LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?
LiFePO4, LiFeYPO4, atd., zkušenosti, rady, tipy ...
-
- Příspěvky: 875
- Registrován: pát čer 23, 2017 7:46 pm
- Bydliště: Brno-venkov
Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?
Co něco takového?: https://www.aliexpress.com/item/4pcs-3- ... st=ae803_4dracekvo píše:Nevíte někdo o vhodné náhradě této baterie do motorky? Asi nejlepší bude koupit nějaké buřtíky, co?
12V,6Ah,d 114, š 71, v131
Jako balancer bych zkusil toto
https://www.aliexpress.com/item/DYKB-4S ... 77327.html
Nebo: https://www.aliexpress.com/item/4pcs-Po ... st=ae803_4
10,2kWp poly/mono, XTH6000-48, 2x VT-80A, Li-ion 48kWh
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... 58#p103484
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... ion#p72550
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... 58#p103484
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... ion#p72550
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?
Zdravím ,
z A123 26650 LiFePO4 buřtů by se dal poskládat aku 4S5P s parametry 13V 12Ah @ 375A startovacího proudu . Jo a max proud omezení články by byl 600A .
Elektronům zdar
z A123 26650 LiFePO4 buřtů by se dal poskládat aku 4S5P s parametry 13V 12Ah @ 375A startovacího proudu . Jo a max proud omezení články by byl 600A .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?
No jo, jenže když se kouknu na cenu článku, tak se cena baterky pomalu bude rovnat ceně motorky
Za 2500 Kč. si můžu koupit hotovou lifepo baterku přímo pro motorku.
Kdybych nevyhodil tu starou baterku, tak sem do ní mohl vsoukat ty pytlíky z aliexpress. Budu muset někde sehnat jetou po známejch a tu vykuchat.
Za 2500 Kč. si můžu koupit hotovou lifepo baterku přímo pro motorku.
Kdybych nevyhodil tu starou baterku, tak sem do ní mohl vsoukat ty pytlíky z aliexpress. Budu muset někde sehnat jetou po známejch a tu vykuchat.
-
- Příspěvky: 875
- Registrován: pát čer 23, 2017 7:46 pm
- Bydliště: Brno-venkov
Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?
Mám tu jedno staré olovo z alarmu, pokud bys chtěl kuchat. Je to 151x94x65. Můžu poslat zdarma, stačí říct.dracekvo píše:No jo, jenže když se kouknu na cenu článku, tak se cena baterky pomalu bude rovnat ceně motorky
Za 2500 Kč. si můžu koupit hotovou lifepo baterku přímo pro motorku.
Kdybych nevyhodil tu starou baterku, tak sem do ní mohl vsoukat ty pytlíky z aliexpress. Budu muset někde sehnat jetou po známejch a tu vykuchat.
10,2kWp poly/mono, XTH6000-48, 2x VT-80A, Li-ion 48kWh
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... 58#p103484
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... ion#p72550
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... 58#p103484
https://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f ... ion#p72550
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?
Zdravím ,
Jedeš na sraz ? Dvě hrsti Ti věnuji .
Elektronům zdar
Jedeš na sraz ? Dvě hrsti Ti věnuji .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?
Ahoj, pokud bys něco nepotřebného měl, byl bych ti moc vděčen.
Je to na 125ccm, takže není potřeba nic extra velkého.
Je to na 125ccm, takže není potřeba nic extra velkého.
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?
Tak dorazili 4 články LiitoKala Lii-70A 32700. Nabíjím a potom zkusím zapojit do motorky.
Akorát to bude chtít ještě nakreslit nějakej obal a vytisknout na 3D.
Akorát to bude chtít ještě nakreslit nějakej obal a vytisknout na 3D.
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: stř bře 08, 2017 2:38 pm
Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?
Který jsi bral a jak je budeš spojovat?
-
- Příspěvky: 677
- Registrován: pát lis 17, 2017 3:14 pm
- Bydliště: Liptov
Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?
Nie je 7Ah 12V na motorku trochu málo ? čo máš za stroj ?dracekvo píše:Tak dorazili 4 články LiitoKala Lii-70A 32700. Nabíjím a potom zkusím zapojit do motorky.
FV-1, 60°, 2019 3x Suntech STP280-20/Wfw (840Wp), EPSOLAR LS3024B (30A)
FV-2, 35°, 2020 3x CSUN 280-60P (840Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-3, 35°, 7/2020 4x Trinasolar TSM-235 (940Wp), SRNE ML 40A MPPT
FV-4, 35°, 10/2021 2x Moser 220Wp (440Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-5, 45°, 9/2022 6x Trinasolar 235Wp (1400Wp), Easun ISolar SPS 3kW
Meniče: Carspa 3000W (špičk.9000W), Easun ISolar SPS 3kW
batérie: 16x 200Ah LiFePo4 (24V) + 8x 280Ah LiFePo4 (24V)
FV-2, 35°, 2020 3x CSUN 280-60P (840Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-3, 35°, 7/2020 4x Trinasolar TSM-235 (940Wp), SRNE ML 40A MPPT
FV-4, 35°, 10/2021 2x Moser 220Wp (440Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-5, 45°, 9/2022 6x Trinasolar 235Wp (1400Wp), Easun ISolar SPS 3kW
Meniče: Carspa 3000W (špičk.9000W), Easun ISolar SPS 3kW
batérie: 16x 200Ah LiFePo4 (24V) + 8x 280Ah LiFePo4 (24V)
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?
Originál je 12V 6Ah olovo. Takže 7A lifepo musí bejt dostatečný. Je to 125ccm enduro.
Olovo mi vydrželo přesně jednu sezonu. Jeden rok jsem jezdil. Pak dva roky ne, baterku jsem občas dobil a když jsem to pak chtěl znovu rozpohybovat, tak baterka kaput.
miroslav608: Bral jsem iitoKala Lii-70A 32700, je to tam napsané
Jak to budu zapojovat? Normálně to spájím na prasáka a přilepím k tomu balanční obvod. Toť vše.
Olovo mi vydrželo přesně jednu sezonu. Jeden rok jsem jezdil. Pak dva roky ne, baterku jsem občas dobil a když jsem to pak chtěl znovu rozpohybovat, tak baterka kaput.
miroslav608: Bral jsem iitoKala Lii-70A 32700, je to tam napsané
Jak to budu zapojovat? Normálně to spájím na prasáka a přilepím k tomu balanční obvod. Toť vše.
-
- Příspěvky: 28
- Registrován: stř bře 08, 2017 2:38 pm
Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?
Myšleno bylo s nabodovaným páskem - bez pásku, ale hlavně na Official Store LiitoKala mají několik rozdílných nabídek. Např.:
https://www.aliexpress.com/item/3300233 ... 246cZabeyD
https://www.aliexpress.com/item/3299846 ... 246cZabeyD
https://www.aliexpress.com/item/3296649 ... 246cZabeyD
a u některých ještě označení 2020.
Plus pokud máš "ověřeného" prodejce.
https://www.aliexpress.com/item/3300233 ... 246cZabeyD
https://www.aliexpress.com/item/3299846 ... 246cZabeyD
https://www.aliexpress.com/item/3296649 ... 246cZabeyD
a u některých ještě označení 2020.
Plus pokud máš "ověřeného" prodejce.
-
- Příspěvky: 1207
- Registrován: úte úno 14, 2017 9:35 pm
Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?
Bacha na ty prodejce, kupujte opravdu od original store... Je tam spousta podvodníků a fake... Recenze kladné ignoruje!
15x GWL Poly 300Wp 72 cells, 1-2x Axpert MKS 48V 4000W, 3x80P14S 18650 (~640Ah/34kWh), https://emoncms.trenet.org/dashboard/view?id=3, https://solarforum.cz/
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?
Aha.
Koupil jsem tyto
https://www.aliexpress.com/item/32966494333.html
3.6V-3.0V cca 6300mAh podle testu.
Koupil jsem tyto
https://www.aliexpress.com/item/32966494333.html
3.6V-3.0V cca 6300mAh podle testu.
-
- Příspěvky: 677
- Registrován: pát lis 17, 2017 3:14 pm
- Bydliště: Liptov
Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?
Liitokala produkty som kupoval už pred niekoľkými rokmi ked väčšina ani nevedela čo to je za značka. Tiež som kupoval z tohto zdroja - články aj nabíjačky bez problémov.
Daj potom vedieť ako ti bude fungovať, tiež by som si možno do motorky spravil niečo podobné...
Daj potom vedieť ako ti bude fungovať, tiež by som si možno do motorky spravil niečo podobné...
FV-1, 60°, 2019 3x Suntech STP280-20/Wfw (840Wp), EPSOLAR LS3024B (30A)
FV-2, 35°, 2020 3x CSUN 280-60P (840Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-3, 35°, 7/2020 4x Trinasolar TSM-235 (940Wp), SRNE ML 40A MPPT
FV-4, 35°, 10/2021 2x Moser 220Wp (440Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-5, 45°, 9/2022 6x Trinasolar 235Wp (1400Wp), Easun ISolar SPS 3kW
Meniče: Carspa 3000W (špičk.9000W), Easun ISolar SPS 3kW
batérie: 16x 200Ah LiFePo4 (24V) + 8x 280Ah LiFePo4 (24V)
FV-2, 35°, 2020 3x CSUN 280-60P (840Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-3, 35°, 7/2020 4x Trinasolar TSM-235 (940Wp), SRNE ML 40A MPPT
FV-4, 35°, 10/2021 2x Moser 220Wp (440Wp), EPEVER LS3024B (30A),
FV-5, 45°, 9/2022 6x Trinasolar 235Wp (1400Wp), Easun ISolar SPS 3kW
Meniče: Carspa 3000W (špičk.9000W), Easun ISolar SPS 3kW
batérie: 16x 200Ah LiFePo4 (24V) + 8x 280Ah LiFePo4 (24V)
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?
Takže můj výtvor.
Jelikož mi babišova řepka opět zalepila karbec. Tak baterky dostali hned čočku, když jsem zkoušel startovat. Startoval jsem přerušovaně docela dlouho. Co se pamatuju tak 6Ah olovo nikdy takhle dlouho nevydrželo. Trošku se zahřáli, ale celkem normální teplota. Při běžném provozu se nikdy takhle hodně startovat v krátkém čase nebude.
Takže doufám, že vydrží o hodně déle jak olovo.
Celé to vyšlo na úplně stejné peníze. Konektory jsem dal jak na baterku tak do motorky XT150. Jen ještě musím něčím upravit prostor pro baterku. Tahle je tak 2x menší a mlátila by se tam.
Jelikož mi babišova řepka opět zalepila karbec. Tak baterky dostali hned čočku, když jsem zkoušel startovat. Startoval jsem přerušovaně docela dlouho. Co se pamatuju tak 6Ah olovo nikdy takhle dlouho nevydrželo. Trošku se zahřáli, ale celkem normální teplota. Při běžném provozu se nikdy takhle hodně startovat v krátkém čase nebude.
Takže doufám, že vydrží o hodně déle jak olovo.
Celé to vyšlo na úplně stejné peníze. Konektory jsem dal jak na baterku tak do motorky XT150. Jen ještě musím něčím upravit prostor pro baterku. Tahle je tak 2x menší a mlátila by se tam.
-
- Příspěvky: 1527
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 13
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?
Jak ti mohla řepka zalepit karbec? Jsi tam místo (liho)benzínu omylem nalil bionaftu?
-
- Příspěvky: 1938
- Registrován: čtv zář 13, 2012 4:35 pm
Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?
Tak do benzínu se také přídává bio srajda. A když to vyschne, zůstane po něm takovej žlutej šlem.
-
- Příspěvky: 2774
- Registrován: ned črc 17, 2011 12:19 pm
- Lokalita: Brno
- Bydliště: Brno
Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?
Zdravím ,
LiFePO4 mám v autě skoro 7 let . Origo volovo bylo tuším 54Ah , LiFe v krabici se vešla 40Ah , 60Ah by promáčkla kapotu . První omezení nabíjecího napětí snížilo užitečnou kapacitu na cca 20Ah což bohatě stačilo . Po úpravě napětí jede na cca 36Ah - přesně si už nepamatuju bo se oni nestarám . Když nad tím teď tak přemýšlím , neškodila by kapacitní zkouška .
Elektronům zdar
LiFePO4 mám v autě skoro 7 let . Origo volovo bylo tuším 54Ah , LiFe v krabici se vešla 40Ah , 60Ah by promáčkla kapotu . První omezení nabíjecího napětí snížilo užitečnou kapacitu na cca 20Ah což bohatě stačilo . Po úpravě napětí jede na cca 36Ah - přesně si už nepamatuju bo se oni nestarám . Když nad tím teď tak přemýšlím , neškodila by kapacitní zkouška .
Elektronům zdar
3,96kWp monokrystalů + 2x regl PCM60X + 24kWh LiFePO4 + 6kW HF sínus měnič , celé na 52V systému .
Chibi v textu vyhrazeny
Chibi v textu vyhrazeny
-
- Příspěvky: 7729
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: LiFePO4 jako startovací baterie do auta ?
na nastartování benzínovýho motoru "evropské velikosti" je potřeba cca 3-10Ah, (2s, 10V, 500-1000A) u dieselu nepatrně víc kvůli žhavení, vyšší kompresi. Takže na kapacitě nešupí, ale je potřeba vnitřní odpor maximálně 2-5miliohm, podle toho, co startuju, oturbenej malej motůrek bez komprese jde snadněj než dvoulitrovej čtyřválec s kompresí přes 1:10. Pokusně jsem nastartoval motor ve felicii baterkou 3s10p z 18650 LG HE2, nejteplejší po pokusu byly vývody udělaný CY16a mm2 drátem.
Byla to spíš demonstrace pro nevěřící tomáše, kteří nic než olovo doposud neviděli.
Zrovna tenhle motor je podle mě z tech s menším příkonem na start...
Byla to spíš demonstrace pro nevěřící tomáše, kteří nic než olovo doposud neviděli.
Zrovna tenhle motor je podle mě z tech s menším příkonem na start...
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
BMS 4S LiFePo4 pro startovací aku do moto
od pezizka » » v Ostatní
BMS 4S LiFePo4 pro startovací aku do moto
- 14 Odpovědi
- 1299 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od pezizka
-
-
- 2 Odpovědi
- 745 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Krnule
-
-
Vyřazená startovací baterie 140Ah, dlouhodobě přebíjená
od aldrtik » » v Pb
Vyřazená startovací baterie 140Ah, dlouhodobě přebíjená
- 4 Odpovědi
- 1205 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od goodbie
-
-
- 3 Odpovědi
- 156 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
-
- 4 Odpovědi
- 836 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od bublich