Poplatky a daně za EV
- TomHC
- Příspěvky: 3231
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 637
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Poplatky a daně za EV
Je to možné 
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
-
glottis
- Příspěvky: 3324
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Reputace: 411
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Poplatky a daně za EV
ale da, v patek jsem byl pracovne v praze. Cestou z obeda na 100m parkovalo 10 EV a 4 projeli. Minuly rok na stejnem miste jsem jich videl min. Samozrejme to muze byt nahoda 
U nas na vesnici jsem byl pred 2,5 lety prvni s EV golfem. Ted tu jsou tak 3 tesly, nejaka hunday, enyaq RS, nejakej chrysler nebo co to je. A to nebude vsechno. Ledy se lamou. Uz to kupujou lidi co cekaly a lici to zaryte tvrdily ze to je blbost uz o tom do budoucna premysli a cekaj na cenu nebo ojetinku. Nejdriv to koupi manzelce na jezdeni do prace a pak se z toho stane halvni auto
U nas na vesnici jsem byl pred 2,5 lety prvni s EV golfem. Ted tu jsou tak 3 tesly, nejaka hunday, enyaq RS, nejakej chrysler nebo co to je. A to nebude vsechno. Ledy se lamou. Uz to kupujou lidi co cekaly a lici to zaryte tvrdily ze to je blbost uz o tom do budoucna premysli a cekaj na cenu nebo ojetinku. Nejdriv to koupi manzelce na jezdeni do prace a pak se z toho stane halvni auto
-
dusanmsk
- Příspěvky: 564
- Registrován: pát říj 15, 2021 10:41 am
- Reputace: 62
- Lokalita: Kladno
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 11250
- Kapacita baterie [kWh]: 19.2
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Poplatky a daně za EV
Urcite to rastie. Ja to vidavam rano pred skolou. 3 roky dozadu tam bolo vidiet jeden leaf a potom uz len spalovaky. Dnes id3, id4, id7, 1x tm3, 3x tmy, egolf, plus ten leaf stale. Na percenta penetracie sa nehram. Ono je rozdiel porovnavat pocet ev vs celkovy pocet registracii versus najazd bev vs ice v realnej premavke.
30*375 Wp JJZ, 2xXTM4000, 2xVT-80, 4xUS5000
-
cipis
- Moderátor
- Příspěvky: 6371
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Reputace: 863
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 40+15
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Poplatky a daně za EV
Jo, a spočítal jsi, kolik jich tam chodí pěšky?
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
- TomHC
- Příspěvky: 3231
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 637
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Poplatky a daně za EV
Pri našej škole tak 2% 
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
-
Valdano
- Příspěvky: 1516
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 218
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Poplatky a daně za EV
Velmi hrubý odhad "aktivně" provozovaných aut na benzin se dá udělat i z roční spotřeby automobilových benzinů bez nafty, kterou využívá většina nákladních a ostatních těžkých strojů. Podle nejnovějších dostupných statistik České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu (ČAPPO) byla celková roční spotřeba automobilových benzinů v ČR za rok 2024 celkem 2,383 miliardy litrů.
Modelový příklad výpočtu
1. Celková spotřeba benzinu (Pouze M1)
Celková spotřeba (2,383 mld. litrů) nezahrnuje jen osobní auta (M1), ale také motocykly (kterých je registrováno ~1,36 milionu) a lehké užitkové vozy (N1) na benzin.
- Odhadněme, že osobní auta M1 tvoří 90 % této spotřeby.
- Spotřeba M1 (A): 2 383 000 000 litrů * 0,90 = cca 2,145 miliardy litrů
2. Průměrná roční spotřeba na 1 auto (B)
Toto je nejtěžší odhad. Musíme odhadnout dvě věci:
Průměrná reálná spotřeba: Vozový park v ČR je starý (průměr přes 16 let). Nová auta jezdí za 6 L/100km, starší klidně za 9 L/100km. Reálný průměr aktivního vozového parku na benzin může být kolem 7,5 L/100 km.
Průměrný roční nájezd: U soukromých benzínových aut (která často slouží jako druhá auta do rodiny nebo pro kratší cesty) je průměrný nájezd pro "aktivní" auto 10 000 km / rok.
Výpočet B: (10 000 km / 100) * 7,5 L = 750 litrů za rok na jedno auto
3. Výsledek: Počet aktivních aut M1 s pohonem na benzin
Počet aktivních M1 (benzin) = (A) / (B) = 2 145 000 000 litrů / 750 litrů tj. cca 2 860 000
Závěr a interpretace
Podle tohoto modelového výpočtu existuje v ČR zhruba 2,86 milionu "průměrně aktivních" (s nájezdem 10 000 km/rok) osobních aut s pohonem na benzin.
Pro srovnání:
Celkový počet registrovaných aut M1 (všech paliv): Konec roku 2024 to bylo cca 6,7 milionu vozů.
Odhad registrovaných M1 (benzin): Přesné číslo nemám, ale u nových registrací tvoří benzin cca 65 %. Pokud bychom to aplikovali na celkový park, bylo by v ČR registrováno cca 4,35 milionu benzínových M1.
To by znamenalo, že rozdíl mezi registrovanými (cca 4,35 mil.) a "aktivními" (cca 2,86 mil.) benzínovými auty je zhruba 1,5 milionu.
Toto číslo zahrnuje tzv. "mrtvé duše" (auta dávno sešrotovaná, ale nevyřazená z registru) a také reálně existující auta s minimálním provozem (veteráni, auta "na neděli", vozy s nájezdem jen 1-2 tisíce km ročně).
Tento výpočet podporuje tezi, že obrovské množství registrovaných vozidel se reálně provozu buď neúčastní vůbec, nebo jen velmi minimálně.
Oproti výše uvedenému byl celkový počet elektromobilů (kategorie M1) registrovaný k 31.12.2024: 36364
Odhadněme, že z toho bylo v reálném provozu 90% tj. cca 32728.
Takže pokud zcela pomineme nafťáky tak provozovaných EV bylo na konci roku 2024 v ČR cca 1,14% vůči provozovaným spalovákům na benzin.
Modelový příklad výpočtu
1. Celková spotřeba benzinu (Pouze M1)
Celková spotřeba (2,383 mld. litrů) nezahrnuje jen osobní auta (M1), ale také motocykly (kterých je registrováno ~1,36 milionu) a lehké užitkové vozy (N1) na benzin.
- Odhadněme, že osobní auta M1 tvoří 90 % této spotřeby.
- Spotřeba M1 (A): 2 383 000 000 litrů * 0,90 = cca 2,145 miliardy litrů
2. Průměrná roční spotřeba na 1 auto (B)
Toto je nejtěžší odhad. Musíme odhadnout dvě věci:
Průměrná reálná spotřeba: Vozový park v ČR je starý (průměr přes 16 let). Nová auta jezdí za 6 L/100km, starší klidně za 9 L/100km. Reálný průměr aktivního vozového parku na benzin může být kolem 7,5 L/100 km.
Průměrný roční nájezd: U soukromých benzínových aut (která často slouží jako druhá auta do rodiny nebo pro kratší cesty) je průměrný nájezd pro "aktivní" auto 10 000 km / rok.
Výpočet B: (10 000 km / 100) * 7,5 L = 750 litrů za rok na jedno auto
3. Výsledek: Počet aktivních aut M1 s pohonem na benzin
Počet aktivních M1 (benzin) = (A) / (B) = 2 145 000 000 litrů / 750 litrů tj. cca 2 860 000
Závěr a interpretace
Podle tohoto modelového výpočtu existuje v ČR zhruba 2,86 milionu "průměrně aktivních" (s nájezdem 10 000 km/rok) osobních aut s pohonem na benzin.
Pro srovnání:
Celkový počet registrovaných aut M1 (všech paliv): Konec roku 2024 to bylo cca 6,7 milionu vozů.
Odhad registrovaných M1 (benzin): Přesné číslo nemám, ale u nových registrací tvoří benzin cca 65 %. Pokud bychom to aplikovali na celkový park, bylo by v ČR registrováno cca 4,35 milionu benzínových M1.
To by znamenalo, že rozdíl mezi registrovanými (cca 4,35 mil.) a "aktivními" (cca 2,86 mil.) benzínovými auty je zhruba 1,5 milionu.
Toto číslo zahrnuje tzv. "mrtvé duše" (auta dávno sešrotovaná, ale nevyřazená z registru) a také reálně existující auta s minimálním provozem (veteráni, auta "na neděli", vozy s nájezdem jen 1-2 tisíce km ročně).
Tento výpočet podporuje tezi, že obrovské množství registrovaných vozidel se reálně provozu buď neúčastní vůbec, nebo jen velmi minimálně.
Oproti výše uvedenému byl celkový počet elektromobilů (kategorie M1) registrovaný k 31.12.2024: 36364
Odhadněme, že z toho bylo v reálném provozu 90% tj. cca 32728.
Takže pokud zcela pomineme nafťáky tak provozovaných EV bylo na konci roku 2024 v ČR cca 1,14% vůči provozovaným spalovákům na benzin.
-
cipis
- Moderátor
- Příspěvky: 6371
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Reputace: 863
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 40+15
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Poplatky a daně za EV
Akorát by mě zajímalo, kdo teda všechno jezdí, protože mi přijde ten provoz na silnicích z měsíce na měsíc horší. Tam, kde byly dříve kolony pár hodin odpoledne, tak už začínají před obědem a jsou do pozdního odpoledne, ne-li večera. A o velkých prázdninách bylo vždycky volněji. Letos ne. Alespoň u nás.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
eman
- Příspěvky: 2604
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 277
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Poplatky a daně za EV
Netvrdím, že jsou spalováky OK, ale BEV je prostě jenom jiný druh pohonu, co přináší zase jinou eko zátěž a myslet si, že nabíjení zachrání FVE nebo větrníky je naivní.Franta2776 píše: ned lis 09, 2025 10:06 amTak a teɗ nám Emane napiš na co jsou používány prachy z ropy. Když BEV jsou fuj a dĕcka v Africe na to musi makat. Nezapomeñ přidat nĕco o nemocech ze splodin z výfuku.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
eman
- Příspěvky: 2604
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 277
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Poplatky a daně za EV
Hmm, já byl zase pracovně v Příbrami a tam je mnohem víc čmoudů, než v PHA. Proč asi....glottis píše: ned lis 09, 2025 2:07 pmale da, v patek jsem byl pracovne v praze. Cestou z obeda na 100m parkovalo 10 EV a 4 projeli. Minuly rok na stejnem miste jsem jich videl min. Samozrejme to muze byt nahoda
U nas na vesnici jsem byl pred 2,5 lety prvni s EV golfem. Ted tu jsou tak 3 tesly, nejaka hunday, enyaq RS, nejakej chrysler nebo co to je. A to nebude vsechno. Ledy se lamou. Uz to kupujou lidi co cekaly a lici to zaryte tvrdily ze to je blbost uz o tom do budoucna premysli a cekaj na cenu nebo ojetinku. Nejdriv to koupi manzelce na jezdeni do prace a pak se z toho stane halvni auto![]()
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
eman
- Příspěvky: 2604
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 277
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Poplatky a daně za EV
Lidi přestali chodit pěšky. U nás na vsi vozí děti do školy i 100m. Na pustý vesnici, kde má dítě asi 5 cest úplně mimo silnici, stejně udělají u školy zácpu a sráží se tam navzájem. A to ta škola není ani při cestě k dálnici.cipis píše: ned lis 09, 2025 6:09 pmAkorát by mě zajímalo, kdo teda všechno jezdí, protože mi přijde ten provoz na silnicích z měsíce na měsíc horší. Tam, kde byly dříve kolony pár hodin odpoledne, tak už začínají před obědem a jsou do pozdního odpoledne, ne-li večera. A o velkých prázdninách bylo vždycky volněji. Letos ne. Alespoň u nás.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
Franta2776
- Příspěvky: 4903
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 430
Re: Poplatky a daně za EV
Tak já nabijim z FVE 9 měsíců v roce. Dřive jsem těchto 9 měsíců posílal prachy rusákùm. Za mĕ dobrý.eman píše: ned lis 09, 2025 6:21 pmNetvrdím, že jsou spalováky OK, ale BEV je prostě jenom jiný druh pohonu, co přináší zase jinou eko zátěž a myslet si, že nabíjení zachrání FVE nebo větrníky je naivní.Franta2776 píše: ned lis 09, 2025 10:06 amTak a teɗ nám Emane napiš na co jsou používány prachy z ropy. Když BEV jsou fuj a dĕcka v Africe na to musi makat. Nezapomeñ přidat nĕco o nemocech ze splodin z výfuku.
Evropa fosilní paliva v podstatě nemá a musí je kupovat.To že má cca 50% elektřiny z obnovitelných zdrojů je úspĕch.
Já koupil 410Wp panel za 820kč za dobu životnosti vyrobí cca 12000kWh.To je za 0.068 kč/kWh.Energeticky jako by jsi koupil litr nafty za 0,8Kč.
Tomu nemůže konkurovat nic. Pochopil??
Cca 27000Wp, 6 polí po 4500Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
glottis
- Příspěvky: 3324
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Reputace: 411
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Poplatky a daně za EV
jen aby ta zivotnost byla takova jak se rika a recyklace tak ruzova
Ted na to byla pekna prednaska na cvut - fyzikalni ctvrtek
-
Franta2776
- Příspěvky: 4903
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 430
Re: Poplatky a daně za EV
Pán je trochu obchodník ze strachem a siloxanem. Počkám do roku 2031, to budou mít moje panely 10let. Pak sí buď koupím plechovku siloxanu nebo vadné umístím na izolátor. Zatím jsem tady na foru proražené panely nezaznamenal.Každopádně čím nižší provozní napětí ve stringu, tím může být horší
izolační stav.
Případně koupíš v akci na Temu
:https://www.temu.com/ul/kuiper/un9.html ... &is_back=1
izolační stav.
Případně koupíš v akci na Temu
Cca 27000Wp, 6 polí po 4500Wp, 90ks vakuové trubice jihozápad, (Lifepo4 17S 520Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], Mex, Seznam [Bot] a 1 host