Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 86
- Registrován: pon lis 15, 2021 9:07 pm
- Reputace: 11
Re: Elektricka / hybridni auta
Nejen cinani rozebrali do sroubku Teslu apod, predpokladam opacne to udelal taky uz nekdo davno aby zjistil jak se veci maji a jestli je se ceho bat. Otazka jestli se o tom mame sanci jako smrtelnici dozvedet jak to realne. dopadlo.
-
- Příspěvky: 4245
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 322
Re: Elektricka / hybridni auta
I evropský auta umí rychla nabíjet v 75% kapacity ještě výkon 200kW.
https://fdrive.cz/clanky/test-jak-rychl ... =106517811
https://fdrive.cz/clanky/test-jak-rychl ... =106517811
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1949
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Reputace: 192
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Elektricka / hybridni auta
https://www.euroncap.com/en/results/mg/zs+ev/39678
za mě docela ok výsledky... rozhodně lepší jak to s čím jezdím teď. Jestli vám tohle přijde málo bezpečné... v čem vlastně jezdíte?
- JozefSK
- Příspěvky: 248
- Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
- Reputace: 23
Re: Elektricka / hybridni auta
He, he, myslis toto ?
Ale sleduj, cim mensie, tym vacsiu radost to vie urobit ...

-
- Příspěvky: 527
- Registrován: pát říj 15, 2021 10:41 am
- Reputace: 55
- Lokalita: Kladno
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 11250
- Kapacita baterie [kWh]: 19.2
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
No neviem, obcas si vyrabam drobnu elektroniku a pokial niekto nieco pajkuje rucne, som to ja, lebo sa mi nechce ucit jak dotiahnut plosak az do PCBA. Cinan to tam jebe osadzovacim robotom jak bata cvicky. Videl som v poslednej dobe plosaky kdecoho, cinskych tepelnych cerpadiel powerworld napr. U nas by sme to lepsie nespravili. Pracoval som vo firme co si sama v brne osadzuje vlastne vyrobky a do ciny to neslo asi hlavne kvoli patriotizmu majitela. Inak by to asi bolo kvalitnejsie, lacnejsie a rychlejsie. Ale samozrejme vsetky poucky o cine asi platia dalej - u velkych veci potrebujes vlastneho cloveka priamo na mieste co to bude cepovat a kontrolovat, aby to nedopadlo ako indicky Builder AI.
30*375 Wp JJZ, 2xXTM4000, 2xVT-80, 4xUS5000
-
- Příspěvky: 422
- Registrován: sob říj 16, 2021 10:55 am
- Reputace: 108
- Lokalita: Juh BBSK
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 3100
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Jozef, v Mníchove v múzeu BMW som nafotil krajšie 
Ako pochopím, že po vojne v rozdrbanej krajine sa snažili vyrobiť niečo skoro z ničoho, aby do toho nepršalo a nemuseli to ťahať kone. Ale preboha dnes sme v takej situácii?
Ako pochopím, že po vojne v rozdrbanej krajine sa snažili vyrobiť niečo skoro z ničoho, aby do toho nepršalo a nemuseli to ťahať kone. Ale preboha dnes sme v takej situácii?
3s2p Amerisolar 285 = 1,7 kWp JJV + 3s2p 240 = 1,4 kWp ZJZ, Epever 5420AN, Epever 6420AN, 12 kWh 14s100p LiIon 18650 + JK BMS 200A, 18 kWh CATL 14s3p LiIon 115Ah +JBD BMS 60A, Epever iPower 5 kW
- JozefSK
- Příspěvky: 248
- Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
- Reputace: 23
Re: Elektricka / hybridni auta
Dnes je doba, kedy sa mnoho produktov (teda aj auta) vyraba tak, aby sa minimalizovali naklady a zbytocne "neplytvalo kvalitou" pri vyrobe ...
Ale ine som chcel.
Pre majitelov EV uz zname veci, pre nas, co uvazuju o svojom prvom EV, mozno nieco, co stoji za prelistovanie:
Prirucka elektromobilistu.
Je to uz 2 - 3 roky stare, takze asi nie vsetko je este aktualne. Co ma ale zaujalo:
Str. 15: V CZ su dialnicne poplatky pre EV nulove (aj pre nas slovakov), ale na SK pre vsetky EV bezne spoplatnene ???
Str. 20:
Preco ?

Ale ine som chcel.
Pre majitelov EV uz zname veci, pre nas, co uvazuju o svojom prvom EV, mozno nieco, co stoji za prelistovanie:
Prirucka elektromobilistu.
Je to uz 2 - 3 roky stare, takze asi nie vsetko je este aktualne. Co ma ale zaujalo:
Str. 15: V CZ su dialnicne poplatky pre EV nulove (aj pre nas slovakov), ale na SK pre vsetky EV bezne spoplatnene ???
Str. 20:
To fakt ?V praxi sa môžete stretnúť s tým, že si stanica technickej kontroly za kontrolu elektrických vozidiel bude účtovať viac, ako za kontrolu vozidiel so spaľovacím motorom. Taká je bohužiaľ realita na Slovensku.

Preco ?
-
- Příspěvky: 2980
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Reputace: 350
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Elektricka / hybridni auta
jo dalnicni je v cr pro ev nula. Ale to se zmeni. Neboj 
Proc platit na stk vic? Protoze to jsou ... a asi se boji o zivobiti. Tak to zdrazi aby si vydelali stejne.

Proc platit na stk vic? Protoze to jsou ... a asi se boji o zivobiti. Tak to zdrazi aby si vydelali stejne.
-
- Příspěvky: 1140
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 185
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
EV je v ČR jen naprosto zanedbatelné množství (okolo 0,5% vozového parku) a navzdory zprávám o nárůstech prodejů EV rozhodně v dohledné době nehrozí, že se podíl nějak výrazně zvýší. Dokud to bude jak se říká "jen kapka v moři" tak jsou to pro stát zanedbatelné úlevy. Docela se divím, že na Slovensku to pro EV je zpoplatněno když je tam poměr EV na vozovém parku podobný jako v ČR tj. v podstatě zanedbatelný.
Sousední Německo má dálnice pro všechna osobní auta do 3,5 tuny bez poplatků, a to bez ohledu na druh pohonu.
V Norsku, které má v současnosti největší podíl EV na vozovém parku v zemi pravděpodobně na celém světě a provozované EV tam tvoří už něco přes 25% vozového parku (tomu se tady v ČR dle mého názoru nepřiblížíme ani za 100 let) má od poplatků osvobozeny EV, vozidla na vodík a také spalováky emisní třídy Euro 6.
V některých evropských zemích jsou EV zcela osvobozeny od daně nebo od registračních poplatků (např. Finsko, Maďarsko, Lotyšsko, Portugalsko, s určitými omezeními také Itálie a Německo). V ČR kromě osvobození od dálniční známky jsou pro EV také zvýhodněná parkování na některých místech. V různých zemích napříč celou EU přibývá míst kde je některým spalovákům (dieselům) vjezd zakázán, jak už zde bylo také zmíněno.
Sousední Německo má dálnice pro všechna osobní auta do 3,5 tuny bez poplatků, a to bez ohledu na druh pohonu.
V Norsku, které má v současnosti největší podíl EV na vozovém parku v zemi pravděpodobně na celém světě a provozované EV tam tvoří už něco přes 25% vozového parku (tomu se tady v ČR dle mého názoru nepřiblížíme ani za 100 let) má od poplatků osvobozeny EV, vozidla na vodík a také spalováky emisní třídy Euro 6.
V některých evropských zemích jsou EV zcela osvobozeny od daně nebo od registračních poplatků (např. Finsko, Maďarsko, Lotyšsko, Portugalsko, s určitými omezeními také Itálie a Německo). V ČR kromě osvobození od dálniční známky jsou pro EV také zvýhodněná parkování na některých místech. V různých zemích napříč celou EU přibývá míst kde je některým spalovákům (dieselům) vjezd zakázán, jak už zde bylo také zmíněno.
-
- Příspěvky: 4245
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 322
Re: Elektricka / hybridni auta
Toto bude pro spalováky v osobních autech konečná:
https://fontech.startitup.sk/byd-revolu ... _ADRpMei-w
https://fontech.startitup.sk/byd-revolu ... _ADRpMei-w
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1140
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 185
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Všechno jsou to jen vlhké sny některých novinářů. Nic z toho není v dohledné době vůbec reálné pro nižší a dokonce ani pro střední třídu EV. Dopadne to úplně stejně jako s platformou CIIC (Catl Integrated Intelligent Chassis) tj. kompletní podvozek včetně baterie pro EV s dojezdem 1000 a více Km na jedno nabití, který se již vyrábí a je to jen pro prémiové EV i v Číně. Tohle bude úplně totéž. Můžete si být jist tím, že tyhle novoty budou mnoho let jen v drahých prémiových modelech EV.
Navíc dokud nebudou ceny EV obecně menší než ceny srovnatelných spalováků zejména pak v nižší a střední třídě tak se nic podstatného nezmění a EK dělá zatím vše proto, aby EV v EU nikdy nebyly opravdu levné. Ceny EV jsou prostě stále příliš vysoké a nic nenasvědčuje tomu, že budou v dohledné době nízké natolik, aby to lidi nejen v ČR, ale i ve většině zemí EU přesvědčilo si je opravdu výrazně více kupovat.
Samotný BYD prodává svoje modely v ČR za ceny okolo mega a více a i když anoncoval na léto slevy tak to pořád ani zdaleka nestačí. To, že by v ČR nebo v EU obecně slevil o 70% určitě nehrozí a i kdyby tak to EK zas tradičně podělá vysokými cly. Ceny EV byť alespoň vzdáleně podobné těm v Číně na EU trhu nelze čekat ani v budoucnu, protože jak už zde bylo nejednou zmíněno tak čínští výrobci nejsou ochotní jít s cenami až tak nízko nikde jinde než v samotné Číně.
Navíc dokud nebudou ceny EV obecně menší než ceny srovnatelných spalováků zejména pak v nižší a střední třídě tak se nic podstatného nezmění a EK dělá zatím vše proto, aby EV v EU nikdy nebyly opravdu levné. Ceny EV jsou prostě stále příliš vysoké a nic nenasvědčuje tomu, že budou v dohledné době nízké natolik, aby to lidi nejen v ČR, ale i ve většině zemí EU přesvědčilo si je opravdu výrazně více kupovat.
Samotný BYD prodává svoje modely v ČR za ceny okolo mega a více a i když anoncoval na léto slevy tak to pořád ani zdaleka nestačí. To, že by v ČR nebo v EU obecně slevil o 70% určitě nehrozí a i kdyby tak to EK zas tradičně podělá vysokými cly. Ceny EV byť alespoň vzdáleně podobné těm v Číně na EU trhu nelze čekat ani v budoucnu, protože jak už zde bylo nejednou zmíněno tak čínští výrobci nejsou ochotní jít s cenami až tak nízko nikde jinde než v samotné Číně.
-
- Příspěvky: 4245
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 322
Re: Elektricka / hybridni auta
Rychlejší než nabrat naftu:))
https://www.chip.cz/nova-baterie-elektr ... ove-vyroby
https://www.chip.cz/nova-baterie-elektr ... ove-vyroby
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1140
- Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
- Reputace: 185
- Lokalita: Česká Lípa
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Zase nic jiného než jen vlhké sny některých novinářů, kterým je úplně jedno, že něco takového se v dohledné době rozhodně výrazně nerozšíří. Hlavně, že mají svůj "bombastický" titulek a někteří jim to "baští i s navijákem". Šak oni se vnuci aspoň mají na co těšit, že vnuci vnuků boudou mít v daleké budoucnosti pohodu až se to opravdu stane běžnou skutečností dostupnou na každé dobíjecí stanici a podporovanou v každém EV.
Mimochodem nedávné průzkumy potvrdily, že rozvoj nabíjecích stanic nejen v ČR, ale i v celé EU ani zdaleka neodpovídá rostoucímu počtu EV, a to ani ve velkým městech a už vůbec ne na periferiích. Pokud tempo nárůstu počtu EV ještě zrychlí, zejména u uživatelů, kteří nemají možnost dobíjet doma ani v zaměstnání, tak lze očekávat problémy daleko dříve než se něco takového co popisuje ten článek vůbec stihne nějak rozumně rozšířit.
Mimochodem nedávné průzkumy potvrdily, že rozvoj nabíjecích stanic nejen v ČR, ale i v celé EU ani zdaleka neodpovídá rostoucímu počtu EV, a to ani ve velkým městech a už vůbec ne na periferiích. Pokud tempo nárůstu počtu EV ještě zrychlí, zejména u uživatelů, kteří nemají možnost dobíjet doma ani v zaměstnání, tak lze očekávat problémy daleko dříve než se něco takového co popisuje ten článek vůbec stihne nějak rozumně rozšířit.
- TomHC
- Příspěvky: 2729
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 480
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 8820
- Kapacita baterie [kWh]: 30
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
Nebudeme sa hádam tváriť, že EV je pre každého. Aktuálne určite nie. Sídliská nula bodov. Ľudia čo hľadajú auto "okolo komína" za pár drobných - nula bodov. Ideálne tí, čo majú viac voľných peňazí, dom, ideálne aj fve.
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 07/2025 = 12. 5 MWh AC
- kybos
- Příspěvky: 2813
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Reputace: 514
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Elektricka / hybridni auta
To při 800 V architektuře bateriového systému odpovídá cca 500 A nabíjecího proudu. To by mne docela zajímalo, jaký tam bude nabíjecí konektor.Franta2776 píše: pon čer 23, 2025 3:05 pmRychlejší než nabrat naftu:))
https://www.chip.cz/nova-baterie-elektr ... ove-vyroby
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 4245
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 322
Re: Elektricka / hybridni auta
Mě do BMW při 400V architektuře teče 500A normálně.Mám nabíjecí výkon 205kW.Na 500A vcelku běžný silný kabel a konektor.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
- kybos
- Příspěvky: 2813
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Reputace: 514
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Elektricka / hybridni auta
Dokážu si představit, že to může fungovat jako nové, když se kontakty lesknou jak psí koule. Ale s odstupem času a opotřebením konektorů už to tak růžově nevidím. Když to porovnám jen s obyčejným konektorem na přívěs, tak po dvaceti letech provozu už je docela problém, aby svítily regulérně všechna světla na přívěsu. A to tam tečou stokrát menší proudy.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 4245
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 322
Re: Elektricka / hybridni auta
Limit bude síť a DC nabíječky.Baterky limit nebudou, tak nějak to dopadne.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
- kybos
- Příspěvky: 2813
- Registrován: sob zář 08, 2012 10:40 pm
- Reputace: 514
- Lokalita: Šternberk
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 15000
- Kapacita baterie [kWh]: 40
- Bydliště: v údolí mezi kopci
Re: Elektricka / hybridni auta
Ono už se plánuje, že nabíječka bude mít nějakou vyrovnávací akumulační kapacitu, aby se potřebný příkon rozložil do času.
15 kWp JJZ + 3x Tristar MPPT60 + Victron 150/100 + 48V LiFePO 850 Ah + UPS 8kW (MPP-Solar 8048 LC) + 4 x nabíječka 1,2 kW (DELTA) Start: 2012
-
- Příspěvky: 4245
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 322
Re: Elektricka / hybridni auta
Zatím jsem vyhořelý konektor neviděl ani na autĕ ani na kabelu.Kabel by mĕl mít teplotní čidlo a při zahřátí omezí výkon nebo vypne.kybos píše: pon čer 23, 2025 7:03 pmDokážu si představit, že to může fungovat jako nové, když se kontakty lesknou jak psí koule. Ale s odstupem času a opotřebením konektorů už to tak růžově nevidím. Když to porovnám jen s obyčejným konektorem na přívěs, tak po dvaceti letech provozu už je docela problém, aby svítily regulérně všechna světla na přívěsu. A to tam tečou stokrát menší proudy.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], Franta2776, Valdano a 0 hostů