Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Nortonko
Příspěvky: 99
Registrován: pon čer 24, 2024 10:02 am
Reputace: 11
Lokalita: Horná Nitra
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5330
Kapacita baterie [kWh]: 6
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Nortonko »

no s USB-C to tiež nedotiahli. Síce je povinný konektor ktorý vyzerá rovnako ale štandard má "každý" výrobca svoj, takže rychlonabíjanie na jednom nefunguje na druhom. :wall:

FV: Risen RSM40-8-410M - 5ks V, 8ks JZ - 5.3kWp, 2xMPPT Victron 250/70 VE.Can, MP II 5000 GX, zatiaľ 120Ah v LiFePo 16S. SW: Proxmox na HP t630 - HA, MQTT, MariaDB, InfluxDB, Grafana, Telegram, SearXNG, Lyrion. HW: MySensors, RFLink, ESPHome, Shelly
Matess
Příspěvky: 1871
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Reputace: 186
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Matess »

eman píše: úte dub 08, 2025 8:55 am
To je děsný zoufalství ty nabíječky. Primitivní zařízení si každý zmrví podle svého byznys plánu. Na to by měl být vydán nějaký hard standart, jako to EU udělala s USB-C. Samoobslužný stojany na naftu fungují bezchybně a oni nedokáží udělat to samé na elektřinu.
usb-c a PD je právě po vzoru elektromobilů :)
Franta2776
Příspěvky: 3947
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 292

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Ten Victron 5000 je na nabíjení EV opravdu na hranĕ.Dnes jsem v 11:00 napojil EV a nastavil 18A a po 4 hodinách jdu okolo a na mĕniči svítí Temperature a dobíjení zeslabeno na 1500W po 5 minutách kontrolka zhasla a najel na plný výkon.Jak často to dĕlá netušim.Tim než protlačim 40kWh do auta to je hrozná doba.
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne stř dub 09, 2025 4:09 pm, celkem upraveno 1 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
cipis
Moderátor
Příspěvky: 5675
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 703
Lokalita: blízko Brna
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
Kapacita baterie [kWh]: 30+15
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od cipis »

No deset hodin ...
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
PetrDubi
Příspěvky: 1686
Registrován: úte říj 12, 2021 10:43 am
Reputace: 296
Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 10790
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od PetrDubi »

Tak musíš Franto koupit ještě jednoho MAXe (nebo Easuna, vyjde to nastejno) a potom budeš moct nabíjet rychleji :D
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68 a Victron 75/15 MPPT
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
Franta2776
Příspěvky: 3947
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 292

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Tak 14hodin, on je v průměru schopný dávat 3,5kW za hodinu, potřebuje chladit.4kW není schopen trvale dávat.
Za více než 5 hodin 18kWh.To má u sebe otevřený okno :D Omezovaný ničim není ta baterka 84kWh je na něho velká.
Screenshot_20250409_161117_Chrome.jpg
Naposledy upravil(a) Franta2776 dne stř dub 09, 2025 4:20 pm, celkem upraveno 2 x.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 3947
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 292

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

PetrDubi píše: stř dub 09, 2025 4:11 pm
Tak musíš Franto koupit ještě jednoho MAXe (nebo Easuna, vyjde to nastejno) a potom budeš moct nabíjet rychleji :D
Jo Max to je jiný kafe tomu naložíš a ani necekne.Slyšet je ,ale i u sousedů :D
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
PetrDubi
Příspěvky: 1686
Registrován: úte říj 12, 2021 10:43 am
Reputace: 296
Lokalita: Blízko Ústí nad Labem
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 10790
Kapacita baterie [kWh]: 13
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od PetrDubi »

Alespoň sousedi vědí, že zrovna tankuješ :D
Ale když to teče z panelů a ne z baterky, tak je o dost tišší, než když to táhne z baterie.
mobilní elektrárna 3x Uni-solar PVL-68 a Victron 75/15 MPPT
doma 3280 Wp JV, 3810 Wp JZ, 3690 Wp SZ, Easun SMW 8k (rebrandovaný MAX 8 kW), aku 13kWh 16s LiFePO4
Franta2776
Příspěvky: 3947
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 292

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Tak jsem chudáčkem nastrkal do EV za 8 hodin s večerním utlumem 23kWh.Vzhledem k tomu,že můj elektromobil je nejrychlejší auto.na dálnici, tak to mám na necelých 100km jizdy:))
Screenshot_20250409_190759_Chrome.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
kuli
Příspěvky: 507
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Reputace: 50
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od kuli »

Mne sa v práci darilo dnes lepšie, ale cez Deye 3 f 12 kW

IMG_6894.png
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
Franta2776
Příspěvky: 3947
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 292

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

To máš jenom auto na tento mĕnič???
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
kuli
Příspěvky: 507
Registrován: pon bře 01, 2021 10:27 am
Reputace: 50
Lokalita: Horná Orava
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od kuli »

Presne som vedel, že to niekto všímavý zbadá. :D Deye mám na 3 f umývačky riadu.

Na ostatné spotrebiče mám kaskádu 6 ks Kingov 2 - 1 fázovo, každý má ešte svoj string.

Gastro prevádzka mimo sezóny cez týždeň zavretá,
- 200 kWh/ 40 Tesla modulov z 50 kWp za 1 deň nabíté,
- bojlere 500 l na vikend nabité 2 deň a
dva dni ostatné kWh ostávajú na streche. Šľak ma ide trafiť. :hell:

Kladnej konkurencii dávam slnečnú EE zadarmo, pocestných nabijem zadarmo aj 3 f, bojlere susedom nabíjam zadarmo,
len sa zastavte v Oraviciach na Orave cez týždeň - nabijem zadara ( symbolický prispevok na chod forum.mypower.cz ) :celebrate3:
8,64 kWp JJZ 12 % sklon, 24 x 360 Wp Longi Full Black , 3 x PIP 5048 MK na 1 f, Batéria Li-ion Tesla 12s - 40 kWh/ pracovný rozsah batérii 42 - 49 V
vk_1
Příspěvky: 400
Registrován: ned čer 28, 2015 7:31 pm
Reputace: 50

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od vk_1 »

Franta2776 píše: stř dub 09, 2025 4:14 pm
Tak 14hodin, on je v průměru schopný dávat 3,5kW za hodinu, potřebuje chladit.4kW není schopen trvale dávat.
Musíš počítat s tím, že pásmo nejlepší účinnosti má v rozmezí cca 800-1300 W. Na celodenní zápřah na horní hranici výkonu to nemá moc smysl provozovat.
Můžeš doplnit chlazení, pár lidí to dělalo pomocí 3D tisku. Ale ta účinnost bude prostě špatná. Na 18A zátěže to vyrábí přes 400 W tepla.
pibi
Příspěvky: 1252
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Reputace: 217
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16kWp
Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od pibi »

Franta2776 píše: stř dub 09, 2025 7:17 pm
Vzhledem k tomu,že můj elektromobil je nejrychlejší auto.na dálnici, tak to mám na necelých 100km jizdy:))
No, když na to řádně šlápneš, tak procenta padají skoro jako minuty na hodinkách. *batt* :yes:
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
Franta2776
Příspěvky: 3947
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 292

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Spíš 600W, ale.má oproti HF mĕničům.nespornou výhodu. Když dojde k závadĕ mĕniče nedostane se DC napětí do nabíječky auta a nenapáchá desetisícové škody.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 3947
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 292

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

pibi píše: stř dub 09, 2025 10:32 pm
Franta2776 píše: stř dub 09, 2025 7:17 pm
Vzhledem k tomu,že můj elektromobil je nejrychlejší auto.na dálnici, tak to mám na necelých 100km jizdy:))
No, když na to řádně šlápneš, tak procenta padají skoro jako minuty na hodinkách. *batt* :yes:
Jà si předjíždění fosilů užívám a na spotřebu kašlu.(stejnĕ ty přebytky nevyjezdim)Ekonomicky jezdím jenom dlouhé trasy.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
pibi
Příspěvky: 1252
Registrován: ned led 01, 2023 6:17 pm
Reputace: 217
Lokalita: Východně od 3nce
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 16kWp
Kapacita baterie [kWh]: 44kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od pibi »

Naprosto Ti rozumím, také se občas svezu a i když jsem ukázněný řidič, tak se slušným žihadlem se ty rychlostní limity dodržují hodně špatně.
7,5kWp JV, 3,75kWp JZ, 2 x Victron MP II 5kVA, 3 x SmartSolar 150/70, Smartshunt, Cerbo, 16x280Ah + 16X300Ah + 16x300Ah LiFePO4 + 3xJK BMS.
K levné elektřině se dostaneme jen vytrvalou prací a svým kapitálem. Vladimír List, Elektrisace Československa 1934
Dagus
Příspěvky: 2043
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Reputace: 214
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Dagus »

Franta2776 píše: stř dub 09, 2025 10:35 pm
Spíš 600W, ale.má oproti HF mĕničům.nespornou výhodu. Když dojde k závadĕ mĕniče nedostane se DC napětí do nabíječky auta a nenapáchá desetisícové škody.
Uprav chlazení, je to jen o teplotách a victronu se po delším zatížení přehřívá ten toroid. Jestli chceš jet 4.2kW furt, tak buď přidej druhej, nebo udělej pořádné chlazení. Musíš vytisknout na 3d na 120mm ventilatory do mřížky a koupit nějaké výkonné sunony. Je to bez zásahu do MP2, takže není důvod proč to neudělat. :yes:
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Franta2776
Příspěvky: 3947
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 292

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Já si koupím 32Kg těžký měnič od světové značky a musím mu dodělat chlazení:)) Pobavilo.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
cipis
Moderátor
Příspěvky: 5675
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 703
Lokalita: blízko Brna
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
Kapacita baterie [kWh]: 30+15
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od cipis »

Tak ale oni to mají vše v dokumentaci. 4 kW na začátku a pak je tam snížení dle teploty. Tedy jasně definované podmínky. A jestli chceš se nedostat na tu provozní teplotu, tak jak s oblibou říká kyocera, vzduch je zdarma :)
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 1 host