Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

Kazdej na to a jinej nazor.

Clovek se narodi, zije zemre, za tu dobu udela spousty cinnosti. ta doba je jsne ohranicena Narozeni -> Smrt.
Doba je tedy limitovana, jako vsechno. Kazdy to ma jinak, ale pro me je cas ktery mohu travit na tomto svete vzacny a drahy, je ho malo, proto ho nechci ztracet zbytecnymi cinnostmi.

PS: nejsem z tech ktery od rana do vecera pracuji, a proto nestihaji, ale rad delam cinnosti co me bavi a naplnuji, mezi to rozhodne cekani na palivove pumpe nepatri :)
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

V tomto článku je obrázok o penetrácii EV-s vo vozidlovom parku v krajinách EU.
https://www.euractiv.com/section/electr ... ransition/

Rumunsko, Litva, Česko, Estónsko, Grécko, SLovensko, Poĺsko je na konci
s menej ako 1 % el. áut.

V EU má vzniknúť min. 10 Gigafactories na baterky.
https://www.euractiv.com/section/batter ... factories/
Sú za tým firmy, ako:
Tesla, Northvolt, Varta, Saft, LG, Samsung, SK Innovation, CATL, ABB, Siemens.

EU bude ročne potrebovať 600 GWh bateriek.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
rva
Příspěvky: 3947
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rva »

Pokud na západě e-auta pořádně zadotují a ta klasická nějak znevýhodní, tak se budou prodávat jenom e-auta. Přitom obvykle nová technologie je výhodnější a proto se sama uplatní bez potřeby dotací a lidé si ji sami dobrovolně pořizují. Pokud E-auta vyžadují takovéto regulace, znamená to, že se jedná o horší řešení, než je to stávající se spalovacími motory.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brin »

dumi píše:
Kazdej na to a jinej nazor.

Clovek se narodi, zije zemre, za tu dobu udela spousty cinnosti. ta doba je jsne ohranicena Narozeni -> Smrt.
Doba je tedy limitovana, jako vsechno. Kazdy to ma jinak, ale pro me je cas ktery mohu travit na tomto svete vzacny a drahy, je ho malo, proto ho nechci ztracet zbytecnymi cinnostmi.

PS: nejsem z tech ktery od rana do vecera pracuji, a proto nestihaji, ale rad delam cinnosti co me bavi a naplnuji, mezi to rozhodne cekani na palivove pumpe nepatri :)
Tak to se divím, že ještě nemáš EV. Protože s EV zpravidla na žádné palivové pumpě (a to ani na nabíječce) čekat nebudeš. Normální člověk totiž EV nabíjí doma v noci a u aut se 40 kWh baterkou a víc bude tento styl nabíjení dělat asi 99 %.
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brin »

rva píše:
Pokud na západě e-auta pořádně zadotují a ta klasická nějak znevýhodní, tak se budou prodávat jenom e-auta. Přitom obvykle nová technologie je výhodnější a proto se sama uplatní bez potřeby dotací a lidé si ji sami dobrovolně pořizují. Pokud E-auta vyžadují takovéto regulace, znamená to, že se jedná o horší řešení, než je to stávající se spalovacími motory.
To záleží, jak se to vezme. Pokud bychom započítali do ceny spalovacích aut, EV, benzínu, nafty a elektřiny všechny externality, tak nás EV vyjde levněji. Jenže to my neděláme, co je nám do toho, že benzínové auto sežere za minutu zhruba 5000 litrů vzduchu a zcela ho znehodnotí, že? A to je to nejmenší, co spalovací auta dělají.
dumi
Příspěvky: 2037
Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od dumi »

brin píše:
dumi píše:
Kazdej na to a jinej nazor.

Clovek se narodi, zije zemre, za tu dobu udela spousty cinnosti. ta doba je jsne ohranicena Narozeni -> Smrt.
Doba je tedy limitovana, jako vsechno. Kazdy to ma jinak, ale pro me je cas ktery mohu travit na tomto svete vzacny a drahy, je ho malo, proto ho nechci ztracet zbytecnymi cinnostmi.

PS: nejsem z tech ktery od rana do vecera pracuji, a proto nestihaji, ale rad delam cinnosti co me bavi a naplnuji, mezi to rozhodne cekani na palivove pumpe nepatri :)
Tak to se divím, že ještě nemáš EV. Protože s EV zpravidla na žádné palivové pumpě (a to ani na nabíječce) čekat nebudeš. Normální člověk totiž EV nabíjí doma v noci a u aut se 40 kWh baterkou a víc bude tento styl nabíjení dělat asi 99 %.
Kdyz s tim dojedu na to jedno nabiti aspon 500km, tak by to nocni.nabijeni prichazelo v uvahu. Jak uz jsem psal, do prace jedu 150-250km podle toho jestli mam.jeste neco cestou. Behem toho se nabijenim drzovat fakt nechci.
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
rva
Příspěvky: 3947
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rva »

brin píše:
co je nám do toho, že benzínové auto sežere za minutu zhruba 5000 litrů vzduchu a zcela ho znehodnotí, že? A to je to nejmenší, co spalovací auta dělají.
Pokud by ses zeptal třeba květáku, tak ten ti řekne, že spalovací auto mu z bezcenného kyslíku vyrobí CO2, kterým se může živit. Dokonce se používají i kogenerační jednotky, které vypouštějí výfuk přímo do skleníků a tak cenný CO2 + teplo využijí na bujnější růst rostlin.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

rva píše:
Pokud na západě e-auta pořádně zadotují a ta klasická nějak znevýhodní, tak se budou prodávat jenom e-auta. Přitom obvykle nová technologie je výhodnější a proto se sama uplatní bez potřeby dotací a lidé si ji sami dobrovolně pořizují. Pokud E-auta vyžadují takovéto regulace, znamená to, že se jedná o horší řešení, než je to stávající se spalovacími motory.
EE, strach a pohodlnost, nevedomost, spatne informace a napalena cena vyrobcu je to co to brzdi a brzdit se budou snazit co nejdele, aby mohli prodavat odpad z ropy, tak uz by bylo na case ucit od zakladni skoly a hlavne na VŠ jak a co vznika rafinaci cerneho zlata a jake produkty a v jakem mnozstvi z toho jdou.
Pak je vysledek letadel, lodi, aut a predevsim mych oblibenych jednostopych vozidel(nejhorsi pomer vaha/spotreba paliva) jasny, proc tu s nami porad jsou ;-).
Uživatelský avatar
vlkazajac
R.I.P.
Příspěvky: 3481
Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od vlkazajac »

V exotickom Macedónsku to roztáčajú s eutami :
https://www.bbclassiccars.com/index.php/configure
Elektromobil na báze Fiata 600/Zastavy 750 s 10 kWh batériou a 20 kW motorom.
4.jpg
4.jpg (107.21 KiB) Zobrazeno 609 x
fičo.jpg
Troška hrdze nikto nerieši..... Ale rýchlosť radšej obmedzili na 120 km/h ))
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
rva
Příspěvky: 3947
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rva »

NOPARasito píše:
EE, strach a pohodlnost, nevedomost, spatne informace a napalena cena vyrobcu je to co to brzdi a brzdit se budou snazit co nejdele, aby mohli prodavat odpad z ropy, tak uz by bylo na case ucit od zakladni skoly a hlavne na VŠ jak a co vznika rafinaci cerneho zlata a jake produkty a v jakem mnozstvi z toho jdou.
Ale vždyť snad víme rozdíl elektromobilu a ropáka. Cena elektřiny z baterek je taky známá, jejich omezená životnost taky, nepříjemné "tankování" taky. A pokud srovnáme cenu + náklady na provoz (po odečtení daní - hlavně spotřební, dotací a podobně), tak zjistíme, že ropák je na tom lépe.
Pára nahradila koně bez dotací. Benzín nahradil páru též bez dotací. Elektřina nahradila naftu a páru na železnici rovněž bez dotací. Tam všude se jednalo o pokrok, kde nová technologie měla lepší vlastnosti, než ta stávající. Elektroauta proto nejsou lepší technologií. Třeba časem budou, až budou lepší baterie (pokud je to vůbec fyzikálně možné) a dražší ropa.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Uživatelský avatar
NOPARasito
Příspěvky: 2623
Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od NOPARasito »

Jak říkám, špatné informace ;-).
Jen ze strany taxislužby
https://cleantechnica.com/2018/07/17/te ... n-a-tesla/
A jeste tu, samozrejme dotovane (naopak)
https://www.google.com/amp/s/www.mojele ... del-x/amp/
brin
Příspěvky: 930
Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od brin »

rva píše:
brin píše:
co je nám do toho, že benzínové auto sežere za minutu zhruba 5000 litrů vzduchu a zcela ho znehodnotí, že? A to je to nejmenší, co spalovací auta dělají.
Pokud by ses zeptal třeba květáku, tak ten ti řekne, že spalovací auto mu z bezcenného kyslíku vyrobí CO2, kterým se může živit. Dokonce se používají i kogenerační jednotky, které vypouštějí výfuk přímo do skleníků a tak cenný CO2 + teplo využijí na bujnější růst rostlin.
Aby ses nedivil, až tě s tím CO2 ten květák během noci pošle do háje a udusí se.
unicast
Příspěvky: 1496
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od unicast »

brin píše:
Jenže to my neděláme, co je nám do toho, že benzínové auto sežere za minutu zhruba 5000 litrů vzduchu a zcela ho znehodnotí, že? A to je to nejmenší, co spalovací auta dělají.
A což teprve taková kamna. Nebo táborák. Nebo lesní požár (což je mimochodem přirozená součást obnovy mnoha ekosystémů). To je teprve spotřeba vzduchu...

On ovšem při tom spalovaní ve vzduchu nevyhoří všechen kyslík, ale jen část. Proto se taky v garáži s nastartovaným autem neudusíš/neotrávíš už za deset minut, ale až tak za dvě hodiny.
mozeg
Příspěvky: 121
Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od mozeg »

unicast píše:
brin píše:
Jenže to my neděláme, co je nám do toho, že benzínové auto sežere za minutu zhruba 5000 litrů vzduchu a zcela ho znehodnotí, že? A to je to nejmenší, co spalovací auta dělají.
A což teprve taková kamna. Nebo táborák. Nebo lesní požár (což je mimochodem přirozená součást obnovy mnoha ekosystémů). To je teprve spotřeba vzduchu...

On ovšem při tom spalovaní ve vzduchu nevyhoří všechen kyslík, ale jen část. Proto se taky v garáži s nastartovaným autem neudusíš/neotrávíš už za deset minut, ale až tak za dvě hodiny.
Na zemi ale nie je viac ako miliarda taborakov a lesnych poziarov.
rva
Příspěvky: 3947
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rva »

Ono je dobré si oprášit jednou za čas školní učivo a podívat se na koloběh uhlíku v přírodě. A třeba si uvědomit, že nejvíc uhlíku (který byl kdysi v atmosféře) už živočichové vychytali a ten je navázán v nerostech (80 000 000 gigatun - hlavně vápence), hydrosféra (rozpuštěný ve vodě) 40 000 gigatun, a na atmosféru zbývá pouhých 800 gigatun, stejně jako na fosilní paliva. https://cs.wikipedia.org/wiki/Kolob%C4%9Bh_uhl%C3%ADku
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Problém je len ten, že napr. 350 r. produkcie metánu a CO2 zdvihne teplotu
o 8 *C a hladinu morí o 22 m a potom to prírode trvá 42000 r., kým sa to ochladí
a zaľadní. Tiež záleží či to začína na severnej alebo južnej pologuli.
Podľa toho sa potom správajú oceánske prúdy, na povrchu, v hĺbke a potom
úplne dole na dne oceánu.

Tiež záleží na miešaní vody v oceánoch s roznou salinitou.

Ak sa Zem zaľadní tak, že sa vytvorí ľad CO2, tak už sa Zem nikdy neohreje,
jedine, že by sa zvačšila aktivita Slnka, aká bola pred 2 až 4 mld. rokov,
resp., že by sa znížila aktivita Slnka, tým sa Slnko ochladí, zmení spektrálny
tym z G na K a narastie, tak že pohltí Merkúr, neskor Venušu.

Lenže potom ten jeden cyklus bude trvať len dovtedy, kým sa nevyparia oceány.

Podobne ak sa ešte oteplí o 2 - 3 stupne, začne sa uvoľňovať CH4, tak už pomože
len nejaký 15 km-vý šuter, ktorý by to tak zatienil prachom, že by sa povrch
ochladil, ale čo by to znamenalo pre atmosféru, neviem.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

AC a DC nabíjačky zvnútra:
https://www.youtube.com/watch?v=4S4xF5aXqbo
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Nové euto pre tých, čo majú veľkú FVE a potrebujú jazdiť rýchlo:
https://www.youtube.com/watch?v=Z3Qurllam_M
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Uživatelský avatar
diablo007
Příspěvky: 3204
Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
Bydliště: Vyškov

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od diablo007 »

Ještě že už Youda začal šetřit
Uživatelský avatar
rottenkiwi
Příspěvky: 5451
Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
Lokalita: SO, SK
Bydliště: SO, SK

Re: Elektricka / hybridni auta

Příspěvek od rottenkiwi »

Iba pár štátov USA má penetráciu EV-s nadpriemernú, ostatné sú na tom biedne.
Přílohy
EV_penetration.jpg
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek