Nové modely Victron Multiplus II
-
kyocera
- Příspěvky: 1456
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
- Reputace: 378
Re: Nové modely Victron Multiplus II
Myslím, že srovnávat MP 5kW a 4k5 nový model na váhu je správné. A rozdíl ve váze je. V minulosti jsem s toroidními transformátory hodně experimentoval až do té míry, že jsem si nechal svinout na míru jádro z nejlepšího mat. pro toroidy jaký vůbec existuje a to je SU extra. To sice vedlo k možnosti vyššího magnetického sycení, ale účinnost ani volnoběžné ztráty se nesnížily. Spotřeba naprázdno transformátoru je dána hlavně ztrátami v železe. Hysterézními ztrátami ty rostou přibližně lineárně s amplitudou magnetické indukce B. Vírivými ztrátami ty rostou přibližně s B na druhou a s f na druhou .Pokud snížíte počet závitů, aby se při stejném napětí dostalo jádro do vyšší indukce, pak B se zvýší a to má a následek , že ztráty v jádru rostou. Lepší materiál / SU, SU-permalloy atd. / sice sníží ztráty při stejné indukci, ale pokud B zvýšíte, velká část úspory se ztratí. Ušetřil jsem trochu mědi a to bylo všechno. Hliníkové technologii a CCA drátům jsem na chutˇnikdy nepřišel. To jsem nikdy ani nezkoušel. Hliníková technologie je osvědčená čínská cesta jak hodně využívat ke chlazení vzduch co je zdarma. I s nejlepším trafem jsou vždy ztráty a horší učinnost.
Proto jsem pak přešel k technologii bez transformátorů a když jsem docílil v jednofázovém modulu bez transformátoru DC / AC sinus volnoběžnou spotřebu 2W na 3kW modul a při zatížení DC/AC sinus modulu 3kW zátěží 1kW s účinnost konverze 98% pro 1kW zátěže věděl jsem, že je to správný směr. Takové postupy vyžadují ale HIS i když je stále řeč o ostrovním systému bez DS. Nebo DS jen jako záloha s aut. přepínačem sítí.
Špičkové parametry s volnoběžnou spotřebou už se ale nedaří běžně dosahovat pro jednofázové moduly bez transformátoru DC/AC sinus pro výkony 10kW nebo 22kW. Ale pořád stále o parník ,mnohem lepší jak s transformátorem. Učinnost a volnoběžná spotřeba technologie bez transformátoru je možné vylepšovat podle toho kolik peněz chci utratit za polovodiče a za řízení modulu. Prostor pro vylepšování parametrů zde je. A koncepci, kterou v poslední době zastávám je, spotřebovat energii z panelů přímo v modulu DC/AC sinus bez transformátoru a jen malou část energie vést do baterky na vyrovnání energetické bilance při kolísání energie z panelů. Při této koncepci pak stačí mnohem menší baterka a ušetřené peníze naopak dát do panelů.
Proto jsem pak přešel k technologii bez transformátorů a když jsem docílil v jednofázovém modulu bez transformátoru DC / AC sinus volnoběžnou spotřebu 2W na 3kW modul a při zatížení DC/AC sinus modulu 3kW zátěží 1kW s účinnost konverze 98% pro 1kW zátěže věděl jsem, že je to správný směr. Takové postupy vyžadují ale HIS i když je stále řeč o ostrovním systému bez DS. Nebo DS jen jako záloha s aut. přepínačem sítí.
Špičkové parametry s volnoběžnou spotřebou už se ale nedaří běžně dosahovat pro jednofázové moduly bez transformátoru DC/AC sinus pro výkony 10kW nebo 22kW. Ale pořád stále o parník ,mnohem lepší jak s transformátorem. Učinnost a volnoběžná spotřeba technologie bez transformátoru je možné vylepšovat podle toho kolik peněz chci utratit za polovodiče a za řízení modulu. Prostor pro vylepšování parametrů zde je. A koncepci, kterou v poslední době zastávám je, spotřebovat energii z panelů přímo v modulu DC/AC sinus bez transformátoru a jen malou část energie vést do baterky na vyrovnání energetické bilance při kolísání energie z panelů. Při této koncepci pak stačí mnohem menší baterka a ušetřené peníze naopak dát do panelů.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
-
Radar
- Příspěvky: 742
- Registrován: pon lis 15, 2021 11:05 am
- Reputace: 46
Re: Nové modely Victron Multiplus II
Ano, to si myslím i já. Výkonově +/- stejné parametry právě má verze MP 5000VA a MP 4K5.
Takže zde je podle mě relevantní srovnávání a diskuze nad novým přístupem a skoro 30% úbytku hmotnosti (a něco i v rozměrech)
Tak před takovými zkušenostmi klobouk dolů ... (jen malá odbočka - měnič DC/AC HV bez trafa? za tím na AC OUT RCD-B?)
VICTRON se toho konceptu s LF transformátorem drží a neuhýbá. Na lodích apod asi vítězí jiné priority než max účinnost..
Takže zde je podle mě relevantní srovnávání a diskuze nad novým přístupem a skoro 30% úbytku hmotnosti (a něco i v rozměrech)
Tak před takovými zkušenostmi klobouk dolů ... (jen malá odbočka - měnič DC/AC HV bez trafa? za tím na AC OUT RCD-B?)
VICTRON se toho konceptu s LF transformátorem drží a neuhýbá. Na lodích apod asi vítězí jiné priority než max účinnost..
poloostrov v módu AC IGNORE
VICTRON system 3F, 3x3000VA + 1F GTI GWL 2000W posila na AC OUT.
6kWp pole 8° západní pultová střecha + MPPT 150/100
3kWP pole 75° jižní fasáda + MPPT 150/45
Baterie LIFEPO4 16S, EEL V4 DIY BOX 280Ah (JK INVERTER BMS)
VICTRON system 3F, 3x3000VA + 1F GTI GWL 2000W posila na AC OUT.
6kWp pole 8° západní pultová střecha + MPPT 150/100
3kWP pole 75° jižní fasáda + MPPT 150/45
Baterie LIFEPO4 16S, EEL V4 DIY BOX 280Ah (JK INVERTER BMS)
-
kyocera
- Příspěvky: 1456
- Registrován: čtv led 15, 2015 1:37 pm
- Reputace: 378
Re: Nové modely Victron Multiplus II
Na lodích je potřeba jiné řešení stejně tak jako jiné řešení u domácí FV. Tím ale nikomu neříkám dělejte to tak nebo tak.
Každý si volí nejjednodušší postup sám pro sebe a to je většinou kupovat masově bedny co se prodávají.
/ Kdyby tady svítlilo slunce 300dní v roce jako ve státě kalifornie, tak bych nevymýšlel jak ušetřit každý jeden wat. /
Ano, pro HV modul DC/AC sinus, je potřeba na vstupu od panelů hlídač izolace stavu a na výstupu AC proudový chránič B.
Někdy v příštím roce tuto koncepci popíši více podrobně s uvedením návaznosti na panely a baterky i vzhledem k platnosti nových předpisů.
Každý si volí nejjednodušší postup sám pro sebe a to je většinou kupovat masově bedny co se prodávají.
/ Kdyby tady svítlilo slunce 300dní v roce jako ve státě kalifornie, tak bych nevymýšlel jak ušetřit každý jeden wat. /
Ano, pro HV modul DC/AC sinus, je potřeba na vstupu od panelů hlídač izolace stavu a na výstupu AC proudový chránič B.
Někdy v příštím roce tuto koncepci popíši více podrobně s uvedením návaznosti na panely a baterky i vzhledem k platnosti nových předpisů.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Dotace NE, 6,9kWp ,reg.Harmonie Ver.1, 60A,aku 4kWh LTO,BMS Sokol 400E,řízení Leonardo, LF a HF měnič vlastní Ver.1 a Ver.2, LF Modrá trojka 3kVA,modul HIS,ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.1
Příprava instalace panel 18kWp,reg.Harmonie12kW Ver.4,měnič AC-DC-AC 1f PECKA 22kW,BMS Sokol 400E řízení Leonardo 360V, modul HIS, DC modul AFDD,modul chytré řízení,Aku 360V, ohřev vody Malibu L.A.3kW,Ver.4
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], leoshavla, mihlit, Radar, Semrush [Bot], Yandex [Bot] a 3 hosti