Nová FVE na platformě VICTRON 3F 3x3000VA

Porada před realizací, doporučení, rady, nápady týkající se plánovaných ostrovních nebo poloostrovních systémů, projektování, zkušenosti, schémata, vhodné komponenty
Radar
Příspěvky: 619
Registrován: pon lis 15, 2021 11:05 am
Reputace: 37

Re: Nová FVE na platformě VICTRON 3F 3x3000VA

Nový příspěvek od Radar »

Ano, cest jak toho dosáhnout je určitě víc. Já jsem začal s touto a zatím se to jeví ke spokojenosti.
Mám zapnutý Power Assist, proto nemůžu jít s min proudem na AC IN úplně dolů.
Proto minimum je 4A a to první zvýšení ze 4A na 5A je na 3120W (2200W je kalkulovaný bezpečný trvalý výkon MP + 4X230 = 920W síť), pak s každým zvýšením výkonu na AC OUT o 230W kaskádovitě přidává 1A na proudovém limitu na AC IN. Zpoždění pro zpětný pokles limitu mám 5s.

AC IGNORE mám zatím zcela mimo node red. Assistantem, tak jak jsem jej nastavil cestou přes využití AUX1 a relé 1 Cerba ve funkci generátor...
poloostrov v módu AC IGNORE
VICTRON system 3F, 3x3000VA + 1F GTI GWL 2000W posila na AC OUT.
6kWp pole 8° západní pultová střecha + MPPT 150/100
3kWP pole 75° jižní fasáda + MPPT 150/45
Baterie LIFEPO4 16S, EEL V4 DIY BOX 280Ah (JK INVERTER BMS)
Radar
Příspěvky: 619
Registrován: pon lis 15, 2021 11:05 am
Reputace: 37

Re: Nová FVE na platformě VICTRON 3F 3x3000VA

Nový příspěvek od Radar »

Dotaz - občas se mi v advanced grafech ve VRM v grafu VE.BUS STATE objeví stav měničů "SUSTAIN". Je to zpravidla přes den, určitě ne v situaci, kdy by byla např baterie na hranici vybití... Co to, prosím, může znamenat?
Včera se to objevilo dvakrát při krátkých úsecích, kdy se vynuceně připnula síť na AC IN a baterie byly nabity, již v absorbtion mode

díky
poloostrov v módu AC IGNORE
VICTRON system 3F, 3x3000VA + 1F GTI GWL 2000W posila na AC OUT.
6kWp pole 8° západní pultová střecha + MPPT 150/100
3kWP pole 75° jižní fasáda + MPPT 150/45
Baterie LIFEPO4 16S, EEL V4 DIY BOX 280Ah (JK INVERTER BMS)
gupa
Příspěvky: 3325
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 152
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Nová FVE na platformě VICTRON 3F 3x3000VA

Nový příspěvek od gupa »

A co se v tu chvíly úseků spíná a odepíná jako proud?
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
Radar
Příspěvky: 619
Registrován: pon lis 15, 2021 11:05 am
Reputace: 37

Re: Nová FVE na platformě VICTRON 3F 3x3000VA

Nový příspěvek od Radar »

Mám tam 3f cca 1kW agregát chlazení. Proudové špičky startu kompresoru budou určitě vyšší. Jinak asi nic zásadního. Ten peak ale ani VRM nezaznamená...občas při souběhu na některé fazi ale vykáže některý z měničů overload alarm. Spíš mě zarazil ten status sustain
poloostrov v módu AC IGNORE
VICTRON system 3F, 3x3000VA + 1F GTI GWL 2000W posila na AC OUT.
6kWp pole 8° západní pultová střecha + MPPT 150/100
3kWP pole 75° jižní fasáda + MPPT 150/45
Baterie LIFEPO4 16S, EEL V4 DIY BOX 280Ah (JK INVERTER BMS)
gupa
Příspěvky: 3325
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 152
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Nová FVE na platformě VICTRON 3F 3x3000VA

Nový příspěvek od gupa »

No a není tam nějaký časovač pro ty dvě podmínky než to vleze do toho sustain režimu? Tz. nějaká špička a momentové podpětí na baterii ho spustí. Časovač by ty špičky mohl překlenout. Jinak je to jen můj názor, že 280Ah je určitě měkký a málo. Asi baterie dostává na prdel a časem nakonec změkne tak že ten režim sustain bude častěji a častěji.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT, ABC-&-XYZ mypower.cz Ať ti to běží jako hodinky na baterku s čerstvou expirací!
Radar
Příspěvky: 619
Registrován: pon lis 15, 2021 11:05 am
Reputace: 37

Re: Nová FVE na platformě VICTRON 3F 3x3000VA

Nový příspěvek od Radar »

Na podkladě stávajících zkušeností sdílím úvahu k modifikaci poloostrovního setupu Victron:
Při této úvaze beru jako fakt, že ve výchozím nastavení je systém Victron legálně provozovaný spotřebič UPS, bez přetoků.

Modifikovat stávající, výše popsaný, setup následovně:
1) deaktivovat (vymazat) assistanta AC IGNORE
2) deaktivovat funkci Power Assist (což otevírá možnost regulovat proudový limit na AC IN od 0A)
3) zachovat stávající stav - nabíječe Multiplusů JSOU povoleny
3) modifikovat NODE RED flow s výchozím proudovým limitem AC IN = 0A do výkonu 2200W na AC OUT (můj případ 3000VA Multiplusy)
4) přenastavit stávající logiku řízení tak, že do výstupního výkonu 2200W (u 3F dle nejzatíženější fáze) proudový limit na AC IN = 0A
a dále se plynule přidává po 1A dle výstupního výkonu v logice:
- 2200-2430W = 1A
- 2431-2660W = 2A
----
tedy nárůst každých +230W výkonu na AC OUT způsobí přenastavení proudového limitu na AC IN o +1A.

Reakce na změny zátěže okamžitá.
Síť na AC IN stále přítomna, nic se nepřepíná, sfázování kontinuální.
Zátěž na AC OUT je vždy násobně větší než proudový limit na AC IN. (do zátěže sítě je třeba počítat i nabíječe!!
Ty jsou povoleny, tedy stále funguje UPS režim a ukládání přebytečné energie na AC IN do baterie v případě kolísání zátěže.

Pořád tady platí, že kdo má 1Fsystém, je vysmátější, protože u 3F jde přebytečný proud z AC IN na méně zatížených fázích do baterie.
I tak ale jde vždy o minimální proudový limit a mezní situace.

Co zkušenější na to ...?

(jestli jsem tu popsal něco co už někdo roky provozuje a objevil jsem Ameriku, tak se omlouvám :-), ale i tak jsem rád, že jsem na to přišel sám :-) ;-)
poloostrov v módu AC IGNORE
VICTRON system 3F, 3x3000VA + 1F GTI GWL 2000W posila na AC OUT.
6kWp pole 8° západní pultová střecha + MPPT 150/100
3kWP pole 75° jižní fasáda + MPPT 150/45
Baterie LIFEPO4 16S, EEL V4 DIY BOX 280Ah (JK INVERTER BMS)
Radar
Příspěvky: 619
Registrován: pon lis 15, 2021 11:05 am
Reputace: 37

Re: Nová FVE na platformě VICTRON 3F 3x3000VA

Nový příspěvek od Radar »

gupa píše: úte srp 19, 2025 8:37 pm
No a není tam nějaký časovač pro ty dvě podmínky než to vleze do toho sustain režimu? Tz. nějaká špička a momentové podpětí na baterii ho spustí. Časovač by ty špičky mohl překlenout. Jinak je to jen můj názor, že 280Ah je určitě měkký a málo. Asi baterie dostává na prdel a časem nakonec změkne tak že ten režim sustain bude častěji a častěji.
To my smysl nedává. Proč by se tak dělo? A jaký časovač a kde ho hledat?
Pokud by to měly způsobovat proudové peaky kompresoru chlazení, pak bych očekával, že se to bude objevovat častěji a spíš v časových úsecích dne/noci, kdy je baterie vybitější.
Výskyt v odpoledních hodinách, u nové baterie která je nabitá, mi nedává smysl.
Nejspíš je to v neporozumění systému, jak se chová...
poloostrov v módu AC IGNORE
VICTRON system 3F, 3x3000VA + 1F GTI GWL 2000W posila na AC OUT.
6kWp pole 8° západní pultová střecha + MPPT 150/100
3kWP pole 75° jižní fasáda + MPPT 150/45
Baterie LIFEPO4 16S, EEL V4 DIY BOX 280Ah (JK INVERTER BMS)

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů