Elektricka / hybridni auta

Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
Franta2776
Příspěvky: 3626
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 251

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Josef všechno se změní pokud so dotáhne do konce plnĕ autonomní řízení, vypadá to jako nemožné přiklady: EV si odjede samo na nabíječku ze sidlištĕ a vrátí se z parkoviště za městem,až na povel před jízdou.Potom bude stačit jedno auto třeba s rodiči pokud samo přejede.Ti co potřebuji auto občas ho.nebudou vlastnit, pronajmou si ho na dobu nezbytné nutnou a auto se samo přístaví a odveze je.atd.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Ronn
Příspěvky: 420
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Reputace: 61
Bydliště: Ondřejov

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Ronn »

eman píše: pát led 31, 2025 12:29 pm
... protože plno lidí by si ji koupilo, mít možnost konfigurace. Když vemu jenom lidi co znám, tak obří lcd nevadí zdaleka jenom mě.
To si ve skupině jen tak přitakáváte a vzájemně opakujute důvody proč to ještě nemáte... :D

V minulosti si tak lidi blbě plkali:

1) o Automatické práčce - pry blbě pere
2) o Myčce - Prý blbě myje a moc žere vodu a hlavně elektriku
3) o zateplení baráku - se prý nevyplatí ...

atd...
atd...
Naposledy upravil(a) Ronn dne ned úno 02, 2025 5:39 pm, celkem upraveno 1 x.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
Ronn
Příspěvky: 420
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Reputace: 61
Bydliště: Ondřejov

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Ronn »

eman píše: pát led 31, 2025 9:41 am
...tady máte vybavené auto za milion, jenže zrovna východ jako jsme my, potřebuje akční slevy a balíčky. Unifikovaný konfigurace zkoušela i naše firma, ale stejně časem narazila na individualitu zákazníků a teď už skladovky tvoří jen asi 30% obratu. Lidi jsou schopný připlatit nesmysl, i za osvětlený vřeteno.
No asi když dva dělají totéž, není to totéž.

Tak a teď proč Tesla má jednoduchou nabídku bez detailnich specifikací, připlatit lze jen barvu interieru, barvu body, kola, tažné a SW nadstavbu. je to to proto, aby to auto se vyrábělo krátce... a bylo levný na výrobu. S tím sedoručuje i vyšší kvalita než u customized výroby. A hlavně to umožňuje ugradovat výrobek kdy se firmě zachce...
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
Ronn
Příspěvky: 420
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Reputace: 61
Bydliště: Ondřejov

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Ronn »

Ještě krátky doplněk: Tesla vyrábí Model Y za 10 hodin, což je mnohem kratší doba, než dosahují VW (30 hodin) nebo BMW. Takže aby obě fabriky vyrobily stejné množství aut, musí mít VW 3x větší footprint.. A to asi něco stojí.. Rozdíl v ceně fabriky tvoři tu velkou nákladovou výhodu pro Tesly. A ta unifikovaná nabídka bez možnosti nekonečné konfigurace k tomu velmi přispívá.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 937
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 95
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JirkaE »

Bojler 1 nyní na zimu z DS.
Teplota vody jen z FV (předehřev) : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
gupa
Příspěvky: 2811
Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
Reputace: 128
Lokalita: pod Brnem
Systémové napětí: 24V

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od gupa »

Dacia nikde. Proč? *batt* ::phocos-cx:: ?
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
glottis
Příspěvky: 2757
Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
Reputace: 287
Lokalita: okolí Mělníka
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 13000
Kapacita baterie [kWh]: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od glottis »

protoze asi nesplnila podminky ale do tech tabulek zase mohli dat aspon velikost baterie a cenu auta co jelo test.
Uživatelský avatar
JozefSK
Příspěvky: 183
Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
Reputace: 15

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JozefSK »

Kto tu ma Audi Q5 a A7 PHEV ?

Audi varuje: Nedobíjajte svoje plug-in hybridy, môžu začať horieť!

"... Do tej doby Audi odporúča majiteľom, aby svoje plug-in hybridy nedobíjali – ani z externého zdroja, ani počas jazdy pomocou spaľovacieho motora. Elektrickú časť pohonu by mali úplne odstaviť. Pre vodičov to znamená, že ich autá sa budú správať ako bežné spaľovacie vozidlá, ..."
eman
Příspěvky: 1945
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 199
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Když člověk vidí, co je v první půlce tabulky, tak se ani nedivím, že to lidi jenom vytáčí. A druhá půlka tabulky není o nic levnější a ještě navíc má dojezd úplně nahouby. A to je to dojezd na 0% SOC.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 2157
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Reputace: 311
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: 14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od TomHC »

Veď si to nekupuj...
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 01/2025 = 9 MWh AC
eman
Příspěvky: 1945
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 199
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Měl jsem na mysli ceny, abych to upřesnil. V podstatě jediná solidní je tam Tesla, ta stojí kolem toho mega a aspoň relativně dodrží co slibují. Jinak je to peklo. Dát na první místo auto co stojí 2,5mega v základu...? Vůbec nechápu co tam dělá. Vždy se porovnávali auta s podobnou cenovkou a vybavením.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3626
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 251

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Tak nějak si předsstavuji, že to bude, pošleš si auto pro sebe do hospody:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
cipis
Moderátor
Příspěvky: 5478
Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
Reputace: 667
Lokalita: blízko Brna
Systémové napětí: 24V
Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
Kapacita baterie [kWh]: 30+7
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: blízko Brna

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od cipis »

Proč je tam volant? A dvě neobsaditelné sedačky vpředu?
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Franta2776
Příspěvky: 3626
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 251

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

Asi starý zvyk to tak vyrábět.V další genereci to už nebude:)))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Ronn
Příspěvky: 420
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Reputace: 61
Bydliště: Ondřejov

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Ronn »

cipis píše: pon úno 03, 2025 11:16 pm
Proč je tam volant? A dvě neobsaditelné sedačky vpředu?
celý robotaxi je PoC. Musíš to odladit s řidičem za volantem. A až potom ti úřad udělí povolení bez řidiče… I vCybercabu je nutný použít volant z důvodu tréninku a záběru dat…

U toho cybercabu si myslím, že volant bude možné dokoupit v sadě s pedály…
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
Franta2776
Příspěvky: 3626
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
Reputace: 251

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Franta2776 »

JJ krása:)))Volant a pedály budou za příplatek.Já myslel, že nejhorší na příplatky je Mercedes a BMW. Musk je všechny pos....
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
eman
Příspěvky: 1945
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Reputace: 199
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od eman »

Já myslím, že o EU platí "Země kde zítra, znamená již včera", takže se první testování autonomních vozidel rozjede hned, po nezbytném legislativním procesu. Ovšem v té době, už bude polovina planety bydlet na Marsu....
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Ronn
Příspěvky: 420
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Reputace: 61
Bydliště: Ondřejov

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Ronn »

Franta2776 píše: úte úno 04, 2025 8:08 am
... Já myslel, že nejhorší na příplatky je Mercedes a BMW. Musk je všechny pos....
To jsou aftermarket doplňky.. Třeba tady https://enhauto.com/ dělají páčky a buttony a Knob.. Ten Sexy knob mám... a je to dobrý na uživatelský usecases naprosto skvěly.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
Ronn
Příspěvky: 420
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Reputace: 61
Bydliště: Ondřejov

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od Ronn »

eman píše: úte úno 04, 2025 9:53 am
Já myslím, že o EU platí "Země kde zítra, znamená již včera",
Ale tužku, do EU příjde technologie až v další fázi po PoC. V červnu bude Tesla jezdit ve Švýcarsku jako v USA...




A jasně není to EU ... nicméně je to průlom a Německu s Francii to zavadení už těžko budou nadále ...
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
Uživatelský avatar
JirkaE
Příspěvky: 937
Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
Reputace: 95
Lokalita: Kousek od Rozvadova
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Elektricka / hybridni auta

Nový příspěvek od JirkaE »

Tesla 2 roky cca 40tis.km...
Leasing s omezením nájezdu na 20tis.km na rok.

Kotouče v podobném stavu ,,drážkované" jako na Škodovce.

No jo, ale teď zas přijde argument, že není řidič jako řidič :lol: :lol: :lol:

Tedy můj závěr je ten, že někdo má po 80tis.km krásné kotouče, jiný po 40tis.km vyrychtované....

A je úplně jedno, je-to spalovák který dojiždí ke křižovatkám a do vesnic bez brzd, NEBO jezdí brzda-plyn, NÉÉBO u e-auta jezdí brzda-plyn NEBO využívá o 200% vic rekuperaci.

20250203_103932.jpg
Bojler 1 nyní na zimu z DS.
Teplota vody jen z FV (předehřev) : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot], Semrush [Bot] a 1 host