Elektricka / hybridni auta
Elektromobily, hybridy, elektrokola, elektroskůtry, řešení pro karavany, obytné přívěsy, maringotky, obytné automobily, mobilní domy.
-
- Příspěvky: 3626
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 251
Re: Elektricka / hybridni auta
Josef všechno se změní pokud so dotáhne do konce plnĕ autonomní řízení, vypadá to jako nemožné přiklady: EV si odjede samo na nabíječku ze sidlištĕ a vrátí se z parkoviště za městem,až na povel před jízdou.Potom bude stačit jedno auto třeba s rodiči pokud samo přejede.Ti co potřebuji auto občas ho.nebudou vlastnit, pronajmou si ho na dobu nezbytné nutnou a auto se samo přístaví a odveze je.atd.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 420
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Reputace: 61
- Bydliště: Ondřejov
Re: Elektricka / hybridni auta
To si ve skupině jen tak přitakáváte a vzájemně opakujute důvody proč to ještě nemáte...
V minulosti si tak lidi blbě plkali:
1) o Automatické práčce - pry blbě pere
2) o Myčce - Prý blbě myje a moc žere vodu a hlavně elektriku
3) o zateplení baráku - se prý nevyplatí ...
atd...
atd...
Naposledy upravil(a) Ronn dne ned úno 02, 2025 5:39 pm, celkem upraveno 1 x.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 420
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Reputace: 61
- Bydliště: Ondřejov
Re: Elektricka / hybridni auta
No asi když dva dělají totéž, není to totéž.eman píše: ↑pát led 31, 2025 9:41 am...tady máte vybavené auto za milion, jenže zrovna východ jako jsme my, potřebuje akční slevy a balíčky. Unifikovaný konfigurace zkoušela i naše firma, ale stejně časem narazila na individualitu zákazníků a teď už skladovky tvoří jen asi 30% obratu. Lidi jsou schopný připlatit nesmysl, i za osvětlený vřeteno.
Tak a teď proč Tesla má jednoduchou nabídku bez detailnich specifikací, připlatit lze jen barvu interieru, barvu body, kola, tažné a SW nadstavbu. je to to proto, aby to auto se vyrábělo krátce... a bylo levný na výrobu. S tím sedoručuje i vyšší kvalita než u customized výroby. A hlavně to umožňuje ugradovat výrobek kdy se firmě zachce...
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 420
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Reputace: 61
- Bydliště: Ondřejov
Re: Elektricka / hybridni auta
Ještě krátky doplněk: Tesla vyrábí Model Y za 10 hodin, což je mnohem kratší doba, než dosahují VW (30 hodin) nebo BMW. Takže aby obě fabriky vyrobily stejné množství aut, musí mít VW 3x větší footprint.. A to asi něco stojí.. Rozdíl v ceně fabriky tvoři tu velkou nákladovou výhodu pro Tesly. A ta unifikovaná nabídka bez možnosti nekonečné konfigurace k tomu velmi přispívá.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
- JirkaE
- Příspěvky: 937
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Reputace: 95
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Bojler 1 nyní na zimu z DS.
Teplota vody jen z FV (předehřev) : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
Teplota vody jen z FV (předehřev) : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
-
- Příspěvky: 2811
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Reputace: 128
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Elektricka / hybridni auta
Dacia nikde. Proč? ?
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Reputace: 287
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Elektricka / hybridni auta
protoze asi nesplnila podminky ale do tech tabulek zase mohli dat aspon velikost baterie a cenu auta co jelo test.
- JozefSK
- Příspěvky: 183
- Registrován: stř srp 10, 2022 10:46 pm
- Reputace: 15
Re: Elektricka / hybridni auta
Kto tu ma Audi Q5 a A7 PHEV ?
Audi varuje: Nedobíjajte svoje plug-in hybridy, môžu začať horieť!
"... Do tej doby Audi odporúča majiteľom, aby svoje plug-in hybridy nedobíjali – ani z externého zdroja, ani počas jazdy pomocou spaľovacieho motora. Elektrickú časť pohonu by mali úplne odstaviť. Pre vodičov to znamená, že ich autá sa budú správať ako bežné spaľovacie vozidlá, ..."
Audi varuje: Nedobíjajte svoje plug-in hybridy, môžu začať horieť!
"... Do tej doby Audi odporúča majiteľom, aby svoje plug-in hybridy nedobíjali – ani z externého zdroja, ani počas jazdy pomocou spaľovacieho motora. Elektrickú časť pohonu by mali úplne odstaviť. Pre vodičov to znamená, že ich autá sa budú správať ako bežné spaľovacie vozidlá, ..."
-
- Příspěvky: 1945
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 199
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Když člověk vidí, co je v první půlce tabulky, tak se ani nedivím, že to lidi jenom vytáčí. A druhá půlka tabulky není o nic levnější a ještě navíc má dojezd úplně nahouby. A to je to dojezd na 0% SOC.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
- TomHC
- Příspěvky: 2157
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Reputace: 311
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: 14
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Elektricka / hybridni auta
Veď si to nekupuj...
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 01/2025 = 9 MWh AC
-
- Příspěvky: 1945
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 199
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Měl jsem na mysli ceny, abych to upřesnil. V podstatě jediná solidní je tam Tesla, ta stojí kolem toho mega a aspoň relativně dodrží co slibují. Jinak je to peklo. Dát na první místo auto co stojí 2,5mega v základu...? Vůbec nechápu co tam dělá. Vždy se porovnávali auta s podobnou cenovkou a vybavením.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3626
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 251
Re: Elektricka / hybridni auta
Tak nějak si předsstavuji, že to bude, pošleš si auto pro sebe do hospody:
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Moderátor
- Příspěvky: 5478
- Registrován: pon srp 16, 2021 9:31 pm
- Reputace: 667
- Lokalita: blízko Brna
- Systémové napětí: 24V
- Výkon panelů [Wp]: 13+ kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 30+7
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: blízko Brna
Re: Elektricka / hybridni auta
Proč je tam volant? A dvě neobsaditelné sedačky vpředu?
13,38 kWp: 9850 Wp Jih, 2040 Wp Východ, 1490 Wp Západ
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
Regulátory Epever a Victron
Phoenix 5 kVA + MP 24/5000 (můj byt + wifi/kamery/atd. + máti byt)
MP2 24/5000 vytěžování do akumulačních kamen
Epever 3kW vytěžování do bojlerů + žebříky
1 kW "nabíječka" 24 V
31 080 Wh staré olovo 15 258 Wh Li-Ion
záloha čerpadla ve sklepě MP12/3000/120-16 + 100Ah 12V monbat
Modře píši jako moderátor, černě jako člen.
-
- Příspěvky: 3626
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 251
Re: Elektricka / hybridni auta
Asi starý zvyk to tak vyrábět.V další genereci to už nebude:)))
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 420
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Reputace: 61
- Bydliště: Ondřejov
Re: Elektricka / hybridni auta
celý robotaxi je PoC. Musíš to odladit s řidičem za volantem. A až potom ti úřad udělí povolení bez řidiče… I vCybercabu je nutný použít volant z důvodu tréninku a záběru dat…
U toho cybercabu si myslím, že volant bude možné dokoupit v sadě s pedály…
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 3626
- Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm
- Reputace: 251
Re: Elektricka / hybridni auta
JJ krása:)))Volant a pedály budou za příplatek.Já myslel, že nejhorší na příplatky je Mercedes a BMW. Musk je všechny pos....
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
-
- Příspěvky: 1945
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Reputace: 199
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Já myslím, že o EU platí "Země kde zítra, znamená již včera", takže se první testování autonomních vozidel rozjede hned, po nezbytném legislativním procesu. Ovšem v té době, už bude polovina planety bydlet na Marsu....
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 420
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Reputace: 61
- Bydliště: Ondřejov
Re: Elektricka / hybridni auta
To jsou aftermarket doplňky.. Třeba tady https://enhauto.com/ dělají páčky a buttony a Knob.. Ten Sexy knob mám... a je to dobrý na uživatelský usecases naprosto skvěly.Franta2776 píše: ↑úte úno 04, 2025 8:08 am... Já myslel, že nejhorší na příplatky je Mercedes a BMW. Musk je všechny pos....
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 420
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Reputace: 61
- Bydliště: Ondřejov
Re: Elektricka / hybridni auta
Ale tužku, do EU příjde technologie až v další fázi po PoC. V červnu bude Tesla jezdit ve Švýcarsku jako v USA...
A jasně není to EU ... nicméně je to průlom a Německu s Francii to zavadení už těžko budou nadále ...
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
- JirkaE
- Příspěvky: 937
- Registrován: pát dub 21, 2023 7:17 pm
- Reputace: 95
- Lokalita: Kousek od Rozvadova
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 2,0+2,25+2,25+0,9kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 11+11+16kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Elektricka / hybridni auta
Tesla 2 roky cca 40tis.km...
Leasing s omezením nájezdu na 20tis.km na rok.
Kotouče v podobném stavu ,,drážkované" jako na Škodovce.
No jo, ale teď zas přijde argument, že není řidič jako řidič
Tedy můj závěr je ten, že někdo má po 80tis.km krásné kotouče, jiný po 40tis.km vyrychtované....
A je úplně jedno, je-to spalovák který dojiždí ke křižovatkám a do vesnic bez brzd, NEBO jezdí brzda-plyn, NÉÉBO u e-auta jezdí brzda-plyn NEBO využívá o 200% vic rekuperaci.
Leasing s omezením nájezdu na 20tis.km na rok.
Kotouče v podobném stavu ,,drážkované" jako na Škodovce.
No jo, ale teď zas přijde argument, že není řidič jako řidič
Tedy můj závěr je ten, že někdo má po 80tis.km krásné kotouče, jiný po 40tis.km vyrychtované....
A je úplně jedno, je-to spalovák který dojiždí ke křižovatkám a do vesnic bez brzd, NEBO jezdí brzda-plyn, NÉÉBO u e-auta jezdí brzda-plyn NEBO využívá o 200% vic rekuperaci.
Bojler 1 nyní na zimu z DS.
Teplota vody jen z FV (předehřev) : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
Teplota vody jen z FV (předehřev) : Bojler 2 a Bojler 3
Výkon jednotlivých stringů on-line : String 1 - 2,00kWp / String 2 - 2,30kWp / String 3 - 2,25kWp
Porovnání všech 3 stringů : String 1 - String 3
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
-
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
od MartinX » » v Elektroporadna
ostrovní nebo hybridní elektrárna na dobíjení auta
- 27 Odpovědi
- 5443 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od rob.brno
-
-
- 0 Odpovědi
- 704 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Oshurty
-
- 0 Odpovědi
- 1443 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od karelkilian
-
-
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
Elektrická špirála s termostatom G 6/4-topné teleso
- 7 Odpovědi
- 1716 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od gupa
-
-
- 1 Odpovědi
- 985 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od kodl69
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Claudebot [Bot] a 0 hostů