VW T4 California 1998, doplnění soláru
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
"...Počítám, že v tom budem max. 50 dní ročně...."
Toto je kľúč pre cieľové riešenie. Na jednom regulátore združená kapacita dvoch olovených batérií, komfortne udržiavaných po celý rok. Nešpekuloval by som nad žiadnymi kombináciami. Tiež by ma mrzelo, keby si drahé batérie zvyšných 315 dní váľali šunky.......
Toto je kľúč pre cieľové riešenie. Na jednom regulátore združená kapacita dvoch olovených batérií, komfortne udržiavaných po celý rok. Nešpekuloval by som nad žiadnymi kombináciami. Tiež by ma mrzelo, keby si drahé batérie zvyšných 315 dní váľali šunky.......
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 908
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
OK, pod tíhou argumentů úznávám, že přechod na Lithium nemá smysl a od této myšlenky upouštím.
Co se týče soláru, v tom naopak v kombinaci s olovem přínos stále vidím. Nebudu tu baterku tolik trápit. A nová baterka je cca 8000Kč vs. solár 3k+regulátor 3k = 7k včetně bižuterie okolo.
Solár bude dobíjet jen tzv. "nástavbovou" baterii, která ma za úkol lednici, nezávislé topení, čerpání vody a osvětlení zářivkami.
A nechci po třech dnech dovolené zjistil, že baterka je po smrti a neudrží v běhu lednici. Tak v předstihu řeším, jak ověřit, že to bude fungovat a případně jak to předem vyřešit/vylepšit. Vyzkoušel jsem to jen v září na víkend, tak k tomu ještě počítám (malá profesionální deformace-dělám ve vývoji elektronických součástek).
Co se týče soláru, v tom naopak v kombinaci s olovem přínos stále vidím. Nebudu tu baterku tolik trápit. A nová baterka je cca 8000Kč vs. solár 3k+regulátor 3k = 7k včetně bižuterie okolo.
Nerozumím. V autě jsou dvě baterie, ale ta "vpředu" v motoru je dobrá jen na startování, rádio a osvětlení kabiny při tevřených předních dveří. A tato baterie nabíjená solárem nebude.vlkazajac píše:"...Počítám, že v tom budem max. 50 dní ročně...."
Toto je kľúč pre cieľové riešenie. Na jednom regulátore združená kapacita dvoch olovených batérií, komfortne udržiavaných po celý rok. Nešpekuloval by som nad žiadnymi kombináciami. Tiež by ma mrzelo, keby si drahé batérie zvyšných 315 dní váľali šunky.......
Solár bude dobíjet jen tzv. "nástavbovou" baterii, která ma za úkol lednici, nezávislé topení, čerpání vody a osvětlení zářivkami.
Tohle je takový kompromis mezi autem a pojízdnou chatou. Na fungování v zimě to není vymyšlený, není tam záchod... Pro mě je to další krok v genezi: stan >> stan+auto >> velký stan+auto >> střešní stan+auto+šuplíková vestavba v kufru >> auto s vestavěným střešním stanem a kuchyňkouvla píše:Já vás asi poněkud nechápu, v autě trávíme rozhodně více dní a nocí, než vy vůbec uvažujete, běžně přespáváme i v zimě za mrazů,
A nechci po třech dnech dovolené zjistil, že baterka je po smrti a neudrží v běhu lednici. Tak v předstihu řeším, jak ověřit, že to bude fungovat a případně jak to předem vyřešit/vylepšit. Vyzkoušel jsem to jen v září na víkend, tak k tomu ještě počítám (malá profesionální deformace-dělám ve vývoji elektronických součástek).
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
"...V autě jsou dvě baterie, ale ta "vpředu" v motoru je dobrá jen na startování, rádio a osvětlení kabiny při tevřených předních dveří. A tato baterie nabíjená solárem nebude...."
Obidve, štartovacia aj nadstavbová , sú olovené batérie s podstate rovnakými nárokmi na nabíjanie, kapacita sa nelíši tak zásadne, aby sa batérie nemohli prepojiť paralelne a využívať kapacita obidvoch. Tým sa dosiahne menej hlboké vybíjanie nadstavbovej batérie a predĺži jej životnosť. Pretože sa predpokladá aj nejaký pohyb po vlastnej osi, štartovacia batéria to ustojí.
Obidve, štartovacia aj nadstavbová , sú olovené batérie s podstate rovnakými nárokmi na nabíjanie, kapacita sa nelíši tak zásadne, aby sa batérie nemohli prepojiť paralelne a využívať kapacita obidvoch. Tým sa dosiahne menej hlboké vybíjanie nadstavbovej batérie a predĺži jej životnosť. Pretože sa predpokladá aj nejaký pohyb po vlastnej osi, štartovacia batéria to ustojí.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 908
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Aha, už rozumím, no tak do propojení baterií nejdu. Riziko, že bych pak nenastartoval, je pro mě neakceptovatelné.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Aké je to veľké riziko ? V lete motor štartuje ľahko, aj so značne vybitou batériou. V núdzi vedia pomôcť štartovacie káble, bez ktorých by som na dlhšiu dovolenku nešiel. Nehovoriac o tom, že gelovka prepojená so štartovacou pomôže aj pri štarte.
Väčšie riziko vidím v hlbokom vybíjaní gelovky každú noc.
Väčšie riziko vidím v hlbokom vybíjaní gelovky každú noc.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 908
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Předpokládaná zásoba energie v nástavbové gelovce je na cca 5 dní. (můj hrubý odhad) Tedy nejde o nějaké hluboké cyklování každý den. Spíš jsem řešil, jak tu baterku dobít, když nebudem mít přes noc elektřinu v kempu. Pokud se jenom někam popojede (třeba 15-20 minut), tak se ta baterka nedobije doplna a tedy bude rychleji stárnout. Lithiu by to nevadilo (proto jsem nad tím uvažoval). A tak mi solár přijde jako dlouhodobě vhodné řešení.
Nastartovat naftový pětiválec 2,5l asi nebude nic snadného. A protože energie by v nástavbové baterii mělo být pro moje potřeby dost, nechci vůbec přemýšlet o tom, že bych vybíjel i motorovou baterii. I tak z ní běží rádio a pár světýlek v kabině. Prostě když si mám vybrat mezi nefunkčním osvětlením a lednicí nebo někde v horoucích peklech shánět nějakou dobrou duši, co by mi pomohla nastartovat... Tak to za to nestojí. To rozpojování baterií je generacemi osvědčený způsob a nehodlám objevovat ameriku.
Nastartovat naftový pětiválec 2,5l asi nebude nic snadného. A protože energie by v nástavbové baterii mělo být pro moje potřeby dost, nechci vůbec přemýšlet o tom, že bych vybíjel i motorovou baterii. I tak z ní běží rádio a pár světýlek v kabině. Prostě když si mám vybrat mezi nefunkčním osvětlením a lednicí nebo někde v horoucích peklech shánět nějakou dobrou duši, co by mi pomohla nastartovat... Tak to za to nestojí. To rozpojování baterií je generacemi osvědčený způsob a nehodlám objevovat ameriku.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
V ofroudech když se jedí expedice kluci mají taky dvě baterky ale viděl sem že mají nějakou ovládací škatulku která pak za jízdy při nabití palubní baterie to přepne i do druhé a dobije po vypnutí klíčku to pak funguje jako dva oddelene systémy takže nikdy motorovou baterku nevytahne
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
"...Nastartovat naftový pětiválec 2,5l asi nebude nic snadného...."
Ja štartujem 2,8 l motor so 100 Ah batériou. Na dlhšej dovolenke mi nadstavbová batéria 130 Ah / 24 V dochádzala ku dnu a o mraziak spolovice plný potravín som nechcel prísť. Tá kapacita vo vozidlovej dvanástke by sa hodila, ale dopadlo to dobre.
Je to o uhle pohľadu, voľba je Vaša.
Ja štartujem 2,8 l motor so 100 Ah batériou. Na dlhšej dovolenke mi nadstavbová batéria 130 Ah / 24 V dochádzala ku dnu a o mraziak spolovice plný potravín som nechcel prísť. Tá kapacita vo vozidlovej dvanástke by sa hodila, ale dopadlo to dobre.
Je to o uhle pohľadu, voľba je Vaša.
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 2522
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
T4 s dvěma - motorovým a nezávislým webasto má podle mne dvě baterie. Jedna vpředu, druhá pod sedadlem řidiče. Pod sedadlem řidiče jsou relé. Kapacita obou baterií jsou á cca 70Ah. Za sedadlem řidiče je schodek. Pod sedadlem vedle řidiče je další místo jde-li o dvousedadlo. Jediné co se hlídá jsou kontakty aby pružiny sedadla nedej Bůh nezkratovaly za jízdy baterii. Takže. Co brání tomu, zjistit jak je baterie pro nezávislé topení zapojena. No a podle toho dopropojovat další olova pro dobíjení. A když neběží motor, což pravidla denně běží když se courá někdo oklo moře, třeba i dohromady s FVE.
Dál nevím jak bych pomohl, T4 se zpravidla schovává do stínu, aby doněj šlo zalést a pustit AC klimu.
Ledničku lze udělat i na led. Záleží natom co a jak veliké se má chladit, mrazit. Jsou ledničky jako trojkombinace, plyn 230V/12V. Za cenu komplikovaného systému který by ji měl živit. Pokaždé mi ale vychází, Dát do stínu, vytáhnout lednici spolu se stolky, grilem, atd z vedra co auto poskytuje a lebedit si.
Dál nevím jak bych pomohl, T4 se zpravidla schovává do stínu, aby doněj šlo zalést a pustit AC klimu.
Ledničku lze udělat i na led. Záleží natom co a jak veliké se má chladit, mrazit. Jsou ledničky jako trojkombinace, plyn 230V/12V. Za cenu komplikovaného systému který by ji měl živit. Pokaždé mi ale vychází, Dát do stínu, vytáhnout lednici spolu se stolky, grilem, atd z vedra co auto poskytuje a lebedit si.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 908
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Ano, chytrá škalutka se jmenuje Victron Cyrix. V mém autě je obyčejné 75A relé, které je spínané signálem D+ od alternátoru. Prosté, ale spolehlivé a funkční.diablo007 píše:V ofroudech když se jedí expedice kluci mají taky dvě baterky ale viděl sem že mají nějakou ovládací škatulku která pak za jízdy při nabití palubní baterie to přepne i do druhé a dobije po vypnutí klíčku to pak funguje jako dva oddelene systémy takže nikdy motorovou baterku nevytahne
Mrazák nemám, je tam jen malá lednice. Bavíme se o autě, co nemá na délku ani 5 metrů. Z pohledu karavanistů jsem chudý příbuznývlkazajac píše:Ja štartujem 2,8 l motor so 100 Ah batériou. Na dlhšej dovolenke mi nadstavbová batéria 130 Ah / 24 V dochádzala ku dnu a o mraziak spolovice plný potravín som nechcel prísť. Tá kapacita vo vozidlovej dvanástke by sa hodila, ale dopadlo to dobre.
ad gupa: Nic z toho, co jsi napsal nemá souvislost se zde probíraným vozidlem. Prostě je to všechno jinak.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
"... Bavíme se o autě, co nemá na délku ani 5 metrů. Z pohledu karavanistů jsem chudý příbuzný ..."
Hlavu hore, moje tiež nemá na dĺžku ani 5,10 m ! Ale je príjemné, mať v aute " dobrú elektriku " a hore dobrého kamaráta
Hlavu hore, moje tiež nemá na dĺžku ani 5,10 m ! Ale je príjemné, mať v aute " dobrú elektriku " a hore dobrého kamaráta
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
přesně tak konečně to tady někdo řekl svorka D+ a relé bez žádných dalších kravin bohatě stačí ,mám to tak také v autě pro baterii nezávislého topení a funguje to naprosto bez potíží a dalších kravin.luky píše:Ano, chytrá škalutka se jmenuje Victron Cyrix. V mém autě je obyčejné 75A relé, které je spínané signálem D+ od alternátoru. Prosté, ale spolehlivé a funkční.diablo007 píše:V ofroudech když se jedí expedice kluci mají taky dvě baterky ale viděl sem že mají nějakou ovládací škatulku která pak za jízdy při nabití palubní baterie to přepne i do druhé a dobije po vypnutí klíčku to pak funguje jako dva oddelene systémy takže nikdy motorovou baterku nevytahne
Mrazák nemám, je tam jen malá lednice. Bavíme se o autě, co nemá na délku ani 5 metrů. Z pohledu karavanistů jsem chudý příbuznývlkazajac píše:Ja štartujem 2,8 l motor so 100 Ah batériou. Na dlhšej dovolenke mi nadstavbová batéria 130 Ah / 24 V dochádzala ku dnu a o mraziak spolovice plný potravín som nechcel prísť. Tá kapacita vo vozidlovej dvanástke by sa hodila, ale dopadlo to dobre.
ad gupa: Nic z toho, co jsi napsal nemá souvislost se zde probíraným vozidlem. Prostě je to všechno jinak.
-
- Příspěvky: 1027
- Registrován: pon bře 21, 2011 6:29 pm
- Bydliště: 345m n.m. v Chřibech
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Já používám připojovač paralelní baterie (samozřejmě z Hadexu). Jakmile napětí na startovací baterii překročí 13,8 V sepne, pokud poklesne pod 12,8 V rozepne. Stálo to kdysi devět set, slouží spolehlivě a pokud by někomu byl jmenovitý proud 75 A málo, lze zapojit ještě i s pomocným relé.To spínací napětí lze štelovat trimrem uvnitř.
Pokud mě uvidíte tančit a nehraje hudba, vypněte, prosím, hlavní jistič...
-
- Příspěvky: 1453
- Registrován: pát bře 08, 2013 7:19 pm
- Bydliště: Aš
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
ale proč né,jen je to už dražší cestaJiříK píše:Já používám připojovač paralelní baterie (samozřejmě z Hadexu). Jakmile napětí na startovací baterii překročí 13,8 V sepne, pokud poklesne pod 12,8 V rozepne. Stálo to kdysi devět set, slouží spolehlivě a pokud by někomu byl jmenovitý proud 75 A málo, lze zapojit ještě i s pomocným relé.To spínací napětí lze štelovat trimrem uvnitř.
-
- Příspěvky: 2522
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
No to si nemyslím, dobíjení druhé baterie za jízdy je podobně řešené.luky píše:
ad gupa: Nic z toho, co jsi napsal nemá souvislost se zde probíraným vozidlem. Prostě je to všechno jinak.
Co budeš dělat v případě průseru? Toto jak to máš je schválená verze a výbava od koncernu VW, představ si situaci kdy dáš místo schváleného olova, neschválené olovo navíc, nebo pytlíky s Li a vznikne kvůli poruše požár. (někde na cestě, parkovišti, garáži, uprostřed kempu) Třeba pejsek není žádná sranda vyjet za hranice bez pasu,předpokládám že ho určitě máš, ale ty přemýšlíš jak přestavět el. zařízení a používat ho někde uprostřed byroEU podle svých představ.
Díky za zprávu. Strach z byropolicajtů v jiných zemích prostě mám. Protože nesem jazykový a okecávací genius.
Také mne to přidělávání FVe na auto vrtalo hlavou, ale nakonec mne přesvědčil komfort typu zaplatit apartmán s krytým parkování. Ve výsledku jsem pracovní a opotřebovanou T4 ušetřil dvakrát od krup jako dlaň, mohl jsem naložit moto přibližovadla pro 4 osoby, projel jsem do garáží a pri placení mi nic nebylo výškovým omezovačem např. ve F shrnuto přes zadní okno na zem. A co se týká vybavených kuchyní včetně různých spotřebičů co fungujou když moje polovička chce něco ukuchtit a to za hodně podobný peníze když porovnáváš a počítáš peníze co autokempy nakonec za plac pro T4 někde v písku chcou.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 908
- Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
První část skládanky je doma. Sehnal jsem ho doslova za humny, nový a za dobré peníze.
Už ho mám doma připojený k baterce v garáži.
První poznatky:
- bez problémů přežije přepólování baterie. Ač elektroinženýr, prostě jsem to zapojil obráceně. Neptejte se mě, jak jsem to dokázal. Sám nevím.
- bluetooth se sice tváří, že nemáte zařízení párovat, ale rovnou načíst v aplikaci. Na mém mobilu to není pravda. Je potřeba zařízení nejdřív spárovat a teprve potom to lze otevřít v aplikaci.
Už ho mám doma připojený k baterce v garáži.
První poznatky:
- bez problémů přežije přepólování baterie. Ač elektroinženýr, prostě jsem to zapojil obráceně. Neptejte se mě, jak jsem to dokázal. Sám nevím.
- bluetooth se sice tváří, že nemáte zařízení párovat, ale rovnou načíst v aplikaci. Na mém mobilu to není pravda. Je potřeba zařízení nejdřív spárovat a teprve potom to lze otevřít v aplikaci.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: pát lis 08, 2013 10:16 am
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Jak? No jednoduše, zkuste se podívat na svorky jak jsou označené... a ted' si představte, že nejste elektroinženýr, tak to se teprv spletete... a nebo možná ne. Tot' otázka ...- bez problémů přežije přepólování baterie. Ač elektroinženýr, prostě jsem to zapojil obráceně. Neptejte se mě, jak jsem to dokázal. Sám nevím.
-
- Příspěvky: 3204
- Registrován: stř lis 28, 2018 7:57 pm
- Bydliště: Vyškov
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
No ti co tomu nerozumí možná budou víc věnovat úsilí studováním návodu a my ostatní to prostě zapojíme a že u baterie mají poly opačné možná přehlédneme
-
- Příspěvky: 2025
- Registrován: ned dub 02, 2017 3:45 pm
- Lokalita: podhůří Orlických hor
- Výkon panelů [Wp]: 7500
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Při pohledu na tu fotku vidím,že je to zřetelně označeno a tím pádem k omylu snad ani nemůže dojít,pokud to nezapojuje dost velká část populace co se řídí heslem návod a značení je pro blbce....
7,5kWp-
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
aexpert max 8 kw,power jack 10 kw a cca 45kW LIFE A LION
-
- R.I.P.
- Příspěvky: 3481
- Registrován: úte čer 11, 2013 10:40 pm
Re: VW T4 California 1998, doplnění soláru
Tie svorky sú pomerne blízko seba, tak je možné ľahko si škrtnúť... Tie dve " - " svorky pri sebe majú inú logiku, ako nejaký Ordnung...
750 Wp, LS3024B, 18650 - 198P8S 30,4 V, Multiplus C 800 nonstop / všetky slabé spotrebiče
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
1950 Wp, 2 x LS3024B, VS2024N, olovo - 330 Ah / 24 V, Carspa 3000 sin deň / silné spotrebiče a ohrev TUV
5995 kWh za meničmi za posledné 2 roky.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 24 Odpovědi
- 2350 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Pawel
-
- 10 Odpovědi
- 1613 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Franta2776
-
- 7 Odpovědi
- 1085 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od FRSO
-
- 12 Odpovědi
- 1320 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od capo56
-
-
Doplnění akumulační nádrže
od dvorka95 » » v Boilery, ohřev TUV, vytápění, klimatizace
Doplnění akumulační nádrže
- 45 Odpovědi
- 3557 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od unicast
-