Žvanírna 2
Nezařaditelné
-
- Příspěvky: 1630
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Je to celkově pozitivní, až na trochu podivné názory. Nulovou údržbu jako výhodu moc nevidím, zvlášť když to auto bylo minimálně 2 roky v záruce. A "test" opotřebení podvozku tím, že jemně "zavrtí" kolem byl dost úsměvný. Na tom je vidět, že točit videa na YT může naprosto kdokoliv a lidi si pak myslí, že ví co dělá.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2606
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Žvanírna 2
Pouc nas Jak se to dela s podvozkem? Vule v loziskach nebo cepech zjistis presne takhle a i automechanik mechanik me to tak ukazoval geometrii si nechaj udelat. Zaruku na auto to ma 4 roky nebo 80000km. To natocil taxikar do 3/4 roku nez o zaruku prisel. Neco tam pry ale uz menili a bylo to i na geometrii. Co chces jeste na tom udrzovat? Brzdy prakticky jak nove.
-
- Příspěvky: 1806
- Registrován: pát lis 11, 2022 8:14 am
- Lokalita: Hlohovec, SR
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 5520
- Kapacita baterie [kWh]: 14
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
- Bydliště: Hlohovec, SR
Re: Žvanírna 2
Moje bývalé bmw e91 so 402000km by toho o servise veľa nepovedalo. To len gentlemani na bazoši napíšu "po servise v hodnote 4000€" a predávajú za 4500€
2x MUST PH1800 5.5kW, 8.85kWp 3x 2S3P, V+J+Z, 16x 280 Ah LiFePO4 (14.3 kWh), BMS JBD 200A, SW: Home Assistant na Synology DS923+ ku tomu ESPHome, Tasmota, MariaDB, InfluxDB, Telegraf, Grafana, Zigbee2MQTT..., HW: ESPlan (ESP32 + LAN 8720 + RS485 + UART). Nejaké moje projekty: MUST-ESPhome, ELTEK Flatpack2 ESPhome, ESP32-EMON, PZEM-017@WiFi, diyBMS-CurrentShunt-ESPhome 01/2023 -> 11/2024 = 8.6 MWh AC
-
- Příspěvky: 1630
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Takhle nepoznáš ani vůli v ložisku, natož v silentblocích. Aby se to kolo kývalo, tak už tam žádné silentbloky nemáš. Náprava musí být pod zátěží, rukou s tím kolem ani nehneš. Jinak, pro mechaniky platí to samé, co pro všechny řemesla...20% ví co dělá.glottis píše: ↑stř lis 20, 2024 8:39 pmPouc nas Jak se to dela s podvozkem? Vule v loziskach nebo cepech zjistis presne takhle a i automechanik mechanik me to tak ukazoval geometrii si nechaj udelat. Zaruku na auto to ma 4 roky nebo 80000km. To natocil taxikar do 3/4 roku nez o zaruku prisel. Neco tam pry ale uz menili a bylo to i na geometrii. Co chces jeste na tom udrzovat? Brzdy prakticky jak nove.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 2606
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Žvanírna 2
rukou vule v lozisku a v cepech poznas, jak na zemi, tak na zvedaku. Silentblokum po dvou letech nic nebude
-
- Příspěvky: 2606
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Žvanírna 2
Ale to tu stejne vedeme uplne zbytecnou diskuzi. Ikdyby tomu auto neco mechanickeho po dvou letech bylo tak se to da opravit hodne levne. Nejdrazsi elektronika po dvou letech bude uplne v cajku. Na vsech autech, bez ohledu na pohon se sere s vekem hlavne elektrika.
K tesle pak je online a zadarmo servisni dokumentace. Kdo je schopnej udrzovat spalovak a umi cist, muze servisovat teslu.
https://service.tesla.com/docs/Model3/S ... index.html
Lidem se to moc nelibi ale tesla model 3 ma naslapnuto stat se tou lidem oblibenou oktavkou. Driv to tak mozna nebylo, ty auta meli svoje mouchy ale oni jedou jako fretka. To co koncern dela 10 let v tesle agile vyvojem maj za rok max.
K tesle pak je online a zadarmo servisni dokumentace. Kdo je schopnej udrzovat spalovak a umi cist, muze servisovat teslu.
https://service.tesla.com/docs/Model3/S ... index.html
Lidem se to moc nelibi ale tesla model 3 ma naslapnuto stat se tou lidem oblibenou oktavkou. Driv to tak mozna nebylo, ty auta meli svoje mouchy ale oni jedou jako fretka. To co koncern dela 10 let v tesle agile vyvojem maj za rok max.
-
- Příspěvky: 2606
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Žvanírna 2
Mimochodem je ted black friday sleva 20 procent na sexy buttons. Comander, knob a tak. Kdyz se to vezme pres nekoho z YT, landa, nejrychlejsi tesla nebo tak, tak je tam jeste dalsich 10% off.
-
- Příspěvky: 1630
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Já nezpochybňuju, že to nejde opravit, ale jak provádí kontrolu a jaký blbosti tam žvaní v obou videích. Stav se musí posuzovat komplexně a ne že řekne, je to 3 roky starý, tak je to ok bez ohledu na nájezd, kdo s tím jezdil, profesi, atd. Navíc ta cena určitě zohlednila spíš tu folii a ne podvozek.
P.S. Stejně si myslím, že to video byla jen reklama před prodejem.
P.S. Stejně si myslím, že to video byla jen reklama před prodejem.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 347
- Registrován: pon úno 08, 2016 2:09 pm
- Bydliště: Ondřejov
Re: Žvanírna 2
Může bejt, může bejt...
To Eman: Máme tady další nekritický pohled na Teslu. A zajímá mě Tvůj názor. https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... 47ab5f122/
Píšou tam 1: ".. náklady na ujetých 220 tisíc kilometrů. U hlavního zásahového vozidla tohoto nájezdu dosáhneme po třech letech a devíti měsících. ..zakoupení elektromobilu ušetřilo 386 398 korun," O: Jak si to vysvětlit? Přece ta baterka se měla už dávno měnit, a nebo je to jinak?
Píšou tam 2: Třeba předchozí Škoda Octavia 2.0 FSI druhé generace měla spotřebu kolem 12 l/100 km, ke konci životnosti spotřebovávala ještě motorový olej tempem asi 0,5 l/1000 km.
O: Jedná se o vyjímku nebo běžné chování aut po 220kKm, že mají spotřebu 7,5L oleje na 15kKm servisní interval ?
A spotřeba 12L/100km? Co si o tom myslíš?
Přece každé spalovací auto dojede na jednu nádrž 1000Km. Octavia 2.0 TSI má nádrž 55L a při této spotřebě najedou jen 458km. Zajímá mě, co tady nesedí... Díky za insight.
To Eman: Máme tady další nekritický pohled na Teslu. A zajímá mě Tvůj názor. https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... 47ab5f122/
Píšou tam 1: ".. náklady na ujetých 220 tisíc kilometrů. U hlavního zásahového vozidla tohoto nájezdu dosáhneme po třech letech a devíti měsících. ..zakoupení elektromobilu ušetřilo 386 398 korun," O: Jak si to vysvětlit? Přece ta baterka se měla už dávno měnit, a nebo je to jinak?
Píšou tam 2: Třeba předchozí Škoda Octavia 2.0 FSI druhé generace měla spotřebu kolem 12 l/100 km, ke konci životnosti spotřebovávala ještě motorový olej tempem asi 0,5 l/1000 km.
O: Jedná se o vyjímku nebo běžné chování aut po 220kKm, že mají spotřebu 7,5L oleje na 15kKm servisní interval ?
A spotřeba 12L/100km? Co si o tom myslíš?
Přece každé spalovací auto dojede na jednu nádrž 1000Km. Octavia 2.0 TSI má nádrž 55L a při této spotřebě najedou jen 458km. Zajímá mě, co tady nesedí... Díky za insight.
3xMultiplus 5000VA<=>48V 550Ah LiFePO4
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
FVE1 - 3,9kWp (JJZ) => Fronius 5kW => AC-OUT / FVE2 - 15,2kWp (JJV, JZ, SZS) => RS 450/200 => DC Busbar
FVE3 - 9,36kWp (JJZ) => SE10k => AC-OUT / FVE4 - 9,36kWp (SVV) => SE17k => AC-IN
-
- Příspěvky: 1630
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
K úspoře se nemůžu vyjádřit, ale ty spotřeby jsou strašlivý. Zajímalo by mě, jestli to je běžná spotřeba policejního auta. Spotřeba oleje je doslova šílená, zvlášť po tak malém nájezdu. Sám mám auto s 240tis. a na 20tis. km mi sežere navíc 3dcl oleje. Dolívat 2,5l oleje, to ten motor musel být úplně v pr***. Navíc to s tak strašnou spotřebou nemohlo nikdy projít emisema....
Moje herka od Citroenu žere 10l/100km, když táhne vlek s tunovým soustruhem. To v těch 12L/100km je započítaná i malá domů ne..
Jestli jako dobytek jezdili s tou Oktávkou, tak ta Tesla si chudák asi taky užije.
Moje herka od Citroenu žere 10l/100km, když táhne vlek s tunovým soustruhem. To v těch 12L/100km je započítaná i malá domů ne..
Jestli jako dobytek jezdili s tou Oktávkou, tak ta Tesla si chudák asi taky užije.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 1748
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Žvanírna 2
musíte si kluci uvědomit co je běžné policejní auto... To je auto co někam jede dělat kontrolu na cestu a potom tam stojí s nastartovaným motorem, protože se kluci taky potřebují někde zahřát, nebo to je takové to pochůzkové auto co jezdí opatrně krokem. Při těchto činnostech bude mít elektroauto co má wltp dojezd 400km najednou dojezd 600km a benzínový motor co jezdí za 6l/100km najednou pojede za 12l/100km. Tak to prostě je...
Prostě na dlouhé cesty je nafta (nebo moderní benzín taky nemá spotřebu nějak hroznou) a na všechno ostatní je lepší elektrika. Když budete srovnávat nové vozy spolu elektrika je po 150tkm prakticky vždy levnější, v momentě kdy začnete srovnávat bazarová auta je to jiné, nebo když do porovnání dosadíte entry level spalováky, jako třeba dacie na lpg a současně na koupi vozu nemáte a započítáte do ceny i přeplatek na půjčce, vyšší pojistku za dražší auto tak se ten rozdíl začne smazávat a najednou ta parita přijde o hodně později.
Takže ano... elektromobily jsou pro lidi co na to mají... ti si to koupí a jen díky tomu šetří své výdaje. My co na to nemáme si koupíme levnější spalovák a potom platíme a platíme...
Prostě na dlouhé cesty je nafta (nebo moderní benzín taky nemá spotřebu nějak hroznou) a na všechno ostatní je lepší elektrika. Když budete srovnávat nové vozy spolu elektrika je po 150tkm prakticky vždy levnější, v momentě kdy začnete srovnávat bazarová auta je to jiné, nebo když do porovnání dosadíte entry level spalováky, jako třeba dacie na lpg a současně na koupi vozu nemáte a započítáte do ceny i přeplatek na půjčce, vyšší pojistku za dražší auto tak se ten rozdíl začne smazávat a najednou ta parita přijde o hodně později.
Takže ano... elektromobily jsou pro lidi co na to mají... ti si to koupí a jen díky tomu šetří své výdaje. My co na to nemáme si koupíme levnější spalovák a potom platíme a platíme...
-
- Příspěvky: 3301
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
není se co divit spotřebě u měšťáků. půlku té nafty proklepali na volnoběh pro topení nebo klimu někde při šlofíku. Druhou půlku při přemisťování 40tkou tam kde je 90 na druhou odpočívku...
škoda tesly...
škoda tesly...
-
- Příspěvky: 3301
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
ta parita dost záleží na tom odkud nabíjíš. Stejný auto jeden bude nabíjet doma ze sítě a částečně z FVE a je jinde než druhej co to potáhne jen z dc chargerů. Jenže taková jednoduchá věc nejde některým vysvětlit ani za střízliva. Ale zato se na toto téma jde krásně do krve pohádat v hospodě Pochopit že někomu bude "oktávka" jezdit v průměru za korunu na km a druhýmu za tři je nepochopitelný. Oktávka jezdí za 4,5 a hotovo to je dogmaMatess píše: ↑čtv lis 21, 2024 4:40 pm
Prostě na dlouhé cesty je nafta (nebo moderní benzín taky nemá spotřebu nějak hroznou) a na všechno ostatní je lepší elektrika. Když budete srovnávat nové vozy spolu elektrika je po 150tkm prakticky vždy levnější, v momentě kdy začnete srovnávat bazarová auta je to jiné, nebo když do porovnání dosadíte entry level spalováky, jako třeba dacie na lpg a současně na koupi vozu nemáte a započítáte do ceny i přeplatek na půjčce, vyšší pojistku za dražší auto tak se ten rozdíl začne smazávat a najednou ta parita přijde o hodně později.
Takže ano... elektromobily jsou pro lidi co na to mají... ti si to koupí a jen díky tomu šetří své výdaje. My co na to nemáme si koupíme levnější spalovák a potom platíme a platíme...
Prostě jsou režimy kde elektrika vyhovuje a kde ne. Mě by stačila elektrika celoročně a dojezd by mě stačil 250km s rezervou.
To že budu omezen při těch 3-4 jízdách za rok kdy jedu daleko mi nevadí. Nevybírám si auto podle 1% použití.
I v práci vidím že by ty auta bez problému šly nabíjet na firmě a i když jezdíme po celé republice tak by se halt sem tam použil dc charger.
Ale znám případ kolegy, který jezdí CZ/SK po rozvodnách kde paradoxně není jak nabíjet a tahá dlouhý trasy denně. Tam je spalovák na místě.
A dneska se už jsou ceny litia pro nás takový že si můžeme za dobrej peníz složit velkou aku a nabíjet baterku z baterek
-
- Příspěvky: 1630
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Jestli mají stejný režim i v té Tesle, tak půlka baterky padne na topení a za zbytek dojedou na nabíječku ČEZu, kde v rámci služby "dotankují" za 20Kč/kWh.
Ty jejich výpočty úspor jsou taky hodně divoký. Cca 300tis. bych čekal úsporu proti spalováku s normální spotřebou. Proti té jejich, je ta Tesla skoro zadarmo. Ale je to MP, takže ta Tesla určitě dobře živí nějakýho kamaráda...
Ty jejich výpočty úspor jsou taky hodně divoký. Cca 300tis. bych čekal úsporu proti spalováku s normální spotřebou. Proti té jejich, je ta Tesla skoro zadarmo. Ale je to MP, takže ta Tesla určitě dobře živí nějakýho kamaráda...
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 3301
- Registrován: ned led 29, 2012 3:59 pm
- Lokalita: Žabčice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 29139
- Kapacita baterie [kWh]: 12
- Chci prodávat energii: ANO
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
teoreticky by to být nemuselo. chladí to kompresorem na elektro a pokud to topí taky pomocí kompresoru tak by ten příkon nejedouciho auta mohl být menší jak klepající dízl na volnoběh. Mě když jede klima na plno tak mi ukazuje měřák klimy 3kw topení 6kw to mám odporem. Když se vychladí a jen to udržuje jde příkon kompresoru dolů. Už jsem takto v autě čekal dlouho s klimou a na to že mám využitelnkou kapacitu nějakcýh 9kwh tak to nijak zvlášť nevybíjelo.
-
- Příspěvky: 1630
- Registrován: pát srp 31, 2012 9:20 pm
- Lokalita: Praha
- Systémové napětí: 48V
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Ještě je otázka, jak dopadne baterka, protože plno měšťáků jsou skalní fanoušci Kobry 11, takže prudká akcelerace bude asi základní způsob řízení.
10kWp JJZ, 3x SmartSolar 150/85, 3xVictron MP II 5kVA v paralelním režimu, Smartshunt, Cerbo GX, 16x400Ah LiFePO4 s JK BMS B2A24S20P + JK BMS Invertor
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: sob srp 20, 2022 9:20 pm
- Lokalita: Litoměřice
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 11kWp
- Kapacita baterie [kWh]: 48kWh
- Chci prodávat energii: NE
- Chci/Mám dotaci: NE
Re: Žvanírna 2
Těm našim měšťákům to pro nějaký ten machýrung bude určitě stačit. Žádní extra myslitelé to povětšinou nejsou a ego už jim zvedá jen ta uniforma ...
Měšťáci vs Tesla v USA .-)
Měšťáci vs Tesla v USA .-)
-
- Příspěvky: 1748
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Žvanírna 2
FVE jsem do toho vůbec nepočítal... podle mě to do toho nepatří, ale patří to spíše do návratnosti FVE. Je pravda ale na druhou stranu že nabíjení na rychlonabíječkách to hodně zdraží - niméně já bych to měl podobně jako ty... 10x do roka.
-
- Příspěvky: 2606
- Registrován: stř úno 02, 2022 10:30 am
- Lokalita: okolí Mělníka
- Systémové napětí: 48V
- Výkon panelů [Wp]: 13000
- Kapacita baterie [kWh]: 15
Re: Žvanírna 2
baterce to nic neudela. Ve meste neni co s tim vykonem delat. I s moji Y zadokolkou mam 50 za 3s? Pak ten pedal musis holt pustit
Naopak v tom provozu bude prakticky porad v SOC takove jake se ji libi. Topeni s tepelkem bere prd oproti PTC. Ikdyby bralo kilowat, jako ze bude brat min pri nasich teplotach, tak tam muzes na pul baterky drepet 30 hodin. A hlavne mas teplo hned. S dieslem aby nejdriv objeli mesto
Jako zrovna pro policajty, rozvazky po meste a okoli, postaky, ideal. Jako proc davaj male diesl auta postakum, kdyz to auto jezdi priskokem po 100m, to nechapu
Naopak v tom provozu bude prakticky porad v SOC takove jake se ji libi. Topeni s tepelkem bere prd oproti PTC. Ikdyby bralo kilowat, jako ze bude brat min pri nasich teplotach, tak tam muzes na pul baterky drepet 30 hodin. A hlavne mas teplo hned. S dieslem aby nejdriv objeli mesto
Jako zrovna pro policajty, rozvazky po meste a okoli, postaky, ideal. Jako proc davaj male diesl auta postakum, kdyz to auto jezdi priskokem po 100m, to nechapu
-
- Příspěvky: 1748
- Registrován: pon zář 09, 2013 5:16 pm
- Lokalita: Šumperk
- Bydliště: Šumperk
Re: Žvanírna 2
ja bych si ty postaky tipnul... neni na trhu poradna elektricka dodavka. I amazon si musel postavit svoje.