FV Panel na auto
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 7659
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: FV Panel na auto
nehledej v tom mppt regulátoru nějakej zázrak, a jestli mono nebo poly, když je pod mrakem, tak nedává nic, ani tolikrát proklamovaný amorfy. Ledničku bych připojil na spínanej výstup regulátoru, kde se dá nastavit vypínací napětí cca 12V, pokud mám rád baterku, tak spíš 13V - při odběru 2A s vybíjením do 10.5V bude mít olovo životnost tak týden, víc ne.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: pon čer 17, 2019 8:24 pm
Re: FV Panel na auto
To jako že mám ledničku odpojit od baterie a připojit jí jen na regulátor?
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: FV Panel na auto
Ak to je kompresorka, tak NIE !
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: pon čer 17, 2019 8:24 pm
Re: FV Panel na auto
Je to kompresorová lednice Engel. Jinak ta gelová baterka Optimi Yellouw by měla bejt pro cyklické nabíjení-vybíjení snad použitelná.
Ještě se zeptám když koukám na panely zhruba stejného výkonu, je rozdíl v kvalitě mezi značkovym a méně značkovym a noname čínským? Protože ty čínký na Aliexpresu mám za 1 znackovej tak 3.
Ještě se zeptám když koukám na panely zhruba stejného výkonu, je rozdíl v kvalitě mezi značkovym a méně značkovym a noname čínským? Protože ty čínký na Aliexpresu mám za 1 znackovej tak 3.
-
- Příspěvky: 3409
- Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
- Lokalita: Hlučín
- Bydliště: Hlučín
Re: FV Panel na auto
Jakýkoli podvečer ten panel nic nedá,takže nic neprodlouží,funguje nejvíc na střeše jen v pravé poledne,kdy je slunce nejvýše.Mám flexi 100W ,v autě jsem si řek ,že pojedou max dva lidi a vše cpu dovnitř,před těmi nenechavci v Chorvatsku Bosně,MN a Albánii.Uvažoval jsem i o přenosné variantě,ale není ho kde dát,jedině pod tapecíro,ale střešní nouzový výlez je problém a spaní taky.Napadla mě kapota,ale tam zase sem tam šplouchne bahno z rozražení brodu a je tam od těch osmi hrnků dost teplo,je z AL.Kdyby ty vývody panelu nebyly tak divně,tak dám dva napříč střechu dneska už.Momentální výkon 100W stačí na pěkné doplnění baterky a provoz kompresorové lednice(45W) od 10-17:00hod v našich končinách.Lepší varianta je skutečně mít dvě baterky,nabíjené alťákem jízdou a na kemp jet jen na jednu,navíc může vypomoct s navijákem ,když jde do tuhého.V žádném případě lednici nekrmit z výstupu reglu,ale z baterky.
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... =40#p93116
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php? ... =40#p93116
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: pon čer 17, 2019 8:24 pm
Re: FV Panel na auto
Vydím to podobně. Přes den jedu, obě baterky se nabijou, podvečer zakempuju a na celej další den, pokud zůstanu na místě, mi nabitá sekundární baterka vystačí. A pokud bude trochu slunícko, tak přes ten den co se nehnu solárem trochu přifouknu baterku aby vystačila ještě o den víc. A poté jí zase dobiju jízdou.
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: pon čer 17, 2019 8:24 pm
Re: FV Panel na auto
Tak po přečtení odkazu výše uvedeného mám jasno. Spojim dva 50w panely a regulátor victron 75-15 a mělo by to stačit.
Jenom ještě poprosim jak jsem se ptal výše, je rozdíl mezi jednotlivými výrobci panelů? Má smysl kupovat značkovej victron https://www.solar-eshop.cz/p/fv-panel-v ... -50wp-12v/ nebo stačí čina za třetinu až polovinu ceny?
Jenom ještě poprosim jak jsem se ptal výše, je rozdíl mezi jednotlivými výrobci panelů? Má smysl kupovat značkovej victron https://www.solar-eshop.cz/p/fv-panel-v ... -50wp-12v/ nebo stačí čina za třetinu až polovinu ceny?
-
- Příspěvky: 156
- Registrován: čtv dub 11, 2019 4:56 pm
Re: FV Panel na auto
Jaký je rozpočet? Pro max jednodenní stání je ideál řešení Karla Prokopa. Vykašlat se na panely a jít do LiFePO4.
Má to jen jednu nevýhodu a tou je cena:
https://www.caravan24.cz/forum/viewthre ... d_id=24445
Má to jen jednu nevýhodu a tou je cena:
https://www.caravan24.cz/forum/viewthre ... d_id=24445
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: pon čer 17, 2019 8:24 pm
Re: FV Panel na auto
Baterkou měnit nechci. Ta Optima Yellow je jednou z nejlepších offroadových baterek. Musí zvládat velké proudy při navijákování, startování, hluboké vybití, vibrace.
Ten solar je jenom doping, hlavní je nabíjení jízdou.
Ten solar je jenom doping, hlavní je nabíjení jízdou.
-
- Příspěvky: 907
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: FV Panel na auto
Mám čerstvě 100W flexi, gelovka 120Ah neznámého stáří, kompresorovka 40l. Když jsme byli v kempu 2 noci bez proudu, měl jsem třetí ráno baterku na cca 12V (tj. skoro vybitou). Pod stromy z toho tekl 1A, na sluníčku max. 70-80W.
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=13&t=4597
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=13&t=4597
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: pon čer 17, 2019 8:24 pm
Re: FV Panel na auto
Jj, tohle tema mám už přečtený. Já jsem objednal 100Wp polykrystal od Victronu a stejnej ragulátor 75-15 Bt jako máš ty. Jen budu mít ten panel na pojezdech s možností oddělání, aby šel v připadě potřeby dát lépe natočenej na sluníčko.
Ještě bych měl dotaz ohledně kabelů. Potřebuju mít nějakej prodlužovák, dají se ty konektory co jsou na panelu nalisovat běžnýma lisovacíma kleštěma, nebo jsou na to nějaké spešl?
Ještě bych měl dotaz ohledně kabelů. Potřebuju mít nějakej prodlužovák, dají se ty konektory co jsou na panelu nalisovat běžnýma lisovacíma kleštěma, nebo jsou na to nějaké spešl?
-
- Příspěvky: 3074
- Registrován: stř dub 27, 2016 12:12 am
Re: FV Panel na auto
MD4 se dají nalisovat i obyčejnejma kleštěma na fastony.
Prodlužky MC4-MC4 se taky dají v pár eshopech koupit už hotový. Pokud to máš do auta, tak asi nemá smysl kupovat klubo kabelu, ale hotová prodlužka za dvě stovky to jistí. Když vezmeš jednu delší a rozstřihneš na půl, tak máš hned kabely dva
Prodlužky MC4-MC4 se taky dají v pár eshopech koupit už hotový. Pokud to máš do auta, tak asi nemá smysl kupovat klubo kabelu, ale hotová prodlužka za dvě stovky to jistí. Když vezmeš jednu delší a rozstřihneš na půl, tak máš hned kabely dva
Youdova ostrovní laboratoř 20kWp: https://youda.mypower.cz
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: pon čer 17, 2019 8:24 pm
Re: FV Panel na auto
Super, děkuju. A poslední věc, 10m prodlužovák stačí 4 průřez, nebo dát 6?
-
- Příspěvky: 907
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: FV Panel na auto
Já jsem ty origo kabely o průřezu 2.5mm2 sundal a přímo naletoval 4mm2 solar kabel. Mám cca 2x5m, se čtyřkou to vycházelo rozumně. Šestka už nebude kabel, co bys chtěl kupovat nebo balit do auta.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: pon čer 17, 2019 8:24 pm
Re: FV Panel na auto
Díkes, teď už jen čekám až to překupníci budou mít na skladě.
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: pon čer 17, 2019 8:24 pm
Re: FV Panel na auto
Tak panel Victron a regulátor 75-15 je doma. Provedení toho panelu mě ale dost zklamalo. Spojení v rozích moc nehraje, a spodní zasilikonování je opravdu hnusný jak kdyby to rozmáznul palcem nějakej Ind ve spěchu před pauzou na jídlo.
To luky: poprosím o radu ten regulátor se vyjma baterky nějak nastavuje, nebo stačí nechat to co je z výroby?
To luky: poprosím o radu ten regulátor se vyjma baterky nějak nastavuje, nebo stačí nechat to co je z výroby?
-
- Příspěvky: 907
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: FV Panel na auto
Otevři to a uvidíš. Nastavíš si, jak to má nabíjet baterku. A pak je tam nastavení výstupu load. Ten já ale nepoužívam. Ono tam kromě toho nabíjení vlastně není moc co nastavovat...
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: pon čer 17, 2019 8:24 pm
Re: FV Panel na auto
No právě to nastavení nabíjení nevim. U mé baterky píšou, že je se má nabíjet regulovaným napětím 13,8 - 15V, a doporučené dobíjecí napětí ve vozidle je 13,65 - 14,8V. Co si mám vybrat? Na regulátoru jsem nastavil, že mám AGM (mám svitkovou Optima Yellouw), mám vycháchet z toho, že přednastavené hodnoty nabíjení pro tento typ baterky jsou správné?
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: pon čer 17, 2019 8:24 pm
Re: FV Panel na auto
Tak jsem si dneska hrál přes den s panelem a 100W za super slunečného počasí nedal ani náhodou. V ideálních podmínkách naklopení a po schlazení vodou dal max. 90W.
Nevím jestli na to má vliv i teplota regulátoru, kterej byl položenej hned vedle na stole a jen něčím zastíněnej aby to do něj nepražilo.
A zarazila mě jedna věc, že ten panel není moc citlivej na nastavení, a v ideálním naklopení měl cca 80W a položením na placato vodorovně cca 75W.
Tak oprava, ten malej rozdíl byl jenom v poledne, odpoledne to už dělá 80W versus 55W.
Nevím jestli na to má vliv i teplota regulátoru, kterej byl položenej hned vedle na stole a jen něčím zastíněnej aby to do něj nepražilo.
A zarazila mě jedna věc, že ten panel není moc citlivej na nastavení, a v ideálním naklopení měl cca 80W a položením na placato vodorovně cca 75W.
Tak oprava, ten malej rozdíl byl jenom v poledne, odpoledne to už dělá 80W versus 55W.
-
- Příspěvky: 1403
- Registrován: pon zář 12, 2011 11:32 am
Re: FV Panel na auto
Mám pro mobilní FVE tutéž kombinaci, jen life a jinou značkou toho flexi panelu. "Problém" nízkého výkonu je daný teplotou, kdy klesá mpp napětí panelů, a je-li baterka blízko absorpčního napětí, nemá už regulátor prostor pro použití optimální mpp. Při napětí mých life kolem 13,8 dostávám z panelu při optimálním osvitu 90W max, a když slunko panel rozpálí, pak i já mám max těch 80W. Takže chcete-li se pokochat pohledem na nominální výkon, zkuste ráno na ostrém slunci při vybité baterii.
Optimálnější by byly dva tyhle panýlky v sérii.
Optimálnější by byly dva tyhle panýlky v sérii.
Inteligentní ostrov - www.vati.cz
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 5 Odpovědi
- 573 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Pawel
-
- 14 Odpovědi
- 1711 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od sisdale
-
- 1 Odpovědi
- 160 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od TomHC
-
- 0 Odpovědi
- 1687 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rudo
-
- 5 Odpovědi
- 1289 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od brumlaj