Elektricka / hybridni auta

rva
Příspěvky: 4466
Registrován: úte dub 23, 2013 10:21 am
Reputace: 802
Lokalita: Kousek od Lysé nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 46000
Kapacita baterie [kWh]: 40
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Kousek od Lysé nad Labem

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od rva »

To samé zažíváme my, co máme fotovoltaiku déle. FV panely (baterie, regulátory, ...) před pár lety stály násobek dnešní ceny. A to samé je u počítačů, mobilů. Kdo počká, ten za své peníze získá lepší a výkonnější výrobek. Akorát za dobu co čeká tak nemá nic.
_______________________________________________________________________
43 kWp, LiFePO4 62 kWh,
EPSolar 60 A/150 V ET6415N + 3x Isolar SM II (5 kW, 450 V, 80 A) + Axpert PIP 5048MS
unicast
Příspěvky: 1995
Registrován: sob bře 30, 2019 10:27 am
Reputace: 353
Lokalita: JV od pekla :)
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5100
Kapacita baterie [kWh]: 33
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od unicast »

A přesně tohle je právě ten nejlepší argument proti tvrzení, že by deflace nebo alespoň nulová inflace škodila ekonomice. Že po tu dobu, co zájemce o koupi čeká, až to bude levnější, tu věc není možné užívat.
Mex
Příspěvky: 1387
Registrován: pát zář 29, 2023 4:12 am
Reputace: 246
Lokalita: Brno
Systémové napětí: >48V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Mex »

Ta ztráta hodnoty je pípovina. Stejně to funguje u všech výrobků nějakého odvětví, které se rychle rozvíjí.

Ale ta poznámka o servise má něco do sebe.
Bude zajímavé sledovat, kam a jak se posune situace se servisem.

A taky s povinnými prohlídkami.
Jestli styl Tesla (dělejte si s autem co chcete a klidně do žádného servisu nejezděte) nebo styl Hyundai (chceš záruku panáčku? pak budeš jezdit pěkně pravidelně do proklatě drahého servisu).
Valdano
Příspěvky: 1324
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Reputace: 198
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Valdano »

Povinné prohlídky by měly být kompletně zdarma (prostě pokryté v rámci záruky) a pak by ani nevadilo jestli se musí jezdit do drahého servisu.
glottis
Příspěvky: 3127
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Reputace: 382
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od glottis »

zdarma ale znamena, ze sis to predplatil.

A neni to pravda, me by to vadilo a vadi. Treba vw/skoda dost konsolidoval servis a treba zrusili pobocku na melniku. Takze nejblizsi je litomerice a nebo praha. A nutej me tam jezdit jendou rocne aby zmerili izolacni stav baterie. Ob rok vymeni brzodvku. jako stoji me to asi 2500. Ale musim tam hodinu jet, sedet tam hodinu a pul a dalsi hodinu jet domu. A jeste poslouchat keci pana na prepazce, jak ev stoji za .... A kdyby se mi neco stalo treba s brzdama nebo na podvozku, budu muset tam a ne tady v ulici k sikulovi.
camel1cz
Příspěvky: 829
Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
Reputace: 57
Lokalita: Lounsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8430
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od camel1cz »

OT: přesně ty samé kecy poslouchám i v Lounech! Jinak ale já každý rok nemusím, na izolační stav u mě kašlou :D
5 kVA Axpert King 1 @ 5,67 kWp [3s6p AUO 315Wp mono] + 5 kVA Axpert King 1 @ 2,76 kWp [2s3p AS 460Wp mono] = paralelní 1F provoz
18 kWh [5x Pylontech US3000] + 13,4 kWh [15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům]
Rozpracováno:
a) 6x AS 460Wp mono na střeše nezapojeno
b) 2x Fangpusun MPPT 150/70 Tr (asi nepoužiji)
Franta2776
Příspěvky: 4515
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 357

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Screenshot_20250922_091125_Chrome.jpg
BMW davá každému na výběr.Tak je to podle mĕ správnĕ.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 2988
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Reputace: 546
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8820
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od TomHC »

Moja prvá skúsenosť s nabíjaním na ultra nabíjačkách v zahraničí, cez VW WeCharge. Za prvé, nikde vopred online nezistíš, koľko bude stáť kWh - nevadí, nabiť treba. Nabíjačiek bolo na trase BA - Brno - Praha - Teplice dostatok. Na jednej nabíjačke písalo tuším 140 kW a nabíjalo len 40 kW, to bolo pri KFC v Děčíne. Ceny ak prepočítam na €, bolo to od 0.67 po 0.82 za kWh. Doma na AC je to za 0.16 , takže v najhoršom prípade za viac ako 5-násobok. To mi príde fakt neúmerne prestrelené. Chybou bolo, že mám Basic tarif. Ale v cenníku pre všetky tarify je napísane "flexibilná cena", takže aj tak neviem o koľko by to bolo výhodnejšie. Mám aj ZSE kartu, v roamingu je cena 0.79€ pre ultra nabíjačky, ALE! aj s tarifom "Road safe" za 30€ so 100 kWh v balíku by to nepomohlo, lebo predplatené kWh platia len v siete ZSE a nie v domácom/zahraničnom roamingu. Jediné lacnejšie by bolo IBA na Ionity s We Charge Plus tarifom za 12€, to je 0.49€ za kWh.

V skratke, 1100 km na začiatku s plnou batériu a na konci doma s dojazdom 20 km ma vyšlo 120€. Ak si odrátam tých 300km zadarmo, tak je to 120€ na 800km, čo je 15€ na 100 km, čo je zase ekvivalent 10 litrov/100 km benzínu. 💩 Raz za čas sa to dá akceptovať, ale je to fakt neprimerané.
Přílohy
wecharge.jpg
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome , BMS UART-TS485 adaptér
eman
Příspěvky: 2463
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 265
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Tohle mě na EV dostává. Staví ty nabíjecí stanice z dotací a pak nanich účtují lichvářské ceny. Nevím, jak to funguje v zahraničí, ale je to minimálně na žalobu.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
camel1cz
Příspěvky: 829
Registrován: pon bře 21, 2011 11:12 pm
Reputace: 57
Lokalita: Lounsko
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 8430
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od camel1cz »

Já kartu od VW nemám, jezdím s EON, PRE a ČEZ kartami i v zahraničí a předem otipuji roaming cenu od někoho z uvedených. Pohodlné to není, ale myslím, že to bude nejlepší varianta. Tyhle flexibilní tarify bývají past na peněženku - nemám rád, když nevím.

Slušný mi příjde na roaming EON, má snad dokonce stejné ceny v zahraničí jako doma. Na slovensku jsem používal tuším ZSE nabíječky přes PRE (to mívá taky slušné ceny).

V Německu a Rakousku jsou ceny nabíjení celkem vysoké - minimálně 50% nad cenami CZ. Prostě nabíjení mimo domov je vždycky zlo a v zahraničí to platí dvojnásob.
5 kVA Axpert King 1 @ 5,67 kWp [3s6p AUO 315Wp mono] + 5 kVA Axpert King 1 @ 2,76 kWp [2s3p AS 460Wp mono] = paralelní 1F provoz
18 kWh [5x Pylontech US3000] + 13,4 kWh [15x 280 Ah LiFePo4, JK BMS paralelně k Pylontechům]
Rozpracováno:
a) 6x AS 460Wp mono na střeše nezapojeno
b) 2x Fangpusun MPPT 150/70 Tr (asi nepoužiji)

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: camel1cz, Claudebot [Bot], eman, GPTBot, gupa, rva, Yandex [Bot] a 6 hostů