Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"
Olověné baterie, údržba, servis, dobíjení, rady, tipy, návody ...
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"
20-40Ah je docela slabé u zařízení za tyhle peníze už bych čekal aspoň do 100Ah
-
- Příspěvky: 356
- Registrován: úte úno 19, 2013 10:27 pm
Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"
Můžeš to použít i pro 100Ah jen nabíjení bude trvat déle.Vzal bych tu o cca 100Kč dražší ta je na 5A.Osobně mám tu 7A.
Když vezmeš že je to špičková nabíječka ,kondic a zdroj tak poměr cena výkon je super.Kvalita zaručena.VICTRON je někde jinde navíc to má funkce jako adaptivní absorbce(měří čas za jaký baterie dosáhne absorbce a podle toho mění čas absorbce) proste nikdy nepřebíjí tak šetrnost a prodloužení životnosti baterie zaručena.Toto třeba dělá Tristár a pod.solidní
regulátory.
Když si stáhneš manuál tak je tam pěkně popsáno jak funguje funkce skladování tohoto bazneku to jsem u žádné nabíječky zatím neviděl.Není to jen držení nějakého napětí.Navíc poštovné je zdarma.V pondělí jsem objednal a v úterý nabíjel.
Pokud někdo zná něco lepšího tak at to dá do pléna.
Když vezmeš že je to špičková nabíječka ,kondic a zdroj tak poměr cena výkon je super.Kvalita zaručena.VICTRON je někde jinde navíc to má funkce jako adaptivní absorbce(měří čas za jaký baterie dosáhne absorbce a podle toho mění čas absorbce) proste nikdy nepřebíjí tak šetrnost a prodloužení životnosti baterie zaručena.Toto třeba dělá Tristár a pod.solidní
regulátory.
Když si stáhneš manuál tak je tam pěkně popsáno jak funguje funkce skladování tohoto bazneku to jsem u žádné nabíječky zatím neviděl.Není to jen držení nějakého napětí.Navíc poštovné je zdarma.V pondělí jsem objednal a v úterý nabíjel.
Pokud někdo zná něco lepšího tak at to dá do pléna.
Naposledy upravil(a) fukuši dne ned lis 24, 2019 10:19 am, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 357
- Registrován: pát říj 28, 2016 2:30 pm
Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"
Já nevím, koncem 90 let jsem postavil kondenzátorovou nabíječku, která měla tři režimy.
první byl udržovací (nejslabší kondík na primáru), druhý byl silnější (na výstupu cca 0,8A), a poslední stupeň byl primár natvrdo k síti a tam dával kolem 10A. No nabíječka slouží ještě dnes.
Pan Belza má na to i schéma s návodem a jeho verze je vylepšená o ochranu proti přepětí (já měl na výstupu jen žárovku).
https://www.belza.cz/charge/chc.htm
první byl udržovací (nejslabší kondík na primáru), druhý byl silnější (na výstupu cca 0,8A), a poslední stupeň byl primár natvrdo k síti a tam dával kolem 10A. No nabíječka slouží ještě dnes.
Pan Belza má na to i schéma s návodem a jeho verze je vylepšená o ochranu proti přepětí (já měl na výstupu jen žárovku).
https://www.belza.cz/charge/chc.htm
-
- Příspěvky: 2409
- Registrován: ned srp 14, 2011 10:13 pm
- Lokalita: poblíž Hodonína
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7200
- Kapacita baterie [kWh]: 9
Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"
Taky doporučuji Victron, mám tu Smart 5 A a je super, sice o něco dražší, ale zase kvalita a záruka 5 let.
Naposledy upravil(a) FRSO dne ned lis 24, 2019 10:45 am, celkem upraveno 1 x.
5,4 kWp JJZ 4deg,1,8kWp JV 24deg, do 13.8.2022 bylo 3,6 kWp, MPII 5k, Victron MPPT 250/85-TR, aku 9,45 kWh Lion 15S, BMS 200A, Smart Shunt 500A.
k 28.9.2024 11500kWh
k 28.9.2024 11500kWh
-
- Příspěvky: 356
- Registrován: úte úno 19, 2013 10:27 pm
Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"
Podstata problému udržování baterie v nabitém stavu je ta že to napětí nemůže být pevné ale měnící se podle času.
TOTO JE ZÁSADNÍ pro max životnost pb baterie!!!!!Samo že to bude nějak fungovat na pevno ale nikdy obtimálně.
Těch faktorů je hodně ale ještě bych upozornil na promíchání elektrolytu u skladování atd to je na dlouhé psaní
TOTO JE ZÁSADNÍ pro max životnost pb baterie!!!!!Samo že to bude nějak fungovat na pevno ale nikdy obtimálně.
Těch faktorů je hodně ale ještě bych upozornil na promíchání elektrolytu u skladování atd to je na dlouhé psaní
-
- Příspěvky: 698
- Registrován: sob říj 21, 2017 2:22 pm
Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"
Každé ochytření je dobré, tudíž uvítám ono "dlouhé psaní". Skladování je možné vynechat. Asi nikdo z nás nebude Pb baterky skladovat.fukuši píše:....... to je na dlouhé psaní
-
- Příspěvky: 156
- Registrován: čtv dub 11, 2019 4:56 pm
Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"
Ten regulátor je sice za hubičku, ale není to spínaný zdroj. LM317 snižuje napětí tak, že má stejný proud na vstupu a výstupu a rozdíl pálí. Při 24 V vstupu a 12 V výstupu bude mít 50 % ztrát.NOPARasito píše:Nebo:
24V1A
https://s.click.aliexpress.com/e/b7c0Flgq
K tomu regulator napeti
https://s.click.aliexpress.com/e/cFiMGIsE
Celkem 5$ .
Teď zrovna řeším, jak napájet 3,7 V LED čipy z 24 V. A po LMxxxx obvodech jsem koukal. Dokoukal a jdu hledat něco spínaného.
-
- Příspěvky: 491
- Registrován: pát říj 05, 2012 8:37 pm
- Bydliště: SK pri Presove
Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"
Mozno sa bude dat pouzi step down zdroj s prudovym obmedzenim, urcite by mal nizsie straty ako napr. LM317 https://www.aliexpress.com/item/3294967 ... b201603_55
+- 25kWp, 53V 700Ah LifeYpo4+zaloha olovo, 2x5kW Axpert + 3x XTM 4000+Victron quattro 15.000, 5x Victron 250/100, https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?t=780 KIA EV6
-
- Příspěvky: 3999
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"
Autonabíječek mám víc, jedna z nich je tato https://www.aliexpress.com/item/32888313649.html a předpokládám, že dělá to, co má. Teda nabije baterii režimem CC/CV na 14.4 V a pak udržuje donekonečna napětí 13.5 V. Líbí se mi na ní, že ukazuje, co dělá - tedy jaké je napětí a proud.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
- Bydliště: 345m n.m. v Chřibech
Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"
Proč tak složitě? To se vezme trafo 24 V 2 VA,jedna dioda, žárovka 24 V 3 W. Spojí se to sériově, natáhne se kablík s krokodýlkama a připojí na baterku. Teče tam tudíž jednocestně usměrněný proud, baterie dostává pulsy a dělá jí to dobře. Žárovka omezí nějak proud, navíc funguje jako kontrolka. Jednoduché, prosté. Používám 30 let k naprosté spokojenosti...
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
-
- Příspěvky: 3333
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"
Je to tak jednoduche a proste az to z te jednoduchosti proste prebiji a mizi elyt. Tot ma o dost kratsi zkusenost na stojicich hasicskych autech. A to se bavim o 6V 180Ah 2ks v avii kde mizel elyt pres tentzo vynalez.
-
- Příspěvky: 3999
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"
Ona dnes je taková doba, že hotový výrobek plný elektroniky je levnější, než trafo, krabička, krokodýlky, napájecí šňůra, ....JiříK píše:Proč tak složitě? To se vezme trafo 24 V 2 VA,jedna dioda, žárovka 24 V 3 W.
Trafo s diodou jsem taky používal, ale to bylo ze zbytků, které se mi někde povalovaly.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"
To je pravda, jen bych pocital, ze na udrzovacku tam nepotece 1A. Nebo???j0hn píše:Ten regulátor je sice za hubičku, ale není to spínaný zdroj. LM317 snižuje napětí tak, že má stejný proud na vstupu a výstupu a rozdíl pálí. Při 24 V vstupu a 12 V výstupu bude mít 50 % ztrát.NOPARasito píše:Nebo:
24V1A
https://s.click.aliexpress.com/e/b7c0Flgq
K tomu regulator napeti
https://s.click.aliexpress.com/e/cFiMGIsE
Celkem 5$ .
Teď zrovna řeším, jak napájet 3,7 V LED čipy z 24 V. A po LMxxxx obvodech jsem koukal. Dokoukal a jdu hledat něco spínaného.
-
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
- Bydliště: 345m n.m. v Chřibech
Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"
No, při proudu 40-60 mA, ještě k tomu pulsně, voda asi mizet nebude. Žádná z baterek, co na takovém heblu visely, si na úbytek vody nestěžovala. Rekordmanka, co umřela na jaře, se dožila úctyhodných 14 let a 3 měsíce. Vodu do ní dolévat nešlo.PavelR píše:Je to tak jednoduche a proste az to z te jednoduchosti proste prebiji a mizi elyt. Tot ma o dost kratsi zkusenost na stojicich hasicskych autech. A to se bavim o 6V 180Ah 2ks v avii kde mizel elyt pres tentzo vynalez.
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
-
- Příspěvky: 357
- Registrován: pát říj 28, 2016 2:30 pm
Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"
Taky si nemyslím, že za mizení destilky může traso s výkonem 2W. To spíš ty relátkové regulátory, které byly v Aviích běžné. Pak stačí trochu opálený kontakt a napětí se rozhodí klidně o 1V...a když je to směrem nahoru, tak baterka jednoduše už vaří. Já v tomhle zapojení měl taky nabíječku a napětí se drželo do 14V. Ono záleží dost na tý žárovce, která zápornou půlvlnou baterii zase vybíjí.JiříK píše:No, při proudu 40-60 mA, ještě k tomu pulsně, voda asi mizet nebude. Žádná z baterek, co na takovém heblu visely, si na úbytek vody nestěžovala. Rekordmanka, co umřela na jaře, se dožila úctyhodných 14 let a 3 měsíce. Vodu do ní dolévat nešlo.PavelR píše:Je to tak jednoduche a proste az to z te jednoduchosti proste prebiji a mizi elyt. Tot ma o dost kratsi zkusenost na stojicich hasicskych autech. A to se bavim o 6V 180Ah 2ks v avii kde mizel elyt pres tentzo vynalez.
-
- Příspěvky: 156
- Registrován: čtv dub 11, 2019 4:56 pm
Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"
Pravda. Tady by to nemělo tolik topit.NOPARasito píše:To je pravda, jen bych pocital, ze na udrzovacku tam nepotece 1A. Nebo???
-
- Příspěvky: 3333
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"
No nebudu se hadat. Avie dobijela spravne. Kazdopadne v nasem pripade po vymene dobijece zmizelo mizeni elytu. Pokud to tobe funguje ke spokojenosti tak neni problem.
-
- Příspěvky: 161
- Registrován: sob říj 22, 2016 8:13 pm
- Lokalita: Bojnice
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 2000
- Kapacita baterie [kWh]: 26
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Bojnice
Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"
Zdar chlapi
Uzasna debata, som v soku ! cital som vsetko, co ste napisali a viacmenej ste potvrdili moju ideu, ze dobijanie malym prudom ma zmysel. co sa tyka konkretnych rieseni, ako "nastavitelny zdroj" by malo stacit nieco taketo:
https://www.aliexpress.com/item/1084552 ... b201603_52
ostava vyriesit nasledovne drobnosti:
- dioda tesne pred baterkou ? ano-nie? (nahodny skrat privodnych kablov - vlhkost, hlodavce, macky, "uvedomely" jedinec, ....)
- nedestruktivne pripajanie a odpajanie bez otvarania kapoty pri kazdom parkovani a vyparkovavani doma, proste som lenivy a chcem mat nejaky ten komfort
tomas
Uzasna debata, som v soku ! cital som vsetko, co ste napisali a viacmenej ste potvrdili moju ideu, ze dobijanie malym prudom ma zmysel. co sa tyka konkretnych rieseni, ako "nastavitelny zdroj" by malo stacit nieco taketo:
https://www.aliexpress.com/item/1084552 ... b201603_52
ostava vyriesit nasledovne drobnosti:
- dioda tesne pred baterkou ? ano-nie? (nahodny skrat privodnych kablov - vlhkost, hlodavce, macky, "uvedomely" jedinec, ....)
- nedestruktivne pripajanie a odpajanie bez otvarania kapoty pri kazdom parkovani a vyparkovavani doma, proste som lenivy a chcem mat nejaky ten komfort
tomas
Solarny generator:
1x VE Phoenix 1200/24,
2x Epever EXTRA4210N,
LiFePO4 - 8S, 274 Ah (1x24Ah, 2x125Ah), Lion - 7S, 220 Ah (2x 60Ah, 2x50Ah),
panely - recyklovany odpad,
1x VE Blue Smart IP22 Charger, 24 V, 16A, 1 output
Baterkovy zosilovac:
1x VE MPII 5000/48, LiFePO4 - 16S, 305 Ah
1x VE Phoenix 1200/24,
2x Epever EXTRA4210N,
LiFePO4 - 8S, 274 Ah (1x24Ah, 2x125Ah), Lion - 7S, 220 Ah (2x 60Ah, 2x50Ah),
panely - recyklovany odpad,
1x VE Blue Smart IP22 Charger, 24 V, 16A, 1 output
Baterkovy zosilovac:
1x VE MPII 5000/48, LiFePO4 - 16S, 305 Ah
-
- Příspěvky: 357
- Registrován: pát říj 28, 2016 2:30 pm
Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"
můžu se jen zeptat, odkud bude ten step-up měnič brát energii?
Bude to z Lion článku? USB nabíječky?
Pokud to bude nějaké obyč. trafo, tak je to celkem zbytečnost.
Bude to z Lion článku? USB nabíječky?
Pokud to bude nějaké obyč. trafo, tak je to celkem zbytečnost.
-
- Příspěvky: 161
- Registrován: sob říj 22, 2016 8:13 pm
- Lokalita: Bojnice
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 2000
- Kapacita baterie [kWh]: 26
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Bojnice
Re: Trvale udrziavanie AUTObaterie v "pohotovosti"
mal tam byt odkaz na step-DOWN. a bude to pripojene v garazi cez vhodny adapter do zasuvky. islo mi o to, ze to ma trimre na nastavenie jak napatia, tak prudu. v pripade potreby sa to daju parametre zmenit. ak by bolo len trafo, je to zvolene raz a na vzdy.
Solarny generator:
1x VE Phoenix 1200/24,
2x Epever EXTRA4210N,
LiFePO4 - 8S, 274 Ah (1x24Ah, 2x125Ah), Lion - 7S, 220 Ah (2x 60Ah, 2x50Ah),
panely - recyklovany odpad,
1x VE Blue Smart IP22 Charger, 24 V, 16A, 1 output
Baterkovy zosilovac:
1x VE MPII 5000/48, LiFePO4 - 16S, 305 Ah
1x VE Phoenix 1200/24,
2x Epever EXTRA4210N,
LiFePO4 - 8S, 274 Ah (1x24Ah, 2x125Ah), Lion - 7S, 220 Ah (2x 60Ah, 2x50Ah),
panely - recyklovany odpad,
1x VE Blue Smart IP22 Charger, 24 V, 16A, 1 output
Baterkovy zosilovac:
1x VE MPII 5000/48, LiFePO4 - 16S, 305 Ah
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
DC-DC měnič, nebo baterii a trvalé dobíjení.
od SAKO » » v DC-DC měniče a stabilizátory napětí
DC-DC měnič, nebo baterii a trvalé dobíjení.
- 6 Odpovědi
- 2373 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
-
-
Trvale udržitelné mikrosítě jsou budoucností čisté energie
od karelkilian » » v Magazín MyPower.CZ
Trvale udržitelné mikrosítě jsou budoucností čisté energie
- 6 Odpovědi
- 943 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od střídač_N
-
-
-
Spotřeba naprázdo u jednofázových měničů a řešení trvale zapojených spotřebičů
od cuki » » v Axpert
Spotřeba naprázdo u jednofázových měničů a řešení trvale zapojených spotřebičů
- 60 Odpovědi
- 2461 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od cuki
-
-
- 9 Odpovědi
- 1604 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od timpomat
-
- 26 Odpovědi
- 4609 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rottenkiwi