Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 1765
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Kterej 20kw elektromotor umí 80kw? Já jen, že bych u nás ve výrobě udělal ze všech blbce, proč kupujeme tak drahý vybavení.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3410
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Třeba BMWI5 60 ṣ̌pičkový 442kWpo dobu 30min trvalÿ 127kW cca 3,5 násobek
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 142
- Registrován: sob bře 18, 2023 12:50 pm
- Lokalita: Jihlava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9840
- Kapacita baterie [kWh]: 13,6
Re: Začátek konce elektromobility?
Já jako druhý auto provozuji Focuse. Má už 18roků, na palubním počítači svítí průměrná rychlost 11km/h, spotřeba 12l/100km a za rok ujede max. 4000km. Radši bych jezdil EV, akorát se mi pořád vyplatí jezdit za těch 12l a nemuset pořizovat nic novýho, protože se to nikdy nepotká...Franta2776 píše: ↑úte kvě 28, 2024 9:56 pmProč??Já mám doma druhé auto a to nikdy nejezdí více jak 80km jenom po městě a na chatu.Jako druhé auto to můẓ̌e být super.Je to jenom úhel pohledu a pouẓ̌ití.eman píše: ↑úte kvě 28, 2024 9:50 pmTo je děsivé, za 400 papírů něco, co ujede papírových 200km. A to se bere dojezd ze 100 na nulu. To je doslova plýtvání přírodními zdroji.Franta2776 píše: ↑úte kvě 28, 2024 7:50 pmTady je za ty prachy zánovni.
https://m.aaaauto.cz/volkswagen/e-golf/ ... etargeting
Analogicky, reálné využití plného výkonu jakéhokoli spalováku je ve zlomcích motohodin, co ty motory navrčí.
9,84kWp, 2x MPPT 150/100, MPPT 150/70, 3x MultiPlus-II 5kVA, Cerbo GX, 13,6kWh LiFePO4,
ESS v síti E.On
ESS v síti E.On
-
- Příspěvky: 1765
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Jelikož Ohmuv zákon platí pro všechny, tak tady nejde o zázračný elektromotor, ale o motor navinutý na 442kW, ale schopný trvale pouze 127kW, předpokládám kvůli chlazení. Což ale neřeší absurditu, kdy se za obrovské peníze vyrobí auto s dojezdem 200km. Užitná hodnota je tu katastrofální.
Mě u členů elektro církve chybí i minimální konstruktivní přístup. Plno spalovacích aut stojí za starou bačkoru, ať už kvůli konstrukci nebo motoru, ale jak je to EV, tak je to vždycky perfektní a vždycky se najde nějaké, sebeabsurdnější vysvětlení, proč je to perfektní. Jenom proto, že je to na elektřinu.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
200km denně běžně najezdí taxikáři a v tom autě sedí 8+ hodin. To opravdu člověk nechce dělat, když mu za to někdo neplatí.
Ve městě za den prostě o moc víc ujet nejde. Takže pro 95% soukromýho i pracovního užití 200km dojezdu opravdu stačí.
Mě osobně by se to na druhé auto také líbilo a naprosto stačilo, ale jak píše Raww, tak to prostě ekonomicky nevychází ani když by to jezdilo zadarmo.
Sice si tedy myslím, že třeba ten E Golf s 55 tis km má ještě spoustu života v baterce, vždyť to je nějakých 275 cyklů a minimálně na 500-1000 by se to mělo v klidu dostat u když se to bude trápit. Vždyť i baterka v nářadí vydrží stovky cyklů a to se tam tahá klidně 10C. A koukám že u toho Golfa je záruka 160tis/8let, což by tak odpovídalo.
A většina spalovacích motorů se nikdy nepodívá na maximální výkon, protože tam to neni jenom o sešlápnutí pedálu. Ten nastává v otáčkách, který skoro nikdo nevyužívá, proto mají pak taky motor plnej bordelu, ale to je jiná věc.
//edit:
Jsou pak samozřejmě případy kdy to ekonomicky smysl dávat může. Třeba zrovna ti taxikáři. Nebo jakejkoliv rozvoz po městě. Když se podívám třeba na ty dodávky, co teď zavádí Rohlík, tak mají psanejch WLTP City 344 km, to je pěkný. A když tim udělají 50000+km ročně, tak to bude levnější než spalovák. Dokonce i většina kalkulací na elektro autobusy vychází tak že TCO je nižší i když je mnohem dražší nákup, protože zase najedou hroznjech km ročně, takže provoz je velká část z těch nákladů.
Ve městě za den prostě o moc víc ujet nejde. Takže pro 95% soukromýho i pracovního užití 200km dojezdu opravdu stačí.
Mě osobně by se to na druhé auto také líbilo a naprosto stačilo, ale jak píše Raww, tak to prostě ekonomicky nevychází ani když by to jezdilo zadarmo.
Sice si tedy myslím, že třeba ten E Golf s 55 tis km má ještě spoustu života v baterce, vždyť to je nějakých 275 cyklů a minimálně na 500-1000 by se to mělo v klidu dostat u když se to bude trápit. Vždyť i baterka v nářadí vydrží stovky cyklů a to se tam tahá klidně 10C. A koukám že u toho Golfa je záruka 160tis/8let, což by tak odpovídalo.
A většina spalovacích motorů se nikdy nepodívá na maximální výkon, protože tam to neni jenom o sešlápnutí pedálu. Ten nastává v otáčkách, který skoro nikdo nevyužívá, proto mají pak taky motor plnej bordelu, ale to je jiná věc.
//edit:
Jsou pak samozřejmě případy kdy to ekonomicky smysl dávat může. Třeba zrovna ti taxikáři. Nebo jakejkoliv rozvoz po městě. Když se podívám třeba na ty dodávky, co teď zavádí Rohlík, tak mají psanejch WLTP City 344 km, to je pěkný. A když tim udělají 50000+km ročně, tak to bude levnější než spalovák. Dokonce i většina kalkulací na elektro autobusy vychází tak že TCO je nižší i když je mnohem dražší nákup, protože zase najedou hroznjech km ročně, takže provoz je velká část z těch nákladů.
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 59
- Registrován: stř led 08, 2020 12:56 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Ježíši, jaká tuna paliva. Si ty tuny nákladu (jednoho člověka) převeď na kila, abys dostal pro tebe interpretačně pochopitelný výsledek. Udělal jsem to za tebe v předešlém příspěvku a stejně to nechápeš. Měl jsem za to, že to je matika základní školy. Kontejnerová doprava je z hlediska uhlíkových emisí násobně efektivnější, než osobní automobilová doprava, tečka. Pokud se budem bavit o plně naloženém autě s vozíkem na vleku a budeme na té opravdové tuně nákladu s mírným nárůstem spotřeby paliva, tak se stěží dostaneme na méně než 10násobek emisí na jednotku nákladu. Je to určitě taky cesta, jak s těma emisema něco dělat, ale bohužel, realita v Evropě je kolem 1,5 člověka v autě (zde se opravím, původně jsem uváděl číslo platné pro Prahu někdy v roce 2000, psal jsem to v rychlosti). Pro lodě jsem použil to největší číslo, co jsem našel, abych jim zbytečně nenadržoval. Najdeš ale i mnohem menší hodnoty, samozřejmě se zohledněním jejich celoročního provozu (AER) (11.2 gCO2/dwt.nm = 6.05 gCO2/km/t = 0,00605 gCO2/km/kg - raději ti to opět převedu, když ti ty jednotky dělají takový problém).fugas píše: ↑úte kvě 28, 2024 7:49 pmNapsal jsi tohle a jednotky sedí? I když uvážíme, že ten malý osobák poveze tu tunu paliva ( uznávám, že jsem pominul ten náklad k hmotnosti samotného stroje) tak že vyprodukuje 16g X 100 na 1km?huron píše: ↑úte kvě 28, 2024 2:04 pmNic moc, ale vzhledem k tomu že kontejnerová loď má emise cca 16g/km/t nákladu a vzhledem k průměrné obsazenosti osobního auta, kde tahle hodnota vychází na cca 100násobek, tak jim nemám moc co vyčítat v efektivitě (btw blbosti nekupuju ). Já mám taky rád objektivitu a zejména fakta, ne dojmy.fugas píše: ↑úte kvě 28, 2024 1:27 pmNo. A jaký bude nárůst těžby vzácných kovů, až budou ty EV chtít všichni? O odpadu nic neříkám. Říkám že mám ty baterky plné těch vzácných prvků a přes to bych měl platit za recyklaci. To asi naznačuje, že to úplně efektivní nebude. Když jsem si koupil EV, taky jsem upřednostňoval jen pozitiva. Dnes se více přikláním k objektivitě. Nic víc, nic míň. A to CO2 bych do toho netahal. To je jenom marketing. Zabreč si nad CO2 až ti třeba z Číny přijede lodí nějaká blbost, nebo až si decentně odplivne nějaká sopka.
Tohle je pokus o demagogii, nebo hloupost? Emisní efektivita přepravy nákladu jaksi potřebuje ve svém vzorečku váhu nákladu, pokud ji z tama vypustíš, dostaneš podobnou kravinu, jako když někdo řekne, že má doma spotřebu 4MW.
3 x MPII 48-5000, 57,3 kWh (4xSeplos Mason 280), 8,07 kWp JJZ
6x365Wp Longi, 12x445Wp Jinko, 3x180Wp PvEnterprise
Leaf 2014, 294tis km
6x365Wp Longi, 12x445Wp Jinko, 3x180Wp PvEnterprise
Leaf 2014, 294tis km
-
- Příspěvky: 2674
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Elektromagneticke stroje se daji normalne beztrestne kratokodobe pretizit. Trafa, motory ... Treba multiplus taky nema trafo na ty kilowaty pretizeni co dokaze. Nebo cirkularka probirana v jinem vlakne. Ohmuv zakon ti rekne jen ztraty jake to bude mit. Samozrejme ze vnitrni odpor vinuti musi byt mensi nez nejaka mez aby jsi tam ten vykon natlacil ale s tim se pocita, protoze napeti trakcni baterie se meni i o 100v. Motor co trvale umi 127kw je kupodivu ... 127kw motor s vetsim spickovym vykonem Pokud z nej dokazu dostat to teplo, jako ze se to umi a dela tak tam neni zadnej problem. Kdyz jezdim s prumerem 12kwh/100km tak motor zatezuju 12kw pri jizde 100km/h a 100kw dodava tech 10s pri rozjezdu na 100km/h. To se nestihne ani ohrat.eman píše: ↑stř kvě 29, 2024 5:58 amJelikož Ohmuv zákon platí pro všechny, tak tady nejde o zázračný elektromotor, ale o motor navinutý na 442kW, ale schopný trvale pouze 127kW, předpokládám kvůli chlazení. Což ale neřeší absurditu, kdy se za obrovské peníze vyrobí auto s dojezdem 200km. Užitná hodnota je tu katastrofální.
Mě u členů elektro církve chybí i minimální konstruktivní přístup. Plno spalovacích aut stojí za starou bačkoru, ať už kvůli konstrukci nebo motoru, ale jak je to EV, tak je to vždycky perfektní a vždycky se najde nějaké, sebeabsurdnější vysvětlení, proč je to perfektní. Jenom proto, že je to na elektřinu.
Mimochodem takhle se prodava benzinova verze golfa v podobnem stari a vykonu
https://www.aaaauto.cz/cz/vw-golf/car.h ... 1&palivo=1
Nevim komu prinese kolik uzitne hodnoty ze to na tu nadrz dojede dal, to at si posoudi kazdy sam.
-
- Příspěvky: 3410
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Jen pro představu:Průměrný nájezd osobního auta je v ČR 26km/den a na to je potřeba I se ztrátami nabít 6kWh energie.Takže jedno auto má potřebu energie jako 100L bojler.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5308
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Začátek konce elektromobility?
Jen technická: tak, jak je "oblíbený" termín průměrná mzda, tak toto bude naprosto to stejné. Já třeba jezdím asi za čtyři lidi nejmíň ...
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 3410
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
OK,tak zavedeme na tomto foru novou statistickou jednotku. Bude se jmenovat : Cipisův nájezd nebo Cipisova průměrná mzda Jsi pro???
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5308
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Začátek konce elektromobility?
Spis najdi, jak nejcasteji je dlouha cesta. A ve variante tam, prespat a zpatky, a ve variante tam a zpatky.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 3410
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Nic takového nebude existovat.Jak často jezdíš dlouhou cestu Ty?? Já třeba potřebuji dojet na nejbližší mezinárodní větší letiště cca 3x za rok. Do Prahy mám 300km a do Vídně 200km a to EV v pohodě dává.
Jinak po dovolených jezdím v obytné dodávce, kde mám kola i sparťánsky přespím i tady by mi stačil dojezd okolo 300km.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2674
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
to si musi rict kazdy sam. Vetsina cest do 25km, pak min do 70ti a nejmin 170km. Delsi vyjimecne. Ikdy bych jezdil denne 100 do/z prace, porad je to s tim golfem na pohodu, vecer dam nabit a rano s 80ti vyjedu.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5308
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Začátek konce elektromobility?
Ty delší 400 - 600 km, krátké 200-300 a nejkratší 60-100, bráno jako tam a zpátky. Cesty kolem komína nepočítám.
Vzhledem k tomu, že už asi stárnu, tak se vyhýbám co nejvíc tomu, abych jeden den dojel a druhý zase někam jel. Na dlouhou cestu. A už nemám problém, když je večer, tak nejet domů, ale přespat někde v hotelu.
A mám to tak, že někdy i týden/dva nikam dál nejedu, pak se další týden můžu ujezdit a pak zase nic. Něco si naplánovat mohu, ale něco ne.
U dlouhých tras už na to prdím (protože únava), ale u těch krátkých není problém, že se z nich během jízdy tam či zpátky stane cesta delší.
Případně se i po těch dlouhých stane, že pak ještě jedu nejkratší, po dojezdu domů.
Někdy za měsíc najedu "jen" 1800 km, někdy tři tisíce. Někdy jedu ty dlouhé trasy 6x do měsíce a pak je měsíc, co se jen courám ty krátké.
V říjnu budu mít tohle auto 3 roky a mám najeto cca. 75 tis.
Vzhledem k tomu, že už asi stárnu, tak se vyhýbám co nejvíc tomu, abych jeden den dojel a druhý zase někam jel. Na dlouhou cestu. A už nemám problém, když je večer, tak nejet domů, ale přespat někde v hotelu.
A mám to tak, že někdy i týden/dva nikam dál nejedu, pak se další týden můžu ujezdit a pak zase nic. Něco si naplánovat mohu, ale něco ne.
U dlouhých tras už na to prdím (protože únava), ale u těch krátkých není problém, že se z nich během jízdy tam či zpátky stane cesta delší.
Případně se i po těch dlouhých stane, že pak ještě jedu nejkratší, po dojezdu domů.
Někdy za měsíc najedu "jen" 1800 km, někdy tři tisíce. Někdy jedu ty dlouhé trasy 6x do měsíce a pak je měsíc, co se jen courám ty krátké.
V říjnu budu mít tohle auto 3 roky a mám najeto cca. 75 tis.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 3410
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Výhoda EV je přesná statistika a žádný bludy o stovkách km v kuse bez zastávek u mě to vypadá takto:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5308
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Začátek konce elektromobility?
Tak když potřebuješ čůrat každých 20 minut ... Já to většinou ráno dávám bez zastávky, či s jednou čurací u keříčku u polňačky, tuhle jsem dal i těch 300 bez zastávky, když to zrovna dobře jede, tak proč zastavovat, když není akutka. Obecně strašně nerad zastavuji. Zpátky většinou také, ale to záleží na tom, jak moc se proliju na místě.
Před 15 lety jsme se s klukama vraceli z kurzu přes celou republiku, v neděli odpoledne, tak to jsme stavěli na každé druhé benzince, připadal jsem si jak průtokáč, za dopoledne na prosluněném place jsme dali 2-3 litry vody, tak to logicky šlo ven
Před 15 lety jsme se s klukama vraceli z kurzu přes celou republiku, v neděli odpoledne, tak to jsme stavěli na každé druhé benzince, připadal jsem si jak průtokáč, za dopoledne na prosluněném place jsme dali 2-3 litry vody, tak to logicky šlo ven
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 3410
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Na ty delší trasy je stejně pohodlnější i efektivnější letadlo a vlak.Já třeba jezdím každý rok do Kolína nad Rýnem na veletrh.Mám to 1000km a poslední 3 roky jenom letadlem z Vídně.200km na letiště tam pivko atd a v klidu za 1a púl hodiny letu jsem tam.Cena zpáteční letenky cca 4000kč za cenu nafty co bych projel.cipis píše: ↑stř kvě 29, 2024 11:43 amTak když potřebuješ čůrat každých 20 minut ... Já to většinou ráno dávám bez zastávky, či s jednou čurací u keříčku u polňačky, tuhle jsem dal i těch 300 bez zastávky, když to zrovna dobře jede, tak proč zastavovat, když není akutka. Obecně strašně nerad zastavuji. Zpátky většinou také, ale to záleží na tom, jak moc se proliju na místě.
Před 15 lety jsme se s klukama vraceli z kurzu přes celou republiku, v neděli odpoledne, tak to jsme stavěli na každé druhé benzince, připadal jsem si jak průtokáč, za dopoledne na prosluněném place jsme dali 2-3 litry vody, tak to logicky šlo ven
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 223
- Registrován: úte bře 21, 2023 1:42 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 7640
- Kapacita baterie [kWh]: 19+Nádrž
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Lidi si nevážej svýho času a života.Franta2776 píše: ↑stř kvě 29, 2024 11:58 amNa ty delší trasy je stejně pohodlnější i efektivnější letadlo a vlak.Já třeba jezdím každý rok do Kolína nad Rýnem na veletrh.Mám to 1000km a poslední 3 roky jenom letadlem z Vídně.200km na letiště tam pivko atd a v klidu za 1a púl hodiny letu jsem tam.Cena zpáteční letenky cca 4000kč za cenu nafty co bych projel.cipis píše: ↑stř kvě 29, 2024 11:43 amTak když potřebuješ čůrat každých 20 minut ... Já to většinou ráno dávám bez zastávky, či s jednou čurací u keříčku u polňačky, tuhle jsem dal i těch 300 bez zastávky, když to zrovna dobře jede, tak proč zastavovat, když není akutka. Obecně strašně nerad zastavuji. Zpátky většinou také, ale to záleží na tom, jak moc se proliju na místě.
Před 15 lety jsme se s klukama vraceli z kurzu přes celou republiku, v neděli odpoledne, tak to jsme stavěli na každé druhé benzince, připadal jsem si jak průtokáč, za dopoledne na prosluněném place jsme dali 2-3 litry vody, tak to logicky šlo ven
Ostrov založený na Epever IP5000-42-Plus + 2 pole s Tracer5420AN a Tracer6420AN + 18x Envision 305Ah LiFePO4
-
- Příspěvky: 1518
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Ono se to láme někde kolem 700 km, další věcí je omezená nabídka přímých letů z blízkých letišť, s přestupem je to vždycky komplikace a i při banálním zpoždění prvního letu celkem zásadní problém. O "efektu motýlích křídel" při nějakém původně menším problému na jednom letišti raději nemluvě, taky si pamatuji, jak jsem letadlem dorazil misto v pátek večer v neděli ráno z místa, odkud bych jel autem tak třináct hodin -- a to dvojí několikahodinové čekání na přebookování letu v dlouhé frontě u přepážky opravdu nebyl příjemný zážitek.
-
- Příspěvky: 3410
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
A do těch 700km je zas efektivni vlak.Syn student Leoexpresem Přerov-Praha jede dnes odpoledne 250km za 60Kčunicast píše: ↑stř kvě 29, 2024 12:28 pmOno se to láme někde kolem 700 km, další věcí je omezená nabídka přímých letů z blízkých letišť, s přestupem je to vždycky komplikace a i při banálním zpoždění prvního letu celkem zásadní problém. O "efektu motýlích křídel" při nějakém původně menším problému na jednom letišti raději nemluvě, taky si pamatuji, jak jsem letadlem dorazil misto v pátek večer v neděli ráno z místa, odkud bych jel autem tak třináct hodin -- a to dvojí několikahodinové čekání na přebookování letu v dlouhé frontě u přepážky opravdu nebyl příjemný zážitek.
Jel jsem v Číně tou jejich kopii Ṣ̌ikanzenu cca 1500km a jel trvale 200-250km/h taky pohodlné cestování.U nás, kde to jezdí 160km je to taky fajn.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W