Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Jednak, nelobuji za spalovací auta, jen se snažím mírnit fanatické vášně pro elektromobilitu. Jen si upřesním, vážně píšeš, že auto vážící 900kg s nákladem 100kg řidič, vyprodukuje na jednom km 1,6kg emisí? To by muselo mít nádrž aspoň na 1m3. Třeba to špatně chápu, ale tohle bych za fakta úplně nepovažoval.huron píše: ↑úte kvě 28, 2024 2:04 pmNárůst tam bude, ale těžko v takových objemech, jako "jednorázová" ropa. Nechci tuhle debatu stočit k CO2 (ta poznámka souvisela čiště s recyklací), ale sopky můžou asi za 1% emisí CO2, tam nemám důvod brečet a námořní doprava může za celosvětové emise asi z 1/5 toho, co osobní doprava. Nic moc, ale vzhledem k tomu že kontejnerová loď má emise cca 16g/km/t nákladu a vzhledem k průměrné obsazenosti osobního auta, kde tahle hodnota vychází na cca 100násobek, tak jim nemám moc co vyčítat v efektivitě (btw blbosti nekupuju ). Já mám taky rád objektivitu a zejména fakta, ne dojmy.fugas píše: ↑úte kvě 28, 2024 1:27 pmNo. A jaký bude nárůst těžby vzácných kovů, až budou ty EV chtít všichni? O odpadu nic neříkám. Říkám že mám ty baterky plné těch vzácných prvků a přes to bych měl platit za recyklaci. To asi naznačuje, že to úplně efektivní nebude. Když jsem si koupil EV, taky jsem upřednostňoval jen pozitiva. Dnes se více přikláním k objektivitě. Nic víc, nic míň. A to CO2 bych do toho netahal. To je jenom marketing. Zabreč si nad CO2 až ti třeba z Číny přijede lodí nějaká blbost, nebo až si decentně odplivne nějaká sopka.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 1767
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Nevím jestli zrovna tohle je správný příklad. Na recyklátu se vydělává výkupem. Pak už následují zoufalé pokusy to kamkoliv udat. Zejména asfaltový a cihelný recyklát nikdo nechce a na všech úložištích visí plachta "Za odvoz".glottis píše: ↑úte kvě 28, 2024 10:53 amRecyklujou se i stare cihly, beton, asfat. Za vesnicu tu je tridicka tehle recyklatu. Jim pojd povedet ze to je ekonomickej nesmysl Driv to byla taky naprosta kravina a radsi se vzal cerstvy material. Az na na recyklaci daneho materialu dozraje ekonomicka doba, stane se to. I s tim vyhorelim palivem do reaktoru. Po cele evrope to je schovane a az se to zacne vyplacet, zase se to vytahne. Zatim se to nevypalti protoze naklady na uran jsou nimumum oproti zbytku. A nebo driv bude fuze a nevytahne.
Jestli budu jako majitel platit x tisíc za odkup staré baterie, tak to do "ekonomiky" EV hází další vidle.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Dětská baterka a 100kW. Chápeš, že je to ještě horší paštika, než ta i3, viď?glottis píše: ↑úte kvě 28, 2024 10:28 amjako ted koukam a kolem 350kkc mi to teda prijde uz hodne dostupny, rozhodne to nejsou 10 leta auta a instantni problem v tom vidis ty a jeste tvrdis, ze ho v tom objektivne vidime vsichni
https://www.aaaauto.cz/vw/e-golf.html#! ... searched=1
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2674
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
mno ... bohuzel nechapu. Do ted jsem jezdil 20 let starym dieslem co mel pri vyrobe psano 80kw a auto vazilo 1,6t. Kolik mel ted netusim ale 80 urcite ne. Ted mam v golfu 100kw a taky 1,6t. Na obycejny jezdeni a male auto je 100kw akorat. Ktery spalovak za 350 tisic da 0-100 za 9,6 sfugas píše: ↑úte kvě 28, 2024 6:34 pmDětská baterka a 100kW. Chápeš, že je to ještě horší paštika, než ta i3, viď?glottis píše: ↑úte kvě 28, 2024 10:28 amjako ted koukam a kolem 350kkc mi to teda prijde uz hodne dostupny, rozhodne to nejsou 10 leta auta a instantni problem v tom vidis ty a jeste tvrdis, ze ho v tom objektivne vidime vsichni
https://www.aaaauto.cz/vw/e-golf.html#! ... searched=1
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
fugas píše: ↑úte kvě 28, 2024 6:18 pmJednak, nelobuji za spalovací auta, jen se snažím mírnit fanatické vášně pro elektromobilitu. Jen si upřesním, vážně píšeš, že auto vážící 900kg s nákladem 100kg řidič, vyprodukuje na jednom km 1,6kg emisí? To by muselo mít nádrž aspoň na 1m3. Třeba to špatně chápu, ale tohle bych za fakta úplně nepovažoval. Ještě doplním, to auto ani řidič vlastně neexistují. Tu hmotnost podle tvých výpočtů zajistí jen palivo. Ty ostatní fakta ověřovat nebudu.huron píše: ↑úte kvě 28, 2024 2:04 pmNárůst tam bude, ale těžko v takových objemech, jako "jednorázová" ropa. Nechci tuhle debatu stočit k CO2 (ta poznámka souvisela čiště s recyklací), ale sopky můžou asi za 1% emisí CO2, tam nemám důvod brečet a námořní doprava může za celosvětové emise asi z 1/5 toho, co osobní doprava. Nic moc, ale vzhledem k tomu že kontejnerová loď má emise cca 16g/km/t nákladu a vzhledem k průměrné obsazenosti osobního auta, kde tahle hodnota vychází na cca 100násobek, tak jim nemám moc co vyčítat v efektivitě (btw blbosti nekupuju ). Já mám taky rád objektivitu a zejména fakta, ne dojmy.fugas píše: ↑úte kvě 28, 2024 1:27 pmNo. A jaký bude nárůst těžby vzácných kovů, až budou ty EV chtít všichni? O odpadu nic neříkám. Říkám že mám ty baterky plné těch vzácných prvků a přes to bych měl platit za recyklaci. To asi naznačuje, že to úplně efektivní nebude. Když jsem si koupil EV, taky jsem upřednostňoval jen pozitiva. Dnes se více přikláním k objektivitě. Nic víc, nic míň. A to CO2 bych do toho netahal. To je jenom marketing. Zabreč si nad CO2 až ti třeba z Číny přijede lodí nějaká blbost, nebo až si decentně odplivne nějaká sopka.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Ok, posnažím se. Baterka 37kWh. Výkon cca 3C. 5 let. 55tkm. Je čas prodat. Můj spalovák ten čas myslím dá, protože mu to regulátor nesebere, když tu baterku už trápí moc. To uměla už 106. Někdo to asi koupi, ale ne někdo, kdo má základní pojem o věci. Za 150 by to bylo levný, za 200 drahý.glottis píše: ↑úte kvě 28, 2024 6:44 pmmno ... bohuzel nechapu. Do ted jsem jezdil 20 let starym dieslem co mel pri vyrobe psano 80kw a auto vazilo 1,6t. Kolik mel ted netusim ale 80 urcite ne. Ted mam v golfu 100kw a taky 1,6t. Na obycejny jezdeni a male auto je 100kw akorat. Ktery spalovak za 350 tisic da 0-100 za 9,6 sfugas píše: ↑úte kvě 28, 2024 6:34 pmDětská baterka a 100kW. Chápeš, že je to ještě horší paštika, než ta i3, viď?glottis píše: ↑úte kvě 28, 2024 10:28 amjako ted koukam a kolem 350kkc mi to teda prijde uz hodne dostupny, rozhodne to nejsou 10 leta auta a instantni problem v tom vidis ty a jeste tvrdis, ze ho v tom objektivne vidime vsichni
https://www.aaaauto.cz/vw/e-golf.html#! ... searched=1
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 59
- Registrován: stř led 08, 2020 12:56 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Máš špatně jednotky. Uvedu to v kg nákladu:fugas píše: ↑úte kvě 28, 2024 6:47 pmfugas píše: ↑úte kvě 28, 2024 6:18 pmJednak, nelobuji za spalovací auta, jen se snažím mírnit fanatické vášně pro elektromobilitu. Jen si upřesním, vážně píšeš, že auto vážící 900kg s nákladem 100kg řidič, vyprodukuje na jednom km 1,6kg emisí? To by muselo mít nádrž aspoň na 1m3. Třeba to špatně chápu, ale tohle bych za fakta úplně nepovažoval. Ještě doplním, to auto ani řidič vlastně neexistují. Tu hmotnost podle tvých výpočtů zajistí jen palivo. Ty ostatní fakta ověřovat nebudu.huron píše: ↑úte kvě 28, 2024 2:04 pmNárůst tam bude, ale těžko v takových objemech, jako "jednorázová" ropa. Nechci tuhle debatu stočit k CO2 (ta poznámka souvisela čiště s recyklací), ale sopky můžou asi za 1% emisí CO2, tam nemám důvod brečet a námořní doprava může za celosvětové emise asi z 1/5 toho, co osobní doprava. Nic moc, ale vzhledem k tomu že kontejnerová loď má emise cca 16g/km/t nákladu a vzhledem k průměrné obsazenosti osobního auta, kde tahle hodnota vychází na cca 100násobek, tak jim nemám moc co vyčítat v efektivitě (btw blbosti nekupuju ). Já mám taky rád objektivitu a zejména fakta, ne dojmy.fugas píše: ↑úte kvě 28, 2024 1:27 pmNo. A jaký bude nárůst těžby vzácných kovů, až budou ty EV chtít všichni? O odpadu nic neříkám. Říkám že mám ty baterky plné těch vzácných prvků a přes to bych měl platit za recyklaci. To asi naznačuje, že to úplně efektivní nebude. Když jsem si koupil EV, taky jsem upřednostňoval jen pozitiva. Dnes se více přikláním k objektivitě. Nic víc, nic míň. A to CO2 bych do toho netahal. To je jenom marketing. Zabreč si nad CO2 až ti třeba z Číny přijede lodí nějaká blbost, nebo až si decentně odplivne nějaká sopka.
Loď: 0.016 g CO2/km/kg nákladu
Auto: 1.4 g/km/kg nákladu (původně jsem počítal 80kg osoba, obsazenost 1.36, tak to je těch cca 100kg, co píšeš, hmotnost auta do výpočtu nevstupuje, je implicitně obsažena ve 140g na 100km štítkových emisích, jak které auto, vzal jsem nějaký střed).
Já tvůj postoj chápu a vzhledem k tvým zkušenostem ho respektuji. Já se zase snažím mírnit klimaskeptické, fosilní a BEVskeptické vášně
3 x MPII 48-5000, 57,3 kWh (4xSeplos Mason 280), 8,07 kWp JJZ
6x365Wp Longi, 12x445Wp Jinko, 3x180Wp PvEnterprise
Leaf 2014, 294tis km
6x365Wp Longi, 12x445Wp Jinko, 3x180Wp PvEnterprise
Leaf 2014, 294tis km
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Napsal jsi tohle a jednotky sedí? I když uvážíme, že ten malý osobák poveze tu tunu paliva ( uznávám, že jsem pominul ten náklad k hmotnosti samotného stroje) tak že vyprodukuje 16g X 100 na 1km?huron píše: ↑úte kvě 28, 2024 2:04 pmNic moc, ale vzhledem k tomu že kontejnerová loď má emise cca 16g/km/t nákladu a vzhledem k průměrné obsazenosti osobního auta, kde tahle hodnota vychází na cca 100násobek, tak jim nemám moc co vyčítat v efektivitě (btw blbosti nekupuju ). Já mám taky rád objektivitu a zejména fakta, ne dojmy.fugas píše: ↑úte kvě 28, 2024 1:27 pmNo. A jaký bude nárůst těžby vzácných kovů, až budou ty EV chtít všichni? O odpadu nic neříkám. Říkám že mám ty baterky plné těch vzácných prvků a přes to bych měl platit za recyklaci. To asi naznačuje, že to úplně efektivní nebude. Když jsem si koupil EV, taky jsem upřednostňoval jen pozitiva. Dnes se více přikláním k objektivitě. Nic víc, nic míň. A to CO2 bych do toho netahal. To je jenom marketing. Zabreč si nad CO2 až ti třeba z Číny přijede lodí nějaká blbost, nebo až si decentně odplivne nějaká sopka.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 3411
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
fugas píše: ↑úte kvě 28, 2024 6:56 pmOk, posnažím se. Baterka 37kWh. Výkon cca 3C. 5 let. 55tkm. Je čas prodat. Můj spalovák ten čas myslím dá, protože mu to regulátor nesebere, když tu baterku už trápí moc. To uměla už 106. Někdo to asi koupi, ale ne někdo, kdo má základní pojem o věci. Za 150 by to bylo levný, za 200 drahý.glottis píše: ↑úte kvě 28, 2024 6:44 pmmno ... bohuzel nechapu. Do ted jsem jezdil 20 let starym dieslem co mel pri vyrobe psano 80kw a auto vazilo 1,6t. Kolik mel ted netusim ale 80 urcite ne. Ted mam v golfu 100kw a taky 1,6t. Na obycejny jezdeni a male auto je 100kw akorat. Ktery spalovak za 350 tisic da 0-100 za 9,6 sfugas píše: ↑úte kvě 28, 2024 6:34 pmDětská baterka a 100kW. Chápeš, že je to ještě horší paštika, než ta i3, viď?glottis píše: ↑úte kvě 28, 2024 10:28 amjako ted koukam a kolem 350kkc mi to teda prijde uz hodne dostupny, rozhodne to nejsou 10 leta auta a instantni problem v tom vidis ty a jeste tvrdis, ze ho v tom objektivne vidime vsichni
https://www.aaaauto.cz/vw/e-golf.html#! ... searched=1
Tady je za ty prachy zánovni.
https://m.aaaauto.cz/volkswagen/e-golf/ ... etargeting
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1519
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
https://archiv.hn.cz/c1-67327650-zajem- ... oblemu-ven
Těžiště sdělení je zde: Podle dat Spolkového úřadu pro motorovou dopravu prodal VW na svém domácím trhu za první čtyři měsíce roku necelých 13 tisíc nových elektroaut. Loni to za stejnou dobu bylo téměř o 4000 více, a to navíc ještě neměl v prodeji elektrický sedan ID.7 jako letos.
Slabou útěchou pro německé manažery může být, že ještě více slábne poptávka po autech od Tesly. Z loňských 23 tisíc prodaných elektroaut je letos „hubených“ 15 tisíc. Poptávku po elektroautech ovlivnilo to, že německá vláda loni v prosinci přestala nákup elektroaut dotovat.
-- a jsme u toho
Těžiště sdělení je zde: Podle dat Spolkového úřadu pro motorovou dopravu prodal VW na svém domácím trhu za první čtyři měsíce roku necelých 13 tisíc nových elektroaut. Loni to za stejnou dobu bylo téměř o 4000 více, a to navíc ještě neměl v prodeji elektrický sedan ID.7 jako letos.
Slabou útěchou pro německé manažery může být, že ještě více slábne poptávka po autech od Tesly. Z loňských 23 tisíc prodaných elektroaut je letos „hubených“ 15 tisíc. Poptávku po elektroautech ovlivnilo to, že německá vláda loni v prosinci přestala nákup elektroaut dotovat.
-- a jsme u toho
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Franto, 350 a 430 jsou stejný prachy? Tobě taky spalovák válí 1,6 kilogramů emisí na kilometr? Co se to tu stalo ?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 1777
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Začátek konce elektromobility?
jako mě ta kapacita hlavně v této cenové přijde jako dost dobrá... ano je to velká krabice a dálniční rychlosti čekám kolem 24kWh/100km, ale krom toho to vypadá docela použitelně. Hlavně je to pořádný kus auta. Když to srovnám s ostatní nabídkou tak pokud vyloženě nepreferuji malé auto do města, tak tu nic lepšího na trhu nemáme.
Do 500.000Kč
Dacia spring 26,8kWh
Kolem 800-900.000Kč
Škoda Enyaq Tour 50kWh
Mg5 61,1kWh
Torres 73,4kWh
Mg4 77kWh
Kolem 1.000.000Kč
Tesla Model 3 62kWh
Tesla Model Y (Lifepo4) 60kWh
Renault Megane 60kWh
Kolem 1.200.000Kč
Tesla Model 3 (LR) 75kWh
Tesla Model Y (LR) 82kWh
Renault Scenic 87kWh
Kolem 1.300.000Kč
Škoda Enyaq 82kWh
(mimochodem renault umí 22kW AC nabíjení)
Za mě trošku škoda že u Torresu je jen 2C rychlo nabíjení, ale to je daň těch lifepo4 a když tam dávají milion / 10 let záruku tak se asi nedivím. Na druhou stranu 300km by to mělo ujet vždy a víc než tohle potřebuji ujet tak 3x do roka maximálně, tak bych holt někde na nabíječce musel půl hodiny viset.
Co je blbé, že dům zatím nemám a nabíjet u paneláku bude sranda (obzvlášť když parkoviště je přes cestu)
Do 500.000Kč
Dacia spring 26,8kWh
Kolem 800-900.000Kč
Škoda Enyaq Tour 50kWh
Mg5 61,1kWh
Torres 73,4kWh
Mg4 77kWh
Kolem 1.000.000Kč
Tesla Model 3 62kWh
Tesla Model Y (Lifepo4) 60kWh
Renault Megane 60kWh
Kolem 1.200.000Kč
Tesla Model 3 (LR) 75kWh
Tesla Model Y (LR) 82kWh
Renault Scenic 87kWh
Kolem 1.300.000Kč
Škoda Enyaq 82kWh
(mimochodem renault umí 22kW AC nabíjení)
Za mě trošku škoda že u Torresu je jen 2C rychlo nabíjení, ale to je daň těch lifepo4 a když tam dávají milion / 10 let záruku tak se asi nedivím. Na druhou stranu 300km by to mělo ujet vždy a víc než tohle potřebuji ujet tak 3x do roka maximálně, tak bych holt někde na nabíječce musel půl hodiny viset.
Co je blbé, že dům zatím nemám a nabíjet u paneláku bude sranda (obzvlášť když parkoviště je přes cestu)
-
- Příspěvky: 3411
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Spálením 1 litru nafty vznikne cca 2.6kg CO2 a benzínu cca 2.3kg CO2
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 3411
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Tzn,ti co chtěli si nakoupili v dotovaném období a naakumulovali poptávku podobně jako u nás.Já bych taky koupil až za cca 1/2 roku.Co dělat,když mi rvali mých uložených 200000kĉ z emisních povolenek za dlouhé roky??unicast píše: ↑úte kvě 28, 2024 8:04 pmhttps://archiv.hn.cz/c1-67327650-zajem- ... oblemu-ven
Těžiště sdělení je zde: Podle dat Spolkového úřadu pro motorovou dopravu prodal VW na svém domácím trhu za první čtyři měsíce roku necelých 13 tisíc nových elektroaut. Loni to za stejnou dobu bylo téměř o 4000 více, a to navíc ještě neměl v prodeji elektrický sedan ID.7 jako letos.
Slabou útěchou pro německé manažery může být, že ještě více slábne poptávka po autech od Tesly. Z loňských 23 tisíc prodaných elektroaut je letos „hubených“ 15 tisíc. Poptávku po elektroautech ovlivnilo to, že německá vláda loni v prosinci přestala nákup elektroaut dotovat.
-- a jsme u toho
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 545
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Ještě bych doplnil nově na ČR trh uvedený Citroen ë-C3 YoU za 630 000 Kč, výkon elektromotoru 83kW, baterie LiFePo 44 kWh. Součástí standardní výbavy je zásuvka CCS, Typ 2 pro standardní dobíjení střídavým proudem (AC), pro rychlé dobíjení stejnosměrným proudem (DC) (max. 100 kW - nabití na 80% za cca 26 min). Deklarovaný dojezd WLTP 326 km. V reálu a především v zimních podmínkách bude dojezd jistě nižší.
-
- Příspěvky: 1767
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
To je děsivé, za 400 papírů něco, co ujede papírových 200km. A to se bere dojezd ze 100 na nulu. To je doslova plýtvání přírodními zdroji.Franta2776 píše: ↑úte kvě 28, 2024 7:50 pmTady je za ty prachy zánovni.
https://m.aaaauto.cz/volkswagen/e-golf/ ... etargeting
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3411
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Proč??Já mám doma druhé auto a to nikdy nejezdí více jak 80km jenom po městě a na chatu.Jako druhé auto to můẓ̌e být super.Je to jenom úhel pohledu a pouẓ̌ití.eman píše: ↑úte kvě 28, 2024 9:50 pmTo je děsivé, za 400 papírů něco, co ujede papírových 200km. A to se bere dojezd ze 100 na nulu. To je doslova plýtvání přírodními zdroji.Franta2776 píše: ↑úte kvě 28, 2024 7:50 pmTady je za ty prachy zánovni.
https://m.aaaauto.cz/volkswagen/e-golf/ ... etargeting
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1767
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
Podle této logiky, většina aut netahá tunový náklad, takže jim stačí 20kW motor.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3411
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
U kaẓ̌dého EV je ten výkon uváděný trochu jinak.Pokud je ten výkon 20kW trvalý a spíčkový třeba 80kW,tak stačí.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W