Netradicne ulozenie solarnych panelov

Uživatelský avatar
JozefSK
Příspěvky: 319
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
Reputace: 40

Netradicne ulozenie solarnych panelov

Nový příspěvek od JozefSK »

Je to az tak netradicne ulozenie solarnych panelov, ze toto vlakno som zalozil v kolonke "Ostatni"

V Indi v lete zacali experimentalne ukladat solarne panely medzi kolajnice.
tr6.png
Hm, kolko je len na Slovensku zrusenych vlakovych tras a nevyuzivanych kolajisk ....

Zase ale na druhej strane, kto by to, pravda, ustrazil ... :fuuu:
MartinF
Příspěvky: 114
Registrován: stř úno 16, 2022 7:25 pm
Reputace: 12

Re: Netradicne ulozenie solarnych panelov

Nový příspěvek od MartinF »

Kdyz jsem jezdil do skoly vlakem tak kdyz se slo na WC tak to 💩 padalo na kolejiste. Tak to nevim jak to maji v Indii.. aby ty solary pak nebyli posrane .
8,08kWp (V - 1,680kWp, J - 3,04kWp, Z - 3,36kWp), Victron MP2 5000VA, 2 * (Victron MPPT 250/85), 2 * ( LiFePo4 16x 280Ah Eve), Victron Smartshunte + BMS
Uživatelský avatar
sindyk
Příspěvky: 642
Registrován: pát kvě 21, 2021 12:53 pm
Reputace: 72
Bydliště: Semily

Re: Netradicne ulozenie solarnych panelov

Nový příspěvek od sindyk »

To má výhodu, busbary už tam jsou😂
3800 Wp (10s Elerix 380 Wp) | Deye SUN-8K-SG04LP3-EU | olovo mix 492Ah/48V
Domovské vlákno: FVE Pojizeří, povinná četba: Victron Wiring Unlimited
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 1858
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 267
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7350
Kapacita baterie [kWh]: 38
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Netradicne ulozenie solarnych panelov

Nový příspěvek od JirkaE »

MartinF píše: pát lis 28, 2025 11:01 pm
Kdyz jsem jezdil do skoly vlakem tak kdyz se slo na WC tak to 💩 padalo na kolejiste. Tak to nevim jak to maji v Indii.. aby ty solary pak nebyli posrane .
Když jsem jezdil do školy já - tak také - ale protože už je to víc než 30let - leccos se za tu dobu změnilo = stačí google, není potřeba být expert na hajzly ve vlaku :lol:
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4

Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
cipis
Moderátor
Příspěvky: 6468
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 884
Lokalita: blízko Brna
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
Kapacita baterie [kWh]: 40+15
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: blízko Brna

Re: Netradicne ulozenie solarnych panelov

Nový příspěvek od cipis »

To uz je davno zakazane ...
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
unicast
Příspěvky: 2160
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Reputace: 397
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Netradicne ulozenie solarnych panelov

Nový příspěvek od unicast »

Zakázané možná ano, ale v provozu takové vlaky pořád ještě jsou a to nemluvím o žádné lokálce, ale o náhradní soupravě na S9, kterou jsem asi před šesti týdny jel. Takže porušením přikázání "Záchodu se nesmí užívat, pokud je vlak ve stanici" lze stále ještě pokálet i pražské Hlavní nádraží :)
Kajap
Příspěvky: 314
Registrován: pon črc 21, 2025 11:13 am
Reputace: -2
Lokalita: Okoli

Re: Netradicne ulozenie solarnych panelov

Nový příspěvek od Kajap »

sindyk píše: sob lis 29, 2025 8:52 am
To má výhodu, busbary už tam jsou😂
A když tam pojede vlak tak +/- jenom na chvíli vyzkratuje :-) to asi bude spojeny nejak jinak

Nejspis to napaji nejaky veci na draze a ttaky by s tim mohli krmit pohon vlaku, ale ve velkym je to dost riskantni, z vlaku vypadne - treba tahlo nebo kus hadice co ja vim a rozmlati to 3000 metru panelu nez vlak zastavi :-)

Jde jen o pokus:


70-meter track length and integrates 28 solar panels with a combined capacity of 15 KWp, making it a world-class model in the railway sector.
Uživatelský avatar
betmen
Příspěvky: 887
Registrován: stř led 11, 2023 2:54 pm
Reputace: 152
Lokalita: nedaleko od Trencina
Systémové napětí: >48V
Výkon panelů [Wp]: 2080 + 7320
Kapacita baterie [kWh]: 9,6
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Netradicne ulozenie solarnych panelov

Nový příspěvek od betmen »

rozpojena hadica, alebo vyhaknute spriahadlo podla normy nesmie previsat nad urcitu vysku.
mohlo by to poskodit zvrsok, vyhybky atd..
stacionárny dom :
2kWp - Siton210, 2x 100L Drazice
7,3kWp (JV - 3,7kWp, J - 1,2kWp, SZ - 2,4kWp) - Must PV1800 VHM 5548, Calb 16 x 180Ah
pojazdný dom:
120Wp + 12V, 100Ah olovo
prenosná elektraren :
homemade skladaci 2x60Wp + 12V, 60Ah LiFePo + 75Ah olovo
Uživatelský avatar
JozefSK
Příspěvky: 319
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
Reputace: 40

Re: Netradicne ulozenie solarnych panelov

Nový příspěvek od JozefSK »

Tak, tak betmen. Ibaze to plati u nas. Ale vieme, ci aj v dalekej Indii ? Resp. ak ano, ci to tam striktne dodrziavaju ?

Mna na tom obrazku zaujalo, ze tam maju vedla seba 3 kolajnice. Bud je to len naozaj experimentalny usek, alebo zeby tam bezne jazdili vlaky - vozne s dvojakym rozchodom ?

Ale ked sa vratime k povodnej teme, je tu otazka, ako sa budu dlhodobo spravat mechanicke a elektricke spoje solarnych panelov pri tych (podla mna) nie nevyznamnych otrasoch, pri prejazdoch vlakov ... :?:
romanf
Příspěvky: 204
Registrován: stř úno 02, 2022 3:55 pm
Reputace: 32
Lokalita: BA-SC
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: on grid
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: okr Senec

Re: Netradicne ulozenie solarnych panelov

Nový příspěvek od romanf »

dvojrozchodova trat
Uživatelský avatar
JozefSK
Příspěvky: 319
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
Reputace: 40

Re: Netradicne ulozenie solarnych panelov

Nový příspěvek od JozefSK »

Podobny projekt testuju aj vo Svajciarsku.
sW4.png
Podla tohto clanku takto experimentuju aj v inych krajinach vo svete ...
kodl69
Příspěvky: 8088
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 1018
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Netradicne ulozenie solarnych panelov

Nový příspěvek od kodl69 »

3 kolejnice vedle sebe jsou i v ČR: https://mapy.com/cs/letecka?l=0&x=15.02 ... 22732&z=20 tady na jedné trati jezdí normální dráha a úzkokolejka. A asi to není jediný místo, ale o tomhle vím.
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
eman
Příspěvky: 2680
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 286
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Netradicne ulozenie solarnych panelov

Nový příspěvek od eman »

Jak jsou ty panely naleštěný, pro splnění podmínky mediální prezentace projektu k dotaci.
Jinak kolega říkal, že ta fotka z Indie je buď naaranžovaná nebo není z Indie. Tam prý není m2, kde by nebyl bordel. 😃
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Martin P
Příspěvky: 665
Registrován: ned úno 25, 2018 5:04 pm
Reputace: 91
Lokalita: Havlíčkův Brod
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 19845
Kapacita baterie [kWh]: 66
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Netradicne ulozenie solarnych panelov

Nový příspěvek od Martin P »

By mne zajímalo jak chtějí tu trať se soláry mezi kolejnicemi podbíjet. Nehledě na mazivo odkapávající z vozů a lokomotiv, prach z brzd a ostatní "dobroty" které produkuje jedoucí vlak.
Kuple a ani hadice panely nejspíš nezasáhnou, na to jsou moc nízko, avšak otřesy od "obutého" vagónu budou pro články výzvou z hlediska mikrotrhlin.
S-UPS.
20kWp v panelech rozdělených mezi východ, jih a západ. Do osmi stringů.
Baterie
Staré LiFePo4 o kapacitách 12, 24 kWh
Nové LiFePo4 o kapacitách 14, 14 kWh (od listopadu 2022), 14kWh (srpen 2024), 14kWh (prosinec 2024).
Rezerva Pb vrla 200Ah.
Systémové napětí 48V
Hlavní měnič Victron 5000VA.
Pomocné měniče 2x REVO VM 5000
Regulátory PCM60X
Systém je modulární s možností dalšího rozšíření (kdyby bylo kam) řešený tak, aby při výpadku kteréhokoliv jednoho modulu mohly ostatní fungovat dál bez omezení.

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], eman, Google Adsense [Bot], ladik, mischanek, paeda, pibi a 1 host