Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 2166
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 225
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Mě včera pobavily parametry Mitsubishi Oulander. PHEV se spotřebou 0,8l/100km WLTP, protože mu 80km vydrží baterka. Spotřebu po vybití baterky už radši neuvádí. Má přes 2t a benzínový motor. Taky jsem moc nepochopil, proč tak velké auto s motorem 150kW, má na kouli maximum 1600kg. To už si fakt dělají srandu.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3495
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Reputace: 250
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 65
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
mám outlandera phev ale starší generaci 2.0 benzin. baterka na cca 30km. Ta spotřeba je samozžejmě nesmysl.
Bez aku 6,5-9 podle situace, normální spotřeba.
Tažný nemám vůbec tak to nedokážu hodnotit. Ale benzinová atmosféra je pro mě plus. Tím způsobem pohonu jaký má eliminuje nevýhody benzínu, neřadí, dáš plyn na podlahu a plynule zrychluje bez přerušení dokud nepovolíš. Jsem z toho auta nadšenej. ikdyž teď co jsem se projel s TMY už o trošku míň
Bez aku 6,5-9 podle situace, normální spotřeba.
Tažný nemám vůbec tak to nedokážu hodnotit. Ale benzinová atmosféra je pro mě plus. Tím způsobem pohonu jaký má eliminuje nevýhody benzínu, neřadí, dáš plyn na podlahu a plynule zrychluje bez přerušení dokud nepovolíš. Jsem z toho auta nadšenej. ikdyž teď co jsem se projel s TMY už o trošku míň

-
- Příspěvky: 1278
- Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
- Reputace: 227
- Lokalita: Východně od 3nce
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 16kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Nevím, syn má EQE, je o cca 500kg těžší, než tohle CLA a jezdí za cca 25kWh/100. Nezdá se mi, že tohle by jezdilo s poloviční spotřebou. Uvidíme reálné testy.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
-
- Příspěvky: 4146
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 305
Re: Elektricka / hybridni auta
To musí jezdit jak kanec.Já když jedu dálnici s I5 trvale 160km/h tak mi to bere cca 25kWh/100km a jsem nejrychlejší auto na dálnici. Jinak mám spotřebu cca 20kWh/100km.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 841
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
- Reputace: 79
- Lokalita: Posázaví
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Posázaví
Re: Elektricka / hybridni auta
BMW i3 letní spotřeba město/okreska 12kWh
Pro dálnici to určené není... Tam to jde k 20kWh při 130.
- betmen
- Příspěvky: 712
- Registrován: stř led 11, 2023 2:54 pm
- Reputace: 91
- Lokalita: nedaleko od Trencina
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 2080 + 4800
- Kapacita baterie [kWh]: 9,6
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
to co mas na taznom, je vzdy zavisle na brzdach a nie na vykone hnacej sustavy.eman píše: stř dub 30, 2025 5:42 pmMě včera pobavily parametry Mitsubishi Oulander. PHEV se spotřebou 0,8l/100km WLTP, protože mu 80km vydrží baterka. Spotřebu po vybití baterky už radši neuvádí. Má přes 2t a benzínový motor. Taky jsem moc nepochopil, proč tak velké auto s motorem 150kW, má na kouli maximum 1600kg. To už si fakt dělají srandu.
dôležité je to bezpecne ubrzdit a nie dat do pohybu...
stacionárny dom :
2080Wp, Siton210, 2x 100L Drazice
4830Wp, Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
120Wp + 12V, 100Ah olovo
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 60Ah LiFePo + 75Ah olovo
2080Wp, Siton210, 2x 100L Drazice
4830Wp, Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
120Wp + 12V, 100Ah olovo
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 60Ah LiFePo + 75Ah olovo
-
- Příspěvky: 1890
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Reputace: 186
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektricka / hybridni auta
a navíc je tam limit na hmotnost soupravy a jelikož ev váží víc zbývá proto pro přívěs méně. Nemyslím si že by to bylo o brzdách... v těchto hmotnostech má přívěs stejně svoje brzdy.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5741
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Reputace: 723
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 30+15
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Elektricka / hybridni auta
U klasických je to o emisích a výkonu chlazení motoru. Proto u aut z výroby vychází tažné levněji, než dodatečná montáž. Při ní se totiž musí upravit chladící systém, není to jen přidělat železo a nějakou elektriku.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 3029
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 133
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Co to je za limity? Souprava je souprava. Může se za sebe zapojit stejný kategorie nebo je-li nižší kategorie připojeného vozidla za vyšší tažného podle přípojného zařízení. Potom hrají pro pokutu váhy v OTP nebo TP. Je tomu tak? Něco jiného je ŘP. Ečko ke skupině B+E dává 3,5t + 3,5t. Jen jízda na rychlostních silnicích a dálnicích musí být příležitostní protože je případ že je nutný mýtné i profesák pro pravidelný jízdy. Zákazová značka B13 do 3,5t je pro každé vozidlo soupravy zvlášť. Nevím jak funguje tato značka jinde v EU.Matess píše: stř dub 30, 2025 11:08 pma navíc je tam limit na hmotnost soupravy a jelikož ev váží víc zbývá proto pro přívěs méně. Nemyslím si že by to bylo o brzdách... v těchto hmotnostech má přívěs stejně svoje brzdy.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 2166
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 225
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Limit soupravy je podle řidičáku ne podle typu auta. Pokud někdo napíše 1600kg u auta co má přes dvě tuny a silný pohon, tak něco sakra "zlevnil". Mám auto s pohotovostní 1800kg a na kouli mám 1850kg se 100kW motorem. U těžkého vleku dostává největší záběr spojka.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 1890
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Reputace: 186
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektricka / hybridni auta
to že mám řidičák na C přece neznamená že mohu přetížit soupravu v kategorii B+E
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5741
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Reputace: 723
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 30+15
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Elektricka / hybridni auta
Pletete tri veci.
Jedna je ridicske opravneni, druha definovane maximalni hodnoty vozidel a souprav, no a treti jsou ty skutecne hodnoty konkretnich vozidel a souprav.
U nas neni problem tahnout za autem vozik, co ma papirove treba 650kg a auto ma psane jen 470kg. Samozrejme na tom voziku mohu mit nalozeno jen tolik, aby dohromady nebylo vice nez tech 470kg.
Jenze v treba v Rakousku to nesmite, tam proste berou papirovy soucet a nazdar.
Proto se prodavaji voziky, co maji typove 650kg, jako treba max. 470kg. Resp. pri prvnim prodeji to vyrobce zapise s tou nizsi hmotnosti.
Jedna je ridicske opravneni, druha definovane maximalni hodnoty vozidel a souprav, no a treti jsou ty skutecne hodnoty konkretnich vozidel a souprav.
U nas neni problem tahnout za autem vozik, co ma papirove treba 650kg a auto ma psane jen 470kg. Samozrejme na tom voziku mohu mit nalozeno jen tolik, aby dohromady nebylo vice nez tech 470kg.
Jenze v treba v Rakousku to nesmite, tam proste berou papirovy soucet a nazdar.
Proto se prodavaji voziky, co maji typove 650kg, jako treba max. 470kg. Resp. pri prvnim prodeji to vyrobce zapise s tou nizsi hmotnosti.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 2166
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 225
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Jak přetížit. Limit pro B+E je 3,5+3,5t. Do toho se ti vejde naložená dodávka s naloženým vlekem. Tady řeším, proč auto za 1,5mega nemůže táhnout vlek 2t+, když na to má papírově parametry a utáhne ho skoro každá starší herka.Matess píše: čtv kvě 01, 2025 12:33 pmto že mám řidičák na C přece neznamená že mohu přetížit soupravu v kategorii B+E
Nemám blond vlasy a prsa, abych jezdil s takovým autem jenom kvůli fotkám na Instáč.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 415
- Registrován: ned čer 20, 2021 10:09 am
- Reputace: 44
- Lokalita: Śenkvice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 16100
- Kapacita baterie [kWh]: 28
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Šenkvice - Slovensko
Re: Elektricka / hybridni auta
Presne, mne vozík 900kg takto pri prihlásení dali papiere na škodovkových 400kg a vozil som na ňom so zaťatým zadkom 1200kg piesku s Yarisom 1,0cipis píše: čtv kvě 01, 2025 12:41 pmProto se prodavaji voziky, co maji typove 650kg, jako treba max. 470kg. Resp. pri prvnim prodeji to vyrobce zapise s tou nizsi hmotnosti.

spolu 16,1kWp - JVV 2,2kWp sklon 45°, JJZ 4,9kWp sklon 55°, JJZ 4,4kWp sklon 24°, bifaciálna pergola 4,6 kWp 9°
Victron Easysolar 5000/48V + Epever Ipower plus 5000/48V iba na vyťažovanie TUV, ÚK, bazén + ďalší 5kW Ipower záloha a príprava na nabíjanie elektromobilu.
Victron Bluesolar MPPT 150/35, 2x Smartsolar 250/85. Lifepo4 48V/560Ah cca 28kWh -16x 320Ah LiitoKala ( reálna kapacita 283 - 294Ah) + 16x 280Ah Eve spolu na Victron Smartshunte.
Victron Easysolar 5000/48V + Epever Ipower plus 5000/48V iba na vyťažovanie TUV, ÚK, bazén + ďalší 5kW Ipower záloha a príprava na nabíjanie elektromobilu.
Victron Bluesolar MPPT 150/35, 2x Smartsolar 250/85. Lifepo4 48V/560Ah cca 28kWh -16x 320Ah LiitoKala ( reálna kapacita 283 - 294Ah) + 16x 280Ah Eve spolu na Victron Smartshunte.
-
- Příspěvky: 1278
- Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
- Reputace: 227
- Lokalita: Východně od 3nce
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 16kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Tunu písku na nebrzděném vozíku za Loganem MCV vozím normálně. Do stavebnin to mám cca 500m, a neřadím více než dvojku.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
-
- Příspěvky: 3029
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 133
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Není to manuál, tz. pevně spojené převody. Má to variátor. Proto asi.eman píše: čtv kvě 01, 2025 12:47 pmTady řeším, proč auto za 1,5mega nemůže táhnout vlek 2t+, když na to má papírově parametry a utáhne ho skoro každá starší herka.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
- JozefSK
- Příspěvky: 213
- Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
- Reputace: 18
Re: Elektricka / hybridni auta
Nerozumiem tomu, vy ano ?
Podľa rozhodnutia Európskej únie označované ako Data Act znamená, že od septembra 2025 budú môcť robiť opravy áut len autorizované servisy.
Zrejme je to myslene pre vsetky auta, nielen elektricke ...
Podľa rozhodnutia Európskej únie označované ako Data Act znamená, že od septembra 2025 budú môcť robiť opravy áut len autorizované servisy.
Aky je ucel "zabezpečiť spravodlivý prístup k dátam" ? Zeby napr. spravodliva dan z odjazdenych kilometrov ?Nariadenie Data Act, ktoré vstúpi do platnosti od septembra 2025, má regulovať prístup k údajom zo všetkých odvetví, vrátane automobilového priemyslu. Oficiálnym cieľom je zabezpečiť spravodlivý prístup k dátam a zvýšiť kontrolu používateľov nad informáciami generovanými ich vlastnými zariadeniami, vrátane áut.
Uf, to znamena, ze nielen zarucne servisne ukony, ale aj pozarucne opravy uz len v autorizovanych servisoch ? To naozaj ?Buď sa vodiči obrátia na autorizované servisy s vyššími cenami, alebo budú hľadať alternatívu, ktorá však nebude oveľa lacnejšia. Navyše, služby neautorizovanych servisov môžu priniesť riziko straty záruky alebo riziko straty funkčnosti vozidla.
Zrejme je to myslene pre vsetky auta, nielen elektricke ...
-
- Příspěvky: 2166
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 225
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Já to chápu tak, že záruční opravy autorizáku, jinak ztráta záruky. Mám dojem, že nějakým rozhodnutím soudu bylo možné, nechat si opravit auto v záruce kýkoliv, tak to teď přihrají zpátky autorizákům.
Na tyhle podmínky jim dlabu, spíš chci mít možnost okamžitě zaříznout telemetrii a sledování auta v reálném čase. To je svinstvo.
Na tyhle podmínky jim dlabu, spíš chci mít možnost okamžitě zaříznout telemetrii a sledování auta v reálném čase. To je svinstvo.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 4146
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 305
Re: Elektricka / hybridni auta
To bude mít problém přežit:
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... -internetu
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika ... -internetu
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1119
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 186
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
Tohle je podle mě cesta, která povede k cíli.
Směr, který se mi velmi líbí.
https://hackaday.com/2025/05/02/is-this ... iting-for/
Levné auto s klasickým ovládáním, žádné matlání po tabletu ale klasické páčky a čudlíky.
Prostě stará škola.
A hlavně dobrá cena.
Směr, který se mi velmi líbí.
https://hackaday.com/2025/05/02/is-this ... iting-for/
Levné auto s klasickým ovládáním, žádné matlání po tabletu ale klasické páčky a čudlíky.
Prostě stará škola.
A hlavně dobrá cena.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů