, že pořád chtějí zaplatit nižší ceny v Číně, akorát jejich šunty nikdo nechce. A za těmi šunty si stojím, když jsem viděl co dokáže poslat na trh MG. Jestli jako evropan mám na výběr Škodu za mega a Čínu za 900tis., tak se nemusím vůbec rozmýšlet.Vyšší cena Čínských BEV je dána hlavně absencí konkurence
Vem si kolik to aut stojí na čínském (nedotovaném) trhu a pak v EU. Ty regulace jsou jediná věc co nás tu drží nad vodou. Když se podíváš kde s BEV byli před pár lety a kde dnes, tak vidíš ten rozdíl toho vývoje.
U nás se třeba vůbec neřeší segment malých BEV kolem komína, které dávají velký smysl. Stejně tak se tu neprodávají žádná praktická auta. Čína na obou těchto segmentech usilovně pracuje. Stejně tak pracuje na systému výměnných baterií.
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
- Reputace: 17
- Lokalita: Berounsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
"Oficiálne údaje o batérii zatiaľ nie sú známe, no odhady hovoria o kapacite 17 kWh. To by malo zabezpečiť dojazd okolo 200 kilometrov na jedno nabitie." To je hodně úsporné...JozefSK píše: ned srp 24, 2025 1:16 amNuz mne by noname cinske EV vobec, ale ze fakt vobec nevadilo, ak by to bolo "aspon tak (ne)spolahlive", ako moderne eu auta.
Napr. tento cinsky Smolko by sa mi naramne hodil ako druhe auto v rodine na cestovanie okolo komina ...Co viac je potrebne ?... malé, obratné a ich prevádzka je extrémne lacná ...
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
-
- Příspěvky: 3335
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 153
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Pokud to nejezdí kilem a nemůže to na dálnici okolo města je to nanic. To snad pochopil každý majitel čínského skůtru který se nemůže vyrovnat rychlostem běžného provozu. A to je větší nebezpečí než to, že to je skořápka.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
-
- Příspěvky: 2430
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 262
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak znova, sám šéf BYD nebo jaká to byla čínská automobilka z toho 1000 co jich tam mají, prohlásil, že v Číně fungují na hranici rentability a v EU si chtějí kompenzovat zisky. Hned jak to sem dovezli, nasadili stejné ceny, jako měli EU automobilky, často i mnohem vyšší. Čínské automobilky neprodukují zisk a pokud zastaví výrobu, jdou okamžitě do bankrotu, proto rozváží auta po planetě a doufají, že jim ten čínský zázrak někdo zaplatí.cuki píše: ned srp 24, 2025 8:02 amNevyskytuje, právě proto co jsem popisoval.eman píše: sob srp 23, 2025 5:34 pmA ty žiješ kde? Franta tu neustále postuje nejprodávanější EV auta a čína se tam moc nevyskytuje. Jejich vyšší ceny znamenají pouze to, že pořád chtějí zaplatit nižší ceny v Číně, akorát jejich šunty nikdo nechce. A za těmi šunty si stojím, když jsem viděl co dokáže poslat na trh MG. Jestli jako evropan mám na výběr Škodu za mega a Čínu za 900tis., tak se nemusím vůbec rozmýšlet.Vyšší cena Čínských BEV je dána hlavně absencí konkurence
Vem si kolik to aut stojí na čínském (nedotovaném) trhu a pak v EU. Ty regulace jsou jediná věc co nás tu drží nad vodou. Když se podíváš kde s BEV byli před pár lety a kde dnes, tak vidíš ten rozdíl toho vývoje.
U nás se třeba vůbec neřeší segment malých BEV kolem komína, které dávají velký smysl. Stejně tak se tu neprodávají žádná praktická auta. Čína na obou těchto segmentech usilovně pracuje. Stejně tak pracuje na systému výměnných baterií.
Čínský trh je prodotovaný víc než EU. Mají dotace úplně na všechno, včetně dopravy čínského šmejdu Temu a spol. A auto v Číně za půl mega je něco jako u nás MB za 2mega. Možná ještě horší. Už jsis ten MB koupil?????
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 4392
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 340
Re: Elektricka / hybridni auta
Od 1.1 se začíná vybírat uhlíkové Clo na dovozy.
https://celnisprava.gov.cz/cz/dalsi-kom ... atiky.aspx
https://celnisprava.gov.cz/cz/dalsi-kom ... atiky.aspx
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3335
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 153
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Normální okrádačka koncového zákazníka. DPH, spotřební daň, a máme tu novou daň uhlíkovou. Potom proč lidi nechcou nevěřit totalitnímu režimu kde tyto daně v podstatě nedopadají na koncové spotřebitele. Žebráctví (žebrácká hůl) ve společném EU systému se opět posunuje do vyššího levelu.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
-
- Příspěvky: 498
- Registrován: ned čer 26, 2022 3:33 pm
- Reputace: 93
- Lokalita: Znojemsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5500
- Kapacita baterie [kWh]: 26
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
hlavne tech EV vyrobcu je tam tolik, ze stejne v blizke dobe skonci a zustane jich tam jen par ...eman píše: ned srp 24, 2025 9:11 amTak znova, sám šéf BYD nebo jaká to byla čínská automobilka z toho 1000 co jich tam mají, prohlásil, že v Číně fungují na hranici rentability a v EU si chtějí kompenzovat zisky. Hned jak to sem dovezli, nasadili stejné ceny, jako měli EU automobilky, často i mnohem vyšší. Čínské automobilky neprodukují zisk a pokud zastaví výrobu, jdou okamžitě do bankrotu, proto rozváží auta po planetě a doufají, že jim ten čínský zázrak někdo zaplatí.
Čínský trh je prodotovaný víc než EU. Mají dotace úplně na všechno, včetně dopravy čínského šmejdu Temu a spol. A auto v Číně za půl mega je něco jako u nás MB za 2mega. Možná ještě horší. Už jsis ten MB koupil?????
string1 - 5.5kwp 3S4P - 460wp | 3x Multiplus ii 3000VA 1F systém | Lifepo4 230AH 48V + Seplos BMS, Lifepo4 310AH 48V + Seplos BMS
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
- Reputace: 17
- Lokalita: Berounsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Mají dobré i špatné věci, ale ten vývoj je mnohem rychlejší. Nemyslím si, že to co jsem cpou je top, ale alespoň se snaží o to udělat i praktické auta, což bohužel není segment trhu, který se k nám dostane. Když jsem před více než 20ti lety pomáhal kamarádovi upravovat malého Francouze na novou baterii, nikdy by mě nenapadlo že tenhle segment malých aut s malým dojezdem, prostě zmizí. Ne že by nebyl potřeba, naopak. Ale prostě lobby výrobců má jiné plány. Použitelná dodávka kompaktních rozměrů? No way to se tu prostě dělat nikdy nebude. Všechny auta jsou buď nějaké dlouhé a nepraktické sedany (v lepším případě) a nebo obrovské tanky v horším případě. Člověk který chce něco praktického musí čekat až to co jednou možná přijde z Číny.eman píše: ned srp 24, 2025 9:11 amTak znova, sám šéf BYD nebo jaká to byla čínská automobilka z toho 1000 co jich tam mají, prohlásil, že v Číně fungují na hranici rentability a v EU si chtějí kompenzovat zisky. Hned jak to sem dovezli, nasadili stejné ceny, jako měli EU automobilky, často i mnohem vyšší. Čínské automobilky neprodukují zisk a pokud zastaví výrobu, jdou okamžitě do bankrotu, proto rozváží auta po planetě a doufají, že jim ten čínský zázrak někdo zaplatí.cuki píše: ned srp 24, 2025 8:02 amNevyskytuje, právě proto co jsem popisoval.eman píše: sob srp 23, 2025 5:34 pmA ty žiješ kde? Franta tu neustále postuje nejprodávanější EV auta a čína se tam moc nevyskytuje. Jejich vyšší ceny znamenají pouze to, že pořád chtějí zaplatit nižší ceny v Číně, akorát jejich šunty nikdo nechce. A za těmi šunty si stojím, když jsem viděl co dokáže poslat na trh MG. Jestli jako evropan mám na výběr Škodu za mega a Čínu za 900tis., tak se nemusím vůbec rozmýšlet.Vyšší cena Čínských BEV je dána hlavně absencí konkurence
Vem si kolik to aut stojí na čínském (nedotovaném) trhu a pak v EU. Ty regulace jsou jediná věc co nás tu drží nad vodou. Když se podíváš kde s BEV byli před pár lety a kde dnes, tak vidíš ten rozdíl toho vývoje.
U nás se třeba vůbec neřeší segment malých BEV kolem komína, které dávají velký smysl. Stejně tak se tu neprodávají žádná praktická auta. Čína na obou těchto segmentech usilovně pracuje. Stejně tak pracuje na systému výměnných baterií.
Čínský trh je prodotovaný víc než EU. Mají dotace úplně na všechno, včetně dopravy čínského šmejdu Temu a spol. A auto v Číně za půl mega je něco jako u nás MB za 2mega. Možná ještě horší. Už jsis ten MB koupil?????

Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
-
- Příspěvky: 2430
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 262
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
"Lobby výrobců" Tvl, ještě tady vytáhni spiknutí. Malý auta se přestala vyrábět, protože byla zatížena stejnými poplatky, jako velká a zároveň to nikdo nekupoval. Kdy jsi naposledy viděl někoho v nové Fabii? A kolik jsi mezi tím potkal Kamiqu? Lidi si autem kompenzují mindráky, takže jsou schopný se na 10 let zadlužit, aby měli auto větší než soused.
Někdy si spočítej, kolik potkáš za den důchodců v malém autě a kolik jich má SUV, které je provozně dražší.
Někdy si spočítej, kolik potkáš za den důchodců v malém autě a kolik jich má SUV, které je provozně dražší.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 4392
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 340
Re: Elektricka / hybridni auta
No to je ochrana vnitřního trhu proti dovozům z velké vzdálenosti a za mě je konkrétně toto opatření OK.gupa píše: ned srp 24, 2025 9:47 amNormální okrádačka koncového zákazníka. DPH, spotřební daň, a máme tu novou daň uhlíkovou. Potom proč lidi nechcou nevěřit totalitnímu režimu kde tyto daně v podstatě nedopadají na koncové spotřebitele. Žebráctví (žebrácká hůl) ve společném EU systému se opět posunuje do vyššího levelu.
Ta žebrácká hůl vypadá tak, že většině světa včetně asiatů i američanů se o naší životní ůrovni zdá. Třeba solidární zdravotnictví nebo vzdělaní neznají


Mám toho procestováno celkem dost a v Evropě se žije z celého světa nejlíp a naše klimatické pásmo je TOP. Nesežere Tě třeba šelma, neuškne něco jedovatého, máme dost vody v zimě není moc zima a v letě moc horko a sucho atd Nikdo Tě nezastřelí, můžeš se volně pohybovat v krajině, chodit po cizích lesích a takto by se dalo pokračovat ještě dlouho.
Máme se tu jako ve zlaté kleci



18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1958
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Reputace: 348
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
"Ochrana trhu" tomu trhu vždycky v historii víc uškodila než prospěla.
Vždyť jsem tu už několikrát dával odkaz na Petici výrobců svíček, je to krátké, je to vtipné, tak proč si z toho nikdo nedokáže vytáhnout tu podstatnou informaci, co v tom je?
Vždyť jsem tu už několikrát dával odkaz na Petici výrobců svíček, je to krátké, je to vtipné, tak proč si z toho nikdo nedokáže vytáhnout tu podstatnou informaci, co v tom je?
-
- Příspěvky: 4392
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 340
Re: Elektricka / hybridni auta
Já to chápu jinak. Je zbytečné tahat všechno z Asie a pálit miliony kubíků mazutu na dopravu jednoduchých věcí viz roušky.To zněčištění na ten dovoz není nikde kalkulováno a to jsem dovozce zboží v kontejnerech z Asie
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
- Reputace: 17
- Lokalita: Berounsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Z druhou částí s tebou souhlasím, ale zároveň je mi jasné že i o ty malá auta by byl zájem. Já jsem se svým penisem nadmíru spokojen a nepotřebuji kompenzaci v podobě SUVeman píše: ned srp 24, 2025 11:22 am"Lobby výrobců" Tvl, ještě tady vytáhni spiknutí. Malý auta se přestala vyrábět, protože byla zatížena stejnými poplatky, jako velká a zároveň to nikdo nekupoval. Kdy jsi naposledy viděl někoho v nové Fabii? A kolik jsi mezi tím potkal Kamiqu? Lidi si autem kompenzují mindráky, takže jsou schopný se na 10 let zadlužit, aby měli auto větší než soused.
Někdy si spočítej, kolik potkáš za den důchodců v malém autě a kolik jich má SUV, které je provozně dražší.

Ale ty pravidla, na to se podílela automobilová lobby. Těžko se mohou prodávat malé auta když je nikdo nenabízí ale automobilky se rozhodly prodávat luxus, protože to sype. O ekologii jde až na posledním místě (pokud vůbec).
Proto tvrdím, že v segmentu malých a prakticky využitelných aut nás Čína brzy převálcuje. A nebude to mít vůbec složité. Protože Západ takové auta vůbec nevyvíjí.
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
-
- Příspěvky: 2430
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 262
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Proto tu máme drtivou většinu potravin vyrobenou v Polsku? Proto tvojí práci dostane otrok z Indie, Pakistánu, Filipín?unicast píše: ned srp 24, 2025 12:07 pm"Ochrana trhu" tomu trhu vždycky v historii víc uškodila než prospěla.
Vždyť jsem tu už několikrát dával odkaz na Petici výrobců svíček, je to krátké, je to vtipné, tak proč si z toho nikdo nedokáže vytáhnout tu podstatnou informaci, co v tom je?
Ochrana trhu byla nesmysl v době, kdy země v rámci rozšiřování moci nedotovali naprosto všechno co se vyváží, aby zlikvidovali výrobce v dané zemi a vytvořili závislost spotřebitelů na jejich zboží. Ok, necháme si automotive zničit čínou a co pak..? Vynalezneme vznášedla?
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor