Netradicne ulozenie solarnych panelov
- JozefSK
- Příspěvky: 319
- Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
- Reputace: 40
Netradicne ulozenie solarnych panelov
Je to az tak netradicne ulozenie solarnych panelov, ze toto vlakno som zalozil v kolonke "Ostatni"
V Indi v lete zacali experimentalne ukladat solarne panely medzi kolajnice. Hm, kolko je len na Slovensku zrusenych vlakovych tras a nevyuzivanych kolajisk ....
Zase ale na druhej strane, kto by to, pravda, ustrazil ...
V Indi v lete zacali experimentalne ukladat solarne panely medzi kolajnice. Hm, kolko je len na Slovensku zrusenych vlakovych tras a nevyuzivanych kolajisk ....
Zase ale na druhej strane, kto by to, pravda, ustrazil ...
-
MartinF
- Příspěvky: 114
- Registrován: stř úno 16, 2022 7:25 pm
- Reputace: 12
Re: Netradicne ulozenie solarnych panelov
Kdyz jsem jezdil do skoly vlakem tak kdyz se slo na WC tak to
padalo na kolejiste. Tak to nevim jak to maji v Indii.. aby ty solary pak nebyli posrane .
8,08kWp (V - 1,680kWp, J - 3,04kWp, Z - 3,36kWp), Victron MP2 5000VA, 2 * (Victron MPPT 250/85), 2 * ( LiFePo4 16x 280Ah Eve), Victron Smartshunte + BMS
- sindyk
- Příspěvky: 642
- Registrován: pát kvě 21, 2021 12:53 pm
- Reputace: 72
- Bydliště: Semily
Re: Netradicne ulozenie solarnych panelov
To má výhodu, busbary už tam jsou
3800 Wp (10s Elerix 380 Wp) | Deye SUN-8K-SG04LP3-EU | olovo mix 492Ah/48V
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
- JirkaE
- Příspěvky: 1858
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Reputace: 267
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7350
- Kapacita baterie [kWh]: 38
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Netradicne ulozenie solarnych panelov
Když jsem jezdil do školy já - tak také - ale protože už je to víc než 30let - leccos se za tu dobu změnilo = stačí google, není potřeba být expert na hajzly ve vlakuMartinF píše: pát lis 28, 2025 11:01 pmKdyz jsem jezdil do skoly vlakem tak kdyz se slo na WC tak topadalo na kolejiste. Tak to nevim jak to maji v Indii.. aby ty solary pak nebyli posrane .
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
-
cipis
- Moderátor
- Příspěvky: 6468
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Reputace: 884
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 40+15
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Netradicne ulozenie solarnych panelov
To uz je davno zakazane ...
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
unicast
- Příspěvky: 2160
- Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
- Reputace: 397
- Lokalita: JV od pekla :)
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5100
- Kapacita baterie [kWh]: 33
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Netradicne ulozenie solarnych panelov
Zakázané možná ano, ale v provozu takové vlaky pořád ještě jsou a to nemluvím o žádné lokálce, ale o náhradní soupravě na S9, kterou jsem asi před šesti týdny jel. Takže porušením přikázání "Záchodu se nesmí užívat, pokud je vlak ve stanici" lze stále ještě pokálet i pražské Hlavní nádraží 
-
Kajap
- Příspěvky: 314
- Registrován: pon črc 21, 2025 11:13 am
- Reputace: -2
- Lokalita: Okoli
Re: Netradicne ulozenie solarnych panelov
A když tam pojede vlak tak +/- jenom na chvíli vyzkratuje
Nejspis to napaji nejaky veci na draze a ttaky by s tim mohli krmit pohon vlaku, ale ve velkym je to dost riskantni, z vlaku vypadne - treba tahlo nebo kus hadice co ja vim a rozmlati to 3000 metru panelu nez vlak zastavi
Jde jen o pokus:
70-meter track length and integrates 28 solar panels with a combined capacity of 15 KWp, making it a world-class model in the railway sector.
- betmen
- Příspěvky: 887
- Registrován: stř led 11, 2023 2:54 pm
- Reputace: 152
- Lokalita: nedaleko od Trencina
- Systémové napětí: >48V
- Výkon panelů [Wp]: 2080 + 7320
- Kapacita baterie [kWh]: 9,6
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Netradicne ulozenie solarnych panelov
rozpojena hadica, alebo vyhaknute spriahadlo podla normy nesmie previsat nad urcitu vysku.
mohlo by to poskodit zvrsok, vyhybky atd..
mohlo by to poskodit zvrsok, vyhybky atd..
stacionárny dom :
2kWp - Siton210, 2x 100L Drazice
7,3kWp (JV - 3,7kWp, J - 1,2kWp, SZ - 2,4kWp) - Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
120Wp + 12V, 100Ah olovo
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 60Ah LiFePo + 75Ah olovo
2kWp - Siton210, 2x 100L Drazice
7,3kWp (JV - 3,7kWp, J - 1,2kWp, SZ - 2,4kWp) - Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
120Wp + 12V, 100Ah olovo
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 60Ah LiFePo + 75Ah olovo
- JozefSK
- Příspěvky: 319
- Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
- Reputace: 40
Re: Netradicne ulozenie solarnych panelov
Tak, tak betmen. Ibaze to plati u nas. Ale vieme, ci aj v dalekej Indii ? Resp. ak ano, ci to tam striktne dodrziavaju ?
Mna na tom obrazku zaujalo, ze tam maju vedla seba 3 kolajnice. Bud je to len naozaj experimentalny usek, alebo zeby tam bezne jazdili vlaky - vozne s dvojakym rozchodom ?
Ale ked sa vratime k povodnej teme, je tu otazka, ako sa budu dlhodobo spravat mechanicke a elektricke spoje solarnych panelov pri tych (podla mna) nie nevyznamnych otrasoch, pri prejazdoch vlakov ...
Mna na tom obrazku zaujalo, ze tam maju vedla seba 3 kolajnice. Bud je to len naozaj experimentalny usek, alebo zeby tam bezne jazdili vlaky - vozne s dvojakym rozchodom ?
Ale ked sa vratime k povodnej teme, je tu otazka, ako sa budu dlhodobo spravat mechanicke a elektricke spoje solarnych panelov pri tych (podla mna) nie nevyznamnych otrasoch, pri prejazdoch vlakov ...
-
romanf
- Příspěvky: 204
- Registrován: stř úno 02, 2022 3:55 pm
- Reputace: 32
- Lokalita: BA-SC
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: on grid
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: okr Senec
Re: Netradicne ulozenie solarnych panelov
dvojrozchodova trat
- JozefSK
- Příspěvky: 319
- Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
- Reputace: 40
Re: Netradicne ulozenie solarnych panelov
Podobny projekt testuju aj vo Svajciarsku.
Podla tohto clanku takto experimentuju aj v inych krajinach vo svete ...
-
kodl69
- Příspěvky: 8088
- Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
- Reputace: 1018
- Lokalita: severně od Brna
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Netradicne ulozenie solarnych panelov
3 kolejnice vedle sebe jsou i v ČR: https://mapy.com/cs/letecka?l=0&x=15.02 ... 22732&z=20 tady na jedné trati jezdí normální dráha a úzkokolejka. A asi to není jediný místo, ale o tomhle vím.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
-
eman
- Příspěvky: 2680
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 286
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Netradicne ulozenie solarnych panelov
Jak jsou ty panely naleštěný, pro splnění podmínky mediální prezentace projektu k dotaci.
Jinak kolega říkal, že ta fotka z Indie je buď naaranžovaná nebo není z Indie. Tam prý není m2, kde by nebyl bordel.
Jinak kolega říkal, že ta fotka z Indie je buď naaranžovaná nebo není z Indie. Tam prý není m2, kde by nebyl bordel.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
Martin P
- Příspěvky: 665
- Registrován: ned úno 25, 2018 5:04 pm
- Reputace: 91
- Lokalita: Havlíčkův Brod
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 19845
- Kapacita baterie [kWh]: 66
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Havlíčkův Brod
Re: Netradicne ulozenie solarnych panelov
By mne zajímalo jak chtějí tu trať se soláry mezi kolejnicemi podbíjet. Nehledě na mazivo odkapávající z vozů a lokomotiv, prach z brzd a ostatní "dobroty" které produkuje jedoucí vlak.
Kuple a ani hadice panely nejspíš nezasáhnou, na to jsou moc nízko, avšak otřesy od "obutého" vagónu budou pro články výzvou z hlediska mikrotrhlin.
Kuple a ani hadice panely nejspíš nezasáhnou, na to jsou moc nízko, avšak otřesy od "obutého" vagónu budou pro články výzvou z hlediska mikrotrhlin.
S-UPS.
20kWp v panelech rozdělených mezi východ, jih a západ. Do osmi stringů.
Baterie
Staré LiFePo4 o kapacitách 12, 24 kWh
Nové LiFePo4 o kapacitách 14, 14 kWh (od listopadu 2022), 14kWh (srpen 2024), 14kWh (prosinec 2024).
Rezerva Pb vrla 200Ah.
Systémové napětí 48V
Hlavní měnič Victron 5000VA.
Pomocné měniče 2x REVO VM 5000
Regulátory PCM60X
Systém je modulární s možností dalšího rozšíření (kdyby bylo kam) řešený tak, aby při výpadku kteréhokoliv jednoho modulu mohly ostatní fungovat dál bez omezení.
20kWp v panelech rozdělených mezi východ, jih a západ. Do osmi stringů.
Baterie
Staré LiFePo4 o kapacitách 12, 24 kWh
Nové LiFePo4 o kapacitách 14, 14 kWh (od listopadu 2022), 14kWh (srpen 2024), 14kWh (prosinec 2024).
Rezerva Pb vrla 200Ah.
Systémové napětí 48V
Hlavní měnič Victron 5000VA.
Pomocné měniče 2x REVO VM 5000
Regulátory PCM60X
Systém je modulární s možností dalšího rozšíření (kdyby bylo kam) řešený tak, aby při výpadku kteréhokoliv jednoho modulu mohly ostatní fungovat dál bez omezení.