Žvanírna 2

Nezařaditelné
eman
Příspěvky: 1672
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

To jsou strašný kydy v tom článku. Jojo "rostou" jim prodeje za dumpingový ceny v Číně. V EU je slavný BYD se svojí cenou taky neprodejný, stejně jako ten VW. Taky klopí brutální peníze za odstavné plochy, po tom co sem navozili milion aut.
Navíc nevím, proč bych kupoval číňana s nulovou servisní podporou, když můžu za stejný peníze koupit Škodu, podpořit českou firmu, český zaměstnance a nechat peníze doma. Číňan nám se** na hlavu a my tomu zase tleskáme, stejně jako se to dělo, když tu trh s potravinama přebíral Lidl a spol. a teď máme nejdražší žrádlo v EU.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Uživatelský avatar
TomHC
Příspěvky: 1851
Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
Lokalita: Hlohovec, SR
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 5520
Kapacita baterie [kWh]: 14
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE
Bydliště: Hlohovec, SR

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od TomHC »

koupit Škodu, podpořit českou firmu, český zaměstnance a nechat peníze doma
To je dosť ekonomicky naivná predstava :)
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 11/2024 = 8.7 MWh AC
Franta2776
Příspěvky: 3342
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

eman píše: úte pro 03, 2024 7:48 pm
To jsou strašný kydy v tom článku. Jojo "rostou" jim prodeje za dumpingový ceny v Číně. V EU je slavný BYD se svojí cenou taky neprodejný, stejně jako ten VW. Taky klopí brutální peníze za odstavné plochy, po tom co sem navozili milion aut.
Navíc nevím, proč bych kupoval číňana s nulovou servisní podporou, když můžu za stejný peníze koupit Škodu, podpořit českou firmu, český zaměstnance a nechat peníze doma. Číňan nám se** na hlavu a my tomu zase tleskáme, stejně jako se to dělo, když tu trh s potravinama přebíral Lidl a spol. a teď máme nejdražší žrádlo v EU.
Už dnes se dováží více aut z Číny do Evropy než z Evropy do Číny. :| A nejdražší potraviny určitě v EU nemáme.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Dagus
Příspěvky: 1991
Registrován: ned úno 17, 2019 9:07 pm
Lokalita: Liberec
Systémové napětí: 48V
Výkon panelů [Wp]: 7820
Kapacita baterie [kWh]: 32
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Dagus »

V poměru cena/kvalita/obsah by se nad tím asi dalo diskutovat u toho jídla.
Jasný škodovka zisky pošle do VW, ale lidi tady alespoň zaměstná. Ano není to za platy v říši, ale lepší jak nic od Číňana.
7820Wp, SV 12° 1710Wp Poly, J 90° 1820Wp Mono, JZ 12° 1680Wp Poly, JZ2 12° 1800Wp Mono, J 40° 810Wp Hyundai
MP2 5000VA, MPPT1 150/60tr, MPPT2 150/60tr, 16.8kWh 17S 310Ah AKU1, 15.2kWh 17S 280Ah AKU 2, 2xJK-BMS
Franta2776
Příspěvky: 3342
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Na čínském trhu se prodá cca 500000 BEV mĕsíčnĕ z toho VW prodá 14500ks.Podil BEV výtaznĕ roste.To jak nesmysl nevypadá.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Franta2776
Příspěvky: 3342
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

469062658_10221569262420757_2520926997202005115_n.jpg
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Ronn
Příspěvky: 357
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Ronn »

A td si představ, že tu stávající TMY (RWD, AWD, Performance) budeš moct koupit do konce roku s palivem na celý příští rok... :) Krása...
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
eman
Příspěvky: 1672
Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
Lokalita: Praha
Systémové napětí: 48V
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od eman »

Teď jsem někde četl, že "Eňák" byl v EU nejprodávanější i před Teslou. Ale zapomněl jsem za jaké období. To mi připadá fantastický. Snad ztoho průseru VW vyjde Škoda bez šrámů. Čert ví, co se vylíhne v hlavách VW bafuňářů, aby si zachránili prdel.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
Franta2776
Příspěvky: 3342
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Výhoda škodovky je, že je vyhnaná rozměrově na hranici svojí třídy a je určitě dobrá, to mě nepřekvapuje.. Mě překvapuje těch 70 Poršáků + 6 Roysů v BEV. A to obdivovatelé spalováků tvrdí,že BEV není Porsche.
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Ronn
Příspěvky: 357
Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
Bydliště: Ondřejov

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Ronn »

eman píše: stř pro 04, 2024 8:04 pm
Snad ztoho průseru VW vyjde Škoda bez šrámů.
Celý koncern vytáhne z průseru jen okamžitá integrace Rivian SW do VŠECH koncernových aut. Ostatně část vývoje pro koncern Rivian už dělá... 20:15 zmiňuje CEO Rivianu, že čipy z RIVN R1 a R2 budou ve "VW brandech "
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
Franta2776
Příspěvky: 3342
Registrován: pon úno 01, 2021 4:00 pm

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Franta2776 »

Noři rádi dýchaji čistý vzduch;
https://fdrive.cz/clanky/norsko-hlasi-p ... ncen-13583
18190Wp=13500Wp jihovýchod 27x500Wp, 4690Wpjihozápad Leapton 14x335Wp, cca 8000W 90ks vakuové trubice jihozápad, Lifepo4 17Sx260Ah, trakční gel 800Ah), Axpert Max 7200VA, Easun Isolar 5500VA,Multiplus 2 48/5000,MPPT 150/85
Pojízdná FV 200Wp=2x100Wp flexibilní+4x280Ah lifepo4+měnič 1500W
Valdano
Příspěvky: 500
Registrován: čtv črc 21, 2022 5:39 pm
Lokalita: Česká Lípa
Chci prodávat energii: NE
Chci/Mám dotaci: NE

Re: Žvanírna 2

Příspěvek od Valdano »

V ČR je to s počtem provozovaných elektromobilů velká bída a nic nenasvědčuje tomu, že se to v dohledné době zlepší.

Zdroj: Elektromobilita v číslech (2024)
V Česku bylo k 30. září 2024 provozováno 31713 osobních bateriových elektrických vozidel kat. M1, během devíti měsíců letošního roku se jejich počet zvýšil o 9262 vozidel (pozn. vč. ojetin).
Z celkového počtu cca 6,7 milionů osobních aut vozového parku ČR je to ubohých cca 0,47%. Přitom do 14. října 2024 běžely dotace na nákupy EV pro podnikatele, které ten nárůst trochu pošťouchly. Jinak by to byla ještě větší mizérie.

Zdroj: Jak je na tom ČR s podílem EV v rámci EU (2024)
Česko se v podílu bateriových elektromobilů dlouhodobě pohybuje mezi zeměmi EU na chvostu, nejinak tomu je zatím i v letošním roce. Důvodu proč tomu tak je, bude celá řada, jedním z nich však nepochybně zůstává stále velká obliba naftových motorizací, která nás co do podílu v letošním roce řadí na druhé místo mezi zeměmi EU hned za první Irsko.

  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek