Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Franta2776
Příspěvky: 3866
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 283

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Emane kukni na aféru Bulovka.Máš pocit,že se nekrade??
Dneska žádná politická strana nemá v programu prokazování původu majetku.Proč asi??
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
gupa
Příspěvky: 2888
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 127
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

Dokážu si představit, že po vyjádření Mercedes fabriky, že tam má nápravy takový a makový, váhy zvednou lze, ale zase se narazí na limit 3,5t kde je nad, je potřeba Cčko. Tyto dodávky v naftě lze naložit tunou a půl do B skupiny a když mají váhy výš tak s Cčkem. 10kWh prostě váží 100kg a přes to nejede vlak. Takže elektroauto prostě tahá tu neúčnnou chemii ssebou jako protiváhu.

Napadá mne jestli by v hybridu dodávka nebyla lepší. A napadlo ne téma do diskuze jestli se vyrábí třeba hybridní skůtry nebo moto.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
gupa
Příspěvky: 2888
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 127
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

Franta2776 píše: ned bře 23, 2025 5:51 pm
Emane kukni na aféru Bulovka.Máš pocit,že se nekrade??
Dneska žádná politická strana nemá v programu prokazování původu majetku.Proč asi??
To je zbytečné se otom bavit když si zákony vymýšlí sami sobě včetně okamžitých zvednutí výplat po volbách. Buď jim druhej bude mlčky a povinně sloužit podle udání, nebo to neřeší a má sám pro sebe klid a relativní bezpečí.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
eman
Příspěvky: 2085
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 213
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Franta2776 píše: ned bře 23, 2025 5:51 pm
Emane kukni na aféru Bulovka.Máš pocit,že se nekrade??
Dneska žádná politická strana nemá v programu prokazování původu majetku.Proč asi??
Jako fakt srovnáváš státní instituce se soukromou sférou?
Tam se krade na úplně jiným levelu a nějaká nafta by byla naprosto zanedbatelná položka.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3866
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 283

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 2085
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 213
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Takže všichni ekonomický ředitelé kradou, stejně jako každý referent firemního vozu krade naftu? :D
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
PavelR
Příspěvky: 3461
Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
Reputace: 249
Lokalita: Žabčice
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 29139
Kapacita baterie [kWh]: 65
Chci prodávat energii: ANO
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od PavelR »

nafta je o ničem. To už musí být člověk jako hodně zoufalej že by kradl naftu a riskoval zaměstnání a vymáhání dluhu, ostudu ...
V práci jsme ale měli jednoho přes barevný kovy. Prasklo to velmi rychle.
pave69
Příspěvky: 113
Registrován: ned čer 26, 2022 9:27 pm
Reputace: 7
Lokalita: Brno
Výkon panelů [Wp]: 9,9
Kapacita baterie [kWh]: 18

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od pave69 »

Asi předloni vyhodili jednoho řidiče, co k nám jezdí, že kradl palivo, nevím jestli naftu nebo benzín. Takže děje se to pořád ale taky se na to často přijde. Ovšem co jsem dřív dělal v korporaci, tak tam podle mne skoro žádná kontrola nebyla, byly to stovky osobních služebáků, určitě někdo něco odlíval.
Ale zase pokud má BEV V2L, tak to je taky "příležitost" :-)
Matess
Příspěvky: 1862
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Reputace: 185
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Matess »

příležitost ještě trapnější než s PHM...

tu váhu podle mě nikdo neřeší... to nebude limit auta, ale spíš kategorie jako takové a vůbec bych se nedivil kdyby to místo 500kg vozilo reálně klidně tunu. Ono je dost možné že se ten limit v budoucnu posune...
cipis
Moderátor
Příspěvky: 5606
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 693
Lokalita: blízko Brna
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
Kapacita baterie [kWh]: 30+15
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od cipis »

Myslíš něco jako M25, papírově vcelku 3500 kg, ale na korbu se dalo naložit 2,4 t a v papírech bylo 1,7 t ?
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Matess
Příspěvky: 1862
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Reputace: 185
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Matess »

tak to nevím... na tohle vozítko bych měl strach tolik naložit :)
Franta2776
Příspěvky: 3866
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 283

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Přehled degradace baterii v BEV:
FB_IMG_1742973217340.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Uživatelský avatar
marko250
Příspěvky: 3445
Registrován: ned led 12, 2014 7:41 pm
Reputace: 515
Lokalita: Hlučín
Bydliště: Hlučín

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od marko250 »

To moc nehraje v té tabulce u té Tesly Y,nová má 78.8kWh. Zrovna minulý týden jsem měřil a mám 75.3kWh z 78.8kWh po 35tkm a dvou letech provozu.
16kWp/JZ-50°/20xChaori 230 ,JV-90°/8xLeapton 650 + <JZ-90° /15xJAsolar / Mono 385, regl Midnite Classic 150<89A> , 1x EASUN <80A> a 1x EASUN <100A>,baterka 17s 54.4VDC LFP4/784Ah<uloží 42kWh>,měnič XTH 8000-48V špičkově 21kW
Franta2776
Příspěvky: 3866
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 283

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Tady je zdroj.Testování od nějakýho Bjorna. Na podobné srovnání jsem nikde nenarazil.

Ty ,ale nabíjíš doma 3kW, jestli někdo jezdí převážně po 300kW nabíječkách, může jeho baterie vypadat úplně jinak. Navíc se jeví, že použiti prismatickych článků u BMW a Ionic 28kW se jeví z pohledu životnosti lepší varianta jako 18650 apod.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 2085
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 213
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Koukám, že Tesly jsou tam prakticky jedinný s použitelným dojezdem, takže určitě používali i rychlonabíječky. EV s 22kW baterkou je něco jako invalidní vozejk a určitě se nabíjeli jenom minimálním proudem ze zásuvky. Tohle jsou údaje posbíraný z BMS v nějakém recyklačním centru a vůbec nic to nevypovídá o poměru cena/výkon.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 2388
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Reputace: 385
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: 14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od TomHC »

Málo VW e-Golf 36 kWh. Doma nabíjam iba 3.6 kW ale ak vonku treba, uprednostním CCS2 a 38 kW.
2x MUST PH1800 5.5kW, 9kWp V+J+Z, 600 Ah LiFePO4 s BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 04/2025 = 10 MWh AC
Franta2776
Příspěvky: 3866
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 283

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

eman píše: stř bře 26, 2025 12:30 pm
Koukám, že Tesly jsou tam prakticky jedinný s použitelným dojezdem, takže určitě používali i rychlonabíječky. EV s 22kW baterkou je něco jako invalidní vozejk a určitě se nabíjeli jenom minimálním proudem ze zásuvky. Tohle jsou údaje posbíraný z BMS v nějakém recyklačním centru a vůbec nic to nevypovídá o poměru cena/výkon.
Na tom je vidět pokrok v bateriich.Stejnĕ velká baterka BMW i3 rv2014-22kWh a od rv 2021 42kWh.Vaculik popisoval I3 jako budoucí auto pro důchodce.Auto nerezaví jenom carbon,plast a hlinik.
Ty LG prismatické články v tom vydrží 25let.
To když si koupíš 5let staré, neuděláš chybu.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Matess
Příspěvky: 1862
Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
Reputace: 185
Lokalita: Šumperk
Bydliště: Šumperk

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Matess »

panasonic byly nejlepsi clanky... o tom ani loupacek.
Co se tyka degradace u tesly... tesla se da srovnavat pouze s teslou, protoze degradaci neskryva. Ostatni vyrobci ano a prvnich nekolik procent vam neukazi - maji kapacitu lehce vyssi z vyroby a dokud neklesnet pod deklarovanou kapacitu hlasi 100%.
Dagus
Příspěvky: 2035
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Reputace: 213
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Dagus »

Franta2776 píše: stř bře 26, 2025 11:48 am
Tady je zdroj.Testování od nějakýho Bjorna. Na podobné srovnání jsem nikde nenarazil.

Ty ,ale nabíjíš doma 3kW, jestli někdo jezdí převážně po 300kW nabíječkách, může jeho baterie vypadat úplně jinak. Navíc se jeví, že použiti prismatickych článků u BMW a Ionic 28kW se jeví z pohledu životnosti lepší varianta jako 18650 apod.
Pobavilo mě od nějakého bjorna, to je podle mě nejznámější testovač v eu.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
soami
Příspěvky: 828
Registrován: pon lis 08, 2021 9:10 pm
Reputace: 72
Lokalita: Posázaví
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Posázaví

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od soami »

Matess píše: stř bře 26, 2025 3:05 pm
Co se tyka degradace u tesly... tesla se da srovnavat pouze s teslou, protoze degradaci neskryva. Ostatni vyrobci ano a prvnich nekolik procent vam neukazi - maji kapacitu lehce vyssi z vyroby a dokud neklesnet pod deklarovanou kapacitu hlasi 100%.
Já bych spíš řekl, že ta "skrytá" kapacita je spodek - tzn. při 0% tam je pořád pár procent kvůli ochraně baterie. Tzn. u zmiňované i3 je celková kapacita 42kWh, ale využitelná 37.9kWh. A těch 10% je rezerva dole. Mně to po 67tis. ukazuje využitelnou kapacitu 36.4 kWh, což je číslo, které mě zajímá. To je degradace 4% z využitelné kapacity. Je ale fakt, že nevím, jestli těch zbylých 10% je pořád 10%.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů