Elektricka / hybridni auta
-
- Příspěvky: 1394
- Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
- Reputace: 251
- Lokalita: Brno
- Systémové napětí: >48V
Re: Elektricka / hybridni auta
A co teprv takový mrakodrap, který představuje pro proudění větší odpor a překážku.
Nebo vzrostlý les tam, kde dřív byl holý kopec. Nebo holý kopec tam, kde byl dřív vzrostlý les atd.
Vliv bude malý a marginální. Hlavní proudění vzduchu probíhá výš, ne takhle těsně při zemi. A navíc efektivní průřez toho rotoru je celkem nevýznamný.
Letadlo na roztočení vrtule moc velký výkon nepotřebuje.
Velký výkon potřebuje na přečerpání obrovského množství vzduchu, které musí tou vrtulí protlačit, aby na principu akce a reakce to letadlo rozpohyboval.
A to množství aktivně (a rychle) přečerpaného vzduchu se těžko dá nějak přirovnávat k fungování větrné turbíny. Má to k sobě dost daleko, je to jen zdánlivě něco podobného.
Vítr je pohyb vzdušných mas, který se snaží vyrovnat rozdíl teplot a tlaků. A ten rozdíl tam bude i v případě, kdy tomu v cestě stojí nějaká vrtule. Tak i kdyby se teoreticky nasázela jedna vrtule vedle druhé, aby kompletně vyplnily průřez, tak stejně se ten vzduch bude přesouvat. Jen nějak jinak a v trochu jiné výšce.
Vzhledem k relativně zanedbatelné výšce toho větrníku proti tloušťce atmosféry se najde pořád dost místa, kudy ty vzdušné masy můžou proudit, řekl bych.
Nebo vzrostlý les tam, kde dřív byl holý kopec. Nebo holý kopec tam, kde byl dřív vzrostlý les atd.
Vliv bude malý a marginální. Hlavní proudění vzduchu probíhá výš, ne takhle těsně při zemi. A navíc efektivní průřez toho rotoru je celkem nevýznamný.
Letadlo na roztočení vrtule moc velký výkon nepotřebuje.
Velký výkon potřebuje na přečerpání obrovského množství vzduchu, které musí tou vrtulí protlačit, aby na principu akce a reakce to letadlo rozpohyboval.
A to množství aktivně (a rychle) přečerpaného vzduchu se těžko dá nějak přirovnávat k fungování větrné turbíny. Má to k sobě dost daleko, je to jen zdánlivě něco podobného.
Vítr je pohyb vzdušných mas, který se snaží vyrovnat rozdíl teplot a tlaků. A ten rozdíl tam bude i v případě, kdy tomu v cestě stojí nějaká vrtule. Tak i kdyby se teoreticky nasázela jedna vrtule vedle druhé, aby kompletně vyplnily průřez, tak stejně se ten vzduch bude přesouvat. Jen nějak jinak a v trochu jiné výšce.
Vzhledem k relativně zanedbatelné výšce toho větrníku proti tloušťce atmosféry se najde pořád dost místa, kudy ty vzdušné masy můžou proudit, řekl bych.
-
- Příspěvky: 2483
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 266
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Problém větrníků není v odporu vzduchu, ale ve všem ostaním. Naprosto příšerná efektivita, obrovské náklady na celou životnost, tuny plastového odpadu, dopad na životní prostředí je také prokázaný. A za mě, my se hrozíme nad horama pokrytýma FVE v Číně a sami si dotujeme stavbu větrníků na našich horách, kvůli pár kWh.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
- TomHC
- Příspěvky: 3014
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 554
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
Pár kWh je slušná demagógia...
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
-
- Příspěvky: 2483
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 266
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Najdi si reálné náklady na kWh u těch větrníků. Myslím že v DE to bylo děsivé číslo a reálně měli slušné výkony jenom mořské instalace.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 4528
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 358
Re: Elektricka / hybridni auta
Podíl výroby z větru na energii v Evropě je cca 20% a většina je z pevninských instalací. Emane jsi jako klasický Čech mimo:
https://oze.tzb-info.cz/vetrna-energie/ ... eho-vykonu
Toto říká AI. Na to ,že vyrábí hlavně, když nesvítí je to dobrý:
AI Overview
Reálné náklady na výrobu větrné energie se pohybují od přibližně 4,3 do 9,2 centů za kWh, ačkoliv se liší v závislosti na lokálních podmínkách a konkrétní instalaci, uvádí analýza Fraunhofer ISE z roku 2025. Náklady zahrnují investice do samotné stavby větrné elektrárny, která se u moderních turbín s výkonem kolem 4 MW může vyšplhat na cca 150 milionů Kč. Důležitým faktorem je také poloha s dostatečnou průměrnou rychlostí větru.
Jak uvádí analýza Fraunhofer ISE z roku 2025, větrná energie je v Evropě velmi konkurenceschopná.
Větrná energie (na zemi): 4,3 - 9,2 centů/kWh
Solární fotovoltaická zařízení: 4,1 - 6,9 centů/kWh
https://oze.tzb-info.cz/vetrna-energie/ ... eho-vykonu
Toto říká AI. Na to ,že vyrábí hlavně, když nesvítí je to dobrý:
AI Overview
Reálné náklady na výrobu větrné energie se pohybují od přibližně 4,3 do 9,2 centů za kWh, ačkoliv se liší v závislosti na lokálních podmínkách a konkrétní instalaci, uvádí analýza Fraunhofer ISE z roku 2025. Náklady zahrnují investice do samotné stavby větrné elektrárny, která se u moderních turbín s výkonem kolem 4 MW může vyšplhat na cca 150 milionů Kč. Důležitým faktorem je také poloha s dostatečnou průměrnou rychlostí větru.
Jak uvádí analýza Fraunhofer ISE z roku 2025, větrná energie je v Evropě velmi konkurenceschopná.
Větrná energie (na zemi): 4,3 - 9,2 centů/kWh
Solární fotovoltaická zařízení: 4,1 - 6,9 centů/kWh
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 2483
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 266
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Já tedy nechci polemizovat s AI, ale jedna z našich firem se potýká s prudkým poklesem zakázek na nové větrníky a servis šel úplně do háje v okamžiku, kdy přestali proudit dotace. Bez masivní dotace se nedokázala ta VE zaplatit a udržovat.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 4528
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 358
Re: Elektricka / hybridni auta
Polemizovat nemusíš tady jsou fakta asi máte divnou firmu, toto jsou vysoutěžené ceny bez dotací.Pro srovnání ČEZ staví nekonkurenční jádro za 82Eur/MWh a v tom nebudou náklady na uložení vyhořelého paliva. Prostě ty nové reaktory se budou 9 měsíců v roce dotovat nebo budou stát.
https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdro ... rne-klesly
https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdro ... rne-klesly
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 4528
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 358
Re: Elektricka / hybridni auta
Tady je předchozí kolo, ceny by mĕli být konečně, včetně financování projektů.U jádra neznáme ani budoucí cenu paliva ani neni započteno finacováni výstavby.+cena za uloženi vyhořelého paliva
https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdro ... e-nepatrne
https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdro ... e-nepatrne
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 773
- Registrován: úte úno 25, 2014 9:33 pm
- Reputace: 95
- Lokalita: Dobrovicko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9200
- Kapacita baterie [kWh]: 16
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Přijde mi podivné, že AI uvádí, že reálné naklady na větrnou kWh jsou 4.3-9.2 centů za kWh a přitom je vysoutěžená cena větrníků v Německu kolem 65 centů za kWh. A pak se neodvažuji srovnávat tuto cenu (co vyrobím, za to dostanu tuto částku zaplacenou) s cenou elektřiny z jaderky: Co si u mne nasmlouváte a já vám potvrdím, to Vám za tuto cenu dodám (a to každou hodinu v roce, i když nefouká či nesvítí).
Edit: Sorry, utekla mi desetiná čárka, ale nechám to tu kvůli následné reakci.
Edit: Sorry, utekla mi desetiná čárka, ale nechám to tu kvůli následné reakci.
Naposledy upravil(a) Kostěj dne pát zář 26, 2025 11:23 am, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 4528
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 358
Re: Elektricka / hybridni auta
No ale MWh má 1000kWh.např 73Eur/MWh je 7,3centu za kWh.podle mĕ to sedí.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 773
- Registrován: úte úno 25, 2014 9:33 pm
- Reputace: 95
- Lokalita: Dobrovicko
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 9200
- Kapacita baterie [kWh]: 16
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Pokud se dá věřit informaci na stránce ČEZ, že větrnka 4MW přijde na cirka 150M Kč, pak s koeficientem vytížení větrnek z dat ERU (22.5%) vyrobí za 20 let 160GWh, takže počáteční investice je skoro přesně 1Kč na vyrobenou kWh. To je o něco víc, než moje FVE bez baterek, ale ne o moc.
Také se dají větrné elektrárny likvidovat snáze než jaderky, prostě to vyvezete za hranice.
https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/jir ... pravy_pjen
Také se dají větrné elektrárny likvidovat snáze než jaderky, prostě to vyvezete za hranice.
https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/jir ... pravy_pjen
-
- Příspěvky: 4528
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 358
Re: Elektricka / hybridni auta
To vyhořelé palivo musíš skladovat jak dlouho a platit sklad a ostrahu??Zatím nedohlídneš na konec.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 225
- Registrován: úte dub 13, 2021 10:45 pm
- Reputace: 23
- Lokalita: východ Prahy
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13500
- Kapacita baterie [kWh]: 20
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta ??
Elektricka / hybridni auta ?? 
9900Wp 6×ESM-450H, 6×UL-450M-144HV 8×VDS-S144 zzj 15°, 3600Wp 8×AS-6m144VV vvs 30° 2× Epever 4415, 1×Easun 8048, Axpert king 5kW, 240Ah staré olovo, 450Ah LI-ION mivvyenergy.cz
-
- Příspěvky: 4528
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 358
Re: Elektricka / hybridni auta
Jj je to už off topic.
Když se vrátime k BEV, tak mi co jezdíme EV, tak už emisni povolenky platime jsou obsaženy v ceně elektřiny, jak na nabijecích stanicich, tak doma.
To majitelé spalováků teprve čeká, začít platit emisni povolenky
Když se vrátime k BEV, tak mi co jezdíme EV, tak už emisni povolenky platime jsou obsaženy v ceně elektřiny, jak na nabijecích stanicich, tak doma.
To majitelé spalováků teprve čeká, začít platit emisni povolenky

Naposledy upravil(a) Franta2776 dne pát zář 26, 2025 11:52 am, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
- JirkaE
- Příspěvky: 1531
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Reputace: 212
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7350
- Kapacita baterie [kWh]: 38
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
A takových ,,benzínek" je víc ?Franta2776 píše: pon zář 22, 2025 4:20 pmTo já si občas cucnu u nás v Přerovĕ za 2,42Kč/kWh přes Polyfazer.Bezkonkurenčni cena.
Screenshot_20250922_161716_Polyfazer.jpg
Nedaří se mě najít ani ty stojany a ani ty různé zvýhodněné tarify - myšleno na cesty do Česka

Je na to - doporučíš ? - nějakou appku, nebo jak hledáš ty výhodnější tankovací stojany ?
(Přerov je trošku z ruky, mimo mé obvyklé cesty

Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
-
- Příspěvky: 4528
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 358
Re: Elektricka / hybridni auta
Já nabijim mimo blízké okoli 3x za rok a používám Ionity.Jinak nabijim doma 9 měsíců z FV.
Projdi si dálkové trasy, kde pravidelnĕ jezdiš a různé App.Je to podobné jako s naftou na dálnici 40kč a na ONU nebo Eurobitu mimo dálnici za 30Kč.
Projdi si dálkové trasy, kde pravidelnĕ jezdiš a různé App.Je to podobné jako s naftou na dálnici 40kč a na ONU nebo Eurobitu mimo dálnici za 30Kč.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
- JirkaE
- Příspěvky: 1531
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Reputace: 212
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 7350
- Kapacita baterie [kWh]: 38
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Děkuju a je pro mě novinkou i ten čas, to jsem nevěděl.
Konkretně v Polyfazer jsem našel 3 na cestě a u 2 z toho je 8,70Kč za kWh a 2,20Kč za minutu.
Jak se promítne ten čas do ceny kWh (plus-mínus) a o kolik to tedy zvedne tu uvedenou cenu ? (stihnu si koupit krom WC ještě kafe a pokud tam bude fronta na kafe, tak mě utiká ještě 2,20 za minutu na cenu kafe ?

Ty jo, a každý má svojí aplikaci ?
A to pak projíždět může být časově náročná činnost - nebo ne ?

Konkretně v Polyfazer jsem našel 3 na cestě a u 2 z toho je 8,70Kč za kWh a 2,20Kč za minutu.
Jak se promítne ten čas do ceny kWh (plus-mínus) a o kolik to tedy zvedne tu uvedenou cenu ? (stihnu si koupit krom WC ještě kafe a pokud tam bude fronta na kafe, tak mě utiká ještě 2,20 za minutu na cenu kafe ?
Ty jo, a každý má svojí aplikaci ?
Zrovna nedávno, jsme úplnou náhodou našli přímo na D5 benzínku, kde byla nafta ještě o 1Kč levnější než na ONOFranta2776 píše: pát zář 26, 2025 11:58 amJá nabijim mimo blízké okoli 3x za rok a používám Ionity.Jinak nabijim doma 9 měsíců z FV.
Projdi si dálkové trasy, kde pravidelnĕ jezdiš a různé App.Je to podobné jako s naftou na dálnici 40kč a na ONU nebo Eurobitu mimo dálnici za 30Kč.

Výkon jednotlivých stringů on-line : Victron MPPT-1 / Victron MPPT-2 / Victron MPPT-3 / Victron MPPT-4
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
Porovnání všech již 4 stringů a teploty vody bojlerů 1-3 : POROVNÁNÍ
-
- Příspěvky: 433
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Reputace: 62
- Bydliště: Ondřejov
Re: Elektricka / hybridni auta
Přidám tip na cenově rozumné nabíjení směrem na západ. Add-Hoc. Jen nabíječky pod 49c.Franta2776 píše: pon zář 22, 2025 4:20 pmTo já si občas cucnu u nás v Přerovĕ za 2,42Kč/kWh přes Polyfazer.Bezkonkurenčni cena.
Screenshot_20250922_161716_Polyfazer.jpg
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 4528
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 358
Re: Elektricka / hybridni auta
Čas se většinou účtuje, až po nějaké době cca 180minut a přes noc neučtuje vůbec.Takže na pomalé nabíječce v cíli nabiješ často levně. Brání tak přes den blokování nabíječek.JirkaE píše: pát zář 26, 2025 12:09 pmDěkuju a je pro mě novinkou i ten čas, to jsem nevěděl.
Konkretně v Polyfazer jsem našel 3 na cestě a u 2 z toho je 8,70Kč za kWh a 2,20Kč za minutu.
Jak se promítne ten čas do ceny kWh (plus-mínus) a o kolik to tedy zvedne tu uvedenou cenu ? (stihnu si koupit krom WC ještě kafe a pokud tam bude fronta na kafe, tak mě utiká ještě 2,20 za minutu na cenu kafe ?
Ty jo, a každý má svojí aplikaci ?A to pak projíždět může být časově náročná činnost - nebo ne ?
Zrovna nedávno, jsme úplnou náhodou našli přímo na D5 benzínku, kde byla nafta ještě o 1Kč levnější než na ONOFranta2776 píše: pát zář 26, 2025 11:58 amJá nabijim mimo blízké okoli 3x za rok a používám Ionity.Jinak nabijim doma 9 měsíců z FV.
Projdi si dálkové trasy, kde pravidelnĕ jezdiš a různé App.Je to podobné jako s naftou na dálnici 40kč a na ONU nebo Eurobitu mimo dálnici za 30Kč.![]()
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], Franta2776, tafx a 2 hosti