Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Nový příspěvek od diablo007 »

20-40Ah je docela slabé u zařízení za tyhle peníze už bych čekal aspoň do 100Ah
fukuši
Příspěvky: 356
Registrován: úte úno 19, 2013 10:27 pm

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Nový příspěvek od fukuši »

Můžeš to použít i pro 100Ah jen nabíjení bude trvat déle.Vzal bych tu o cca 100Kč dražší ta je na 5A.Osobně mám tu 7A.
Když vezmeš že je to špičková nabíječka ,kondic a zdroj tak poměr cena výkon je super.Kvalita zaručena.VICTRON je někde jinde navíc to má funkce jako adaptivní absorbce(měří čas za jaký baterie dosáhne absorbce a podle toho mění čas absorbce) proste nikdy nepřebíjí tak šetrnost a prodloužení životnosti baterie zaručena.Toto třeba dělá Tristár a pod.solidní
regulátory.
Když si stáhneš manuál tak je tam pěkně popsáno jak funguje funkce skladování tohoto bazneku to jsem u žádné nabíječky zatím neviděl.Není to jen držení nějakého napětí.Navíc poštovné je zdarma.V pondělí jsem objednal a v úterý nabíjel.
Pokud někdo zná něco lepšího tak at to dá do pléna.
Naposledy upravil(a) fukuši dne ned lis 24, 2019 10:19 am, celkem upraveno 1 x.
thomas.007
Příspěvky: 357
Registrován: pát říj 28, 2016 2:30 pm

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Nový příspěvek od thomas.007 »

Já nevím, koncem 90 let jsem postavil kondenzátorovou nabíječku, která měla tři režimy.
první byl udržovací (nejslabší kondík na primáru), druhý byl silnější (na výstupu cca 0,8A), a poslední stupeň byl primár natvrdo k síti a tam dával kolem 10A. No nabíječka slouží ještě dnes.
Pan Belza má na to i schéma s návodem a jeho verze je vylepšená o ochranu proti přepětí (já měl na výstupu jen žárovku).
https://www.belza.cz/charge/chc.htm
FRSO
Příspěvky: 2409
Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
Lokalita: poblíž Hodonína
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 7200
Kapacita baterie [kWh]: 9

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Nový příspěvek od FRSO »

Taky doporučuji Victron, mám tu Smart 5 A a je super, sice o něco dražší, ale zase kvalita a záruka 5 let.
Naposledy upravil(a) FRSO dne ned lis 24, 2019 10:45 am, celkem upraveno 1 x.
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
fukuši
Příspěvky: 356
Registrován: úte úno 19, 2013 10:27 pm

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Nový příspěvek od fukuši »

Podstata problému udržování baterie v nabitém stavu je ta že to napětí nemůže být pevné ale měnící se podle času.
TOTO JE ZÁSADNÍ pro max životnost pb baterie!!!!!Samo že to bude nějak fungovat na pevno ale nikdy obtimálně.
Těch faktorů je hodně ale ještě bych upozornil na promíchání elektrolytu u skladování atd to je na dlouhé psaní
střídač_N
Příspěvky: 698
Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Nový příspěvek od střídač_N »

fukuši píše:
....... to je na dlouhé psaní
Každé ochytření je dobré, tudíž uvítám ono "dlouhé psaní". Skladování je možné vynechat. Asi nikdo z nás nebude Pb baterky skladovat.
j0hn
Příspěvky: 156
Registrován: čtv dub 11, 2019 4:56 pm

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Nový příspěvek od j0hn »

NOPARasito píše:
Ten regulátor je sice za hubičku, ale není to spínaný zdroj. LM317 snižuje napětí tak, že má stejný proud na vstupu a výstupu a rozdíl pálí. Při 24 V vstupu a 12 V výstupu bude mít 50 % ztrát.

Teď zrovna řeším, jak napájet 3,7 V LED čipy z 24 V. A po LMxxxx obvodech jsem koukal. Dokoukal a jdu hledat něco spínaného.
MareC3k
Příspěvky: 491
Registrován: pát říj 05, 2012 8:37 pm
Bydliště: SK pri Presove

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Nový příspěvek od MareC3k »

Mozno sa bude dat pouzi step down zdroj s prudovym obmedzenim, urcite by mal nizsie straty ako napr. LM317 https://www.aliexpress.com/item/3294967 ... b201603_55
+- 25kWp, 53V 700Ah LifeYpo4+zaloha olovo, 2x5kW Axpert + 3x XTM 4000+Victron quattro 15.000, 5x Victron 250/100, https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?t=780 KIA EV6
rva
Příspěvky: 3998
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Nový příspěvek od rva »

Autonabíječek mám víc, jedna z nich je tato https://www.aliexpress.com/item/32888313649.html a předpokládám, že dělá to, co má. Teda nabije baterii režimem CC/CV na 14.4 V a pak udržuje donekonečna napětí 13.5 V. Líbí se mi na ní, že ukazuje, co dělá - tedy jaké je napětí a proud.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
JiříK
Příspěvky: 1027
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Nový příspěvek od JiříK »

Proč tak složitě? To se vezme trafo 24 V 2 VA,jedna dioda, žárovka 24 V 3 W. Spojí se to sériově, natáhne se kablík s krokodýlkama a připojí na baterku. Teče tam tudíž jednocestně usměrněný proud, baterie dostává pulsy a dělá jí to dobře. Žárovka omezí nějak proud, navíc funguje jako kontrolka. Jednoduché, prosté. Používám 30 let k naprosté spokojenosti... :yes:
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
PavelR
Příspěvky: 3332
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Nový příspěvek od PavelR »

Je to tak jednoduche a proste az to z te jednoduchosti proste prebiji a mizi elyt. :) Tot ma o dost kratsi zkusenost na stojicich hasicskych autech. A to se bavim o 6V 180Ah 2ks v avii kde mizel elyt pres tentzo vynalez.
rva
Příspěvky: 3998
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Nový příspěvek od rva »

JiříK píše:
Proč tak složitě? To se vezme trafo 24 V 2 VA,jedna dioda, žárovka 24 V 3 W.
Ona dnes je taková doba, že hotový výrobek plný elektroniky je levnější, než trafo, krabička, krokodýlky, napájecí šňůra, ....
Trafo s diodou jsem taky používal, ale to bylo ze zbytků, které se mi někde povalovaly.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Nový příspěvek od NOPARasito »

j0hn píše:
NOPARasito píše:
Ten regulátor je sice za hubičku, ale není to spínaný zdroj. LM317 snižuje napětí tak, že má stejný proud na vstupu a výstupu a rozdíl pálí. Při 24 V vstupu a 12 V výstupu bude mít 50 % ztrát.

Teď zrovna řeším, jak napájet 3,7 V LED čipy z 24 V. A po LMxxxx obvodech jsem koukal. Dokoukal a jdu hledat něco spínaného.
To je pravda, jen bych pocital, ze na udrzovacku tam nepotece 1A. Nebo???
JiříK
Příspěvky: 1027
Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
Bydliště: 345m n.m. v Chřibech

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Nový příspěvek od JiříK »

PavelR píše:
Je to tak jednoduche a proste az to z te jednoduchosti proste prebiji a mizi elyt. :) Tot ma o dost kratsi zkusenost na stojicich hasicskych autech. A to se bavim o 6V 180Ah 2ks v avii kde mizel elyt pres tentzo vynalez.
No, při proudu 40-60 mA, ještě k tomu pulsně, voda asi mizet nebude. Žádná z baterek, co na takovém heblu visely, si na úbytek vody nestěžovala. Rekordmanka, co umřela na jaře, se dožila úctyhodných 14 let a 3 měsíce. Vodu do ní dolévat nešlo.
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
thomas.007
Příspěvky: 357
Registrován: pát říj 28, 2016 2:30 pm

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Nový příspěvek od thomas.007 »

JiříK píše:
PavelR píše:
Je to tak jednoduche a proste az to z te jednoduchosti proste prebiji a mizi elyt. :) Tot ma o dost kratsi zkusenost na stojicich hasicskych autech. A to se bavim o 6V 180Ah 2ks v avii kde mizel elyt pres tentzo vynalez.
No, při proudu 40-60 mA, ještě k tomu pulsně, voda asi mizet nebude. Žádná z baterek, co na takovém heblu visely, si na úbytek vody nestěžovala. Rekordmanka, co umřela na jaře, se dožila úctyhodných 14 let a 3 měsíce. Vodu do ní dolévat nešlo.
Taky si nemyslím, že za mizení destilky může traso s výkonem 2W. To spíš ty relátkové regulátory, které byly v Aviích běžné. Pak stačí trochu opálený kontakt a napětí se rozhodí klidně o 1V...a když je to směrem nahoru, tak baterka jednoduše už vaří. Já v tomhle zapojení měl taky nabíječku a napětí se drželo do 14V. Ono záleží dost na tý žárovce, která zápornou půlvlnou baterii zase vybíjí.
j0hn
Příspěvky: 156
Registrován: čtv dub 11, 2019 4:56 pm

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Nový příspěvek od j0hn »

NOPARasito píše:
To je pravda, jen bych pocital, ze na udrzovacku tam nepotece 1A. Nebo???
Pravda. Tady by to nemělo tolik topit.
PavelR
Příspěvky: 3332
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 12
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Nový příspěvek od PavelR »

No nebudu se hadat. Avie dobijela spravne. Kazdopadne v nasem pripade po vymene dobijece zmizelo mizeni elytu. Pokud to tobe funguje ke spokojenosti tak neni problem.
tomasko
Příspěvky: 161
Registrován: sob říj 22, 2016 8:13 pm
Lokalita: Bojnice
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 2000
Kapacita baterie [kWh]: 26
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Bojnice

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Nový příspěvek od tomasko »

Zdar chlapi

Uzasna debata, som v soku ! cital som vsetko, co ste napisali a viacmenej ste potvrdili moju ideu, ze dobijanie malym prudom ma zmysel. co sa tyka konkretnych rieseni, ako "nastavitelny zdroj" by malo stacit nieco taketo:
https://www.aliexpress.com/item/1084552 ... b201603_52

ostava vyriesit nasledovne drobnosti:
- dioda tesne pred baterkou ? ano-nie? (nahodny skrat privodnych kablov - vlhkost, hlodavce, macky, "uvedomely" jedinec, ....)
- nedestruktivne pripajanie a odpajanie bez otvarania kapoty pri kazdom parkovani a vyparkovavani doma, proste som lenivy a chcem mat nejaky ten komfort

tomas
Solarny generator:
1x VE Phoenix 1200/24,
2x Epever EXTRA4210N,
LiFePO4 - 8S, 274 Ah (1x24Ah, 2x125Ah), Lion - 7S, 220 Ah (2x 60Ah, 2x50Ah),
panely - recyklovany odpad,
1x VE Blue Smart IP22 Charger, 24 V, 16A, 1 output

Baterkovy zosilovac:
1x VE MPII 5000/48, LiFePO4 - 16S, 305 Ah
thomas.007
Příspěvky: 357
Registrován: pát říj 28, 2016 2:30 pm

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Nový příspěvek od thomas.007 »

můžu se jen zeptat, odkud bude ten step-up měnič brát energii?
Bude to z Lion článku? USB nabíječky?
Pokud to bude nějaké obyč. trafo, tak je to celkem zbytečnost.
tomasko
Příspěvky: 161
Registrován: sob říj 22, 2016 8:13 pm
Lokalita: Bojnice
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 2000
Kapacita baterie [kWh]: 26
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Bojnice

Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"

Nový příspěvek od tomasko »

mal tam byt odkaz na step-DOWN. a bude to pripojene v garazi cez vhodny adapter do zasuvky. islo mi o to, ze to ma trimre na nastavenie jak napatia, tak prudu. v pripade potreby sa to daju parametre zmenit. ak by bolo len trafo, je to zvolene raz a na vzdy.
Solarny generator:
1x VE Phoenix 1200/24,
2x Epever EXTRA4210N,
LiFePO4 - 8S, 274 Ah (1x24Ah, 2x125Ah), Lion - 7S, 220 Ah (2x 60Ah, 2x50Ah),
panely - recyklovany odpad,
1x VE Blue Smart IP22 Charger, 24 V, 16A, 1 output

Baterkovy zosilovac:
1x VE MPII 5000/48, LiFePO4 - 16S, 305 Ah

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek