Poplatky a daně za EV
- TomHC
- Příspěvky: 3230
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 637
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Poplatky a daně za EV
Je to možné 
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
-
glottis
- Příspěvky: 3323
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Reputace: 411
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Poplatky a daně za EV
ale da, v patek jsem byl pracovne v praze. Cestou z obeda na 100m parkovalo 10 EV a 4 projeli. Minuly rok na stejnem miste jsem jich videl min. Samozrejme to muze byt nahoda 
U nas na vesnici jsem byl pred 2,5 lety prvni s EV golfem. Ted tu jsou tak 3 tesly, nejaka hunday, enyaq RS, nejakej chrysler nebo co to je. A to nebude vsechno. Ledy se lamou. Uz to kupujou lidi co cekaly a lici to zaryte tvrdily ze to je blbost uz o tom do budoucna premysli a cekaj na cenu nebo ojetinku. Nejdriv to koupi manzelce na jezdeni do prace a pak se z toho stane halvni auto
U nas na vesnici jsem byl pred 2,5 lety prvni s EV golfem. Ted tu jsou tak 3 tesly, nejaka hunday, enyaq RS, nejakej chrysler nebo co to je. A to nebude vsechno. Ledy se lamou. Uz to kupujou lidi co cekaly a lici to zaryte tvrdily ze to je blbost uz o tom do budoucna premysli a cekaj na cenu nebo ojetinku. Nejdriv to koupi manzelce na jezdeni do prace a pak se z toho stane halvni auto
-
dusanmsk
- Příspěvky: 564
- Registrován: pát říj 15, 2021 10:41 am
- Reputace: 62
- Lokalita: Kladno
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 11250
- Kapacita baterie [kWh]: 19.2
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Poplatky a daně za EV
Urcite to rastie. Ja to vidavam rano pred skolou. 3 roky dozadu tam bolo vidiet jeden leaf a potom uz len spalovaky. Dnes id3, id4, id7, 1x tm3, 3x tmy, egolf, plus ten leaf stale. Na percenta penetracie sa nehram. Ono je rozdiel porovnavat pocet ev vs celkovy pocet registracii versus najazd bev vs ice v realnej premavke.
30*375 Wp JJZ, 2xXTM4000, 2xVT-80, 4xUS5000
-
cipis
- Moderátor
- Příspěvky: 6367
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Reputace: 863
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 40+15
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Poplatky a daně za EV
Jo, a spočítal jsi, kolik jich tam chodí pěšky?
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
- TomHC
- Příspěvky: 3230
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 637
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Poplatky a daně za EV
Pri našej škole tak 2% 
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
-
Valdano
- Příspěvky: 1516
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 218
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Poplatky a daně za EV
Velmi hrubý odhad "aktivně" provozovaných aut na benzin se dá udělat i z roční spotřeby automobilových benzinů bez nafty, kterou využívá většina nákladních a ostatních těžkých strojů. Podle nejnovějších dostupných statistik České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu (ČAPPO) byla celková roční spotřeba automobilových benzinů v ČR za rok 2024 celkem 2,383 miliardy litrů.
Modelový příklad výpočtu
1. Celková spotřeba benzinu (Pouze M1)
Celková spotřeba (2,383 mld. litrů) nezahrnuje jen osobní auta (M1), ale také motocykly (kterých je registrováno ~1,36 milionu) a lehké užitkové vozy (N1) na benzin.
- Odhadněme, že osobní auta M1 tvoří 90 % této spotřeby.
- Spotřeba M1 (A): 2 383 000 000 litrů * 0,90 = cca 2,145 miliardy litrů
2. Průměrná roční spotřeba na 1 auto (B)
Toto je nejtěžší odhad. Musíme odhadnout dvě věci:
Průměrná reálná spotřeba: Vozový park v ČR je starý (průměr přes 16 let). Nová auta jezdí za 6 L/100km, starší klidně za 9 L/100km. Reálný průměr aktivního vozového parku na benzin může být kolem 7,5 L/100 km.
Průměrný roční nájezd: U soukromých benzínových aut (která často slouží jako druhá auta do rodiny nebo pro kratší cesty) je průměrný nájezd pro "aktivní" auto 10 000 km / rok.
Výpočet B: (10 000 km / 100) * 7,5 L = 750 litrů za rok na jedno auto
3. Výsledek: Počet aktivních aut M1 s pohonem na benzin
Počet aktivních M1 (benzin) = (A) / (B) = 2 145 000 000 litrů / 750 litrů tj. cca 2 860 000
Závěr a interpretace
Podle tohoto modelového výpočtu existuje v ČR zhruba 2,86 milionu "průměrně aktivních" (s nájezdem 10 000 km/rok) osobních aut s pohonem na benzin.
Pro srovnání:
Celkový počet registrovaných aut M1 (všech paliv): Konec roku 2024 to bylo cca 6,7 milionu vozů.
Odhad registrovaných M1 (benzin): Přesné číslo nemám, ale u nových registrací tvoří benzin cca 65 %. Pokud bychom to aplikovali na celkový park, bylo by v ČR registrováno cca 4,35 milionu benzínových M1.
To by znamenalo, že rozdíl mezi registrovanými (cca 4,35 mil.) a "aktivními" (cca 2,86 mil.) benzínovými auty je zhruba 1,5 milionu.
Toto číslo zahrnuje tzv. "mrtvé duše" (auta dávno sešrotovaná, ale nevyřazená z registru) a také reálně existující auta s minimálním provozem (veteráni, auta "na neděli", vozy s nájezdem jen 1-2 tisíce km ročně).
Tento výpočet podporuje tezi, že obrovské množství registrovaných vozidel se reálně provozu buď neúčastní vůbec, nebo jen velmi minimálně.
Modelový příklad výpočtu
1. Celková spotřeba benzinu (Pouze M1)
Celková spotřeba (2,383 mld. litrů) nezahrnuje jen osobní auta (M1), ale také motocykly (kterých je registrováno ~1,36 milionu) a lehké užitkové vozy (N1) na benzin.
- Odhadněme, že osobní auta M1 tvoří 90 % této spotřeby.
- Spotřeba M1 (A): 2 383 000 000 litrů * 0,90 = cca 2,145 miliardy litrů
2. Průměrná roční spotřeba na 1 auto (B)
Toto je nejtěžší odhad. Musíme odhadnout dvě věci:
Průměrná reálná spotřeba: Vozový park v ČR je starý (průměr přes 16 let). Nová auta jezdí za 6 L/100km, starší klidně za 9 L/100km. Reálný průměr aktivního vozového parku na benzin může být kolem 7,5 L/100 km.
Průměrný roční nájezd: U soukromých benzínových aut (která často slouží jako druhá auta do rodiny nebo pro kratší cesty) je průměrný nájezd pro "aktivní" auto 10 000 km / rok.
Výpočet B: (10 000 km / 100) * 7,5 L = 750 litrů za rok na jedno auto
3. Výsledek: Počet aktivních aut M1 s pohonem na benzin
Počet aktivních M1 (benzin) = (A) / (B) = 2 145 000 000 litrů / 750 litrů tj. cca 2 860 000
Závěr a interpretace
Podle tohoto modelového výpočtu existuje v ČR zhruba 2,86 milionu "průměrně aktivních" (s nájezdem 10 000 km/rok) osobních aut s pohonem na benzin.
Pro srovnání:
Celkový počet registrovaných aut M1 (všech paliv): Konec roku 2024 to bylo cca 6,7 milionu vozů.
Odhad registrovaných M1 (benzin): Přesné číslo nemám, ale u nových registrací tvoří benzin cca 65 %. Pokud bychom to aplikovali na celkový park, bylo by v ČR registrováno cca 4,35 milionu benzínových M1.
To by znamenalo, že rozdíl mezi registrovanými (cca 4,35 mil.) a "aktivními" (cca 2,86 mil.) benzínovými auty je zhruba 1,5 milionu.
Toto číslo zahrnuje tzv. "mrtvé duše" (auta dávno sešrotovaná, ale nevyřazená z registru) a také reálně existující auta s minimálním provozem (veteráni, auta "na neděli", vozy s nájezdem jen 1-2 tisíce km ročně).
Tento výpočet podporuje tezi, že obrovské množství registrovaných vozidel se reálně provozu buď neúčastní vůbec, nebo jen velmi minimálně.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Baidu [Spider], Claudebot [Bot], glottis, MaJestic-12 [Bot], Valdano a 2 hosti