Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e
Diskuze na téma zařízení určených pro převod a stabilizaci napětí, zejména DC/AC měniče a DC/DC měniče, zkušenosti, teorie, praxe ...
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: sob bře 05, 2016 1:49 pm
Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e
Dobrý den, je tu prosím někdo šikovný kdo by dokázal opravit palubní nabíječku elektromobilu. Je to v podstatě střídač
-
- Příspěvky: 2014
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: 14
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e
Stačí jedna téma. Nabíjačka bude skôr usmerňovač a step-up menič. A mal by si dať viac info - aká chyba, čo tomu predchádzalo, či má auto len Type 2 alebo CCS2 a ktoré nefunguje.
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 01/2025 = 8.8 MWh AC
-
- Příspěvky: 1250
- Registrován: ned zář 25, 2022 10:47 am
- Lokalita: Pod Karpatmi
Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e
Mal som rozobratych par nabijaciek a mal som aj doma na laborovanie ale tie nabijacky su robene tak ze vacsina je vo vnutri zaliata tym ciernym lepidlom alebo epoxidom...HW samotny teda tazko nejako opravovat. Vacsinou pomaha softwarove riesenie/preprogramovanie toho HW.Co ide zase len online v servise alebo nejaky veeeeeeelmi sikovny pc pan.Vo vnutri su poistky co idu samozrejme vymenit a potom tam byvaju poistky ktore ide tazko vymenit lebo su napajkovane na doskach a ta doska je potiahnuta lakom...
Len teda dal si malo info o probleme co to robi,diagnostika ci bola robena atd....
Len teda dal si malo info o probleme co to robi,diagnostika ci bola robena atd....
10 x Jasolar 380W 2s5p 3,8kWp JZ
1x Epever 8415 AN
2x MP2 5000V/A paralelne
48V 760Ah/35kWh Li-ion
a stále v štádiu budovania (rozširovania)
1x Epever 8415 AN
2x MP2 5000V/A paralelne
48V 760Ah/35kWh Li-ion
a stále v štádiu budovania (rozširovania)
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: sob bře 05, 2016 1:49 pm
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: sob bře 05, 2016 1:49 pm
Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e
Omlouvám se za málo informací. Jsem v Německu v práci, auto stojí doma téměř vybité, takže to potřebuji vyřešit co nejdříve než opravím i baterie. Stalo se to na veřejné nabíječce. Uprostřed nabíjení se to přerušilo. Auto jezdí. Zkusil jsem různé kabely, nabíječky, pojistky. Propipal port, odpojil baterií vše co se dalo udělal, takže vše ukazuje na palubní nabíječku. Z for to vypadá jako častý problém. Použité obcm se dá koupit kolem 30tis a nikdo vám neřekne jak dlouho vydrží, proto jsem si říkal že rychlejší a lepší by bylo opravit moji
-
- Příspěvky: 1250
- Registrován: ned zář 25, 2022 10:47 am
- Lokalita: Pod Karpatmi
Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e
Najskor by som zacal tym ze by som dal auto na diagnostiku a podla toho tiesil problem..z diagnostiky sa clovek dozvie ovela viacej ako robit opravu stylom pokus/omyl..daju sa vycitavat hodnoty robit testy akcnych clenov a rozne ine veci ktore napovedia o probleme viacej..
Z tej fotky(ktora je pravdepodobne z webu) vyzera ze sa daju rozne suciastky premerat...ale zalezi ako je to z tej druhej strany...nevidim tam ci je tam aj chladic v tej nabijacke...
Najskor zacat s diagnostikou v servise..,,
Z tej fotky(ktora je pravdepodobne z webu) vyzera ze sa daju rozne suciastky premerat...ale zalezi ako je to z tej druhej strany...nevidim tam ci je tam aj chladic v tej nabijacke...
Najskor zacat s diagnostikou v servise..,,
10 x Jasolar 380W 2s5p 3,8kWp JZ
1x Epever 8415 AN
2x MP2 5000V/A paralelne
48V 760Ah/35kWh Li-ion
a stále v štádiu budovania (rozširovania)
1x Epever 8415 AN
2x MP2 5000V/A paralelne
48V 760Ah/35kWh Li-ion
a stále v štádiu budovania (rozširovania)
-
- Příspěvky: 2724
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e
Ten usměrňovací most je good?
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 2724
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e
Pak jestli je živý vstup. Je mezi konektorem nabíjení a škatulovým vstupem pojistka? Fiat hodně rezne, jak je natom fyzické připojení země? Není zkorodované, povolené?
Našel jsem toto, prý jde o jednu součástku. https://evclinic.eu/2024/01/03/fiat-500 ... -cart=5532
Asi to bude něco banálního. Tak je potřeba jít po banálních věcech. Napadá mne potom esr toho jednoho malého stojatého elektrolytu. Vypadá to jako zdroj napětí pro palubní napětí. Pokud nefunguje, nepůjde nic.
Našel jsem toto, prý jde o jednu součástku. https://evclinic.eu/2024/01/03/fiat-500 ... -cart=5532
Asi to bude něco banálního. Tak je potřeba jít po banálních věcech. Napadá mne potom esr toho jednoho malého stojatého elektrolytu. Vypadá to jako zdroj napětí pro palubní napětí. Pokud nefunguje, nepůjde nic.
Naposledy upravil(a) gupa dne sob led 11, 2025 1:08 pm, celkem upraveno 2 x.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: sob bře 05, 2016 1:49 pm
Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e
Fotku jsem použil z webu aby bylo vidět že to není zalité epoxydem. Lak tam asi je. Na diagnostice jsem zatím nebyl, protože všichni ostatní co měli stejný problém tvrdili že auto žádné chyby na diagnostice neukazuje. Jen píše na palubce "servis charging system" a výměna obcm prý vše vyřešila
-
- Příspěvky: 2724
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e
Test diod na multimetru je? Tak bych začal tím mostem. Na kladný výstup černá sonda a testovat druhým střídavý vstup. To samé se záporným, červená sonda a černým střídavý vstup. Ukazuje to hodnotu od 0,3-0,6?
A tu vstupní nebo výstupní pojistku. Co je možná někde mimo.
A tu vstupní nebo výstupní pojistku. Co je možná někde mimo.
Naposledy upravil(a) gupa dne sob led 11, 2025 1:11 pm, celkem upraveno 1 x.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 2724
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e
Taloši mají své muchy, ale takoví idioti ,aby zalívali nebo zapatlali své desky, nejsou. Naopak v elektronice jsou světoví.pavelkrcal píše: ↑sob led 11, 2025 12:59 pmFotku jsem použil z webu aby bylo vidět že to není zalité epoxydem. Lak tam asi je.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 2724
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e
Určitě je řešení popsaný někde na italským internetu. Pokud to dělá běžně, taloši ví co stím.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 1250
- Registrován: ned zář 25, 2022 10:47 am
- Lokalita: Pod Karpatmi
Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e
To tvrdili ktory?...ti co boli niekde v garazi alebo v orig.servise ?pavelkrcal píše: ↑sob led 11, 2025 12:59 pmFotku jsem použil z webu aby bylo vidět že to není zalité epoxydem. Lak tam asi je. Na diagnostice jsem zatím nebyl, protože všichni ostatní co měli stejný problém tvrdili že auto žádné chyby na diagnostice neukazuje. Jen píše na palubce "servis charging system" a výměna obcm prý vše vyřešila
Lebo v tychto autach ked nieco nieje ok tak hned je tam tisic zavad ulozenych.a ked nie su zavady tak potom merane hodnoty.a ked nie merane hodnoty tak potom su rozne servisne bulletiny na zaklade skusenosti z celej europy z roznych servisov a tam su opravy vyriesene konkretnymi postupmy s konecnym riesenim...
Gupa: ano zacat niekde na vstupe je zaklad,len treba si uvedomit ze nabijacka v aute nefunguje ako jedna vec ale je zavisla aj na inych systemoch ako je napriklad aj infotejment,samotna zasuvka,manazment baterie a dalsie systemy ktore sa navzajom ovplyvnuju.
Osobne by som hned nevymontovaval nabijacku a neotvaral ju pokial by som si nebol 100%isty ze je to v nej a este ked clovek nema skusenosti..
10 x Jasolar 380W 2s5p 3,8kWp JZ
1x Epever 8415 AN
2x MP2 5000V/A paralelne
48V 760Ah/35kWh Li-ion
a stále v štádiu budovania (rozširovania)
1x Epever 8415 AN
2x MP2 5000V/A paralelne
48V 760Ah/35kWh Li-ion
a stále v štádiu budovania (rozširovania)
-
- Příspěvky: 2724
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e
Ano, hledal bych nejprve na italským internetu nebo youtube. K chybě, když chcípne komunikace s nabíječkou, je to jeden celek a tím pádem jedna informace. Chyba to právě nemusí být, protože neexistuje ta komunikace a potažmo ty chyby. Takže to vidím na banální chybu typu nefunkčního napájení té komunikace potažmo veškerý vstupy s vylučovací metodou přei měření od jistících součástek.
V tom článku to bylo jasný, měřili měřili a nic nenaměřili, nakonec vyměnili jednu součástku a vše začalo fungovat.
V tom článku to bylo jasný, měřili měřili a nic nenaměřili, nakonec vyměnili jednu součástku a vše začalo fungovat.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: sob bře 05, 2016 1:49 pm
Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e
Moc děkuji za odpovědi. Já jsem jen obyčejný balík z vesnice, nemyslím, že to dokážu vyřešit sám. Proto hledám někoho kdo má zkušenosti a problém vyřeší za rozumný čas a peníze. Migel správně píše, že je potřeba diagnostikovat problém a pak jednat, ale kdo mi to udělá?
-
- Příspěvky: 2724
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e
Jak bádám tak italové nezklamali, po vypovězení služby nabíječky nejenže z ní nedostanou žádnou odpověď, ale začne se nepřetržitě vybíjet Vn baterie, která po nějakém čase jde do kopru a náklady tak stoupají do polohy výhod zrecyklovat celý auto protože je neprodejný kvůli nákladům co to dále nese. Když by chtěl někdo nahradit tu nabíječku jinou, tak odejde kontrola nabíjení co je někde jinde. Perfekt. Co mi to jen připomíná. Italské kurvítko typu prasklá pružinka na italském skůtru, která aretuje přítlak na rozvodový řetěz, který po uvolnění před první křižovatkou přeskočí a tak se ohnou ventily a které nakonec mohou zkurvit i píst který praskne a poškodí celý válec. Jak italské kurvítko.
Typuji to vadnou přepěťovku. Další typ napájení toho bílého relátka u usměrňovače. Ceny za jetý nebo opravený nabíječky je vč. dopravy jsou od 500€ plus doprava 300€ protože to má 11kil ta škatule. Takže oprava celkem přes servis co ví co má dělat tak 30-40 tisíc. Pokud neumře VN baterie. Potom je to tak na ND.
Typuji to vadnou přepěťovku. Další typ napájení toho bílého relátka u usměrňovače. Ceny za jetý nebo opravený nabíječky je vč. dopravy jsou od 500€ plus doprava 300€ protože to má 11kil ta škatule. Takže oprava celkem přes servis co ví co má dělat tak 30-40 tisíc. Pokud neumře VN baterie. Potom je to tak na ND.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: sob bře 05, 2016 1:49 pm
Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e
Vau, tak to mám pěkné vyhlídky. Vybíjení hv baterií snad dokážu pribrzdit vytazenim velké pojistky co je pod zadními sedackami. Jestli půjde do šrotu, tak to je bingo v ekologice mám najeto 90tis z toho 40 jsem najel já
-
- Příspěvky: 2724
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e
Třeba jeden důvod proč se auto nenabíjí. Rozkousaný kabel který něco dělá s chlazením baterie.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 2724
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e
Mrtvá baterka
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Příspěvky: 2724
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:22 pm
- Lokalita: pod Brnem
- Systémové napětí: 24V
Re: Palubní nabíječka (OBCM) Fiat 500e
Auto nebylo ochotné nabíjet a nabíječka byla neustále odpojená Příčinou problému byl uvolněný kabel podvozku pro 12voltovou baterii.
Pěkná blbost, stačilo zkontrolovat napětí a kontakty baterie. Osobně bych šel po groundu (kostře) na druhé straně kabelu co je na karoserii a zkontroloval i to.
Pěkná blbost, stačilo zkontrolovat napětí a kontakty baterie. Osobně bych šel po groundu (kostře) na druhé straně kabelu co je na karoserii a zkontroloval i to.
Naposledy upravil(a) gupa dne sob led 11, 2025 7:15 pm, celkem upraveno 1 x.
3x2000VA-VMP-par, NiCd 24V, 22x210-320Wp, 2x85A-VMPPT
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 0 Odpovědi
- 39 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od pavelkrcal
-
- 2 Odpovědi
- 599 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Dagus
-
- 48 Odpovědi
- 3827 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od skybor
-
- 0 Odpovědi
- 363 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od ElektroEzs
-
- 0 Odpovědi
- 1202 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od sonyr