Elektricka / hybridni auta

Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 3416
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 155
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

Řekl bych že. Ten domek je dle EU legislativy na kolech, to, jestli někdo doinstaluje krycí sokl mezi podlahou a zemí je uvnitř domku,je pravidlem při výrobě kvůli povolení. Tisíce takových přívěsů je v Itálii na kolech přitom vypadají jako stabilně umístněný v kempech, ale opravdu mají zpravidla všechny nějaká kola a nasazovací žehličky pro posun. Zpravidla se půdorysně načrtne umístění na pozemku a ohlásí na stavebním úřadě a to je vše. Musí se do oznámení vypsat jak se zajistily přípojky aby to bylo uživatelné pro rekreační spaní. Určitě to musí být jako umístění v souladu s územním plánem aby nebyl problém se zamítnutím s výhradami.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací! Zdejší slova: To by bylo, abychom na tom šetření nevydělali!
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 1645
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 235
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7350
Kapacita baterie [kWh]: 38
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JirkaE »

Franta2776 píše: pát říj 10, 2025 10:19 am
...že to nebude nějaký vzplanutí.
Nene není.. 😂 to je velmi dlouhodobé a některé naše kroky k tomu již směřují - třeba ten vozík (2022) o rok později jsme prodali i naší ,,babču" velkého transita - už neměl tolik využití a stárnul nám před očima... Nerad ale bylo to nutné.

Ekonomicky je nyní lepší půjčování karavanu na 2 týdny v roce, ostatní jsme na zahrádce nebo u někoho z rodiny - zatím.

Nový e-transit bude mít kouli, to je jasný a i když se s takovou ,,krávou" za sebou sníží dojezd, přesně jak si napsal, půjde to propojit oběma směry, dobít auto nebo přivést odněkud - šťávu do chalupy.

Je to ale dlouhá cesta a nebude snadná, protože jsme mezitím změnily plány i doma, se přiblížit soběstačnosti, což původně v plánu TAKY nebylo takhle moc, dříve to bylo jen ve formě určité pomoci do max 10kWp - vzhledem k cenám.

Ale je o prostě pravda, ceny se výrazně a významně změnili, a od 1.1.2023 nám ubylo i to DPH, není na co čekat - nyní se fakt vyplatí dát panely i na sever - co to dá a co je možné - nacpat tam co nejvíc a začali jsme se dívat jinak - protože je člověk každý rok, o rok starší a blíží se k důchodu 😂
Naposledy upravil(a) JirkaE dne pát říj 10, 2025 10:56 am, celkem upraveno 1 x.
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4

Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
cipis
Moderátor
Příspěvky: 6240
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 848
Lokalita: blízko Brna
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
Kapacita baterie [kWh]: 40+15
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od cipis »

Jste už OT!
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
40 680 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 1645
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 235
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7350
Kapacita baterie [kWh]: 38
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JirkaE »

No OK, sorry Cipis. Je to e-transit + e-soběstačný domeček na kolečkách, ale jasně že může mít i své vlákno pro takové FV-domečky ;)
Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4

Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Uživatelský avatar
JozefSK
Příspěvky: 294
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
Reputace: 33

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JozefSK »

Toto ma zaujalo Revolúcia z Francúzska: Z vášho starého dieselu urobia elektromobil! Záujem je obrovský

Z odkazu citujem: "Proces je prekvapivo rýchly a efektívny. Mechanici z auta odstránia všetky nepotrebné komponenty – spaľovací motor, prevodovku, výfukový systém a palivovú nádrž. Na ich miesto nainštalujú moderný elektrický pohon. Ten sa skladá z elektromotora, batérie, riadiacej elektroniky a nabíjacieho portu. Celá transformácia trvá len niekoľko hodín. Zameriavajú sa predovšetkým na malé a obľúbené mestské autá, ako sú Renault Twingo, Fiat 500, Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo či Volkswagen Polo."

A este jeden citat:
Dojazd 180 km a cena 5000 eur
No nekup to ... :yes:
Franta2776
Příspěvky: 4677
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 381

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Už je to delši čas,ale nĕco podobného ukazovali ve starém Topgearu.Sada stála cca 20000Eur do auta velikosti golfa.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Migel
Příspěvky: 1603
Registrován: ned zář 25, 2022 10:47 am
Reputace: 234
Lokalita: Pod Karpatmi

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Migel »

Rad by som vykuchal naseho 2.0 tdci Focusa a dal by som tam hned el. pohon.Tiez sa mi paci ta myslienka nieco prerobit..Akurat si neviem predstavit ako to tam je vyriesene s komunikaciou medzi ABS a ostatnymi hlavnymi systemami a menej podstatnymi ako napriklad klimu a ostatne riadiace jednotky ako parkovaci asistent a podobne..kedze sa nejedna o jeden typ vozidla
JZ-2s5p 3,8kWp >> Epever 8415 AN
JV-2s3p 2,7kWp >> Epever 6415 AN
2x Victron MP2 5000V/A paralelne
48V 760Ah/35kWh Li-ion
a stále v štádiu budovania :repair: (rozširovania)
Uživatelský avatar
JozefSK
Příspěvky: 294
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
Reputace: 33

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JozefSK »

Migel, na bezne spotrebice tam byva v EV mensia 12 V bateria. Predpokladam, ze aj v tych prerabanych.
Migel
Příspěvky: 1603
Registrován: ned zář 25, 2022 10:47 am
Reputace: 234
Lokalita: Pod Karpatmi

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Migel »

🤣🤣nemyslel som bateriu, ale komunikaciu..lebo ono sa to nezda ale napriklad take budiky maju informaciu o rychlosti z ABS a to abs zase posuva tie informacie na zaklade informaci od motora popripade prevodovky..mal som na mysly komunikaciu riadiacich jednotiek medzi sebou ako takych..ked tieto jednotky vo vozidle nebudu tak ako to ma potom fungovat zvysok sytemu
JZ-2s5p 3,8kWp >> Epever 8415 AN
JV-2s3p 2,7kWp >> Epever 6415 AN
2x Victron MP2 5000V/A paralelne
48V 760Ah/35kWh Li-ion
a stále v štádiu budovania :repair: (rozširovania)
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 3092
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Reputace: 593
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8820
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od TomHC »

U nás by si to hlavne nepostavil na papiere. Už len engine swap je na umretie.
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
Franta2776
Příspěvky: 4677
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 381

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Vedla se tu diskuse o jízdě s vlekem.Tady jedna je:
Snímek obrazovky (69).png
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3466
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Reputace: 525
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od marko250 »

A neriskoval pan řidič krapet s tou maximální hmotností 1200kg co ten Enyaq na tažném má :-) ?
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,ŠKATULE 11kW
Franta2776
Příspěvky: 4677
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 381

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

jj máš pravdu Enyaq 1400kg a rs 1200kg a on táhl 2000kg.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
JozefSK
Příspěvky: 294
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
Reputace: 33

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JozefSK »

TomHC píše: sob říj 11, 2025 9:38 pm
U nás by si to hlavne nepostavil na papiere. Už len engine swap je na umretie.
Pokial prerabky "smradochov" na EV su mozne v jednej clenskej krajine EU (vo Francuzsku), nechapem, preco by to nebolo mozne aj u nas (ked sme v EU :D ).
Prepokladam, ze tie komponenty su aj tak vyrabane v Cine.
Myslim, ze keby sa nasiel niekto sikovny u nas, kto by zacal s takymito prerabkami, ze o toto by aj u nas bol zaujem (za predpokladu nizkej ceny).

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ale ine som chcel, znamy mi poslal odkaz:
Vojna na Ukrajine pomohla elektromobilom: Predaje lámu rekordy

Z clanku:
"Na prvý pohľad to môže pôsobiť paradoxne – vojna, poškodená infraštruktúra a neistá dodávka elektriny by mali elektromobilom brániť v rozvoji. Realita je však presne opačná. Ukrajinský trh s elektrickými autami zažíva nebývalý rozmach."

"Od začiatku ruskej invázie sa palivo stalo vzácnym tovarom. Zásobovanie bolo prerušované, ceny rástli a benzínové autá často zostávali nepojazdné.
Elektrické vozidlá naopak dokázali fungovať aj v čase, keď bolo všetko ostatné obmedzené. Stačil solárny panel, generátor alebo prístup k jednej zásuvke. Niektoré modely dokonca umožňujú dodávať energiu späť do domácnosti – napájať svetlá, chladničku či malé ohrievače. Pre mnohé rodiny sa elektromobil stal doslova záchrannou stanicou."

"Možno to znie prekvapivo, ale Ukrajina sa stala jedným z najzaujímavejších príkladov, ako sa elektromobilita prispôsobuje extrémnym podmienkam. Tam, kde iné krajiny bojujú o záujem vodičov, Ukrajinci objavili výhody elektrických áut z čistej potreby."
ChlapeczDediny
Příspěvky: 502
Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
Reputace: 126
Lokalita: Juh BBSK
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3100
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od ChlapeczDediny »

To sa im to elektrifikuje, keď to majú z dotácií EÚ a našich daní. Ak bude záujem dodám odkaz na zdroj.
Modulárna rozšíriteľná FVE pod kopcom: 3s2p Amerisolar 285 = 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 = 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JBD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
Naša dôchodková reforma, naša sbestačnosť
Kostěj
Příspěvky: 784
Registrován: úte úno 25, 2014 9:33 pm
Reputace: 95
Lokalita: Dobrovicko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 9200
Kapacita baterie [kWh]: 16
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Kostěj »

Na ty přestavby na e-auto ve Francii jsem koukal. Kdo nechce hledat, tak stručně: Auto (osobák/dodávka) musí být registrován ve Francii, být starší 5 let. Po přestavbě smí hmotnost narůst o max. 20%, prodej nejdřívě po roce (nebo po 6000km). Bonus na přestavbu pro nízkopříjmové domácnosti, pro některé regiony. Sada musí být schválena UTAC CERAM, přestavbu firma ve Francii a certifikovaná výrobcem. Cena min 8.000, střed 15.000, ale až 50.000€.
No zajímal by mne počet přestaveb za rok.
kuli
Příspěvky: 512
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Reputace: 50
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od kuli »

Páni solárnici, s tými prerábkami je to problematické, som automechanik, viem o čom hovorím. Iba ak by to bol koníček :repair: , nikdy to nie je ono. Dnes kúpite staršiu Teslu S, X za lepšiu cenu a bude to originál.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
kuli
Příspěvky: 512
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Reputace: 50
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od kuli »

IMG_2220.png
Ku tej maximálnej váhe sa radšej nevyjadrím :eek2:
Spotreba s 700 kg prázdnym prívesom cca 25 kWh / 100 km, s naloženou teslou X cca 45 kWh/ 100 km.
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
Uživatelský avatar
JozefSK
Příspěvky: 294
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
Reputace: 33

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JozefSK »

ChlapeczDediny píše: ned říj 12, 2025 10:29 pm
To sa im to elektrifikuje, keď to majú z dotácií EÚ a našich daní. Ak bude záujem dodám odkaz na zdroj.
Ked sa odosobnime od politiky a ak je pravda, ze Ukrajinci pocas vojny kupuju EV viac, ako predtym, co nemam dovod tomu neverit, tak vyplyva nam z toho aj urcite ponaucenie.

Ze pocas kriz - vojny, ak ma doma clovek zopar panelov, "nieco k tomu" a nejake EV, moze mat slobodu pohybu (aj vtedy, ak ini maju prazdne nadrze a kanystre).
A viacmenej aj istotu, ze ziadna strana konfliktu mu EV nezrekviruje. Naftove, benzinove mozu, ale EV, tie sa nekonfiskuju. V terene sa baterka EV len tak dobit neda a komu je naco nepojazdne auto ?
Uživatelský avatar
gupa
Příspěvky: 3416
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 155
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

EV lze rozebrat jako pohon pro drony. Dobít rozporcovanou a přebalenou baterii z Tesly nebo jiné je jednoduché. Prostě se dobije a použije na poslední útočnou cestu.

A po sledování několika záběrů každý večer z fronty mohu prohlásit, že nemovitost vybavená FVE panely na střeše je legitimní cíl pro útok. Protože to je první co voják udělá, obydlí takový barák aby si dobil energii. Asi dvě videa za dobu co sleduji frontu jsem viděl jak vojáci šupli pod střechu s FVE a bác, nebylo už nic jen kouř a viditelné pozdvednutí střechy a její totální likvidace.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací! Zdejší slova: To by bylo, abychom na tom šetření nevydělali!

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů