Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
No vidíš, ani jsem nevěděl, že jsi to byl ty. Napsal jsi, že tohle bys nekoupil, ale tohle co máš už jo. Takže zas takový mistr světa nejsem. To víš že se ta i3 prodá, protože ten kupující nemá tušení co ho čeká. A to je áčkum upřímně úplně tam, kde končí záda. Že to nechce nikdo na fóru je naopak informace velice hodnotná, protože se tu pohybuje řekněme veřejnost seznámená s problematikou. Baterka i3 uvedených 80% při kapacitě baterky směšné a příkonu motoru obrovském. Jestli to chceš, je to jen na tobě. A k recyklaci, Rusové mají PRÝ už reaktory na vyhořelé palivo. Tohle nemá žádného smyslu dal diskutovat. Jsi jeden z nadšených a odmítáš objektivní skutečnosti. I já jsem z toho byl bezmála rok na větvi, když to stačilo strkat do zásuvky.glottis píše: ↑úte kvě 28, 2024 10:23 amSes mistrsveta v disinterpretaci informaci. Ptal ses, jestli by si to nekdo koupil. Nabizel jsi golfa prvni generace a ja ti napsal, ze ja to nehcci protoze uz mam golfa generace druhe Pro nekoho, kdo jezdi denne par desitek km do prace nebo deti do skoly nebo na krouzky je naprosto v pohode. I3 uplne to same. Jsou to auta bez termomanagmentu baterie a z toho plyne plus i minus. v zime mensi dojezd a naopak zadny servis na chlazeni. Kde treba hunday ma pekny palky za cymeny chladici kapalinyu.fugas píše: ↑úte kvě 28, 2024 9:54 amTak odpovím obecně. Drahé kovy tam jsou. Ale je tak nákladné a složité je odtamtud dostat, že na to nikdo ani nepomýšlí. O tom intervalu výměny EV melu proto, že nikdo svepravný ten desetiletý EV nekoupí. Opakuji pí x-té, dvě ojetiny namátkově uvedené v tomto vlákně jsou neprodejné. Jednu jsem uvedl já a to Golfa a druhou někdo jiný a to i3. Nenašel se tu nikdo, kdo by odpovědně řekl, jo to bych koupil. A to byla EV šestiletá, nikoliv desetiletá. Protože prostě všichni objektivně chápeme, že je to instantní problém za 300k.
Ze to nechce nikdu tu na foru neni zadna informace. Je tu par lidi co ev ma (ty si takove auto nekoupi a nebo treba jo pro manzelku na jezdeni do parce ale treba uz auto maj. Egolf je docela zabavne auticko a me samotneho dost bavi) nebo ty co to odmitaj z principu. Pak je tu par lidi co brbla ze by si to jako teda koupili ale az to bdue stat 50k. A uprimne, kdyby se to neprodalo, v ackach na to nedaj takovou cenovku. I3 pak ma obrosvskou vyhodu, ze je z karbonu a plastu, kostru ma z hliniku a je do mrte prozkoumane a frci na to i opravy tretich stran. Kdyby ses zeptat jestli si umim predstavit ze to koupim, tak jo, predstavil bych si spoustu use casu proc bych to koupil. Pokud bych si tam zapojil diagnostiku, zjistil ze ma baterii v pohode v ramci too kolik to ma let tak uplne v pohode.
A k recyklaci ... linky uz jsou, jsou pry uz i v cr. Dokonce uz jsou postupy, kdy se neseparuje zakladni prvky z baterii ale separuje se primo ta smes a ta se da znovu pouzit. K degradaci baterie nedochazi tim, ze tam zmizi lithium nebo kobalt ale vetsinou nejakou strukturalni zmenou nebo degradaci elektrolitu. Abyt recyklace mela smysl busi toho byt hodne. Hodne toho zatim neni.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Jj. Jenže zatím máme jen tu víru a to jaksi není argument.glottis píše: ↑úte kvě 28, 2024 10:33 amBude, ver ze bude. Bude z toho byznys. I blby plastovy odpad a pet lahve ze zlutych popelnic je byznys tak proc ne neco co ma vetsi hodnotu. Bude to levnejsi nez to nekde hrabat ze zeme v africe a australii. Kdyz uz se to bude recyklovat tu, treba tu pak vyrobi i ty baterie. Hlavne se tim rozjede i recyklace malych baterii ktere se dneska davaj vuhvi kam a nikdo to neresifugas píše: ↑úte kvě 28, 2024 10:27 amVygůglil jsem. Nedočetl jsem se jakou mají kapacitu zpracování, ani kolik to stojí, tedy jestli to platí zelené fondy, nebo se to vyplatí podnikat. Ale le i tak dobrý počin. Tak jestli bude za dvacet let takových fabrik dostatek, je to o objektivní argument víc.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2674
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Jaka vira?fugas píše: ↑úte kvě 28, 2024 10:40 amJj. Jenže zatím máme jen tu víru a to jaksi není argument.glottis píše: ↑úte kvě 28, 2024 10:33 am
Bude, ver ze bude. Bude z toho byznys. I blby plastovy odpad a pet lahve ze zlutych popelnic je byznys tak proc ne neco co ma vetsi hodnotu. Bude to levnejsi nez to nekde hrabat ze zeme v africe a australii. Kdyz uz se to bude recyklovat tu, treba tu pak vyrobi i ty baterie. Hlavne se tim rozjede i recyklace malych baterii ktere se dneska davaj vuhvi kam a nikdo to neresi
https://www.caoh.cz/aktuality/kovohute- ... terii.html
https://www.mega.cz/cs/recyklace-lithiovych-baterii/
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/l ... omika_javu
Prece si nekoupim dryhy stejny auto kdyz potrebuju druhe vetsiNo vidíš, ani jsem nevěděl, že jsi to byl ty. Napsal jsi, že tohle bys nekoupil, ale tohle co máš už jo. Takže zas takový mistr světa nejsem. To víš že se ta i3 prodá, protože ten kupující nemá tušení co ho čeká. A to je áčkum upřímně úplně tam, kde končí záda. Že to nechce nikdo na fóru je naopak informace velice hodnotná, protože se tu pohybuje řekněme veřejnost seznámená s problematikou. Baterka i3 uvedených 80% při kapacitě baterky směšné a příkonu motoru obrovském. Jestli to chceš, je to jen na tobě. A k recyklaci, Rusové mají PRÝ už reaktory na vyhořelé palivo. Tohle nemá žádného smyslu dal diskutovat. Jsi jeden z nadšených a odmítáš objektivní skutečnosti. I já jsem z toho byl bezmála rok na větvi, když to stačilo strkat do zásuvky.
-
- Příspěvky: 391
- Registrován: ned čer 26, 2022 3:33 pm
- Lokalita: Znojemsko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5500
- Kapacita baterie [kWh]: 11
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Začátek konce elektromobility?
firmy uz jsou davno a presne recykluje se celej ten "granulat" z baterie ... a jak rikas, ted se to zatim moc nejede, jelikoz toho neni tolik, ale az bude vetsi volume tech baterii, tak za 10-15 let to bude dobrej byznys ...glottis píše: ↑úte kvě 28, 2024 10:23 am
A k recyklaci ... linky uz jsou, jsou pry uz i v cr. Dokonce uz jsou postupy, kdy se neseparuje zakladni prvky z baterii ale separuje se primo ta smes a ta se da znovu pouzit. K degradaci baterie nedochazi tim, ze tam zmizi lithium nebo kobalt ale vetsinou nejakou strukturalni zmenou nebo degradaci elektrolitu. Abyt recyklace mela smysl busi toho byt hodne. Hodne toho zatim neni.
string1 - 5.5kwp 3S4P - 460wp | 3x Multiplus ii 3000VA 1F systém | Lifepo4 230AH 48V + Seplos BMS
-
- Příspěvky: 2674
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Recyklujou se i stare cihly, beton, asfat. Za vesnicu tu je tridicka tehle recyklatu. Jim pojd povedet ze to je ekonomickej nesmysl Driv to byla taky naprosta kravina a radsi se vzal cerstvy material. Az na na recyklaci daneho materialu dozraje ekonomicka doba, stane se to. I s tim vyhorelim palivem do reaktoru. Po cele evrope to je schovane a az se to zacne vyplacet, zase se to vytahne. Zatim se to nevypalti protoze naklady na uran jsou nimumum oproti zbytku. A nebo driv bude fuze a nevytahne.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Jasně že ano. Rozemlýt starý obrubník zase není taková věda. Proklikal jsem ty tvoje odkazy na recyklaci baterek, pár jich mám. Tak že prý by mi poslali cenovou nabídku. To jsme se špatně pochopili. Já se nechci zbavit eternitu. Já mám baterky plné těch drahých prvků. Tak bych čekal, že někdo zaplatí aspoň minimální cenu mě. Ale asi ne, páč je to tak drahé, že se to raději hrabe z té země.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2674
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
Jako ze bys za to neco dostal ty jo? Ale to neni olovena baterie kde je vetsina vahy v tom kovufugas píše: ↑úte kvě 28, 2024 11:19 amJasně že ano. Rozemlýt starý obrubník zase není taková věda. Proklikal jsem ty tvoje odkazy na recyklaci baterek, pár jich mám. Tak že prý by mi poslali cenovou nabídku. To jsme se špatně pochopili. Já se nechci zbavit eternitu. Já mám baterky plné těch drahých prvků. Tak bych čekal, že někdo zaplatí aspoň minimální cenu mě. Ale asi ne, páč je to tak drahé, že se to raději hrabe z té země.
tak jsme si dal par vterin hledani a zjistil jsem
1kg litium se obchoduje ted za 105dolaru ~ 2500 korun, kobalt 27usd, mangan 40, nikl 20
1kwh baterie obsahuje pry 167 g lithia
tesla s 80kwh ma tedy 13kg lithia = 33kkc
manganu a kobaltu je tam pry tak 10kg a niklu 60kg. pak nejaky hlinik, med
Ted za to dostanes asi prd, pokud to neprodas teda na funkcni bloky. Pokud je to srot tak neco casem asi jo. Kolik bude asi zalezet na cene novych surovin a jak vsechno pojede. Dokud linky nejede a je toho malo tak asi prd, protoze to musi nekdo skladovat.
-
- Příspěvky: 59
- Registrován: stř led 08, 2020 12:56 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Vzácných kovů se ročně vytěží kolem 350tis tun, ropy kolem 5 mld! tun a většinu (přes 80%) z ní spálíme (2/3 naprosto bez užitku), to už někdo recykluje produkty jejího spalování? IMHO pochybuju, že za CO2 někdo něco dostane teda, za zbavení se odpadu je zvykem v rozvinutých zemích spíš platit...fugas píše: ↑úte kvě 28, 2024 11:19 amJasně že ano. Rozemlýt starý obrubník zase není taková věda. Proklikal jsem ty tvoje odkazy na recyklaci baterek, pár jich mám. Tak že prý by mi poslali cenovou nabídku. To jsme se špatně pochopili. Já se nechci zbavit eternitu. Já mám baterky plné těch drahých prvků. Tak bych čekal, že někdo zaplatí aspoň minimální cenu mě. Ale asi ne, páč je to tak drahé, že se to raději hrabe z té země.
3 x MPII 48-5000, 57,3 kWh (4xSeplos Mason 280), 8,07 kWp JJZ
6x365Wp Longi, 12x445Wp Jinko, 3x180Wp PvEnterprise
Leaf 2014, 294tis km
6x365Wp Longi, 12x445Wp Jinko, 3x180Wp PvEnterprise
Leaf 2014, 294tis km
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
No. A jaký bude nárůst těžby vzácných kovů, až budou ty EV chtít všichni? O odpadu nic neříkám. Říkám že mám ty baterky plné těch vzácných prvků a přes to bych měl platit za recyklaci. To asi naznačuje, že to úplně efektivní nebude. Když jsem si koupil EV, taky jsem upřednostňoval jen pozitiva. Dnes se více přikláním k objektivitě. Nic víc, nic míň. A to CO2 bych do toho netahal. To je jenom marketing. Zabreč si nad CO2 až ti třeba z Číny přijede lodí nějaká blbost, nebo až si decentně odplivne nějaká sopka.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2244
- Registrován: sob pro 21, 2013 6:58 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Nechci prachy. Chci aby to zrecyklovali zadarmo. To ale nedělají. Patrně je to tak náročné, že chtějí prachy oni ode mě. Takže je, nebo to není nebezpečný odpad, jak jsem zmínil na začátku? Jsem zmaten.glottis píše: ↑úte kvě 28, 2024 11:43 amJako ze bys za to neco dostal ty jo? Ale to neni olovena baterie kde je vetsina vahy v tom kovufugas píše: ↑úte kvě 28, 2024 11:19 amJasně že ano. Rozemlýt starý obrubník zase není taková věda. Proklikal jsem ty tvoje odkazy na recyklaci baterek, pár jich mám. Tak že prý by mi poslali cenovou nabídku. To jsme se špatně pochopili. Já se nechci zbavit eternitu. Já mám baterky plné těch drahých prvků. Tak bych čekal, že někdo zaplatí aspoň minimální cenu mě. Ale asi ne, páč je to tak drahé, že se to raději hrabe z té země.
tak jsme si dal par vterin hledani a zjistil jsem
1kg litium se obchoduje ted za 105dolaru ~ 2500 korun, kobalt 27usd, mangan 40, nikl 20
1kwh baterie obsahuje pry 167 g lithia
tesla s 80kwh ma tedy 13kg lithia = 33kkc
manganu a kobaltu je tam pry tak 10kg a niklu 60kg. pak nejaky hlinik, med
Ted za to dostanes asi prd, pokud to neprodas teda na funkcni bloky. Pokud je to srot tak neco casem asi jo. Kolik bude asi zalezet na cene novych surovin a jak vsechno pojede. Dokud linky nejede a je toho malo tak asi prd, protoze to musi nekdo skladovat.
Isolar 5kW (Axpert klon), LiFePo4 202Ah Lishen 18s.Nyní v přestavbě P106 Electric z projektu LiFePo4 na LiIon 100Ah.
-
- Příspěvky: 2674
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Začátek konce elektromobility?
kde chtej prachy? Posli link
-
- Příspěvky: 3411
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Vzhledem k tomu, že největší výrobci CATL a BYD dále snižují ceny, jsou menší výrobci baterií nuceni je následovat, což bude dále snižovat ceny dodávaných baterií na trh. Podle analýza společnosti Volta Foundation je letos možný pokles ceny LFP článků až na hladinu 56 USD/kWh, což je dramatická změna oproti konci roku 2023, kdy ceny v průměru dosahovaly 107 USD/kWh.
https://www.solarninovinky.cz/catl-odst ... degradaci/
V článku je graf ,jak ceny baterii v čase klesají a podle tohoto trendu čeká fosilní motory v osobní dopravě zánik.
https://www.solarninovinky.cz/catl-odst ... degradaci/
V článku je graf ,jak ceny baterii v čase klesají a podle tohoto trendu čeká fosilní motory v osobní dopravě zánik.
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne úte kvě 28, 2024 2:10 pm, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 59
- Registrován: stř led 08, 2020 12:56 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Nárůst tam bude, ale těžko v takových objemech, jako "jednorázová" ropa. Nechci tuhle debatu stočit k CO2 (ta poznámka souvisela čiště s recyklací), ale sopky můžou asi za 1% emisí CO2, tam nemám důvod brečet a námořní doprava může za celosvětové emise asi z 1/5 toho, co osobní doprava. Nic moc, ale vzhledem k tomu že kontejnerová loď má emise cca 16g/km/t nákladu a vzhledem k průměrné obsazenosti osobního auta, kde tahle hodnota vychází na cca 100násobek, tak jim nemám moc co vyčítat v efektivitě (btw blbosti nekupuju ). Já mám taky rád objektivitu a zejména fakta, ne dojmy.fugas píše: ↑úte kvě 28, 2024 1:27 pmNo. A jaký bude nárůst těžby vzácných kovů, až budou ty EV chtít všichni? O odpadu nic neříkám. Říkám že mám ty baterky plné těch vzácných prvků a přes to bych měl platit za recyklaci. To asi naznačuje, že to úplně efektivní nebude. Když jsem si koupil EV, taky jsem upřednostňoval jen pozitiva. Dnes se více přikláním k objektivitě. Nic víc, nic míň. A to CO2 bych do toho netahal. To je jenom marketing. Zabreč si nad CO2 až ti třeba z Číny přijede lodí nějaká blbost, nebo až si decentně odplivne nějaká sopka.
3 x MPII 48-5000, 57,3 kWh (4xSeplos Mason 280), 8,07 kWp JJZ
6x365Wp Longi, 12x445Wp Jinko, 3x180Wp PvEnterprise
Leaf 2014, 294tis km
6x365Wp Longi, 12x445Wp Jinko, 3x180Wp PvEnterprise
Leaf 2014, 294tis km
-
- Příspěvky: 887
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Začátek konce elektromobility?
Stejně je to zvláštní, že se tento cenový vývoj moc nepropisuje do ceny koncových výrobků, tedy aut. Ale i komerčních BESS, což zajímá nás solárníky (abychom mohli přestat stavět své neúhledné baterky a mohli si levně kupovat pohledné komerční výrobky).Franta2776 píše: ↑úte kvě 28, 2024 1:49 pmVzhledem k tomu, že největší výrobci CATL a BYD dále snižují ceny, jsou menší výrobci baterií nuceni je následovat, což bude dále snižovat ceny dodávaných baterií na trh. Podle analýza společnosti Volta Foundation je letos možný pokles ceny LFP článků až na hladinu 56 USD/kWh, což je dramatická změna oproti konci roku 2023, kdy ceny v průměru dosahovaly 107 USD/kWh.
Už dost dávno Tesla inzerovala, že dělá články za 100 USD/kWh.
Pokud hodně dobré auto má 70kWh v baterkách, tak je to ve výrobní ceně 7000 USD, tedy řekněme 175 tis. Kč.
Vše ostatní by mělo být v elektroautě o dost levnější. Žádná složitá převodovka, 100kW elektromotor odnesu v náručí. Navíc je výkonová elektronika, ale elektronika obecně je dnes docela levná.
Tak proč ty e-auta jsou pořád cenově tak vysoko? A vysoko jsou i ta, co mají baterku poloviční.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5308
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Lokalita: blízko Brna
- Bydliště: blízko Brna
Re: Začátek konce elektromobility?
Protože není účelem vyměnit auta 1:1 ...
Protože když bys to 1:1 vyměnil, tak to nikdy nenabiješ.
A proč se na tom nenapakovat.
Protože když bys to 1:1 vyměnil, tak to nikdy nenabiješ.
A proč se na tom nenapakovat.
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 7 488 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 3411
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Jasný je trend, baterie jsou polotovar.Podle mě se to v cenách koncových výrobků začne projevovat v přiṣ̌tím roce.Jenom neẓ̌ ty baterky dovezeṣ̌ do Evropy od objednání trvá půl roku.Mex píše: ↑úte kvě 28, 2024 3:49 pmStejně je to zvláštní, že se tento cenový vývoj moc nepropisuje do ceny koncových výrobků, tedy aut. Ale i komerčních BESS, což zajímá nás solárníky (abychom mohli přestat stavět své neúhledné baterky a mohli si levně kupovat pohledné komerční výrobky).Franta2776 píše: ↑úte kvě 28, 2024 1:49 pmVzhledem k tomu, že největší výrobci CATL a BYD dále snižují ceny, jsou menší výrobci baterií nuceni je následovat, což bude dále snižovat ceny dodávaných baterií na trh. Podle analýza společnosti Volta Foundation je letos možný pokles ceny LFP článků až na hladinu 56 USD/kWh, což je dramatická změna oproti konci roku 2023, kdy ceny v průměru dosahovaly 107 USD/kWh.
Už dost dávno Tesla inzerovala, že dělá články za 100 USD/kWh.
Pokud hodně dobré auto má 70kWh v baterkách, tak je to ve výrobní ceně 7000 USD, tedy řekněme 175 tis. Kč.
Vše ostatní by mělo být v elektroautě o dost levnější. Žádná složitá převodovka, 100kW elektromotor odnesu v náručí. Navíc je výkonová elektronika, ale elektronika obecně je dnes docela levná.
Tak proč ty e-auta jsou pořád cenově tak vysoko? A vysoko jsou i ta, co mají baterku poloviční.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 60
- Registrován: čtv říj 06, 2022 10:22 am
Re: Začátek konce elektromobility?
Evropská cenotvorba je opravdu k nas... . Citroen C3 (v benzínu) koupíš jako skladovku za 300tis Kč, e-C3 se 40kWh LFP baterkou v dnešní hodnotě baterie do 100tis max koupíš za 700tis Kč, proč? Podobně velké s podobnou baterií BYD Seagull v Číně za $12tis, tj. 300tis Kč, do Evropy se nedováží, protože Evropa chce jenom prémiové vozy. Vyšší modely, co sem dovezou jsou za dvojnásobek co v Číně, i tak jsou pořád o těch 10% až 20% levnější než Evropani.Mex píše: ↑úte kvě 28, 2024 3:49 pmStejně je to zvláštní, že se tento cenový vývoj moc nepropisuje do ceny koncových výrobků, tedy aut. Ale i komerčních BESS, což zajímá nás solárníky (abychom mohli přestat stavět své neúhledné baterky a mohli si levně kupovat pohledné komerční výrobky).
Už dost dávno Tesla inzerovala, že dělá články za 100 USD/kWh.
Pokud hodně dobré auto má 70kWh v baterkách, tak je to ve výrobní ceně 7000 USD, tedy řekněme 175 tis. Kč.
Vše ostatní by mělo být v elektroautě o dost levnější. Žádná složitá převodovka, 100kW elektromotor odnesu v náručí. Navíc je výkonová elektronika, ale elektronika obecně je dnes docela levná.
Tak proč ty e-auta jsou pořád cenově tak vysoko? A vysoko jsou i ta, co mají baterku poloviční.
-
- Příspěvky: 1777
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Začátek konce elektromobility?
Kdo postřehl novinku od Korejců?
Slušně velké SUV s použitelným kufrem, plně v elektrice. Baterie a pohon od BYD - baterie LifePO4. Záruka na baterii 10 let, nebo 1 000 000km. Kapacita baterie 73,4kWh, kombinovaný dojezd (papírový) 462km, DC nabíjení 140kW, AC nabíjení 11kW.
Cena: 879900Kč s DPH, tzn 727190Kč bez DPH, 527190Kč po dotaci.
Nevýhody: přední náhon, nižší světlá výška, nelze 4x4, 140kW nabíjení není úplně TOP....
ssangyong torres evx.... dnes jsem zkoušel tohle auto v benzínu a je to dobré svezení.
https://www.ssangyong.cz/file/sdff-get?id=1616&view=1
Slušně velké SUV s použitelným kufrem, plně v elektrice. Baterie a pohon od BYD - baterie LifePO4. Záruka na baterii 10 let, nebo 1 000 000km. Kapacita baterie 73,4kWh, kombinovaný dojezd (papírový) 462km, DC nabíjení 140kW, AC nabíjení 11kW.
Cena: 879900Kč s DPH, tzn 727190Kč bez DPH, 527190Kč po dotaci.
Nevýhody: přední náhon, nižší světlá výška, nelze 4x4, 140kW nabíjení není úplně TOP....
ssangyong torres evx.... dnes jsem zkoušel tohle auto v benzínu a je to dobré svezení.
https://www.ssangyong.cz/file/sdff-get?id=1616&view=1
-
- Příspěvky: 3411
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Re: Začátek konce elektromobility?
Dával jsem tu odkaz včera.Podle mě pro toho,kdo netráví mnoho času na dálnici při dálkových jízdách je to ok.Na dálnici to má velký odpor vzduchu a ne moc velkou baterku.Taková EV9 je taky krabice,ale má 100kWh baterku.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 142
- Registrován: sob bře 18, 2023 12:50 pm
- Lokalita: Jihlava
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9840
- Kapacita baterie [kWh]: 13,6
Re: Začátek konce elektromobility?
Jenže EV9 je od 1.809.980,-Kč s DPH. Takže i bez DPH a s dotací je pořád za 1.286.000,- což je pro spoustu lidí pořádnej ranec.Franta2776 píše: ↑úte kvě 28, 2024 5:44 pmDával jsem tu odkaz včera.Podle mě pro toho,kdo netráví mnoho času na dálnici při dálkových jízdách je to ok.Na dálnici to má velký odpor vzduchu a ne moc velkou baterku.Taková EV9 je taky krabice,ale má 100kWh baterku.
9,84kWp, 2x MPPT 150/100, MPPT 150/70, 3x MultiPlus-II 5kVA, Cerbo GX, 13,6kWh LiFePO4,
ESS v síti E.On
ESS v síti E.On