Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 2134
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 220
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Já přidal fan jenom na pravou stranu a uvidím, co to udělá. Ale jak jsem psal, ten krycí plech má tak tlustý lamely, že se půlka vzduchu odrazí zpět přes větrák. Jedině to na hulváta vyříznout.
Mám tam tyhle fany: Noctua
Jo na Bazoši je plno kutilu s 3D tiskem, co ti ty plasty vytisknou.
Mám tam tyhle fany: Noctua
Jo na Bazoši je plno kutilu s 3D tiskem, co ti ty plasty vytisknou.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 430
- Registrován: ned čer 26, 2022 3:33 pm
- Reputace: 78
- Lokalita: Znojemsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5500
- Kapacita baterie [kWh]: 11
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
cipis píše: čtv dub 24, 2025 9:28 pmJedna podstatná informace - ten chytrý wallbox je od Victronu. Tedy pokud jsem to postřehl správně, že si to Franta schválně pořídil, aby byl box i měnič téže značky. Ostatně integrace v obrázku VRM to naznačuje.
Takže jestli si nerozumí dvě Victron zařízení, tak je to další průser.
Co se týče toho přehřátí, tak jsem také uvařil, jak píše kolega někde výše, 2kVA Phoenixe po několika hodinách, co jel na těch jmenovitých 1,4kW.
Jdu se schválně prohrabat, co se dá za teploty zobrazit ve VRM.
Edit: Tak u invertoru i u MP akorát tak teplota baterek. Teplota samotného stroje nikde.
muzes ukazat teplotu, vyuzij ten default temp senzor co je ke kazdemu MPcku pripoj na T Sense a nasledne jej vyctes pres node red
edit: To Franta, takze muzes zkusit hodit teplotni cidlo dovnitr na nejake sikovne misto, pustit WB a uvidis kolik tam mas
example
string1 - 5.5kwp 3S4P - 460wp | 3x Multiplus ii 3000VA 1F systém | Lifepo4 230AH 48V + Seplos BMS, Lifepo4 310AH 48V + Seplos BMS
-
- Příspěvky: 430
- Registrován: ned čer 26, 2022 3:33 pm
- Reputace: 78
- Lokalita: Znojemsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5500
- Kapacita baterie [kWh]: 11
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
to Migel: ano da, mel by tam byt M6 zavit
string1 - 5.5kwp 3S4P - 460wp | 3x Multiplus ii 3000VA 1F systém | Lifepo4 230AH 48V + Seplos BMS, Lifepo4 310AH 48V + Seplos BMS
-
- Příspěvky: 1393
- Registrován: ned zář 25, 2022 10:47 am
- Reputace: 151
- Lokalita: Pod Karpatmi
Re: Elektricka / hybridni auta
A to by bolo asi najlepsie riesenie...
Zapojit priamo do cerba, cez nodered spravit podmienku spinania pridanych ventilatorov a problem "solved"
Ten jeden ventilator vo vnutri je asi ozaj len na jednu vec (
) ked chce clovek stoho tazit maximum neustale...
Zapojit priamo do cerba, cez nodered spravit podmienku spinania pridanych ventilatorov a problem "solved"

Ten jeden ventilator vo vnutri je asi ozaj len na jednu vec (

JZ-2s5p 3,8kWp >> Epever 8415 AN
JV-2s3p 2,7kWp >> Epever 6415 AN
2x Victron MP2 5000V/A paralelne
48V 760Ah/35kWh Li-ion
a stále v štádiu budovania
(rozširovania)
JV-2s3p 2,7kWp >> Epever 6415 AN
2x Victron MP2 5000V/A paralelne
48V 760Ah/35kWh Li-ion
a stále v štádiu budovania

-
- Příspěvky: 413
- Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
- Reputace: 50
Re: Elektricka / hybridni auta
Ještě lze také vyčíst stav, kdy je MP přehřátý a preferuje bypass.Antrac1t píše: pát dub 25, 2025 8:12 pmmuzes ukazat teplotu, vyuzij ten default temp senzor co je ke kazdemu MPcku pripoj na T Sense a nasledne jej vyctes pres node red
Ale už jsme dost off topic, chlazení Multiplusu se řešilo už v jiných tématech, pokračoval bych tam. Třeba tady
viewtopic.php?p=259903
-
- Příspěvky: 4035
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 299
Re: Elektricka / hybridni auta
Já jsem z doby analogové, žádný software ten toroid neochladí..Přidám 2 fany(odpracuji to za výrobce)a udělám nové testy, při nabíjení EV. Představu mám, že udrží 10 hodin deklarovaný výkon 4000W. Pokud to neustojí půjde do bazaru a přecházím na rejži.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1393
- Registrován: ned zář 25, 2022 10:47 am
- Reputace: 151
- Lokalita: Pod Karpatmi
Re: Elektricka / hybridni auta
Ja viem ze je to uz offtopic v tomto vlakne ale este totok....
Ja som to myslel tak ze sa nemusi ktomu robit ziadny extra termostat ale v nodered si nastavis aby ti tie ventilatory zoply dajme tomu pri 30C a hotovo..
Vyuzije sa original cidlo, cerbo a trocha fantazie bez dalsieho externeho spinacieho komponentu
Ja som to myslel tak ze sa nemusi ktomu robit ziadny extra termostat ale v nodered si nastavis aby ti tie ventilatory zoply dajme tomu pri 30C a hotovo..
Vyuzije sa original cidlo, cerbo a trocha fantazie bez dalsieho externeho spinacieho komponentu

JZ-2s5p 3,8kWp >> Epever 8415 AN
JV-2s3p 2,7kWp >> Epever 6415 AN
2x Victron MP2 5000V/A paralelne
48V 760Ah/35kWh Li-ion
a stále v štádiu budovania
(rozširovania)
JV-2s3p 2,7kWp >> Epever 6415 AN
2x Victron MP2 5000V/A paralelne
48V 760Ah/35kWh Li-ion
a stále v štádiu budovania

-
- Příspěvky: 430
- Registrován: ned čer 26, 2022 3:33 pm
- Reputace: 78
- Lokalita: Znojemsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5500
- Kapacita baterie [kWh]: 11
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
no me by spise zajimala ta teplota, kdy mu to snizi vykon a jestli to spolu nejak koreluje ... ze zvedavosti jsem vecer nahodil teplotni cidla na kazdej MP, dneska/zitra hlasi slunecny dny, takze ze zvedavosti zkusim vymlatit EV, ale vic jak 45kWh stejne nenasolim
string1 - 5.5kwp 3S4P - 460wp | 3x Multiplus ii 3000VA 1F systém | Lifepo4 230AH 48V + Seplos BMS, Lifepo4 310AH 48V + Seplos BMS
-
- Příspěvky: 1261
- Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
- Reputace: 220
- Lokalita: Východně od 3nce
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 16kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Když už vyrábíš držák ventilátorů, tak místo spodní mřížky, ne před.eman píše: pát dub 25, 2025 7:20 pmAle jak jsem psal, ten krycí plech má tak tlustý lamely, že se půlka vzduchu odrazí zpět přes větrák. Jedině to na hulváta vyříznout.

7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], Migel a 0 hostů