Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Kazdej na to a jinej nazor.
Clovek se narodi, zije zemre, za tu dobu udela spousty cinnosti. ta doba je jsne ohranicena Narozeni -> Smrt.
Doba je tedy limitovana, jako vsechno. Kazdy to ma jinak, ale pro me je cas ktery mohu travit na tomto svete vzacny a drahy, je ho malo, proto ho nechci ztracet zbytecnymi cinnostmi.
PS: nejsem z tech ktery od rana do vecera pracuji, a proto nestihaji, ale rad delam cinnosti co me bavi a naplnuji, mezi to rozhodne cekani na palivove pumpe nepatri
Clovek se narodi, zije zemre, za tu dobu udela spousty cinnosti. ta doba je jsne ohranicena Narozeni -> Smrt.
Doba je tedy limitovana, jako vsechno. Kazdy to ma jinak, ale pro me je cas ktery mohu travit na tomto svete vzacny a drahy, je ho malo, proto ho nechci ztracet zbytecnymi cinnostmi.
PS: nejsem z tech ktery od rana do vecera pracuji, a proto nestihaji, ale rad delam cinnosti co me bavi a naplnuji, mezi to rozhodne cekani na palivove pumpe nepatri
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
V tomto článku je obrázok o penetrácii EV-s vo vozidlovom parku v krajinách EU.
https://www.euractiv.com/section/electr ... ransition/
Rumunsko, Litva, Česko, Estónsko, Grécko, SLovensko, Poĺsko je na konci
s menej ako 1 % el. áut.
V EU má vzniknúť min. 10 Gigafactories na baterky.
https://www.euractiv.com/section/batter ... factories/
Sú za tým firmy, ako:
Tesla, Northvolt, Varta, Saft, LG, Samsung, SK Innovation, CATL, ABB, Siemens.
EU bude ročne potrebovať 600 GWh bateriek.
https://www.euractiv.com/section/electr ... ransition/
Rumunsko, Litva, Česko, Estónsko, Grécko, SLovensko, Poĺsko je na konci
s menej ako 1 % el. áut.
V EU má vzniknúť min. 10 Gigafactories na baterky.
https://www.euractiv.com/section/batter ... factories/
Sú za tým firmy, ako:
Tesla, Northvolt, Varta, Saft, LG, Samsung, SK Innovation, CATL, ABB, Siemens.
EU bude ročne potrebovať 600 GWh bateriek.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 3947
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Elektricka / hybridni auta
Pokud na západě e-auta pořádně zadotují a ta klasická nějak znevýhodní, tak se budou prodávat jenom e-auta. Přitom obvykle nová technologie je výhodnější a proto se sama uplatní bez potřeby dotací a lidé si ji sami dobrovolně pořizují. Pokud E-auta vyžadují takovéto regulace, znamená to, že se jedná o horší řešení, než je to stávající se spalovacími motory.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 930
- Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak to se divím, že ještě nemáš EV. Protože s EV zpravidla na žádné palivové pumpě (a to ani na nabíječce) čekat nebudeš. Normální člověk totiž EV nabíjí doma v noci a u aut se 40 kWh baterkou a víc bude tento styl nabíjení dělat asi 99 %.dumi píše:Kazdej na to a jinej nazor.
Clovek se narodi, zije zemre, za tu dobu udela spousty cinnosti. ta doba je jsne ohranicena Narozeni -> Smrt.
Doba je tedy limitovana, jako vsechno. Kazdy to ma jinak, ale pro me je cas ktery mohu travit na tomto svete vzacny a drahy, je ho malo, proto ho nechci ztracet zbytecnymi cinnostmi.
PS: nejsem z tech ktery od rana do vecera pracuji, a proto nestihaji, ale rad delam cinnosti co me bavi a naplnuji, mezi to rozhodne cekani na palivove pumpe nepatri
-
- Příspěvky: 930
- Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
To záleží, jak se to vezme. Pokud bychom započítali do ceny spalovacích aut, EV, benzínu, nafty a elektřiny všechny externality, tak nás EV vyjde levněji. Jenže to my neděláme, co je nám do toho, že benzínové auto sežere za minutu zhruba 5000 litrů vzduchu a zcela ho znehodnotí, že? A to je to nejmenší, co spalovací auta dělají.rva píše:Pokud na západě e-auta pořádně zadotují a ta klasická nějak znevýhodní, tak se budou prodávat jenom e-auta. Přitom obvykle nová technologie je výhodnější a proto se sama uplatní bez potřeby dotací a lidé si ji sami dobrovolně pořizují. Pokud E-auta vyžadují takovéto regulace, znamená to, že se jedná o horší řešení, než je to stávající se spalovacími motory.
-
- Příspěvky: 2037
- Registrován: stř zář 05, 2018 8:38 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Kdyz s tim dojedu na to jedno nabiti aspon 500km, tak by to nocni.nabijeni prichazelo v uvahu. Jak uz jsem psal, do prace jedu 150-250km podle toho jestli mam.jeste neco cestou. Behem toho se nabijenim drzovat fakt nechci.brin píše:Tak to se divím, že ještě nemáš EV. Protože s EV zpravidla na žádné palivové pumpě (a to ani na nabíječce) čekat nebudeš. Normální člověk totiž EV nabíjí doma v noci a u aut se 40 kWh baterkou a víc bude tento styl nabíjení dělat asi 99 %.dumi píše:Kazdej na to a jinej nazor.
Clovek se narodi, zije zemre, za tu dobu udela spousty cinnosti. ta doba je jsne ohranicena Narozeni -> Smrt.
Doba je tedy limitovana, jako vsechno. Kazdy to ma jinak, ale pro me je cas ktery mohu travit na tomto svete vzacny a drahy, je ho malo, proto ho nechci ztracet zbytecnymi cinnostmi.
PS: nejsem z tech ktery od rana do vecera pracuji, a proto nestihaji, ale rad delam cinnosti co me bavi a naplnuji, mezi to rozhodne cekani na palivove pumpe nepatri
Dumiho ostruvek: 4,7kWp, 13,3kWh, 2400W inverter
-
- Příspěvky: 3947
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Elektricka / hybridni auta
Pokud by ses zeptal třeba květáku, tak ten ti řekne, že spalovací auto mu z bezcenného kyslíku vyrobí CO2, kterým se může živit. Dokonce se používají i kogenerační jednotky, které vypouštějí výfuk přímo do skleníků a tak cenný CO2 + teplo využijí na bujnější růst rostlin.brin píše:co je nám do toho, že benzínové auto sežere za minutu zhruba 5000 litrů vzduchu a zcela ho znehodnotí, že? A to je to nejmenší, co spalovací auta dělají.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Elektricka / hybridni auta
EE, strach a pohodlnost, nevedomost, spatne informace a napalena cena vyrobcu je to co to brzdi a brzdit se budou snazit co nejdele, aby mohli prodavat odpad z ropy, tak uz by bylo na case ucit od zakladni skoly a hlavne na VŠ jak a co vznika rafinaci cerneho zlata a jake produkty a v jakem mnozstvi z toho jdou.rva píše:Pokud na západě e-auta pořádně zadotují a ta klasická nějak znevýhodní, tak se budou prodávat jenom e-auta. Přitom obvykle nová technologie je výhodnější a proto se sama uplatní bez potřeby dotací a lidé si ji sami dobrovolně pořizují. Pokud E-auta vyžadují takovéto regulace, znamená to, že se jedná o horší řešení, než je to stávající se spalovacími motory.
Pak je vysledek letadel, lodi, aut a predevsim mych oblibenych jednostopych vozidel(nejhorsi pomer vaha/spotreba paliva) jasny, proc tu s nami porad jsou .
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
V exotickom Macedónsku to roztáčajú s eutami :
https://www.bbclassiccars.com/index.php/configure
Elektromobil na báze Fiata 600/Zastavy 750 s 10 kWh batériou a 20 kW motorom. Troška hrdze nikto nerieši..... Ale rýchlosť radšej obmedzili na 120 km/h ))
https://www.bbclassiccars.com/index.php/configure
Elektromobil na báze Fiata 600/Zastavy 750 s 10 kWh batériou a 20 kW motorom. Troška hrdze nikto nerieši..... Ale rýchlosť radšej obmedzili na 120 km/h ))
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 3947
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Elektricka / hybridni auta
Ale vždyť snad víme rozdíl elektromobilu a ropáka. Cena elektřiny z baterek je taky známá, jejich omezená životnost taky, nepříjemné "tankování" taky. A pokud srovnáme cenu + náklady na provoz (po odečtení daní - hlavně spotřební, dotací a podobně), tak zjistíme, že ropák je na tom lépe.NOPARasito píše:EE, strach a pohodlnost, nevedomost, spatne informace a napalena cena vyrobcu je to co to brzdi a brzdit se budou snazit co nejdele, aby mohli prodavat odpad z ropy, tak uz by bylo na case ucit od zakladni skoly a hlavne na VŠ jak a co vznika rafinaci cerneho zlata a jake produkty a v jakem mnozstvi z toho jdou.
Pára nahradila koně bez dotací. Benzín nahradil páru též bez dotací. Elektřina nahradila naftu a páru na železnici rovněž bez dotací. Tam všude se jednalo o pokrok, kde nová technologie měla lepší vlastnosti, než ta stávající. Elektroauta proto nejsou lepší technologií. Třeba časem budou, až budou lepší baterie (pokud je to vůbec fyzikálně možné) a dražší ropa.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 2623
- Registrován: čtv črc 19, 2018 12:14 am
- Bydliště: Vidiek, Trhanova Lhota
Re: Elektricka / hybridni auta
Jak říkám, špatné informace .
Jen ze strany taxislužby
https://cleantechnica.com/2018/07/17/te ... n-a-tesla/
A jeste tu, samozrejme dotovane (naopak)
https://www.google.com/amp/s/www.mojele ... del-x/amp/
Jen ze strany taxislužby
https://cleantechnica.com/2018/07/17/te ... n-a-tesla/
A jeste tu, samozrejme dotovane (naopak)
https://www.google.com/amp/s/www.mojele ... del-x/amp/
-
- Příspěvky: 930
- Registrován: sob úno 18, 2012 3:59 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Aby ses nedivil, až tě s tím CO2 ten květák během noci pošle do háje a udusí se.rva píše:Pokud by ses zeptal třeba květáku, tak ten ti řekne, že spalovací auto mu z bezcenného kyslíku vyrobí CO2, kterým se může živit. Dokonce se používají i kogenerační jednotky, které vypouštějí výfuk přímo do skleníků a tak cenný CO2 + teplo využijí na bujnější růst rostlin.brin píše:co je nám do toho, že benzínové auto sežere za minutu zhruba 5000 litrů vzduchu a zcela ho znehodnotí, že? A to je to nejmenší, co spalovací auta dělají.
-
- Příspěvky: 1496
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
A což teprve taková kamna. Nebo táborák. Nebo lesní požár (což je mimochodem přirozená součást obnovy mnoha ekosystémů). To je teprve spotřeba vzduchu...brin píše:Jenže to my neděláme, co je nám do toho, že benzínové auto sežere za minutu zhruba 5000 litrů vzduchu a zcela ho znehodnotí, že? A to je to nejmenší, co spalovací auta dělají.
On ovšem při tom spalovaní ve vzduchu nevyhoří všechen kyslík, ale jen část. Proto se taky v garáži s nastartovaným autem neudusíš/neotrávíš už za deset minut, ale až tak za dvě hodiny.
-
- Příspěvky: 121
- Registrován: sob bře 21, 2015 10:45 pm
Re: Elektricka / hybridni auta
Na zemi ale nie je viac ako miliarda taborakov a lesnych poziarov.unicast píše:A což teprve taková kamna. Nebo táborák. Nebo lesní požár (což je mimochodem přirozená součást obnovy mnoha ekosystémů). To je teprve spotřeba vzduchu...brin píše:Jenže to my neděláme, co je nám do toho, že benzínové auto sežere za minutu zhruba 5000 litrů vzduchu a zcela ho znehodnotí, že? A to je to nejmenší, co spalovací auta dělají.
On ovšem při tom spalovaní ve vzduchu nevyhoří všechen kyslík, ale jen část. Proto se taky v garáži s nastartovaným autem neudusíš/neotrávíš už za deset minut, ale až tak za dvě hodiny.
-
- Příspěvky: 3947
- Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
- Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 46000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem
Re: Elektricka / hybridni auta
Ono je dobré si oprášit jednou za čas školní učivo a podívat se na koloběh uhlíku v přírodě. A třeba si uvědomit, že nejvíc uhlíku (který byl kdysi v atmosféře) už živočichové vychytali a ten je navázán v nerostech (80 000 000 gigatun - hlavně vápence), hydrosféra (rozpuštěný ve vodě) 40 000 gigatun, a na atmosféru zbývá pouhých 800 gigatun, stejně jako na fosilní paliva. https://cs.wikipedia.org/wiki/Kolob%C4%9Bh_uhl%C3%ADku
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
Problém je len ten, že napr. 350 r. produkcie metánu a CO2 zdvihne teplotu
o 8 *C a hladinu morí o 22 m a potom to prírode trvá 42000 r., kým sa to ochladí
a zaľadní. Tiež záleží či to začína na severnej alebo južnej pologuli.
Podľa toho sa potom správajú oceánske prúdy, na povrchu, v hĺbke a potom
úplne dole na dne oceánu.
Tiež záleží na miešaní vody v oceánoch s roznou salinitou.
Ak sa Zem zaľadní tak, že sa vytvorí ľad CO2, tak už sa Zem nikdy neohreje,
jedine, že by sa zvačšila aktivita Slnka, aká bola pred 2 až 4 mld. rokov,
resp., že by sa znížila aktivita Slnka, tým sa Slnko ochladí, zmení spektrálny
tym z G na K a narastie, tak že pohltí Merkúr, neskor Venušu.
Lenže potom ten jeden cyklus bude trvať len dovtedy, kým sa nevyparia oceány.
Podobne ak sa ešte oteplí o 2 - 3 stupne, začne sa uvoľňovať CH4, tak už pomože
len nejaký 15 km-vý šuter, ktorý by to tak zatienil prachom, že by sa povrch
ochladil, ale čo by to znamenalo pre atmosféru, neviem.
o 8 *C a hladinu morí o 22 m a potom to prírode trvá 42000 r., kým sa to ochladí
a zaľadní. Tiež záleží či to začína na severnej alebo južnej pologuli.
Podľa toho sa potom správajú oceánske prúdy, na povrchu, v hĺbke a potom
úplne dole na dne oceánu.
Tiež záleží na miešaní vody v oceánoch s roznou salinitou.
Ak sa Zem zaľadní tak, že sa vytvorí ľad CO2, tak už sa Zem nikdy neohreje,
jedine, že by sa zvačšila aktivita Slnka, aká bola pred 2 až 4 mld. rokov,
resp., že by sa znížila aktivita Slnka, tým sa Slnko ochladí, zmení spektrálny
tym z G na K a narastie, tak že pohltí Merkúr, neskor Venušu.
Lenže potom ten jeden cyklus bude trvať len dovtedy, kým sa nevyparia oceány.
Podobne ak sa ešte oteplí o 2 - 3 stupne, začne sa uvoľňovať CH4, tak už pomože
len nejaký 15 km-vý šuter, ktorý by to tak zatienil prachom, že by sa povrch
ochladil, ale čo by to znamenalo pre atmosféru, neviem.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
AC a DC nabíjačky zvnútra:
https://www.youtube.com/watch?v=4S4xF5aXqbo
https://www.youtube.com/watch?v=4S4xF5aXqbo
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
Nové euto pre tých, čo majú veľkú FVE a potrebujú jazdiť rýchlo:
https://www.youtube.com/watch?v=Z3Qurllam_M
https://www.youtube.com/watch?v=Z3Qurllam_M
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: Elektricka / hybridni auta
Ještě že už Youda začal šetřit
-
- Příspěvky: 5451
- Registrován: pát úno 13, 2015 2:24 pm
- Lokalita: SO, SK
- Bydliště: SO, SK
Re: Elektricka / hybridni auta
Iba pár štátov USA má penetráciu EV-s nadpriemernú, ostatné sú na tom biedne.
DC-AC inverter REC Lion DC-AC ESP32 DIY inv. 15 GB za sekundu DIY MPPT Holder
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
Zjedz vsetko, co si kupil, v obchode a netreba ti tasku, auto ci chladnicku.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 5152 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 0 Odpovědi
- 621 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1356 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
od Brčo » » v Ostatní
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1478 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 905 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69