Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
eman
Příspěvky: 2430
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 262
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Bože, co máte pořád s těmi cly. Čína nasadila v EU ceny kolem mega dávno před cly, aby si nahrabali a evropani zaplatili čínský elektrozázrak. Cla jim později jenom snížili marže. Úplně to samé dělají roky americké automobilky, které na domácím trhu prodávali auta za mnohem nižší ceny, než v EU a jako DPH v tom hrálo jen malou roli. Prostě si zvykněte, že v EU nikdy nic levného nebude a že budeme dotovat všechny trhy okolo, protože "my na to máme"....
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
cuki
Příspěvky: 397
Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
Reputace: 17
Lokalita: Berounsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od cuki »

Tak hlavně Čína si pečlivě kontroluje konkurenci v dané lokaci a když je potřeba tak to dokáže naopak zadotovat. Oni dobře vědí co dělají a jak rozšiřovat vliv. Vyšší cena Čínských BEV je dána hlavně absencí konkurence a částečně i všemi těmi homologacemi a dopravou.
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
eman
Příspěvky: 2430
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 262
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Vyšší cena Čínských BEV je dána hlavně absencí konkurence
A ty žiješ kde? Franta tu neustále postuje nejprodávanější EV auta a čína se tam moc nevyskytuje. Jejich vyšší ceny znamenají pouze to, že pořád chtějí zaplatit nižší ceny v Číně, akorát jejich šunty nikdo nechce. A za těmi šunty si stojím, když jsem viděl co dokáže poslat na trh MG. Jestli jako evropan mám na výběr Škodu za mega a Čínu za 900tis., tak se nemusím vůbec rozmýšlet.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 4392
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 340

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

No na mě nebo německého manažera střední firmy, by se divně dívali odběratelé i dodavatelé, kdybych přijel nějakou noname čínou😂a to bude v takovém Německu nebo Rakousku platit ještě hodně dlouho.S tou čínou tam vypadáš jak podivín😂
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
JozefSK
Příspěvky: 267
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
Reputace: 27

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JozefSK »

Nuz mne by noname cinske EV vobec, ale ze fakt vobec nevadilo, ak by to bolo "aspon tak (ne)spolahlive", ako moderne eu auta.
Napr. tento cinsky Smolko by sa mi naramne hodil ako druhe auto v rodine na cestovanie okolo komina ...
... malé, obratné a ich prevádzka je extrémne lacná ...
Co viac je potrebne ?
Franta2776
Příspěvky: 4392
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 340

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Já bych do takového smolka nikoho z rodiny ani známých neposadil z důvodu bezpečnosti.Ochrana při bouračce malá, to raději starý diesel:))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
cuki
Příspěvky: 397
Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
Reputace: 17
Lokalita: Berounsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od cuki »

eman píše: sob srp 23, 2025 5:34 pm
Vyšší cena Čínských BEV je dána hlavně absencí konkurence
A ty žiješ kde? Franta tu neustále postuje nejprodávanější EV auta a čína se tam moc nevyskytuje. Jejich vyšší ceny znamenají pouze to, že pořád chtějí zaplatit nižší ceny v Číně, akorát jejich šunty nikdo nechce. A za těmi šunty si stojím, když jsem viděl co dokáže poslat na trh MG. Jestli jako evropan mám na výběr Škodu za mega a Čínu za 900tis., tak se nemusím vůbec rozmýšlet.
Nevyskytuje, právě proto co jsem popisoval.
Vem si kolik to aut stojí na čínském (nedotovaném) trhu a pak v EU. Ty regulace jsou jediná věc co nás tu drží nad vodou. Když se podíváš kde s BEV byli před pár lety a kde dnes, tak vidíš ten rozdíl toho vývoje.
U nás se třeba vůbec neřeší segment malých BEV kolem komína, které dávají velký smysl. Stejně tak se tu neprodávají žádná praktická auta. Čína na obou těchto segmentech usilovně pracuje. Stejně tak pracuje na systému výměnných baterií.
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
cuki
Příspěvky: 397
Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
Reputace: 17
Lokalita: Berounsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od cuki »

JozefSK píše: ned srp 24, 2025 1:16 am
Nuz mne by noname cinske EV vobec, ale ze fakt vobec nevadilo, ak by to bolo "aspon tak (ne)spolahlive", ako moderne eu auta.
Napr. tento cinsky Smolko by sa mi naramne hodil ako druhe auto v rodine na cestovanie okolo komina ...
... malé, obratné a ich prevádzka je extrémne lacná ...
Co viac je potrebne ?
"Oficiálne údaje o batérii zatiaľ nie sú známe, no odhady hovoria o kapacite 17 kWh. To by malo zabezpečiť dojazd okolo 200 kilometrov na jedno nabitie." To je hodně úsporné...
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
gupa
Příspěvky: 3335
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 153
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

Pokud to nejezdí kilem a nemůže to na dálnici okolo města je to nanic. To snad pochopil každý majitel čínského skůtru který se nemůže vyrovnat rychlostem běžného provozu. A to je větší nebezpečí než to, že to je skořápka.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
eman
Příspěvky: 2430
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 262
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

cuki píše: ned srp 24, 2025 8:02 am
eman píše: sob srp 23, 2025 5:34 pm
Vyšší cena Čínských BEV je dána hlavně absencí konkurence
A ty žiješ kde? Franta tu neustále postuje nejprodávanější EV auta a čína se tam moc nevyskytuje. Jejich vyšší ceny znamenají pouze to, že pořád chtějí zaplatit nižší ceny v Číně, akorát jejich šunty nikdo nechce. A za těmi šunty si stojím, když jsem viděl co dokáže poslat na trh MG. Jestli jako evropan mám na výběr Škodu za mega a Čínu za 900tis., tak se nemusím vůbec rozmýšlet.
Nevyskytuje, právě proto co jsem popisoval.
Vem si kolik to aut stojí na čínském (nedotovaném) trhu a pak v EU. Ty regulace jsou jediná věc co nás tu drží nad vodou. Když se podíváš kde s BEV byli před pár lety a kde dnes, tak vidíš ten rozdíl toho vývoje.
U nás se třeba vůbec neřeší segment malých BEV kolem komína, které dávají velký smysl. Stejně tak se tu neprodávají žádná praktická auta. Čína na obou těchto segmentech usilovně pracuje. Stejně tak pracuje na systému výměnných baterií.
Tak znova, sám šéf BYD nebo jaká to byla čínská automobilka z toho 1000 co jich tam mají, prohlásil, že v Číně fungují na hranici rentability a v EU si chtějí kompenzovat zisky. Hned jak to sem dovezli, nasadili stejné ceny, jako měli EU automobilky, často i mnohem vyšší. Čínské automobilky neprodukují zisk a pokud zastaví výrobu, jdou okamžitě do bankrotu, proto rozváží auta po planetě a doufají, že jim ten čínský zázrak někdo zaplatí.
Čínský trh je prodotovaný víc než EU. Mají dotace úplně na všechno, včetně dopravy čínského šmejdu Temu a spol. A auto v Číně za půl mega je něco jako u nás MB za 2mega. Možná ještě horší. Už jsis ten MB koupil?????
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 4392
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 340

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Od 1.1 se začíná vybírat uhlíkové Clo na dovozy.
https://celnisprava.gov.cz/cz/dalsi-kom ... atiky.aspx
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
gupa
Příspěvky: 3335
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 153
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

Normální okrádačka koncového zákazníka. DPH, spotřební daň, a máme tu novou daň uhlíkovou. Potom proč lidi nechcou nevěřit totalitnímu režimu kde tyto daně v podstatě nedopadají na koncové spotřebitele. Žebráctví (žebrácká hůl) ve společném EU systému se opět posunuje do vyššího levelu.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
Antrac1t
Příspěvky: 498
Registrován: ned čer 26, 2022 3:33 pm
Reputace: 93
Lokalita: Znojemsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5500
Kapacita baterie [kWh]: 26
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Antrac1t »

eman píše: ned srp 24, 2025 9:11 am
Tak znova, sám šéf BYD nebo jaká to byla čínská automobilka z toho 1000 co jich tam mají, prohlásil, že v Číně fungují na hranici rentability a v EU si chtějí kompenzovat zisky. Hned jak to sem dovezli, nasadili stejné ceny, jako měli EU automobilky, často i mnohem vyšší. Čínské automobilky neprodukují zisk a pokud zastaví výrobu, jdou okamžitě do bankrotu, proto rozváží auta po planetě a doufají, že jim ten čínský zázrak někdo zaplatí.
Čínský trh je prodotovaný víc než EU. Mají dotace úplně na všechno, včetně dopravy čínského šmejdu Temu a spol. A auto v Číně za půl mega je něco jako u nás MB za 2mega. Možná ještě horší. Už jsis ten MB koupil?????
hlavne tech EV vyrobcu je tam tolik, ze stejne v blizke dobe skonci a zustane jich tam jen par ...
string1 - 5.5kwp 3S4P - 460wp | 3x Multiplus ii 3000VA 1F systém | Lifepo4 230AH 48V + Seplos BMS, Lifepo4 310AH 48V + Seplos BMS
cuki
Příspěvky: 397
Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
Reputace: 17
Lokalita: Berounsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od cuki »

eman píše: ned srp 24, 2025 9:11 am
cuki píše: ned srp 24, 2025 8:02 am
eman píše: sob srp 23, 2025 5:34 pm
Vyšší cena Čínských BEV je dána hlavně absencí konkurence
A ty žiješ kde? Franta tu neustále postuje nejprodávanější EV auta a čína se tam moc nevyskytuje. Jejich vyšší ceny znamenají pouze to, že pořád chtějí zaplatit nižší ceny v Číně, akorát jejich šunty nikdo nechce. A za těmi šunty si stojím, když jsem viděl co dokáže poslat na trh MG. Jestli jako evropan mám na výběr Škodu za mega a Čínu za 900tis., tak se nemusím vůbec rozmýšlet.
Nevyskytuje, právě proto co jsem popisoval.
Vem si kolik to aut stojí na čínském (nedotovaném) trhu a pak v EU. Ty regulace jsou jediná věc co nás tu drží nad vodou. Když se podíváš kde s BEV byli před pár lety a kde dnes, tak vidíš ten rozdíl toho vývoje.
U nás se třeba vůbec neřeší segment malých BEV kolem komína, které dávají velký smysl. Stejně tak se tu neprodávají žádná praktická auta. Čína na obou těchto segmentech usilovně pracuje. Stejně tak pracuje na systému výměnných baterií.
Tak znova, sám šéf BYD nebo jaká to byla čínská automobilka z toho 1000 co jich tam mají, prohlásil, že v Číně fungují na hranici rentability a v EU si chtějí kompenzovat zisky. Hned jak to sem dovezli, nasadili stejné ceny, jako měli EU automobilky, často i mnohem vyšší. Čínské automobilky neprodukují zisk a pokud zastaví výrobu, jdou okamžitě do bankrotu, proto rozváží auta po planetě a doufají, že jim ten čínský zázrak někdo zaplatí.
Čínský trh je prodotovaný víc než EU. Mají dotace úplně na všechno, včetně dopravy čínského šmejdu Temu a spol. A auto v Číně za půl mega je něco jako u nás MB za 2mega. Možná ještě horší. Už jsis ten MB koupil?????
Mají dobré i špatné věci, ale ten vývoj je mnohem rychlejší. Nemyslím si, že to co jsem cpou je top, ale alespoň se snaží o to udělat i praktické auta, což bohužel není segment trhu, který se k nám dostane. Když jsem před více než 20ti lety pomáhal kamarádovi upravovat malého Francouze na novou baterii, nikdy by mě nenapadlo že tenhle segment malých aut s malým dojezdem, prostě zmizí. Ne že by nebyl potřeba, naopak. Ale prostě lobby výrobců má jiné plány. Použitelná dodávka kompaktních rozměrů? No way to se tu prostě dělat nikdy nebude. Všechny auta jsou buď nějaké dlouhé a nepraktické sedany (v lepším případě) a nebo obrovské tanky v horším případě. Člověk který chce něco praktického musí čekat až to co jednou možná přijde z Číny. :-(
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
eman
Příspěvky: 2430
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 262
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

"Lobby výrobců" Tvl, ještě tady vytáhni spiknutí. Malý auta se přestala vyrábět, protože byla zatížena stejnými poplatky, jako velká a zároveň to nikdo nekupoval. Kdy jsi naposledy viděl někoho v nové Fabii? A kolik jsi mezi tím potkal Kamiqu? Lidi si autem kompenzují mindráky, takže jsou schopný se na 10 let zadlužit, aby měli auto větší než soused.
Někdy si spočítej, kolik potkáš za den důchodců v malém autě a kolik jich má SUV, které je provozně dražší.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 4392
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 340

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

gupa píše: ned srp 24, 2025 9:47 am
Normální okrádačka koncového zákazníka. DPH, spotřební daň, a máme tu novou daň uhlíkovou. Potom proč lidi nechcou nevěřit totalitnímu režimu kde tyto daně v podstatě nedopadají na koncové spotřebitele. Žebráctví (žebrácká hůl) ve společném EU systému se opět posunuje do vyššího levelu.
No to je ochrana vnitřního trhu proti dovozům z velké vzdálenosti a za mě je konkrétně toto opatření OK.
Ta žebrácká hůl vypadá tak, že většině světa včetně asiatů i američanů se o naší životní ůrovni zdá. Třeba solidární zdravotnictví nebo vzdělaní neznají :lol: Ale jinde mají levnější energie :D
Mám toho procestováno celkem dost a v Evropě se žije z celého světa nejlíp a naše klimatické pásmo je TOP. Nesežere Tě třeba šelma, neuškne něco jedovatého, máme dost vody v zimě není moc zima a v letě moc horko a sucho atd Nikdo Tě nezastřelí, můžeš se volně pohybovat v krajině, chodit po cizích lesích a takto by se dalo pokračovat ještě dlouho.
Máme se tu jako ve zlaté kleci :lol: :lol: :lol:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
unicast
Příspěvky: 1958
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Reputace: 348
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od unicast »

"Ochrana trhu" tomu trhu vždycky v historii víc uškodila než prospěla.

Vždyť jsem tu už několikrát dával odkaz na Petici výrobců svíček, je to krátké, je to vtipné, tak proč si z toho nikdo nedokáže vytáhnout tu podstatnou informaci, co v tom je?
Franta2776
Příspěvky: 4392
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 340

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Já to chápu jinak. Je zbytečné tahat všechno z Asie a pálit miliony kubíků mazutu na dopravu jednoduchých věcí viz roušky.To zněčištění na ten dovoz není nikde kalkulováno a to jsem dovozce zboží v kontejnerech z Asie😃
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
cuki
Příspěvky: 397
Registrován: úte říj 25, 2022 11:40 pm
Reputace: 17
Lokalita: Berounsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 6,4kWp
Kapacita baterie [kWh]: 16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od cuki »

eman píše: ned srp 24, 2025 11:22 am
"Lobby výrobců" Tvl, ještě tady vytáhni spiknutí. Malý auta se přestala vyrábět, protože byla zatížena stejnými poplatky, jako velká a zároveň to nikdo nekupoval. Kdy jsi naposledy viděl někoho v nové Fabii? A kolik jsi mezi tím potkal Kamiqu? Lidi si autem kompenzují mindráky, takže jsou schopný se na 10 let zadlužit, aby měli auto větší než soused.
Někdy si spočítej, kolik potkáš za den důchodců v malém autě a kolik jich má SUV, které je provozně dražší.
Z druhou částí s tebou souhlasím, ale zároveň je mi jasné že i o ty malá auta by byl zájem. Já jsem se svým penisem nadmíru spokojen a nepotřebuji kompenzaci v podobě SUV :mrgreen:

Ale ty pravidla, na to se podílela automobilová lobby. Těžko se mohou prodávat malé auta když je nikdo nenabízí ale automobilky se rozhodly prodávat luxus, protože to sype. O ekologii jde až na posledním místě (pokud vůbec).

Proto tvrdím, že v segmentu malých a prakticky využitelných aut nás Čína brzy převálcuje. A nebude to mít vůbec složité. Protože Západ takové auta vůbec nevyvíjí.
Easun 6,2kW, JK-BMS, 16x 295Ah REPT, 6,4kWp 22°na JJV
eman
Příspěvky: 2430
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 262
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

unicast píše: ned srp 24, 2025 12:07 pm
"Ochrana trhu" tomu trhu vždycky v historii víc uškodila než prospěla.

Vždyť jsem tu už několikrát dával odkaz na Petici výrobců svíček, je to krátké, je to vtipné, tak proč si z toho nikdo nedokáže vytáhnout tu podstatnou informaci, co v tom je?
Proto tu máme drtivou většinu potravin vyrobenou v Polsku? Proto tvojí práci dostane otrok z Indie, Pakistánu, Filipín?
Ochrana trhu byla nesmysl v době, kdy země v rámci rozšiřování moci nedotovali naprosto všechno co se vyváží, aby zlikvidovali výrobce v dané zemi a vytvořili závislost spotřebitelů na jejich zboží. Ok, necháme si automotive zničit čínou a co pak..? Vynalezneme vznášedla?
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], cuki, gupa, JiříK, Kostěj, TomHC, Yandex [Bot] a 2 hosti