Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Dagus
Příspěvky: 2082
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Reputace: 216
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Dagus »

Při adaptivním tempomatu jo, respektive stačí mít aktivovaný a nenastavenou rychlost a když máš před sebou auto, tak si to u něj zastaví. Onepedal je za mě největší opruz na světě a koncern se svým předpovídání kruháčů a zatáček a plachtěním v normálním módu mi přijde lepší nez onepedal. Sto lidí sto chutí, ale já chci mít nohu na pedálu co možná nejmíň a to v rekuperačním módu je neskutečný vopruz. Žena zas "onepedal" má ráda, ale když s ní jedu, tak mi přijde že auto nikdy neplachtí, furt jen zrychluje a nebo zpomaluje a pocitově mi to vadí. Máme id.3 a tohle plachtění a předpovídání by mi třeba v tesle hrozně chybělo. Nechápu kde se furt bere touha mít nohu na pedálu a neustále se o něco nohama snažit.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
glottis
Příspěvky: 2982
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Reputace: 350
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od glottis »

A v čem je lepší přendat nohu na brzdu a začít brzdit místo jen povolení plynu?
soami
Příspěvky: 873
Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
Reputace: 85
Lokalita: Posázaví
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Posázaví

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od soami »

Při jízdě s 1 pedálem je to vzpomínka na autodrom za mlada 😃 BMW i3 má rekuperaci navíc docela silnou a nedá se nijak nastavit, pocitově je to středně silné brzdění - kombinace s brzdou už je dost nepříjemné zpomalení. Nejlepší je brzdit ubíráním, ale o tom píše Dagus - je třeba mít pořád nohu na pedálu, aby to bylo plynulé. Chybí mi volba, ale dá se to zvyknout. Největší opruz jsou rezavějící kotouče, protože brzdy se téměř nepoužívají. Žena na to prdí - já aspoň jednou za čas, když se do i3 dostanu, cestou do našeho údolí hodím neutrál a trochu kotouče obrzdím.
Franta2776
Příspěvky: 4258
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 326

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

glottis píše: stř črc 09, 2025 10:23 pm
A v čem je lepší přendat nohu na brzdu a začít brzdit místo jen povolení plynu?
Jakmile stoupneš na brzdu vypnou se asistenti
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 4258
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 326

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Myslím,že je jednopedál nepochopen.Režim B jednopedál používám ve mĕstĕ a není nic lepŝiho.Režim D je plachtĕni a používá se na dálnici a mimo mĕsto.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
ChlapeczDediny
Příspěvky: 428
Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
Reputace: 109
Lokalita: Juh BBSK
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 3100
Kapacita baterie [kWh]: 30
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od ChlapeczDediny »

TomHC píše: stř črc 09, 2025 9:26 am
Pointa je v tom, že tie peniaze nie sú zo vzduchu, ale štát si ich musí požičať, ubrať z iných investícií, alebo vybrať od ľudí cez dane...
Sú veci, ktoré neovplyvníš. Ale vieš ovplyvniť to, aké to bude mať na teba dopady.
Já to beriem tak, že som získal čas na rozšírenie FVE a zatiaľ môžem robiť iné dôležité veci.
Navyše žijem tak, že prácou neprodukujem dane (fakt len symbolicky) a spotrebou takisto. Takže za moje prachy to nie je :celebrate2:
3s2p Amerisolar 285 = 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 = 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JBD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
Dagus
Příspěvky: 2082
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Reputace: 216
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Dagus »

glottis píše: stř črc 09, 2025 10:23 pm
A v čem je lepší přendat nohu na brzdu a začít brzdit místo jen povolení plynu?
No já prostě musím brzdit jen tehdy, pokud je křižovatka se stopkou, nebo semafor a nejsou oredemnou auta. Opravdu v krajském městě celkem raritní situace. Jinak prijezdy do křižovatek, zatáček a kruháčů si auto dobržďuje samo, pokud nepřidáváš plyn. To se musí zažít, aby jsi viděl jak je to dobrý.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Dagus
Příspěvky: 2082
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Reputace: 216
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Dagus »

Franta2776 píše: stř črc 09, 2025 11:18 pm
Myslím,že je jednopedál nepochopen.Režim B jednopedál používám ve mĕstĕ a není nic lepŝiho.Režim D je plachtĕni a používá se na dálnici a mimo mĕsto.
Ale já nejsem blbej, já chápu jak to Teslisti vypráví a sám jsem hned dal B co jsem si auto koupil. Ale pak jsem zjistil, že ani ve městě mi to nedává smysl. Pokud stojím v koloně, raději si dám adaptiv a neřeším co je předemnou a sunu se s davem. Pokud je provoz běžný, tak prostě jedu na D a samo si to dobržďuje. Nevím jestli jsi někdy jel s VW co má asisitenty pro adaptiv, ale za mě je to dokonalý. Nevím jak tohle má BMW, ale stojím si za tím, že D je plynulejší, úspornější a příjemnější než ladit nohou plyn jak ženskou.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
glottis
Příspěvky: 2982
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Reputace: 350
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od glottis »

Já tomu moc nerozumím. Buď používáš adaptivní tempomat a je jedno jestli tam je D nebo B a nebo nepoužívás a pak je podle mě D úplně k ničemu.

A já myslel že se bavíme o tom že jedu bez tempomatu. A pak mě vyhovuje si sílu rekuperace řídit pedálem. Ať v Tesla nebo VW. Bez tempomatu mám stejně nohu na jednom z pedálu
Franta2776
Příspěvky: 4258
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 326

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Ono právĕ, že jsem já i kamarád přesedli z Elroq do I5 a byl vidět výrazný rozdíl.Když jsem ŕidil Elroq popisoval jsem mu co funguje špatnĕ a on tomu nechtěl vĕŕit dokud si I5 nevyzkoušel.Je pravda,že cena i5 je 2x taková.Škodovka má špatnĕ čitelný hlavní displey, maličký head-up display, laciný mateiály uvnitř auta atd Prostĕ se všude šetřilo a je to vidĕt, ale slouži může určitĕ dobře.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
PetaJoule
Příspěvky: 556
Registrován: čtv črc 17, 2014 8:58 pm
Reputace: 78
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: ~40000
Kapacita baterie [kWh]: 120
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Laniakea Supercluster

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od PetaJoule »

Franta2776 píše: ned črc 06, 2025 11:41 pm
PetaJoule píše: ned črc 06, 2025 10:51 pm
Franta2776 píše: ned črc 06, 2025 10:15 pm
Tim,že Tesla nepoužívá drahý lidar a je značnĕ diskvalifikovaná stačí se podívat na testy na youtube.Nevidi některé překážky.
Já asi taky budu špatný řidič, protože nemám lidar.

Franto, ten Tvůj lidar - to Ti nějak od někuď vyrostlo nebo se to dá naučit?
Franta si moc nechápe rozdíl mezi tempomatem a autonomním řízením.
Hele - když mi zaplatíš nové auto, ukážu Ti jak zareaguje můj tempomat na zeď (nikterak nenakreslenou).
Ale ano, Lexus nebo co to je má lepší implementaci tempomatu. Trochu víc svůdnou ovšem k nepozornosti.
"Es ist besser, wenn man mehr hat." - Rammstein
CZ: https://divis.petajoule.eu/
DE: https://einstein.petajoule.eu/
EN: https://feynman.petajoule.eu/
Franta2776
Příspěvky: 4258
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 326

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

U BMW není rozdil: Jmenuje se to Driving assistent profesional.Žádný samostatný tempomat již neexistuje.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 4258
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 326

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Tady máš odkaz na funkci:

Když přejedu mezistátni hranice, tak mi zahlási, že mĕni funkce podle zákonů v dané zemi.U nás neumime postavit ani dopravni značky(:::
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů