VW T4 California 1998, doplnění soláru
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 908
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Chlapi, to neřešte. Prostě nadšení kombinované s nevhodnými barvami drátů. Důležitá informace je, že to přežije. Uvnitř patrně bude na vstupu anti-paralelní dioda, takže okamžitě vyletí pojistka a regulátoru se nic nestane. Díky tomu, že je to celý zalitý v nějakým epoxidu je to totiž neopravitelný.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 908
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
100W flexi panel je na střeše, lepil jsem lepidlem na autoskla s použitím primeru. Původní kabely 2,5mm2 s MC4 konektory jsem nakonec vyměnil za solární kabel 4mm2. Takže budou menší ztráty, navíc bez přechodových odporů.
Pod deklem v autě se schovává Victron Smartsolar 75/15. Zatím to nabíjí statečně, ale auto stojí doma, tak je vícemnéně bez spotřeby.
Původně jsem chtěl použít i výstup "load", abych měl tušení, jakou mám spotřebu. Ale na štítku lednice je nálepka, že jištění má být 40A a Victron dovoluje pojistku 20 - 25A. A navíc má nějakou nadproudovou ochranu na 15A. Takže výstup load jsem nakonec nepoužil. Nebo má někdo zkušenost, že nadproudová ochrana je dost pomalá na rozběh kompresorové lednice (12V/60W)?
Pod deklem v autě se schovává Victron Smartsolar 75/15. Zatím to nabíjí statečně, ale auto stojí doma, tak je vícemnéně bez spotřeby.
Původně jsem chtěl použít i výstup "load", abych měl tušení, jakou mám spotřebu. Ale na štítku lednice je nálepka, že jištění má být 40A a Victron dovoluje pojistku 20 - 25A. A navíc má nějakou nadproudovou ochranu na 15A. Takže výstup load jsem nakonec nepoužil. Nebo má někdo zkušenost, že nadproudová ochrana je dost pomalá na rozběh kompresorové lednice (12V/60W)?
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Tak pomalá nebude když chceš pomalou dává se motorová ta toleruje náběh klasická ne
-
- Příspěvky: 3409
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Flexi panel jsem řešil minulý týden,objednána sada: https://de.aliexpress.com/item/100W-DIY ... 4c4ddkdi3a
Došlo to za měsíc ve dvou balících s odstupem víkendu,takže to ani náhodou nejde z ČR jak mylně uvádí u panelu.Panel nalepen na střechu,průchod jde odpojenou satelitní anténou rádia 6mm sol. kabelem až do motorového prostoru a tam 10A regl,který má dva dobíjecí USB sloty a jednoduché nastavení času,Abs/flout/minimum.Napojil jsem to právě na startovací baterku,protože druhou tahat nechci a vybití je ošéfované samotnou lednicí.Mám kompresorovou do -18°C a jde na ní nastavit jednoduše minimální napětí,kdy už nevezme nic.Pokud se člověk hýbe s autem tak je to jedno,pokud kempuje přez den, tak taky a přez noc vlastně ani nevidím důvod ,aby lednice běžela,kdo by to chtěl poslouchat s hlavou skoro vedle ní ,prostě ji vypnu.No a že nenastartuji to snad s tím panelem co to udržuje stále plné nehrozí,maximálně po neopatrném počínaní přez noc na druhý den chvilku počkám,až to docucne z panelu a jede se dál.Vždyť jsem na dovolené,tak kam spěchat .
Došlo to za měsíc ve dvou balících s odstupem víkendu,takže to ani náhodou nejde z ČR jak mylně uvádí u panelu.Panel nalepen na střechu,průchod jde odpojenou satelitní anténou rádia 6mm sol. kabelem až do motorového prostoru a tam 10A regl,který má dva dobíjecí USB sloty a jednoduché nastavení času,Abs/flout/minimum.Napojil jsem to právě na startovací baterku,protože druhou tahat nechci a vybití je ošéfované samotnou lednicí.Mám kompresorovou do -18°C a jde na ní nastavit jednoduše minimální napětí,kdy už nevezme nic.Pokud se člověk hýbe s autem tak je to jedno,pokud kempuje přez den, tak taky a přez noc vlastně ani nevidím důvod ,aby lednice běžela,kdo by to chtěl poslouchat s hlavou skoro vedle ní ,prostě ji vypnu.No a že nenastartuji to snad s tím panelem co to udržuje stále plné nehrozí,maximálně po neopatrném počínaní přez noc na druhý den chvilku počkám,až to docucne z panelu a jede se dál.Vždyť jsem na dovolené,tak kam spěchat .
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Většinou když se dělalo auto na expedici byli dvě baterie jedná motor druhá spaní na druhou stranu se nejezdivalo sólo takže kdyžtak ráno to řešili kabely.
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
to MARKO: máš z reglu odstraněný kurvítka? 1.) tranzistory nedosedají na ten zadní plech. Natvarovat, přidat teplovodivou pastu.
2.) není umytá DPS, o lakování se jí ani nesnilo, tak aby měla šanci v tom motorvým prostoru přežít aspoň jednu sezónu...
3.) zadní stěna reglu z 1 mm plechu toho tepla moc neodvede, já místo ní dal kus hliníku tl.2.5mm, kterej je větší než ta krabička. Na 24V systému s 225Wp panelem už to jede skoro sezónu.
2.) není umytá DPS, o lakování se jí ani nesnilo, tak aby měla šanci v tom motorvým prostoru přežít aspoň jednu sezónu...
3.) zadní stěna reglu z 1 mm plechu toho tepla moc neodvede, já místo ní dal kus hliníku tl.2.5mm, kterej je větší než ta krabička. Na 24V systému s 225Wp panelem už to jede skoro sezónu.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Ono hlavně v motorovém prostoru po vypnutí motoru uděláš bez větších problémů 80 stupňů otázka je jak dlouho tohle regulátor vydrží
-
- Příspěvky: 908
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Hlásím návrat z první větší dovolené. Panel drží na svém místě. 3000km, 3 týdny, max 155km/h
Maximum výroby cca 70-80W (horký panel, zaprášený, slunce pod úhlem). Pod stromy to kupodivu dávalo kolem 1A. Při setrvání v kempu bez proudu to třetí den ráno ukazovalo asi 20% zbývající kapacity baterky. Hlavní je, že nikdy nám energie nedošla. Ještě se mrknu do historie v regulátoru, jestli z toho vytáhnu něco zajímavého.
Maximum výroby cca 70-80W (horký panel, zaprášený, slunce pod úhlem). Pod stromy to kupodivu dávalo kolem 1A. Při setrvání v kempu bez proudu to třetí den ráno ukazovalo asi 20% zbývající kapacity baterky. Hlavní je, že nikdy nám energie nedošla. Ještě se mrknu do historie v regulátoru, jestli z toho vytáhnu něco zajímavého.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 908
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Včera i dneska regulátor ukazuje na soláru 0V. Ale ve statistice nějaké napětí je. Ověřeno multimetrem na svorkách panelu, 0V. Nějaký nápad co to znamená?
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
v lepším případě utrženej drát nebo zkrat, v horším přerušenej panel uvnitř.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Snad bude chyba jen tu...luky píše:Původní kabely 2,5mm2 s MC4 konektory jsem nakonec vyměnil za solární kabel 4mm2. Takže budou menší ztráty, navíc bez přechodových odporů
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Mne to slovo "flexi" v súvislosti s kremíkom stále trhá uši, aj keď vieme, že je to delené na mnoho elementov... Je to prirodzený zdroj pruuuserov. Bude to ten horší prípad podla kodl69, obávam sa.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Kazdopadne "lifetime vyroba 8kWh" to je snad svetovy rekord v cene za kWh
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 908
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
kodl69 píše:v lepším případě utrženej drát nebo zkrat, v horším přerušenej panel uvnitř.
Měřeno multimetrem v připojovací krabičce. Nejlepší varianta by byla proražená dioda. Ale vzhledem k tomu, že na sluníčku tam bylo fakt 0.00V, tak so bojím, že se to někde trhlo. Zkusím odpojit kabely od regulátoru a vypájet diodu.youda píše:Snad bude chyba jen tu...luky píše:Původní kabely 2,5mm2 s MC4 konektory jsem nakonec vyměnil za solární kabel 4mm2. Takže budou menší ztráty, navíc bez přechodových odporů
Moc to nechápu, je to už dva měsíce nalepený na rovným sklolaminátu, přežilo to Korsický sluníčko a 3000km a pak to přestane fungovat doma na dvorku...
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 908
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Je to na rovné střeše, žádná divočina. Dělám v oboru s křemíkem, takže vím, co to vydží a co ne...vlkazajac píše:Mne to slovo "flexi" v súvislosti s kremíkom stále trhá uši, aj keď vieme, že je to delené na mnoho elementov... Je to prirodzený zdroj pruuuserov. Bude to ten horší prípad podla kodl69, obávam sa.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 908
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
V tomto případě je to tak, že mám velké přebytky. A když s tím stojím někde v polostínu, tak mi výkon nestačí. Že bych nainstaloval bojler?youda píše:Kazdopadne "lifetime vyroba 8kWh" to je snad svetovy rekord v cene za kWh
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
To jsem docela zvědav, jestli se ti povede odhalit kde vznikla ta chyba... určitě pak dej vědět.
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Omyl ! Žiadna strecha na aute nie je rovná. On by ten flexi panel možno vydržal viac na skutočne rovnej ploche, alebo aspoň na tzv. rozvinuteľnej ( pojem z deskriptívnej geometrie ). Ale dostáva riadne zabrať teplom a mechanickými deformáciami, je to oveľa horšie, ako klasický panel v ráme.luky píše:...
Je to na rovné střeše, žádná divočina. Dělám v oboru s křemíkem, takže vím, co to vydží a co ne...
Bojler v primeranej podobe vôbec nie je nereálny. Ja si zohrievam vodu prebytkami z 280 Wp, teplá voda v kuchyni a v sprche je dobrá vec. Chce to však 2 nádrže, voľného miesta v T4 asi veľa nebude...
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 908
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Malý posun. Číňan mi nabízí 70% peněz zpátky, abych si koupil novej panel. Co vy na to? Obávám se, že na něj nemám žádný páky, takže je to vlastně dobrá nabídka.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 3409
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
No pokud máš koupit zase ten samý ,tak bych neřek?!Pokud vrací prachy tak určitě,jen při pay-pal platbě je možné zahájit spor a na základě relevatních důkazů dostat vše zpět mimo poštu.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 24 Odpovědi
- 2350 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Pawel
-
- 10 Odpovědi
- 1612 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Franta2776
-
- 7 Odpovědi
- 1085 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od FRSO
-
- 12 Odpovědi
- 1320 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od capo56
-
-
Doplnění akumulační nádrže
od dvorka95 » » v Boilery, ohřev TUV, vytápění, klimatizace
Doplnění akumulační nádrže
- 45 Odpovědi
- 3556 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od unicast
-