Bádání na zimní večery - ostrovní AC Coupling a centrála

misa84
Příspěvky: 137
Registrován: úte říj 19, 2021 10:21 pm
Reputace: 4

Bádání na zimní večery - ostrovní AC Coupling a centrála

Příspěvek od misa84 »

Můžu v benzínové centrále použít "klasický jednoduchý elektromotor" když mu síť udělá střídač? Stačí udržovat jeho nad otáčky? V jakém okamžiku to všechno shoří :-D
kodl69
Příspěvky: 8054
Registrován: sob črc 19, 2014 8:56 pm
Reputace: 1013
Lokalita: severně od Brna
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8kWp
Kapacita baterie [kWh]: 12kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Bádání na zimní večery - ostrovní AC Coupling a centrála

Příspěvek od kodl69 »

Otázka je jaký střídač. Victron multiplus by to měl umět, s výkonem dalšího zdroje menším než jmenovitej výkon multiplusu. Jak jiný měniče netuším. Co je
"klasický jednoduchý elektromotor"
? jako indukční třífázový motor? A měnič je jednofáz nebo třífáz?
ostrov skoro 8kWp neustále ve stádiu zrodu: smartshunt(ex WBJR), MPPT150/45, MPPT 250/100(ex midnitesolar 150 clasic lite), 16S a různě P cca 340Ah Winston, MP II 5000,( ex Powerjack 8kW, ex samodomo cca 4kW). 48V DC rozvody a spotřebiče.
misa84
Příspěvky: 137
Registrován: úte říj 19, 2021 10:21 pm
Reputace: 4

Re: Bádání na zimní večery - ostrovní AC Coupling a centrála

Příspěvek od misa84 »

3x miltiplus 5kw zapojeny 3f, motor asynchronní 3f 7,5kw 1455ot, možnosti pohonu elektromotoru- benzínový motor(nafta by byla lepší)
otázky bude to chodit? elektromotor zapojit na vstup střídače?
roztočí victrony elektromotor v ostrovu ? start Y/D
kolísavost otáček v závislosti na zátěži...
luky
Příspěvky: 1007
Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Reputace: 96
Lokalita: za Berounem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5000
Kapacita baterie [kWh]: 12

Re: Bádání na zimní večery - ostrovní AC Coupling a centrála

Příspěvek od luky »

Nejsem ůplně kovanej v motorech, ale podle mě to nedává smysl. Pro asynchronní elektromotor budeš potřebovat hodně jaloviny a ta bude muset téct z těch multiplusů, čímž je vlastně budeš zatěžovat. Případně bys to musel kompenzovat kondenzátory. Jestli se do toho chceš opravdu pustit, tak šup do knihovny a půjčit učebnici.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
unicast
Příspěvky: 2105
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Reputace: 374
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Bádání na zimní večery - ostrovní AC Coupling a centrála

Příspěvek od unicast »

Elektromotor v benzínové centrále, když síť udělá střídač? A jakou tam má plnit funkci? Pokud by byl použit jako alternátor, ok, ale pak zase nedává smysl to "když mu síť udělá střídač". Nebo snad je cílem vyrobit motorgenerátor?
unicast
Příspěvky: 2105
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Reputace: 374
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Bádání na zimní večery - ostrovní AC Coupling a centrála

Příspěvek od unicast »

misa84 píše: pon lis 03, 2025 9:09 pm
3x miltiplus 5kw zapojeny 3f, motor asynchronní 3f 7,5kw 1455ot, možnosti pohonu elektromotoru- benzínový motor(nafta by byla lepší)
otázky bude to chodit? elektromotor zapojit na vstup střídače?
roztočí victrony elektromotor v ostrovu ? start Y/D
kolísavost otáček v závislosti na zátěži...
Takže nakonec přece jenom použít motor jako alternátor. No, to půjde, ale proč potom ty střídače? A proč by měly ty victrony tím motorem točit, když jím má točit benzínový motor?
luky
Příspěvky: 1007
Registrován: pon kvě 19, 2014 11:38 am
Reputace: 96
Lokalita: za Berounem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5000
Kapacita baterie [kWh]: 12

Re: Bádání na zimní večery - ostrovní AC Coupling a centrála

Příspěvek od luky »

On to autor úplně nepíše, ale hádám, že mu jde o "třífázový asynchronní elektromotor s kotvou na krátko". A rád by to benzínovým motorem roztočil nad synchronní otáčky. Tedy otočí směr skluzu a z motoru se stane generátor - přesně takhle fungujou starý MVE.
mobilní elektrárna: viewtopic.php?t=4597, 290Wp mono, Winston 12V/130Ah, Victron MPPT 75/15, Victron inverter 12/250VA, Victron charger 20A, Orion 30A
domácí elektrárna: viewtopic.php?t=6898, FV 5kWp, LiFe 48V/120+120Ah, Axpert King 48/5000 + PCM60X + EPever
unicast
Příspěvky: 2105
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Reputace: 374
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Bádání na zimní večery - ostrovní AC Coupling a centrála

Příspěvek od unicast »

No, tomu rozumím. A ten chce připojit na AC vstup měniče. Pokud to bude něco s AC->DC->AC konverzí bez bypassu, tak proč ne, tam není důvod, proč by to nemohlo fungovat. Pokud by se to mělo přifázovat k existujícímu živému AC, tak tam je otázkou, kdo bude mít víc síly a tedy kdo koho přetlačí, samozřejmě za příslušných světelných a kouřových efektů 😃 Fajn, síť by si otáčky toho motoru podržet mohla (a nepustit ho výše), takže se sadou žárovek, přes které by se to přifázovalo, by to jít mělo.
misa84
Příspěvky: 137
Registrován: úte říj 19, 2021 10:21 pm
Reputace: 4

Re: Bádání na zimní večery - ostrovní AC Coupling a centrála

Příspěvek od misa84 »

No motor musí roztočit střídače kvuli zfázování, pak už se zpustí benzín nebo pustí voda na turbínu pro nadotáčky.Má to být komplet ostrov

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: BLEX [Bot], Claudebot [Bot], D451D a 0 hostů